סוני משיקה בישראל טלוויזיות ומכריזה על ״שנת ה-4K״

ליאור קורן
01-04-2014 12:14

ישפאר משיקה בישראל את קו הטלוויזיות של 2014 הכולל שבעה דגמי 4K, מצב צפיה לכדורגל המאפשר להעלים את קול הקריין ורמקולים בגודל מלא במסך.

צביקה שמעוני – מנכ״ל ישפאר פתח את אירוע ההשקה בהצהרה כי שנת 2014 תהיה ״שנת ה-4K״. הדגש השנה הוא בפירוש על מסכים גדולים, גם בשוק הישראלי רואים גידול במגמת רכישת טלוויזיות גדולות בגדלי 50״ ומעלה.ֿ בגלל המיסוי החדש של שר האוצר יאיר לפיד, נוצרה מדרגת מחיר במעבר מעל 50״, אבל מגמת המחירים העולמית נמצאת בכיוון של הוזלה ולכן הביקוש לגדלים הגדולים עדיין גדל גם בישראל. השנה, משיקה סוני בישראל 12 דגמים מעל גודל 55״ מתוכם שבעה מעל 60״.

חברת סוני העולמית ערכה השנה כמה שינויים מבניים ועסקיים,לאחר מכירת חטיבת המחשוב (פעילות מותג ה- Vaio)  הדגש כעת הוא על מובייל (סמארטפונים וטאבלטים), קונסולת ה- PS4, מצלמות ללא מראה מתקדמות ונושא הטלוויזיות.

טלוויזיות 4K

סוני תמכור בישראל שבעה דגמים חדשים של מסכי 4K. שנת 2014. על פי הצהרת שמעוני, סוני מובילה בעולם במכירת מסכי 4K ולמרות שמחירים המסכים גבוהים יחסית, יש התעניינות מצד הקהל בנושא. המעבר לרזולוציית Ultra HD מצריך עדכון של החיבורים במסך: מסכי ה-4K החדשים מגיעים עם חיבורי HDMI 2.0,המאפשרים להעביר תכני 4K בקצב פריימים של 60 לשניה, תמיכה ב- MHL 3.0 להעברת וידאו 4K מסמארטפונים סמארטפון (אקספריה Z2 החדש של סוני מצלם כבר 4K), כמו גם תמיכה בקידוד החדש HEVC H.265 המיועד לדחיסת 4K. ומה עם תכנים? בארצות הברית, מסכי ה-4K של סוני מגיעים עם סטרימר חיצוני וחבילה של עשרה סרטים, אולם בישראל ובשאר העולם זה עדיין לא קורה.

טלוויזיות סוני חדשות - 4K 2014
משה דלג׳ו – מנהל תחום הטלוויזיות בישפאר,  הציג את החידושים. בדגמים הבכירים, מגיע שלט רחוק עם משטח מגע ועם מספר לחצנים פיזיים מצומצם. בנוסף, הקישוריות עם אתר יוטיוב שופרה, אפשר לבצע הרשמה לערוץ וידאו מבוקש מתוך עשרות רבות של נושאים ואלפי ערוצים. רשת התכנים העולמית  של סוני Sony Entertainment Network לא מציעה עדיין סרטים לקהל הישראלי בגלל ענייני זכויות יוצרים. אין גם עדיין תמיכה באפליקציות ישראליות – סוני לא פתחה את הרשת שלה למפתחי אפליקציות מקומיים.

לטענת סוני, מהירות הגלישה ותגובות המסך בעת שימוש ב-WiFi הינה המהירה כיום בתחום וסרטי Full HD עולים תוך שניות ספורות על המסך (בעת שימוש ביוטיוב למשל) ומוצגים ללא גמגומים או הפסקות, זאת בחיבור אל ראוטר רגיל. שיתוף סמארטפונים אלחוטי דרך המסך הופך לחברתי  – Social viewing ומאפשר לחבר כמה סמארטפונים למסך ולגשת (באישור המשתמש) לתכנים השמורים בהם כמו תמונות למשל.

ומה עם כדורגל? סוני מציגה השנה גם מצב צפייה לחובבי הכדורגל המאפשר במגע לחתוך את קולו של הפרשן ולשלב מבזקי חדשות מפיפ״א.

טלוויזיות סוני חדשות - 4K 2014
צליל חדש


לטענת אנשי ישפאר, סוני מצאה דרך לשמור על עובי דק יחסית של המסך ועם זאת לשמור על איכות צליל טובה. בדגמים הבכירים כמו סדרת X9, גוף המסך עשוי אלומיניום – במבט מהצד, גוף המסך צר בחלקו העליון והופך לעבה יותר למטה – בצורה של משולש. יש פס רמקולים הפונה לאחור – רמקולים בעלי אלמנטים (וופרים) גדולים יחסית וגם סאב וופר נפרד. באירוע הודגמה איכות האודיו של אחת מהטלוויזיות והצלילים האקוסטיים הצליחו למלא חלל פתוח יחסית באולם ההדגמה, ללא עיוותים.
סוני מציעה גם סאב וופר אלחוטי לחיבור לדגמים כמו W95 והוא מכייל עצמו באופן אוטומטי לתנאי החדר.

טלוויזיות סוני חדשות - 4K 2014
איכות תמונה

סוני הטמיעה מעבדים תמונה בעלי שתיים או ארבע ליבות (תלוי דגם), החברה הציגה השנה מצב תמונה חדש - X-tended Dynamic Range Pro אשר מציג תמונות בוהקות עם צבעים עזים ביחד עם שמירה על השחור בתמונה, המנגנון מאפשר העברת זרם גדולה פי שלוש לתאורה הדרושה לחלקים הבהירים בתמונה ועמעום התאורה היכן שצריך להציג שחור. זאת ביחד עם פילטר ה-Triluminos אשר מסייע בהצגה טובה יותר של צבעים כמו אדום, ירוק וכחול בתמונה.


דגם הדגל החדש הוא X95 – בעל רזולוציית 4K, המסך יושק לקראת ספטמבר בגודל 85״ והוא יעלה מעל 150,000 ש״ח. סדרה אחת מתחתיו היא ה-X9 אשר כוללת רמקולים בעל וופר גדולים בשני פסים בצד המסך. סדרה X85 זהה ל-X9 אך ללא הרמקולים בצד, בגדלים של 49״, 55״ ו- 65״. בחלק מהדגמים מגיעה גם מצלמת סקייפ מובנית – אפשר גם להטות אותה לאחור כאשר לא רוצים להשתמש בה. השנה מציגה סוני גם גודל חדש – 48״. הסדרה הבסיסית נקראת R4 והיא היחידה שאינה Smart TV, אולם היא מגיעה עם מקלט DVBT2 שיתאים לשידורי HD עתידיים של פרוייקט עידן פלוס וגם חיבור MHL לסמארטפונים וכניסת USB לניגון קבצי מולטימדיה – כולל תמיכה בכתוביות SRT בעברית.

טלוויזיות סוני חדשות - 4K 2014
מחירי המסכים בסדרות החדשות
המחירים יתחילו ב- 1,990 ש״ח לדגם ה-R4 בגודל 32״ (ו- 2,990 ש״ח לגודל 40״) , 40-43 אינץ' החל מ- 3,950 ₪, 50 אינץ' החל מ- 7,990 ₪ , 55 אינץ' החל מ- 12,990 ₪ , 60-70 אינץ' החל מ- 17,490 ₪.
למסכים בפורמט 4K בגדלים 55 – 85 אינץ' המחיר החל מ- 34,900 ₪.

סוני משיקה גם שישה מקרני קול חדשים ל-2014 (פס רמקולים דק המונח בצמוד לטלוויזיה), חלק מהמקרנים משמשים גם כבסיס לטלוויזיה – אפשר להניח עליהם מסך במשקל של עד 80 ק״ג.


מעבר לתגובות בפורום