סמסונג גלקסי S5 מושק בישראל

תומר צין וליאור קורן
08-04-2014 11:00

סמסונג משיקה את גלקסי S5 – סמארטפון הדגל החדש שלה עם מצלמה משופרת, עמידות למים, קורא טביעות אצבע ומד דופק. האם זה ישכנע את המשתמשים לשדרג?

שלושה ימים לפני השקתו הרשמית ברחבי העולם, מתקיים בישראל אירוע השקה בה מוצג לראשונה סמארטפון הדגל החדש של סמסונג, הגלקסי אס 5, זאת לצד השעון החכם Galaxy Gear Fit. גלקסי אס 5 מושק רשמית בישראל במחיר 3,499 ₪.

הבוקר, ערכה היבואנית "סאני תקשורת" מסיבת עיתונאים, בה הכריזה על השקתו של סמסונג גלקסי אס. 5 ועל השעון Galaxy Gear Fit בישראל. סמסונג משיקה לראשונה בישראל שני דגמים של האס. 5, האחד תומך בדור הרביעי ומבוסס על מעבד מרובע ליבות Snapdragon 801 מבית קוואלקום, הדגם השני, עם מעבד Exynos 5 Octa מתומן ליבות מבית סמסונג, מציע את התמיכה המקובלת ברשת הדור השלישי. בהסתמך על קודמו, האס. 4, מכשיר הדגל החדש הגלקסי אס. 5 יהיה אחד המועמדים להיות הלהיט התורן של קיץ 2014, עם קצב מכירות גבוה מאוד. סמסונג פרסמה את מחירו של המכשיר החדש שיימכר החל מ- 3,499 ₪, גלקסי S5 יהיה צפוי להיות זמין לרכישה בחנויות ומפעילות הסלולר החל מה-11 באפריל.

סמסונג גלקסי S5 מושק בישראל
מה השתנה?
לעומת קודמו (גלקסי S4), דגם ה- S5 מציג מסך עם תוספת של 0.1 אינץ' (5.1") ברזולוציה זהה של 1920x1080 פיקסלים, בטכנולוגיה דומה של Super AMOLED. המעבד ב-S5 (Snapdragon 800 של קוואלקום) הוא בעל ארבע ליבות בתדר 2.5GHz. משקל הסמארטפון תפח ב- 15 גרם אל 145 גרמים ומידות הגוף גם הן גדלו מעט.




מצלמה משופרת


סמסונג שמה דגש על סעיף המצלמה, הרזולוציה גדלה מ-13 אל 16 מגה פיקסל, אבל גם החיישן גדל בהתאם במטרה לשפר את הרגישות בתנאי תאורה חשוכים יחסית. מנגנון המיקוד האוטומטי קיבל תוספת של חיישני מיקוד פאזה (בדומה למה שקיים בעולם המצלמות המודרניות). בדגם ה-S5, אפשר לצלם גם וידאו ברזולוציית 4K (פי ארבעה יותר פיקסלים מאשר Full HD).
מהירות נעילת מיקוד אוטומטי עומדת על 0.3 שניה. יש גם מצב צילום HDR המרחיב את הטווח הדינמי בתמונה (מציג את הפרטים בחלקי התמונה הבהירים והכהים גם יחד).

גלקסי S5 קיבל גם שני חיישנים חדשים: קורא טביעות אצבע לשיפור מנגנון האבטחה במכשיר וגם מווד פעימות לב בעזרת הצמדה של האצבע למכשיר למשך מספר שניות. גופו של המכשיר נשאר עשוי פלסטיק עם גב בתבנית עיצוב מחוררת אך כעת הוא עמיד לנתזי מים ואבק (ואף אמור לשרוד במשך חצי שעה בתוך מים בעומק של מטר אחד). 

סמסונג גלקסי S5 מושק בישראל
גלקסי S5 מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסת 4.4.2 עם ממשק ה- TouchWiz של סמסונג. ה-S5 גם תומך בקישוריות סלולרית של דור 4 (LTE) – בין השאר גם ברשת החדשה אותה פורסת חברת אורנג' וממתינה לאישור משרד התקשורת. קיבולת סוללת המכשיר גדלה מעט אל 2800mAh (לעומת 2600 mAh בדגם הקודם) והיא אמורה להספיק עד ל-21 שעות שיחה (לעומת 17) על פי הצהרת הייצרן.


ארבעה צבעים
ה-S5 ימכר בישראל עם מגוון של ארבעה צבעים: שחור, לבן, תכלת וגם זהב. גבו של המכשיר מחורץ – מה שאמור לעזור במניעת החלקה מהיד.

סמסונג גלקסי S5 מושק בישראל
מחיר
המכשיר יושק בישראל בשתי גרסאות: תמיכה ברשת סלולרית 3G בלבד או גם הדור הרביעי LTE.
3,599 ש״ח לדגם ה-LTE ו-3,499 ש״ח לגרסת ה-3G.

שעון חכם וצמיד ספורטיבי
סמסונג משיקה היום בישראל גם את השעון החכם Gear בדור השני שלו ואת הצמיד הספורטיבי Samsung Fit אשר מגיע עם מסך OLED קמור. המחירים ינועו בין 1,099-1,500 ש״ח.

גלקסי S5 - הצצה ראשונה:

סמסונג גלקסי S5 מושק בישראל

סמסונג גלקסי S5 מושק בישראל

סמסונג גלקסי S5 מושק בישראל

סמסונג גלקסי S5 מושק בישראל

מעבר לתגובות בפורום