טלוויזית OLED של Skyworth בחצי מחיר מהמתחרים?

ליאור קורן
02-05-2014 06:52

חברת Skyworth הסינית תתחיל לשווק בסין טלוויזית OLED קעורה בגודל 55" בחצי מחיר מהדגמים הקוריאניים, בשילוב מערכת הפעלה חכמה.

יצרנית הטלוויזיות הסינית Skyworth אולי לא מוכרת עדיין לרובכם, אבל מסתבר כי היא מצליחה לתפוס מקום בעשיריה הראשונה של יצרני המסכים בעולם. בימים אלו, מתחילה היצרנית לשווק בסין טלוויזיות OLED  ראשונות תוך שהיא מצהירה על כוונותיה להפוך לגוף מוביל בקטגוריה זו ולייצר בכמות שמוגדרת כ- "Mass produce" על פי הודעת החברה.

הנתונים הטכניים של טלוויזית ה- OLED מצביעים על עובי של 4.3 מ"מ עם מסגרת ברוחב מילימטר אחד בלבד, שחור מוחלט בתמונה וניגודיות טבעית של 100000:1, זמן תגובה של 0.001ms. דגם ה- E980S מבוסס בפועל על פאנל OLED מתוצרת LG ברזולוציית 1920x1080 פיקסלים, עם ארבעה "תתי פיקסלים" לכל פיקסל, בצבעים אדום, ירוק, כחול וגם לבן. חלקה התחתון של הטלוויזיה שקוף ובתוכו מוטמעים רמקולי סטריאו.
 

המחיר בהשקה צפוי לעמוד על 4,800$ - מה שאולי נראה לכם יקר למסך בגודל 55", אבל זה למעשה חצי מחיר מזה של מסך ה-LG  (כאשר זה הושק) וצפוי לרדת בהמשך.

Skyworth OLED TV

לשלוט על התכנים מרחוק

מערכת ההפעלה של המסך נקראת Tianchi 4 ולפי הצהרת החברה, היא תוכננה במיוחד לעולם הטלוויזיות ע"י Skyworth עם חיבור לעולם תכני הוידאו האינטרנטי ומקשרת בין מסך הטלוויזיה למסכי סמארטפונים, טאבלטים ומכשירים נוספים. לדוגמה, ניתן להתחיל צפיה במכשיר אחד ולהמשיך מאותו המקום במכשיר אחר. מסך הסמארטפון משמש כשלט חכם ומסוגל לחפש תכנים ולשלוט על ערוצי תוכן המוצגים באותו רגע על המסך הגדול או להציג מידע הקשור לסרט בו צופים באותו הרגע. בנוסף, המערכת כוללת מנגנון שיחות וידאו / צ'ט ומאפשרת לשלוח תכנים או לשלוט על ערוצים גם מרחוק כאשר אינכם נמצאים בבית (לבדוק במה הילדים צופים באותו הרגע או לבחור תוכנית מרחוק).

חברת Skyworth מתכננת להשיק טלוויזית OLED נוספת בהמשך השנה, בגודל 65" (גם היא מבוססת על פאנל LG). עדיין, לא צפוי מספר מכירות ענק של מסכי OLED השנה, בעיקר כאשר משווים אותם למסכי 4K בטכנולוגיית LED LCD שהינם זולים יותר, כמות משלוחי טלוויזיות ה-OLED צפויה לעמוד על כ- 100,000 יחידות בשנת 2014.

Skyworth OLED TV

מעבר לתגובות בפורום