מדריך – שינוי לשעון קיץ בסמארטפון / טאבלט

גולן טופמן וליאור קורן
24-03-2014 06:55

בלילה שבין יום חמישי לשישי הקרוב, יוזזו מחוגי השעון שעה אחת קדימה ויכנס לתוקפו שעון קיץ, כיצד תעשו זאת בטאבלטים / סמארטפונים? מדריך.

ביום חמישי הקרוב – 28/03/14, בלילה בין יום חמישי ליום שישי, בשעה 02:00 לפנות בוקר ביום שישי, יעבור השעון הישראלי משעון חורף אל שעון קיץ. אנחנו נפסיד שעת שינה והשעון יזוז שעה אחת קדימה משעה 02:00 אל שעה 03:00, צעד שאמור להאריך את שעות האור בזמן היממה (השמש תשקע בשעה אחת מאוחרת יותר לקראת ערב) ולחסוך כסף רב לשוק הישראלי. שעון הקיץ אמור להמשך 211 ימים ולהסתיים ב-26 לחודש אוקטובר 2014.

השעון בסמארטפון משפיע באופן ישיר על פגישות ביומן, צלצולי השכמה, דואר אלקטרוני ועוד, לכן חשוב לוודא שהמעבר אכן יתבצע, מה שימנע מכם סטייה בלתי מתוכננת מלוח הזמנים. אם אתם רוצים למנוע תקלות בכל מחיר, הדפיסו כעת (לפני השינוי) את יומן הפגישות עד לתאריך של שבועיים קדימה.

מעבר אוטומטי
מעבר לשעון קיץ אמור להתבצע באופן אוטומטי בסמארטפון או בטאבלט – בתנאי שהדבר מוגדר כהלכה במכשיר שלכם.

בפעם האחרונה בה בוצע שינוי משעון קיץ אל שעון חורף, עקב חקיקת בזק ושינויים בתאריך שביצעה ממשלת ישראל (הארכת שעון הקיץ מעבר למתוכנן), סמארטפונים רבים לא עודכנו בזמן והפתרון אותו ביצעו חלק מהמשתמשים היה לעבור ידנית אל שעון "יוון" (אתונה).

אם עשיתם זאת בזמנו, החזירו כעת את השעון אל "ישראל" והפעילו הגדרת מצב זמן אוטומטי, אחרת המכשיר לא יעבור לשעון קיץ במועד הנכון.


הוראות הפעלת זמן אוטומטי


הגדרת זמן אוטומטי - אנדרואיד

בסמארטפון מבוסס אנדרואיד, יש להכנס אל תפריט ההגדרות, שם לבחור ב- "תאריך ושעה" (אמור להיות מתחת ללשונית "מערכת").
ודאו כי התיבות מסומנות ליד "תאריך ושעה אוטומטיים" ו- "אזור זמן אוטומטי, זה יבטיח כי השינוי לשעון הקיץ יופעל מרחוק דרך השעה שמספקת הרשת הסלולרית לה אתם מנויים.
 
שינוי לשעון קיץ בסמארטפון / טאבלט אנדרואיד


מכשירי אפל

בכדי שמכשיר האייפון שלנו יעודכן באופן אוטומטי לשעון הקיץ, הגדרות השעון צריכות להיות מכוונות למצב אוטומטי. בכדי לוודא זאת, ניכנס להגדרות השעון בדרך הבאה:
1. במסך הראשי נלחץ על אייקון ההגדרות.
2. נגלול מעט מטה ונבחר ב"כללי".
3. תחת "כללי", נבחר ב"תאריך ושעה".
4. יש לסמן את "שעון 24 שעות" ו-"כיוון אוטומטי". אזור הזמן ייבחר באופן אוטומטי בהתאם למיקום שלנו בעולם כך שגם אם נטוס לחו"ל, השעון ישתנה באופן עצמאי ויחזור לאזור זמן "ירושלים" כאשר נחזור ארצה, כך גם עם שעון החורף ושעון הקיץ.

שינוי לשעון קיץ בסמארטפון / טאבלט אייפון אייפד


Windows 8 Phone

סמארטפונים מבוססי מערכת "חלונות 8 פון" יש להכנס אל תפריט הגדרות (גלילה הצידה ממסך "התחל"), שם יש להפעיל את ההגדרה "הגדר אוטומטית".

שינוי לשעון קיץ בסמארטפון / טאבלט Windows 8 Phone


מערכת הפעלה Windows למחשב

מגרסת Windows XP ועד ל- חלונות 8, אם הפעלתם "עדכונים אוטומטיים" במחשב, הייתם אמורים לקבל עדכון אוטומטי של מיקרוסופט אשר מבצע את המעבר באופן אוטומטי.

על מנת לוודא כי המעבר יתבצע במועד הנכון, לחצו בשולחן העבודה על השעון (מופיע בפינה התחתונה), בחרו ב- Change date and time settings, בחלונית שתפתח יצוין תאריך המעבר אל שעון קיץ.

אם התאריך אינו נכון, הורידו את העדכון מאתר מיקרוסופט: https://support.microsoft.com/kb/2904266


שינוי לשעון קיץ בסמארטפון / טאבלט Windows

מעבר לתגובות בפורום