מצלמפון חדש – סמסונג גלקסי K זום

ליאור קורן
29-04-2014 12:31

סמסונג משיקה דור חדש לסמארטפון מצלמה – Galaxy K Zoom והפעם במבנה קרוב יותר לזה של סמארטפון – אבל עם זום אופטי כפול 10.

סמסונג כבר ניסתה בעבר לחבר בין סמארטפון למצלמה עם עדשת זום אופטית, קראו לזה גלקסי S4 זום, אבל התוצאה היתה פושרת למדי (לסקירה המלאה). הפעם, נראה כי הניסיון השני קרוב יותר להשגת שילוב מוצלח בין השניים.

ה- זום K (מסמל Kamera) שטוח וקרוב יותר לצורת סמארטפון מאשר הדור הקודם (עובי גוף של 20.2 מ"מ) וכולל חומרה פחות חזקה מזו של גלקסי S5, אבל כזו שעדיין תספק ביצועים טובים בהחלט.
 
מצלמפון חדש – סמסונג גלקסי K זום

המעבד כולל שש ליבות (ארבע בתדר 1.3GHz ועוד שתיים 1.7GHz) מסדרת Exynos של סמסונג, זיכרון 2GB RAM, נפח אחסון פנימי של 8GB (ותמיכה בכרטיסי זיכרון להרחבה), קישוריות 3G וגם דור רביעי. מסך ה- K Zoom מסוג Super AMOLED מציג רזולוציית 720p (היינו מעדיפים לראות 1080p) על שטח של 4.8 אינץ'. את הכל, מחברת מערכת הפעלה אנדרואיד בגרסת 4.4.


מצלמפון חדש – סמסונג גלקסי K זום 

ומה בנוגע למצלמה?

 

חיישן המצלמה דומה לזה הקיים במצלמות קומפקטיות (גודל 1/2.3 אינץ'), בטכנולוגיית BSI CMOS ורזולוציית 20.7 מגה פיקסל. המצלמה כוללת מייצב רעידות מובנה ומסוגלת לצלם וידאו 1080/60p. על פי הצהרת סמסונג, איכות התמונה שופרה באופן ניכר מול הדור הקודם. טווח העדשה שימושי מאוד עבור טיולים: 24 מ"מ עד 240 מ"מ (עם צמצם f3.1) ואפשר לשלוט על ערך הזום בעזרת מחוות אצבע על מסך המגע.

לרשות המשתמש, עומדת שליטה אוטומטית או ידנית במשתני הצילום, מגוון פילטרים וגם אפשרות שיתוף של הגדרות הצילום האישיות דרך חנות סמסונג האינטרנטית. בנוסף, Selfie Alarm מאפשר להגדיר את המצלמה כך שתצלם אותנו באופן אוטומטי (סלפי) לאחר שנגדיר לה מיקום מסוים בתמונה, היא תזהה אותו ותצלם שלוש תמונות מהן נבחר את המוצלחת.

גלקסי K Zoom יגיע בשלושה צבעים – שחור, לבן או כחול בעיצוב ה"מחורר" של גלקסי S5, אך מחירו טרם הוכרז.

מעבר לתגובות בפורום