סמסונג Gear Fit – מירוץ מסביב לשעון

גולן טופמן
25-05-2014 11:00

סמסונג Gear Fit הוא ספק שעון חכם ספק צמיד כושר מתקדם, עם מסך OLED קמור ומרשים, רצנו איתו, מדדנו צעדים וקראנו הודעות SMS. ביקורת שעון חכם.

הדור הראשון השעונים החכמים מסדרת גלקסי גיר לא התברר כנראה כהצלחה מסחררת, אך סמסונג ביצעה שינוי והשיקה שלושה דגמים חדשים: Gear 2, Gear Neo וה-Gear Fit. השינוי המהותי שבוצע כאן היה החלפת מערכת ההפעלה. במקום אנדרואיד, הכניסה סמסונג את מערכת ההפעלה מתוצרת בית - Tizen. המטרה היא לפשט את הפעלת  השעון שהיה מסורבל בדור הקודם ופספס את המטרה.

ה-Gear Fit אשר נבחן כאן מהווה בעצם אח חורג במשפחה. אין לו צורה של שעון, אלא של צמיד ניטור וכושר. מסך השעון ממשיך באופן הרמוני את צורת הרצועה עם צורה קמורה – מה שהתאפשר בעזרת השימוש בטכנולוגיית ה-OLED החדשה יחסית בעולם המסכים. ה-Fit שונה לכן מאחיו הגדולים בצורתו אשר כאמור נוטה יותר לצמיד ופחות לשעון וכמו כן מכוון יותר לעולם הבריאות והספורט.

סמסונג Gear Fit – ביקורת שעון חכם
מבנה עיצוב – שונה ויפה


כפי שהזכרתי לפני כן, ה-Fit אינו מזכיר בצורתו שעון מסורתי. הדבר הופך אותו למיוחד הרבה יותר ויפה הרבה יותר. סמסונג מקבלת כאן 10 מתוך 10 בכל הנוגע לעיצוב ומבנה השעון. מדובר בפריט אופנתי לכל דבר (נכון למאי 2014, כי אופנה היא טרנדית), צעיר וגם משדר חדשנות. יש שיקראו ל-Fit "רצועת כושר", אך מדובר בשעון לכל דבר.


רצועת השעון עשויה מעין גומי קשיח אך גמיש ובעל חספוס נעים, היא מתלבשת בצורה אידיאלית על היד ונסגרת באמצעות שני פינים אשר אותם ניתן להכניס לשני חורים תואמים ברצועה, לפי המידה כמובן. הכפתור היחיד אשר נמצא בגוף המכשיר ממוקם בדופן ונועד על מנת להעיר את המכשיר ממצב שינה או להחזירו למצב זה. לחצן הפעלה זה הוא צר וארוך, מחייב להתמקד בו בעת הפעלה, כמו כן, אפשר להפעיל את השעון בעזרת הטיה שלו לזווית ישרה מול העיניים, אבל זה לא תמיד פועל כהלכה ואינו אינטואיטיבי באופן מושלם.

סמסונג Gear Fit – ביקורת שעון חכם
מסך OLED קמור


מעבר למערכת ההפעלה – Tizen, מדובר במכשיר בעל מסך בגודל של 1.84 אינץ' מסוג סופר AMOLED קמור ובעל ציפוי זכוכית גורילה 3, צבעי התצוגה עזים ויפים לעין והשחור מרשים גם הוא. סוללת המכשיר קטנה ובעלת קיבולת נמוכה בהתאם – 210 mAh, מה שדורש הטענה בכל יומיים-שלושה.


פונקציונאליות – מתקדם מאוד, אך באופן יחסי

ההתקנה פשוטה מאוד. הצמיד כולל קישוריות Bluetooth עם המכשיר הסלולרי (תמיכה במכשירי גלקסי בלבד – החל מדגם S3 והלאה) ו"זיווג" מהיר בין שניהם. בטרם הקישור יש להוריד אפליקציה יעודית , אשר באמצעותה מתבצע כל ניהול ה-Fit – קביעת טפטים למכשיר, התראות לאפליקציות לפי בחירה ועוד שלל אפשרויות.

סמסונג Gear Fit – ביקורת שעון חכם
המכשיר עצמו כולל כמה "אפליקציות" מובנות: מד דופק (באמצעות חיישן אשר ממוקם בגב השעון), מד שינה (למעקב אחר הרגלי השינה), טיימר, שעון עצר וכמובן מד צעדים ומעקב אימון. בנוסף המכשיר גם משמש כשלט רחוק לנגן המדיה במכשיר וניתן באמצעותו להעביר שירים, לנגן ולעצור אותם.

לקחתי את המכשיר לריצה והוא עבד בצורה מרשימה וללא תקלות. מד הצעדים מצב יעד ראשוני של 10,000 צעדים וניתן לתזמן את הריצה ולמדוד את הדופק בכל פרק זמן. שילוב של כל הפיצ'רים במכשיר מאפשרים מעקב מלא אחר האימון והריצה / הליכה.
בכל הנוגע להתראות – ה-Fit יספק לכם התראות מכל אפליקציה שתבחרו – מייל , SMS, וואטסאפ, Gmail וגם שיחות נכנסות. ההתראות נכנסות באופן מיידי וללא עיכוב משמעותי. החיסרון – ניתן רק לצפות בהתראה, אך לא להגיב לה. כן ניתן לשלוח הודעות אי זמינות בחזרה להודעות SMS ושיחות שלא נענו וכן גם "לסנן" שיחות.

תצוגת המכשיר יכולה להתבצע בצורה אופקית או אנכית. ברירת המחדל הינה אופקית ומאוד לא נוחה. היא אמנם משתמשת במסך בצורה מרשימה יותר, לרוחב, אך בלתי אפשרי לעקם את הצוואר ולקרוא את ההודעות במצב זה. החלפתי במהרה למצב אנכי, אשר התאים מאוד. החיסרון היה שבכל שורה נכנסו מילה או שתיים, אבל קל להתרגל והדפדוף בהודעות גם כן קליל ועובד מצוין. דפדוף שמאלה או ימינה מאפשר דפדוף בין התראות, בעוד שלמעלה ולמטה מאפשר עיון בהודעה עצמה.


סמסונג Gear Fit – ביקורת שעון חכם
לסיכום – חידוש מרענן, יש עוד כברת דרך נוספת


ה-Gear Fit נראה טוב, מרגיש מצוין על היד ומספק לנו התראות חיות ונתונים ומידע מלא בעת האימון. החסרונות של המכשיר נעוצים במסך אשר אינו מאפשר ראות מקסימלית בשמש ובחוסר יכולת לענות לשיחות או להחזיר תשובות מעט יותר מפורטות (בעזרת יצירת מאגר הודעות אישי) דרך השעון. למעשה, מדובר בצמיד חכם מתקדם (שאינו זול) המציע לעומת צמידים מקבילים מסך מידע צבעוני ומהווה למעשה "שלוחה חיצונית" של הסמארטפון הנמצא בתיק.


מחיר: 1,100 ₪

מעבר לתגובות בפורום