גלקסי S5 – סמארטפון הדגל החדש של סמסונג במבחן

גולן טופמן
20-04-2014 07:30

גלקסי S5 - סמארטפון הדגל החדש של סמסונג עומד לביקורת מקיפה, עם מצלמה משופרת, מעבד חזק יותר, חיישן טביעת אצבע, מד דופק וגם גוף עמיד לאבק ונתזי מים. האם כל השיפורים הללו מספיקים בכדי להיות הטוב ביותר? ביקורת סמארטפון.

סמסונג עובדת במרץ במהלך כל שנה על מכשיר הדגל שלה. עד לא מזמן, תשומת הלב של אנשי סמסונג היתה נתונה בעיקר לאפל ולאייפון, אך השנה התחרות הופכת עוד קשה יותר, עם התחזקות שאר היצרניות בעולם האנדרואיד, אשר פיתחו מכשירי דגל חזקים- LG G2, ,HTC One והאקספריה Z2 של סוני. התחרות החזקה והקיצונית בין יצרניות האנדרואיד, מאלצת כל אחת מהן, להשיק בכל שנה, עוצמת חומרה יוצאת דופן, וה-G2 למעשה, העלה את הרף, כאשר הגיח לאויר העולם עם מפרט שאינו נופל מה-Note 3 של סמסונג, מה שכנראה פגע גם במכירות ה- גלקסי S4.

לאחר הצלחה מסחררת של הגלקסי S3 והצלחתו היחסית של מחליפו, ה-S4, משיקה סמסונג את המכשיר החמישי בסדרה, אשר הגיע בימים אלו גם לארץ. האם סמסונג תכבוש מחדש את הפסגה?

סמסונג גלקסי S5 - ביקורת סמארטפון
מראה חיצוני ומבנה – דה ז'ה וו

החדשנות ב-S5 אינה מתחילה דווקא מהמראה החיצוני. המכשיר לא ממש שונה מקודמו, ה-S4, ומאוד מזכיר בצורתו ובמבנה (פרט לגודל) את ה-Note 3. ממבנה מעוגל ב-S3 וסגירת הפינות המעוגלות ב-S4, כאן מודגש תהליך המלבניות עוד יותר, אמנם יש גם כאן פינות מעוגלות, אך המכשיר נראה מלבני ומעט מסורתי יותר. 
לעומת קודמו, ה-S5 שוקל 15 גרם יותר עם 145 גרם סה"כ עם סוללה בפנים. אני חייב לציין שהמכשיר מרגיש מאוד קליל בידיים וכלל לא מסורבל, למרות הנטייה לחשוב כך בשל המסך הגדול וזאת בשל המבנה הדק – 8.1 מ"מ ופלסטיק בשטח כל המכשיר, פרט לחזית, אשר עשויה מזכוכית גורילה 3.

72.5 מ"מ רוחב ו-142 מ"מ אורך מכילים מסך בגודל של 5.1 אינץ', זאת לעומת מסך של 5 אינץ' ואריזה מעט קטנה יותר של 136 מ״מ על 69 מ"מ בדגם המוחלף גלקסי S4.

נמשיך בבחינת מראהו החיצוני של המכשיר: סמסונג עדיין בוחרת בפלסטיק אמנם, אך כפי שנהגה ב-Note 3, גם כאן מרקם הגב, מרגיש מעט יוקרתי ונעים למגע, זאת למרות שהוא עצמו גם כן עשוי מפלסטיק כאמור ואף דק מאוד. המכסה, כמו במכשירי סמסונג האחרים, ניתן לפירוק וזאת על מנת להכניס את כרטיס הסים, כרטיס זיכרון להרחבה ואת הסוללה אשר מגיעה גם כן בתוך קופסאת המכשיר. משטח הגב מנוקד וזאת בכדי לתת מעט ניגודיות למרקמו החלקלק, מה שמנעים את האחיזה עוד יותר.


סמסונג גלקסי S5 - ביקורת סמארטפון
מיקומי הכפתורים הינם כרגיל - בצד שמאל נמצאת נדנדת עוצמת השמע, בצד ימין כפתור הכיבוי והפעלה ואילו שקע האוזניות ממוקם בדופן העליונה. כפתור הבית מלבני עם פינות מעוגלות וזהה לחלוטין לזה שמגיע ב-Note 3. בהשוואה לדגם הקודם יש כמה שיפורים: שקע ה-USB שודרג לתקןUSB 3 כמו ב-Note וכוסה בפאנל נשלף, לשם אטימות המכשיר (עליה נפרט בהמשך). בגב המכשיר שינוי, כפי הנראה משמעותי מאוד - מתחת למצלמה, אשר ממוקמת בחלקו העליון של הגב, נמצא מבזק המצלמה ולצידו, באותו השקע, חיישן אשר משמש כמד דופק, עליו נפרט בהמשך.

מפרט – "מראה מראה שעל הקיר, מי המכשיר החזק בעיר?"

"כן, זה אתה, גלקסי מספר חמש. רק שבחודש הבא, מישהו אחר יחדש".
S5 מציג יופי של מפרט, אך המירוץ אינו מפסיק לאחר השקתו וכפי שהתרגלנו, מכשיר חזק יותר יצא כמו תמיד, בקרוב. למרות זאת, ה-S5 החדש מרשים מאוד על הנייר גם בביצועיו בפועל. המסך מציג צפיפות פיקסלים מרשימה של 432 פיקסלים לכל אינץ' עם רזולוציה של 1920X1080 פיקסלים ולמכשיר מעבד ״סנאפדרגון״ מרובע ליבות של קוואלקום בתדר עבודה של 2.5GHz או מעבד מתומן ליבות בגרסה ללא קישוריות דור 4. סוללת המכשיר הורחבה מ-2600 mAh ב-S4 ל-2800 mAh ב-S5, עם פזילה קלה לעבר ה-LG G2, אשר טרף בזמנו את הקלפים עם 3000 mAh והרשים אותנו מאוד בקיבולת הסוללה שלו.

המצלמה הקדמית כוללת חיישן ברזולוציית 2 מגה פיקסל ואילו האחורית בעלת חיישן של 16 מגה-פיקסל ובגודל של 1/2.6, בדיוק כמו במצלמות דיגיטליות קומפקטיות וכאן קחו בחשבון גם את עצמת העיבוד המכובדת אשר מסייעת לתוצר הדיגיטלי הסופי. 
וידאו אפשר לצלם הפעם באיכות UHD– רזולוציית 4K של 3840X2160 פיקסלים וקצב של 30 פריימים לשנייה, בנוסף לאפשרות לצלם ב-Full HD 1920X1080 ב-60 פריימים לשנייה. קחו בחשבון שרוב הסיכויים הם שאין לכם עדיין מסך 4K בבית עדיין (ואם כן, אנחנו מקנאים), אבל גם אם תציגו סרט באיכות של UHD על גבי מסך HD, ניתן יהיה להבחין בשיפור החדות.
את המפרט המרשים אורזת גרסאת האנדרואיד החדשה ביותר נכון לעכשיו - "קיט קט", 4.4.2, אשר הפציעה לראשונה בנקסוס 5 וכעת תופיע בכל המכשירים החדשים של סמסונג.

"לא בוכים על חלב שנשפך"- במיוחד אם נשפך על ה-S5

בהמשך לאזכור הקצר בהתחלה, נרחיב כי הגלקסי S5 מציג מבנה אטום למים ואבק. מה זה בעצם אומר? מבחינת היצרן - צלילה לעומק של עד מטר אחד ושהייה של עד חצי שעה בפנים. אז בכדי שה-S5 לא יהיה המכשיר האחרון שאותו אסקור, לא הלכתי על הקצה, אך כן אציין שרוקנתי בקבוק משפחתי של מים על המכשיר (מינרלים...) ופרט לעובדה שזכוכית הגורילה פשוט דוחה ומסלקת נוזלים בצורה יפהפייה, שום נזק לא נגרם למכשיר והוא עובד נהדר, לפחות עד לרגע זה.


סמסונג גלקסי S5 - ביקורת סמארטפון
לא ברור אם מטעמים משפטיים, רגולטוריים או סתם כסת"ח, אבל בכל פעם שתפעילו את המכשיר מחדש תקפוץ הודעה אשר דורשת לוודא שמכסה הסוללה סגור בצורה יסודית. גם לאחר הטענת המכשיר וניתוק כבל ה-USB, כאשר תסגרו את פאנל הכיסוי, הודעה דומה תעלה ותבקש לוודא שהפאנל סגור היטב.


אז מה נשתנה, הגלקסי הזה, מכל הגלקסים?

ה-S3 וה-S4 הינם מכשירים נהדרים. אז מה בכל זאת מבדיל את ה-S5 מקודמיו? מה שופר ומה התווסף?

1. ריחוף - אפשרות זו נשארה אך צומצמה במעט. כאשר המכשיר במצב שינה, לא נוכל לרחף עם היד ולראות תקציר מידע על המסך. יחד עם זאת, הובאו לכאן כמה תכונות מה-Note 3 כמו ריחוף מעל לוח השנה וצפייה בפגישה, צפייה באיש קשר על גבי מקש מהיר (במידה ומוגדר כזה) ועוד אפשרויות שכבר ראינו מקודם כמו צפייה מקדימה לפני הרצת וידאו, דפדוף עמוד וכו'.

2. "Geo News"- נניח וכרגע מתרחשת רעידת אדמה. ונניח והדרך היחידה שלכם לשים לב אליה, היא באמצעות הודעת חירום בסלולרי שלכם. שימושי לא? לא בטוח שזה פיצ'ר הכותרת אבל בכל זאת דרך יעילה להתעדכן, אמנם לא על רעידות אדמה ברדיוס שלנו, אך גם במרחק של כמה מאות קילומטרים.

3. "S. Health"- כל נושא הבריאות והספורט מאוד פופולרי וטרנדי כיום וכחלק מהשקת ה-Gear Fit, מכניסה סמסונג גם אפליקציה עם וידג'ט ל-S5, אשר למעשה מסייעים בשמירה על אורח חיים בריא. באמצעות מד הדופק בגב המכשיר, ניתן לבדוק את קצב דופק הלב ולבצע סטטיסטיקות של ממוצעים וחריגות. בכל הנסיונות שלי, מד הדופק עבד מצוין, למעט העובדה שאף אחד לא יצליח להניח את ידו בדיוק כפי שמצפים בסמסונג בפעם הראשונה ויקבל הודעת שגיאה מהאפליקציה. לאחר מכן מבינים את הטריק וזה נהדר.

סמסונג גלקסי S5 - ביקורת סמארטפון
בנוסף למד הדופק, קיים מד צעדים אשר מציב יעד לפי הנתונים האישיים אשר הקלדנו בשימוש הראשון באפליקציה - גיל, מגדר, משקל, גובה וכן, האפליקציה גם תשאל אתכם מה הרגלי הספורט שלכם נכון לרגע מילוי הפרטים.


4. נעילה וסיסמאות באמצעות טביעת אצבע - כאן לא ברור מי באמת הגה קודם את הרעיון, האם היתה זו סמסונג ואז אנשי אפל שמעו על כך ומיהרו להוציא לפניהם או שמא סמסונג מיהרה לתת מענה למערכת טביעת האצבע של האייפון 5S.
מי שמכיר את מערכת טביעת האצבע בדגם אייפון 5S, אז שם למעשה כפתור הבית הוא החיישן. בגלקסיS5, החיישן נבנה בצורה הבאה: חציו על גבי החלק התחתון של המסך וחצי על גבי הפאנל אשר מתחתיו, כולל כפתור הבית וכולל המשך מבנה הפלסטיק אשר מתחתיו. כמו מד הדופק, גם כאן אין לכם סיכוי לפגוע בציפיות של סמסונג בפעם הראשונה. 
בכדי להגדיר את טביעת האצבע, יש צורך להעביר אצבע מורה ישרה על גבי הסימון ועד ליציאתה מגבולות מסגרת המכשיר. כמו מד הדופק, גם חיישן טביעת האצבע עובד טוב, במידה והעברתם את האצבע כמו שצריך.

סמסונג גלקסי S5 - ביקורת סמארטפון
5. כנהוג במערכת ההפעלה "קיט-קט", סמלי תפריט האפליקציות האחורי גדולים יותר משמעותית מגרסאות קודמות וסמסונג ניצלה את השינוי בכדי לרענן גם את ממשק הטאץ'-וויז אשר תומך במערכת האנדרואיד במכשירים שלה. הטאץ' וויז נראה לראשונה במכשיר זה כיפה, פשוט ויעיל. לא עוד תפריט גלילה מייגע עם רקע שחור - הפעם תפריט ההגדרות  הינו בעל אייקונים צבעוניים, עגולים ויפים, על רקע של כחול כהה. גם הרקע של ההודעות כבר אינו שחור, למי שטרם אימץ את ה-Hangouts. 
כחלק מהשינוי, גם תריס ההעדפות המהירות השתנה, צבעו מעודן יותר והורדתו באמצעות שתי אצבעות תחשוף כרגיל הגדרות נוספות ובאייקונים מעוגלים.

6. "S. Voice" – חברתה של סירי מגיחה כמובן גם ב-S5, בעיצוב חדש ברקע טורקיז וכפתור דיבור אדום ומעוגל. הממשק עובד בצורה סבירה, אך בגלל שרוב אנשי הקשר אצלי רשומים בשפה העברית, החלק המהנה ביותר - חיוג ללא ידיים, די יורד מהפרק.

7. במידה והמכשיר אינו נעול ותיכנס שיחה חדשה, היא תקפוץ באמצעות חלונית קטנה, אשר תאפשר לנו לענות גם באמצעות דיבורית המכשיר. במידה ונחזור למסך הבית באמצע שיחה, היא תמוזער לחלונית קטנה אשר בה, התמונה של איש הקשר אשר משוחח עימנו. אפשרות זו נוחה מאוד, למעט חוסר היכולת למזער את חלון השיחה לכדי חלון אשר כולל כפתורים נוספים פרט לתמונת איש הקשר.

סמסונג גלקסי S5 - ביקורת סמארטפון
8. כמו ב-Note 3, סמסונג כוללת כניסת USB3 בגלקסי S5, מה שאומר שבחיבור כבל ה-USB של המכשיר, ליציאת USB3 במחשב, תוכלו לבצע תעבורת נתונים בקצב מהיר יותר משמעותית.

9. האצת הורדות - במכשיר קיימת אפשרות לשילוב הרשת הסלולרית עם הרשת האלחוטית הביתית או הציבורית וזאת בכדי להאיץ את ההורדה תוך שימוש בקצבי ההורדה של שתי הרשתות. ביצעתי ניסיון עם הרשת הביתית שלי והרשת הסלולרית וההורדה אכן הואצה, אך לא בצורה מרשימה מאוד. ככל הנראה ניאלץ להמתין לדור הרביעי בכדי לבחון את האפשרות הזו כראוי.

מצלמת המכשיר - חדה, צבעונית ומהירה

בהתאם לנתונים המרשימים שציינו קודם יותר - עם UHD בוידאו ו-16 מגה פיקסל במצלמת הסטילס, המצלמה מספקת תוצאות יפהפיות. הוידאו חי ובעל צבעים מחמיאים מאוד, בעוד שהמצלמה חדה ומספקת תמונות ברזולוציה מאוד גבוהה, אשר תשמש אתכם גם להדפסת תמונות על קנבס במידת הצורך.

סמסונג גלקסי S5 - ביקורת סמארטפון
בפתיחת הגדרות המצלמה, תוכלו למצוא כל מה שתרצו – שליטה על ערך ה-ISO, איכות התמונה, מצב HDR, אפקטים, מיקוד באמצעות גלי קול, מיקוד באמצעות חיוך, ייצוב דיגיטלי, צילום ברצף ועוד שלל אפשרויות אשר תוכלו לסגנן ולהגדיר בהתאם לצורך.

סמסונג גלקסי S5 - ביקורת סמארטפון
אציין שלדעתי מדובר במצלמה הטובה ביותר כיום בשוק הסלולר, בהמשך למצלמה הנהדרת אשר כלל ה-Note 3.

ממשק וביצועים - זו לא ציפור, זה לא מטוס, אבל זה ה-S5


המפרט המרשים של ה-S5 מסייע לו להיות מהיר בצורה מרשימה מאוד ובעל תגובות חדות לכל פעולה אשר תבצעו. במהלך עבודה של שבוע, המכשיר עבד באופן חלק ומהיר (חוץ משתי פעמים, בהן נתקלנו בקריסת אפליקציה) ולמרות שהתחמם בצורה ניכרת פעמים רבות, הדבר לא השפיע על הביצועים הנהדרים. מערכת הקיט-קט מתבלטת כאן בממשק הברור ובעיצוב המשופר ומגיעה לידי ביטוי במקומות הנכונים בשל החומרה הנהדרת.


כחלק מהסקירה, הרצתי את משחק המירוצים "Asphalt 8" על גבי המכשיר. המשחק מכיל גרפיקה מפורטת מאוד וכן גם דינמית והמכשיר כלל לא התקשה והמשחק זרם כראוי.

אספלט 8
בבחינת המאמץ באמצעות אפליקציית ה-Benchmark Antutu, קיבל המכשיר ציון של 35241, מעט מעל ה-Note 3 וחזק מכל מכשיר אחר. קודמו, ה-S4, זכה לציון של 27435 בלבד לעומת המתחרה דאז- ה-G2, אשר קיבל ציון של 32275, כך שבהחלט מעניין יהיה לראות מה ה-G3 יכלול.

סמסונג גלקסי S5 - ביקורת סמארטפון
סוללת המכשיר, אשר הורחבה, מחזיקה את כל אריזת המפרט בצורה יפה מאוד וסיפקה יום עבודה מלא ועם שארית לבילוי שלאחר מכן, ללא הטענה.
לצד כל המחמאות- אציין כי הרמקול הפנימי של המכשיר חלש מאוד באופן יחסי למתחרים כמו האייפון 5 וה-5S וקשה מאוד לנהל שיחה בדיבורית הטלפון. פרט למנהג הלא ברור (עליו גם הלנתי בסקירות קודמות) של למקם את הרמקול בתחתית המכשיר, קשה למצוא סיבה מדוע לא שופר הרמקול.

סיכום - חזק ומהיר אך לא מציג שיפור שטרם ראינו

שאלת השאלות - האם כדאי לרכוש את המכשיר? התשובה היא - תלוי בכם. המכשיר נהדר, מהיר ומציע שלל אפשרויות מתקדמות כמו חיישן ריחוף לזיהוי מחוות ידיים, מד דופק, נעילה באמצעות טביעת אצבע וכמובן גם מצלמה מרשימה, אך למעשה, פרט למצלמת ה-4K ומד הדופק, לא מציעה כאן סמסונג חידוש משמעותי או משהו שיפיל אותנו מהרגליים. התרשמתי מהמכשיר מאוד, אך ה-G2 אשר יצא לפני כחצי שנה, לא נופל ממנו בהרבה וכן גם לא ה-Note 3 של סמסונג.
לאלו שמחזיקים בגלקסי S4, אמליץ להמתין בסבלנות. אך לעומת ה-S3 אכן קיים שיפור משמעותי בממשק, בעיצוב, באיכות ובמפרט ובמידה וידכם משגת, תתחדשו.



בסופו של יום, מדובר במכשיר המהווה חבילה שלמה ומגובשת. הוא כולל את כל מה שתזדקקו לו וגם את כל מה שלא ויספק ביצועים מרשימים מאוד. נכון לרגע כתיבת שורות אלו, מדובר במכשיר בעל המפרט המתקדם ביותר בשוק, אך יש לקחת זאת בחשבון, עד ליציאת המתחרה הבא.


בעד: ממשק נוח ויפה, חומרה חזקה, מצלמה טובה, מסך מרהיב, נעילה באמצעות טביעת אצבע, מד דופק, גוף אטום לאבק ונתזי מים.
נגד: מבנה פלסטיקי (למרות אטימותו), רמקול פנימי חלש במעט.


מחיר:
3,599 ש"ח לגרסת דור 4 LTE
3,499 ש"ח לגרסת דור 3
אחריות: 24 חודשים של סאני תקשורת

סמסונג גלקסי S5 - תמונות דוגמה מהמצלמה

סמסונג גלקסי S5 - תמונות דוגמה מהמצלמה

סמסונג גלקסי S5 - תמונות דוגמה מהמצלמה

סמסונג גלקסי S5 - תמונות דוגמה מהמצלמה

סמסונג גלקסי S5 - תמונות דוגמה מהמצלמה

סמסונג גלקסי S5 - תמונות דוגמה מהמצלמה

מעבר לתגובות בפורום