DELL Venue 8 - טאבלט במבחן

ליאור קורן
25-04-2014 06:55

Venue 8 של חברת DELL הוא טאבלט בסיסי, עם מסך בגודל שמונה אינץ' ומעבד כפול ליבה מתוצרת אינטל אשר מריץ מערכת הפעלה אנדרואיד. מה הוא מציע למשתמש? ביקורת טאבלט.

אל שורת הטאבלטים הבסיסיים בישראל, מצטרף Venue 8 מתוצרת חברת Dell (לצידו גם דגם עם מסך 7"). לכאורה, מדובר בטאבלט דומה מאוד לשאר הדגמים הקיימים, אך ברגע ההפעלה הראשון, מופיע על המסך כיתוב ה- "Intel Inside". זהו מעבד מחברת אינטל אותו התרגלנו לראות במחשבים שולחניים וניידים, אך הרבה פחות בעולם המובייל.

דגם זה כולל מסך בגודל שמונה אינץ', מה ששומר על תמונה גדולה ונוחה מספיק לעין, אבל מסייע בהחלט להגיע לממדים פיזיים צנועים ומשקל קל יחסית. משקל המכשיר עומד על 350 גרמים (לא מורגש במיוחד בתיק, אבל מעט כבד יותר ממתחרים כמו גלקסי טאב 3 או אייפד מיני), העובי עומד על 9.5 מ"מ.

DELL Venue 8 - ביקורת טאבלט
מבט בצידי הטאבלט מציג קורא כרטיסי זיכרון מסוג מיקרו SD בנפחי זיכרון של עד 128GB, יציאת אוזניות (יכולה לשמש גם ככניסת מיקרופון חיצוני) ושקע מיקרו USB עבור הטענת הסוללה וחיבור למחשב הביתי. עיצוב: לשם הסקירה, קיבלנו מכשיר עם שוליים וגב בצבע אדום ולמרות שאותו צבע היה מבריק (מטאלי) לעין, הוא עשוי מחומר שאינו מחליק ובכך הופך נוח לאחיזה גם בעת שימוש ממושך.


מעבד אינטל


מה ששונה כאן מרוב הטאבלטים המוכרים אשר מריצים מערכת אנדרואיד, הוא השימוש במעבד אינטל, זהו מעבד כפול ליבה מדגם Atom Z2580 בתדר עבודה של 2.06GHz. המעבד מצליח לעמוד מול מתחרים בעלי ארבע ליבות מאותה קטגוריית מחיר בזכות תדר העבודה הגבוה. כמות זיכרון הראם מכובדת ביחס לדגמים מקבילים עם נפח של 2GB.

ציון מבחן הביצועים של AnTuTu עומד על 22098, קצת מעל זה של סמסונג גלקסי נוט 2 או סוני אקספריה Z ופחות מאלו של HTC One או גלקסי S4. סה"כ, זהו ציון טוב בהחלט עבור טאבלט בקטגוריה שלו, מתאים לגלישה, הרצת ישומים וגם משחקים קיימים בדו או תלת מימד.

DELL Venue 8 - ביקורת טאבלט
הטאבלט מתמודד כהלכה גם עם משחקים מאתגרי מעבד, כמו Asphalt 8 הכולל גרפיקת תלת מימדית ו"אקשן" רב על המסך. תוך כדי המירוץ, בקטעים עמוסי גרפיקה במיוחד, מורגשת ירידה מסויימת בקצב הפריימים בתמונה, אבל לא משהו קריטי שפוגם באופן מורגש בחווית המשחק.


Asphalt 8
סוללת המכשיר מציגה קיבולת של 4100mAh והיא מחזיקה מעמד קצת יותר מ-7 שעות הפעלה, זה פחות מהטאבלטים המקבילים מבוססי אנדרואיד שיכולים להגיע גם ל-9 שעות ויותר, האם המעבד אחראי לעניין הזה?


איכות מסך


המסך, מציג רזולוציה סטנדרטית של 1280x800 פיקסלים (נמוכה יותר מדגמים כמו נקסוס 7 החדש), אבל הצבעים יפים לעין וזויות הצפיה טובות. מסך המגע, בכמה מקרים, הפגין התנהגות קצת מוזרה, למשל נגיעה במיקום המבוקש לא יצרה את ההפעלה או יצרה "דאבל קליק" במקום לחיצה בודדת. יש רמקול בודד, ממוקם באחד מצידי המכשיר (בתחתית), הוא מפיק קולות באיכות סבירה ומגיעה לעוצמת קול טובה, אך לא תקבלו כאן אפקט סטריאו בעת צפיה בסרטים.


גרסת מערכת ההפעלה הינה אנדרואיד נקיה (4.2.2), אין כאן ממשק "מולבש" או תוספות מוגזמות, כך שאם תרצו לעצב את ממשק הטאבלט באופן אישי, גשו לחנות האפליקציות והמשיכו משם. שלושת לחצני התפעול הבסיסיים במערכת (לחצן בית, חזרה ויישומים פועלים) הם וירטואליים בדגם הזה ותופסים מקום של שורה ריקה בתחתית התמונה במסך.


DELL Venue 8 - ביקורת טאבלט
המצלמה, כמקובל בקבוצת המחיר הזו, פשוטה יחסית, איכותה בסיסית ולא יותר. ממשק ההפעלה הוא זה המקורי של אנדרואיד, עם אפשרויות שליטה בסיסיות בלבד כמו שינוי איזון לובן, פיצוי חשיפה ובחירת רזולוציית תמונות סטילס של חמישה מגה פיקסל או שלושה. פוקוס וצילום מתבצע רק ע"י נגיעה בלחצן הייעודי ולא במקום כלשהוא בתמונה, אין גם טיימר לצילום עצמי. גם איכות התמונות המצולמת – הן בתנאי חוץ או פנים, לא תרשים אתכם במיוחד. המצלמה הקדמית המיועדת לצילום סלפי או עבור שיחות וידאו, כוללת חיישן ברזולוציה של 2 מגה פיקסל.


סיכום


DELL Venue 8 נמכר בישראל במחיר של החל מ- 1,090 ₪ לגרסת WiFi ונפח אחסון פנימי של 16GB. הוא מציג רמת גימור טובה, מתאים לשימושים כלליים כמו גלישה ומשחקים וגם לנשיאה בתיק. הטאבלט עבד שעות ארוכות עם משחקי ילדים ללא בעיה מיוחדת כך שהוא יכול להתאים לשימוש ביתי של כל בני הבית עם המעבד מתוצרת אינטל אשר מפגין ביצועים טובים, אבל עם חיי סוללה בינוניים.

מעבר לתגובות בפורום