טיול למכורי אודיו – חנויות אמריקאיות עם ציוד Naim

מיקי פלדמן - miki185
07-05-2014 06:55

מה עושה אודיופיל נאמן לחברת Naim Audioהאנגלית אשר מגיע דווקא לארצות הברית? מחפש את המותג בחנויות המקומיות. מיקי מספר על סיבוב התרשמות בחנויות סטריאו בשיקגו וניו יורק.

תחנה ראשונה: שיקגו

התחנה הראשונה היתה בעיר שיקגו - בצפון מזרח ארה"ב. הרושם שלנו מאנשי המקום הוא שמדובר באנשים מנומסים ואדיבים בצורה יוצאת דופן. פתיחת סיור החנויות התחילה בהגעה לחנות הסטריאו - ProMusica. הגענו בהפתעה, מבלי להודיע, בשעות הבוקר אל החנות הנמצאת במיקום פסטורלי - פשוט גן עדן.

חנות סטריאו - ProMusica
התקבלנו בסבר פנים יפות, סיפרנו שאנחנו מישראל, המוכר הבין כי פעולת מכירה לא תהיה כאן ושאנחנו כבר "מלאים" בציוד של Naim וגם Linn – זה היה רוב הציוד שנמצא בחנות. כאשר הגענו, היה כבר לקוח בחנות כך שהפנו אותנו לחדר השני, המוגדר כ- Entry Level. שם הוצג ציוד מדהים של ניים עם רמקולים של Dynaudio, המתנו כחצי שעה באותו החדר, קיבלנו ליד שלטים רחוקים ואייפוד להפעלת הציוד ובחירת המוזיקה.

האזנו למוזיקה דרך סטרימר HDX, מספר ימים קודם לכן נמכר בחנות דגם ה-NDS (הדגם הבכיר), בעל החנות סיפר שיש לו עוד כמה דגמי NDS, אבל הם נמצאים בביתו. ה-HDX חובר לנגן המדיה UnitiServe של ניים בעוד קבצי המוזיקה "ישבו" בכונני NAS של Synology.

המוכר חזר מספר פעמים על חשיבותו של נגן ה-UnitiServe במערכת וביצע הדגמות אתו ובלעדיו. ההבדל היה דרמטי באיכות הקול, בכל האספקטים: פוקוס, גוונים, במה, טבעיות, רווח בין הכלים ושקט ריצפה. המוכר לא שכח כמובן להדגיש כי ל- Naim "יש סוד" ואנשי החברה לא חושפים אותו, זו מסתבר אחת הסיבות לכך שהחברה קיבלה את פרס מלכת אנגליה.

סיור חנויות אודיו סטריאו

לאחר מכן, עברנו לחדר ה"כבד" בו הוצבה סדרה 500 של ניים עם רמקולים Quad 988 ופטיפון לין LP-12 עם Superline ו-Supercap. קיבלנו הסבר מדוע לדעת בעלי החנות יש להשתמש במכשירי Naim ולא אף חברה אחרת. הוא סיפר לנו על מפגש אודיופילי שבו הושמע ציוד של חברות אחרות בעלויות של כ-100,000$ ומעלה, ובסופו של יום, רוב יושבי המפגש העדיפו את ה-Nait של ניים. מבחינתנו, זה היה להתפרץ לדלת פתוחה מכיוון שזו גם דעתנו.

קיבלנו הסבר נוסף - מדוע לא נעשה שימוש כאן ב-רמקולים של ניים. התשובה היא שהקירות אינם קירות בטון, לכן ההעדפה במקרה הזה היא Quad. אולם במסדרונות החנות (שאגב מתפרסת על שתי קומות) ראינו המון סוגי רמקולים (כולל מספר זוגות של רמקולים אלקטרוסטטיים Quad ESL 57 תקינים, תהינו איך קרה שכולם תקינים ונאמר שיש שם יצרן של חלקי חילוף והוא לא זקוק לחלפים מאנגליה).

המוכר הדגים את המערכת עם תקליטים קלאסיים (הסימפוניה הפנטסטית וכו') וקטע ג'אז שהקליט בעצמו (הוא מהנדס קול אשר עובד גם עבור Naim label). בשלב מסויים, הגיע לקוח נוסף אשר תיאם הדגמה מראש, לכן נאלצנו לעזוב (בצורה מאוד חברית).

סיור חנויות אודיו סטריאו

יום לפני הטיסה לניו-יורק גילינו כי במרחק לא גדול מהמלון שלנו ישנה חנות סטריאו גדולה מאוד - Audio Consultants. שם קיבלנו הדגמה של מגברים מונובלוקים אמריקאיים עם רמקולים מדגם ווילסון סופיה, פטיפון של מישל וראש של Clearaudio. בתור "ניימופילים" לא אהבנו את מה ששמענו ומתוך נימוס ישבנו 5 דקות לשמוע את חפץ. בדרך החוצה ראינו מברשת + נוזל לניקוי הראש של חברת LASE, לא עמדנו בפיתוי... בבית גילינו שאכן מדובר במוצרים מעולים.

תחנה שניה: ניו-יורק

לאחר התרשמות ראשונית מהעיר הקסומה הזו, רצנו לחנות Stereo Exchange. שמענו כי יש שם ציוד יד שניה והשלינו את עצמנו שנמצא שם גם "קופסאות שחורות" של ניים ואולי איזה ראש פטיפון בהזדמנות. מצאנו חנות מלוקקת, עם שני מוכרים משועממים אשר שיחקו באייפונים. לפי התנוחה שלהם הבנו שהרבה זמן לא נכנס אף אחד למקום - למרות המיקום המרכזי. המוכר המיומן בזיהוי נודניקים במהירות ישר שאל אותנו מאיפה אנחנו. מי שרוצה לקבל הדגמה רצינית צריך לספר שהוא מהסביבה, אבל הודענו לו שאנחנו מישראל. הוא מיד עשה אחורה פנה - סיפר לנו שלא משתלם לקנות אצלו ולא רצה להדגים לנו דבר!

בחנות הוצבו רמקולי B&W מכל המינים מחוברים לאלקטרוניקה של Audio Research מכל המינים ועוד שלל חברות חוץ מניים, חבל שלא יצא לנו לשמוע את השילוב הנ"ל.

אנחנו מכירים תושב מנהטן עם מערכת אקטיבית של ניים, רמקולים SL2, פטיפון LP12 (עם כל השדרוגים -KEEL וכו') וראש של לין - Akiva. לצערנו לא נפגשנו אך הוא המליץ בחום לבקר בחנות שנמצאת במרחק 60 ק"מ מה-Time Square במנהטן (שלידו התגוררנו), סיפר שהחנות שייכת לבעל ואישה מאוד מאוד נחמדים ושישמחו לארח אותנו. כתבנו להם מייל ושאלנו האם אפשר להגיע, הם ענו תוך יממה ולמרות שקבעו עם לקוח כתבו כי "אנחנו מוזמנים בכל שעה".

סיור חנויות אודיו סטריאו

נסענו עם רכבת עילית כשעה וחצי עד ל-Mount Kisco, הלכנו מספר דקות עד שהגענו לרחוב ראשי (רחוב שקט למדי). גם הפעם נתקלנו בחנות (Accent on Music) אשר רוב המוצרים בתצוגה שלה הם מתוצרת החברות ניים ולין. היו במקום ארבעה פטפונים של לין LP12 - על כל אחד מהם הותקן ראש אחר. משאת נפשנו הייתה לשמוע את הראש החדש של לין, המחליף של ה-Akiva, הקרוי Kandid, מותקן על זרוע של Aro. גם כאן קיבלנו הסבר "מדוע רק Naim ולא אף חברה אחרת".

הרגשנו שאנחנו מפריעים כיוון שישב שם לקוח עשיר ממנהטן (בעלים של סדרה 500), כאשר על הברכיים שלו יושבת חתיכה בת 20+ והוא שואל אותה איזה צבע היא רוצה את הרמקולים S-400, היא בלי להתבלבל ביקשה לבן.

הופנינו לחדר השני ולאחר זמן מה חזרנו לחדר המרכזי, בו היה שולחן ערוך, מלא כל טוב, שלא היה מבייש מסעדת יוקרה. האזנו לרמקולים S400 כשהם מחוברים למערכת ה- All in One - התוצאה מצוינת! אח"כ חובר מגבר NAP 250 וקדם מגבר NAC 252 לפטיפוןLinn LP12  עם  Kandidמחובר ל-Superline עם HiCap. התוצאה הייתה .... אין מילים לתאר!

ואז שמענו על הבעיות:
1. המחיר: 4710$.
2. רשימת המתנה ארוכה – באורך שנה לפחות, בגלל חושקים רבים ויפני אחד שמספיק לייצר כמות מועטה מאוד. אגב - המוכר יידע את הלקוח ממנהטן שהוא נמצא כבר ברשימה, מבלי שזה ביקש מראש... כנראה שהוא הכיר היטב את רצונותיו.

בפרוזדור, בין החדרים, ממוקם מגוון רחב מאוד של רמקולים מתוצרת חברות שונות. המוכר טען שכל לקוח רוצה לקחת את המערכת לכיוון אחר בעזרת רמקולים שונים. נפרדנו כידידים עם המלצה מעולה על מסעדה סמוכה, שאכן התבררה ככזו עם מחיר מאוד נוח.

המסקנה שלי מסיור החנויות, היא שלמרות ההנחה המוקדמת כי בארה"ב לא קונים הרבה מתוצרת חברת Naim Audio, הנציגות מכובדת ובכל חנות אליה נכנסתי, פגשתי מוכרים אדיבים, המון ציוד, לקוחות שמתוכם יש כנראה עשרות עם הסדרה הבכירה 500.