טלוויזיות קעורות – הדבר הגדול והיוקרתי הבא

ליאור קורן
14-04-2014 16:00

ראינו אותן לראשונה בתחילת השנה והן הרשימו מאוד, טלוויזיות קעורות יגיעו לישראל בחודשים הקרובים והן הולכות ליצור קטגוריה חדשה של מסכי יוקרה.

בשנות ה-80 וה-90 של המאה הקודמת, יצרניות מכשירי הטלוויזיה השקיעו ממון וזמן רב בהפיכתם של המסכים לשטוחים, טלוויזיה עגולה הפכה לנחלת העבר, אך כעת, התמונה משתנה ו-"עגול" עומד להיות הדבר הבא. עגול, אך לא זהה למה שהיה בעבר: טלוויזיות ה-CRT הציגו מסך קמור כלפי הצופה, עכשיו מדובר בהיפוך צד והצד הקעור הוא שמפנה מבטו אל הסלון.

חברת המחקר Display Search מעריכה כי כבר בשנת 2014, ימכרו ברחבי העולם כ- 800,000 טלוויזיות קעורות ולאחר מכן, המספר ילך ויגדל עד לכ-6 מליון בשנת 2017, בין אם מדובר בטלוויזיות LED LCD או OLED. גם בישראל, נוכל לראות מסכים קעורים ראשונים כבר בחודשי הקיץ הקרבים.


טלוויזיה קעורה של סמסונג
מסך קעור = הדבר הבא?

על פי נתוני המכירות, שוק הטלוויזיות הגיע לשיא שלו בשנת 2011 ומאז יש ירידה בכמות המשלוחים וגם הרווחים, כאשר השקת טכנולוגיית תלת מימד לא יצרה את הגידול המיוחל לו ציפו היצרנים. כעת, מתמקדת התעשייה בני דברים עיקריים: רזולוציית 4K ומסך קעור. נכון לעכשיו, המסך הקעור יהיה הגורם המבדל בין דגמים יוקרתיים / בכירים לבין טלוויזיות מדגמים פשוטים יותר, מה שיאפשר לדרוש עליהן מחיר גבוה יותר. זה משתלב גם עם העובדה שאפקט המסך הקעור מרשים יותר ככל שהמסך גדול יותר, כך שהאפקט יעזור בקידום מכירות קטגוריית המסכים הגדולים בעיקר.


המסך הקעור, הגיע לראשונה בטכנולוגיית ה-OLED (עם דגם ראשון של LG שהשיקה אחריו גם סמארטפון קעור מבוסס AMOLED), לאחר מכן, הוצגו בתערוכת CES (בחודש ינואר 2014) דגמים קעורים מבוססי הטכנולוגיה המוכרת LED LCD. בתערוכת CES, ראינו מסכים קעורים מתוצרת שתי היצרניות הקוריאניות – סמסונג ו- LG ולצדן דגמים מתוצרת מפעלים סיניים. שאר המותגים המוכרים בתחום, נשארו בגזרה השטוחה ועדיין לא הצטרפו לגל החדש.

טלוויזיה קעורה של LG

המסכים המרשימים ביותר בתערוכה היו דגמי 105" של סמסונג ו-LG: רחבים מאוד (עם יחס תמונה 21:9), בעלי תמונה חדה לעין (UHD) ופאנל קעור, מה שיצר חוויה קולנועית חזקה במיוחד. היצרניות טוענות כי לפאנל הקעור יש יתרון בסעיף ההשתקפויות, לא הבחנו ביתרון מיוחד בסעיף הזה, אבל, יש משהו שונה בחווית הצפיה במסך קעור – במיוחד כאשר הוא גדול ורחב במיוחד, מה שגורם לתמונה לעטוף את הצופה באופן מרשים יותר מאשר מסך שטוח. 

קעור וגם גמיש

כאמור, הטלוויזיה הקעורה הראשונה שהוצגה בשנה שעברה היתה מבוססת טכנולוגיית OLED ולא בכדי: זוהי הטכנולוגיה היחידה, נכון לעכשיו, המאפשרת לייצר מסך גמיש באופן מסחרי. בשנים האחרונות, ראינו נסיונות של חברות כמו סוני וסמסונג לייצר מסכים גמישים, אולם אלו היו מוגבלים לגדלים קטנים שהתאימו במקרה הטוב לצמידים או טלפונים.

לראשונה, בתערוכת CES 2014, הציגו סמסונג ו- LG טלוויזיות גמישות. בלחיצת כפתור בשלט, המסך הופך מקעור לשטוח ולהפך. לא ברור אם יש לזה ישום מעשי בשטח או יתרון כלשהו, אבל זה נראה מרשים בהחלט - במיוחד כאשר החברים מגיעים לביקור.

טלוויזיות גמישות
פנסוניק לא הציגה אמנם מסך גמיש, אבל הראתה בביתן שלה מיצג מרשים של טלוויזיות OLED (ברזולוציית 4K) המורכב משילוב של מסכים קעורים וגם קמורים היוצרים יחדיו צורה של גל. זה פותח פתח לשילובים יצירתיים של מסכים בצורות שונות היוצרים ביחד מסך ענק ומעוצב שיגיע בצורות שלא חשבנו עליהן עד היום.

Panasonic 4K Curved OLED

מעבר לתגובות בפורום