טלוויזיית ה-UHD שלך, האם היא מוכנה לעתיד?

dtown
08-05-2014 14:00

טלוויזיות ה- UHD נמצאת כבר כאן עם תמונה חדה ומרשימה מתמיד. אך, גם במסכי 4K, התקנים החדשים ממשיכים להתפתח, האם הטלוויזיה החדשה שלכם מוכנה לעתיד?

UHD – הרבה יותר חד

טכנולוגיית ה-UHD היא המהפכה החדשה בעולם הטלוויזיות ומציגה שיפור ניכר ומוחשי באיכות התמונה. UHD הוא קיצור של המונח Ultra  High Definition– רזולוציית תמונה של 4K, מה שאומר פי ארבעה יותר פיקסלים בתמונה לעומת Full HD. מספר הפיקסלים בטלוויזיות UHD החדשות עומד על 3840X2160, כלומר 8 מיליון פיקסלים בתמונה! (לעומת 2 מיליון בלבד בטלוויזיות הקיימות).

עם טלוויזית UHD, כבר היום אתם יכולים לצפות בתמונות מהמצלמה הדיגיטלית שלכם על מסך הטלוויזיה בגדול בחדות גדולה פי ארבעה לעומת כל מסך קיים אחר. חווית הצפיה בסרטי 4K אינה דומה לשום דבר שאתם מכירים, עם חדות מהממת הפורצת מהמסך.

טלוויזיית ה- UHD שלך – האם היא מוכנה גם לעתיד?
היתרון באיכות התמונה של 4K בולט יותר ביחס ישיר לגודל המסך, לכן, כבר עכשיו רואים בחנויות מסכים גדולים יותר מאשר בעבר בגדלים של עד 85״. מלבד השיפור ברזולוציה התקן החדש של חיבורי HDMI 2.0 בטלוויזיות תומך גם בקצב פריימים של 60 תמונות בשניה באיכות UHD  ומציג תמונה חלקה יותר לעין. גם טווח גווני הצבעים רחב יותר והתמונה תראה עשירה יותר בצבעים שלה.

תקן שממשיך להתעדכן

טלוויזיות ה-4K הראשונות הגיעו לחנויות עוד לפני שהתקן הושלם לגמרי, חלקן מגיעות עם חיבורים וידאו מסוג HDMI 1.4 בלבד אשר תומכים ב-4K עם קצב פריימים של 30 בשניה וגם התמיכה שלהן בניגון קבצי 4K דרך חיבורי USB מוגבלת. כך שאם אתם רוכשים מסך 4K, מומלץ לבדוק את סוג החיבורים ותמיכה בפענוח קידוד HEVC. קידוד זה עומד להיות הסטנדרט הרשמי ובשל כך מסכים שלא יכולים להשתדרג כדי לתמוך בו, אינם השקעה בטוחה.


תקן ה-UHD הוא חדש מאוד ועדיין נמצא בתהליך התגבשות, הן מבחינת סוג הקידוד של קבצי הוידאו, סוגי החיבורים ומאפיינים נוספים. תקן ה-UHD  הנוכחי אינו סגור ועלול להתחלף ולכן כאשר אתם רוכשים מסך UHD המצוי בחזית הטכנולוגיה, בוודאי תרצו לשמור על החוויה גם לעתיד לבוא, כרגע החברה היחידה שהציגה פתרון ראוי לנושא היא סמסונג.

UHD Evolution Kit

מתוך דגמי המסכים הנמכרים כיום בחנויות, אלו של סמסונג מציעים מעין ביטוח טכנולוגי לסוגיית שדרוגי הטכנולוגיה שאמורים להגיע בשנים הקרובות. הפתרון אמור לספק שקט נפשי בקצב העדכונים העתידי בתחום זה. הערכה נקראת UHD Evolution Kit והיא כוללת שבב חומרה שעובד עם תקני שידורי ה-UHD העתידיים, כך שהמסך שלכם ימשיך להיות רלוונטי גם לתכני 4K שיופקו בעתיד.

הערכה תציע שדרוגי חומרה ותוכנה, כולל שדרוג למעבדים חדשים וחזקים יותר שיפותחו בעתיד, עבור התמודדות עם אתגרים טכנולוגיים חדשים. כמו כן, הממשק (תפריטים ומסכי בית) המגיע בחבילה יתעדכן אוטומטית בעת התקנת הערכה, לממשק האחרון שיצא לשוק (לדוגמא: משתמשי סדרה F7500 ומעלה של שנת 2013, יוכלו לרכוש את ערכת Evolution Kit של 2014 ולהנות מהממשק האחרון ששיחררה סמסונג בדגמי 2014). השדרוג מתבצע בקלות ובמהירות, תוך דקות ספורות בשיטת Plug & Play ואינו דורש כלל הגעה למעבדה.

חיבורי UHD עתידיים

ערכת ה-UHD Evolution Kit משמשת גם כקופסת חיבורים חיצונית דקה ומעוצבת עם נגישות גבוהה לכלל החיבורים, אשר מתחברת עם כבל יחיד למסך ומשאירה גב נקי מחיבורים.

על קופסת החיבורים ניתן למצוא את כל החיבורים שבדר"כ נמצאים  בגב הטלוויזיה כגון: HDMI, USB, Ethernet ועוד. עם שדרוג הערכה, תוכלו להנות מהתקנים האחרונים שיצאו לשוק (לדוגמא: HDMI2.0, USB3.0), מה שהופך את טלוויזית ה-UHD  של סמסונג למוכנה יותר לתקני ה-UHD  שייצאו בעתיד, בלי לרכוש טלוויזיה חדשה.

טלוויזיית ה- UHD שלך – האם היא מוכנה גם לעתיד?
* ערכת Evolution Kit היא עזר נלווה שיש לרכוש אותו בנפרד.
* הנתונים מתבססים על קישוריות UHD, תקני שידור ותקני Blu-ray הניתנים להגדרה בהווה.


מה לבדוק לפני רכישת מסך 4K?


היות ורוב התכנים משודרים כיום באיכות נמוכה יותר, יש לבדוק האם קיים במסך מנגנון שדרוג תמונה ל-4K: במקרה של צפיה בסרטי HD או תכנים אחרים, מעבד התמונה אמור להגדיל את רזולוציית התמונה ל-UHD, תוך שהוא מחליק את התמונה ומכוון את הפרטים כך שיתאימו בשלמות לגדלי המסכים התומכים ב-UHD ביחד עם הפחתת רעשים דיגיטליים בתמונה.

טלוויזיית ה- UHD שלך – האם היא מוכנה גם לעתיד?
ניגודיות: פאנל המסך צריך להציג צבעי לבן צחורים עם פרטים חדים בתמונה, תוך שהוא שומר על שחור מרשים בחלקי התמונה הכהים. יש כמה טכנולוגיות המופקדות על ביצוע משימה זו, בינן ניתן למנות את Micro Dimming ומנגנון Precision Black. התוצאה צריכה להיות תמונה עם ניגודיות ברורה ועומק מוחשי בתמונה.

טלוויזיית ה- UHD שלך – האם היא מוכנה גם לעתיד?

Smart VOD: זהו שירות תכנים בלעדי של סמסונג המותאם במיוחד ללקוחות הישראלים. ה- Smart VOD כולל מבחר עצום של סרטים, סדרות טלוויזיה, תוכניות ילדים ועוד. בצפיה דרך טלוויזיית UHD, התכנים מקבלים שדרוג ל-4K, בארבעה שלבים.

לאחרונה, סמסונג ישראל בצעה ניסוי מוצלח בהזרמת תוכן UHD דרך האינטרנט בשירות ה-VOD, משהו שאף חברה אחרת לא עשתה ובכך פתחה את הדרך להזרמת תכני וידאו 4K גם בשירות SmartVOD.

לסיכום: אין ספק שמסך UHD הינו פריט שכל אחד או אחת ירצו לראות בסלון הבית. כרגע מדובר במוצר יקר מעט יותר ממסכי FullHD, ולכן מומלץ לרכוש מוצר הניתן לשדרוג ומוכן לטכנולוגיות שטרם הומצאו. וודאו זאת מול המוכר בחנות.

* תמונת המסך מהווה דוגמה ועשויה שלא לשקף ממשק משתמש ממשי.
* יתכן שחלק מהתוכן, שירותי הטלוויזיה והיכולות לא יהיו זמינים בכל האזורים והמקומות.


מוגש כשירות ע"י סמסונג ישראל סמסונג
מידע נוסף על UHD

מעבר לתגובות בפורום