פיליפס Lifestyle: תצוגת אודיו וגאדג'טים

ליאור קורן
24-03-2008 16:09

פיליפס מאחדת את כל חטיבות האלקטרוניקה הבידורית לחטיבת Lifestyle אחת ומציגה את מגוון מוצרי האודיו והגאדג'טים לשנה הקרובה.

אורח החיים המודרני משפיע רבות על עולם מוצרי הצריכה, חברות רבות מצליחות להצמיד למוצר אותו הם מוכרים גם מסר נוסף, באם מדובר במסר עיצובי, תדמיתי או אחר.
גם פיליפס אינה מתעלמת ממגמה זו ובהתאם לכך ביצעה מהלך שינוי ארגוני גדול, מעתה, כל חטיבות מוצרי הצריכה בתחומי אלקטרוניקה בידורית ומוצרים לבית אוחדו לחטיבה אחת הנקראת בשם Consumer Lifestyle .

המהלך הביא לצמצום חטיבות החברה משמונה לשלוש במספר: חטיבת מוצרי התאורה, מכשירים רפואיים וחטיבת ה- Lifestyle אשר ארגנה אירוע שנתי בליסבון בו נחשף קו המוצרים החדש.


הקולקציה שמשקפת יותר מכל את המגמה החדשה כוללת מוצרים המעוצבים כתכשיטים בשיתוף עם מותג התכשיטים היוקרתי Swarovski.
הקולקציה המעוצבת כוללת סדרת מוצרי דיסק און קי USB וכמו כן מספר דגמי אוזניות משובצות קריסטלים.




עיצוב ה- Lifestyle לא פסח גם על מוצרי האודיו של פיליפס, הכל נראה חלק ומעוגל יותר, מהיום אין יותר קצוות חדים.


ה- Soundbar (מערכת קולנוע ביתי ביחידה אחת) של פיליפס מיועד למקומות בהם לא ניתן להניח 5 רמקולים של מערכת קולנוע ביתי, עיצובו תואם לזה של טלוויזיות החברה, הוא מנגן סרטי DVD, קבצי DivX דרך USB ובעלת יכולת שיפור תכני וידאו (Upscale) עד לרמת 1080P.
רמקולי דגם ה- HTS8140 הפיקו צליל מוסיקלי למדי, אם כי יכולת פיזור האפקטים בחלל החדר בסרטי DVD לא משתווה עדין למוצר המתחרה מבית ימאהה.



נגן ה- Blu-ray החדש של החברה מדגם BDP7200 תומך בפורמט החדש 1080P / 24 וכולל יכולת שיפור וידאו (Upscale) לדיסקי DVD. טכנולוגיית ה- BD-Java שהוטמעה בנגן תאפשר יכולות אינטראקטיביות במהלך ניגון הסרטים החדשים.

אודיו בתצורה קומפקטית

בתחום האודיו הביתי, נטשה פיליפס בשנים האחרונות את הכיוון של "מערכת סטריאו קלאסית" ופנתה לכיוון של נגני מוסיקה קטנים יותר, מעוצבים ומקושרים ברשת אלחוטית.
דגם DC570 משמש כמערכת סטריאו על רגל; מדובר בשני רמקולים אנכיים אשר כוללים גם סאבוופר, זהו פיתרון אסטטי ונוח מאוד לבעלי iPod : רק להניח את הנגן על תחנת העגינה והמוסיקה זורמת מבעד לרמקולים הגדולים.
איכות הקול טובה למדי, אם כי אין לצפות לגודל ורמת פיזור צלילים בחדר בדומה לשני רמקולים המונחים במרחק מה זה לצד זה.



דגמים נוספים מגיעים בתצורת מערכת סטריאו מיני קלאסית, רובם כוללים גם כניסת USB וכרטיסי זיכרון מסוג SD. דגם BTM630 אף כולל תמיכה ב- Bluetooth, מה שמאפשר לשדר אליו את השירים האהובים מהטלפון הסלולרי או מחשב ה-PC.



סדרת ה- Streamium מתייחדת בתמיכה המובנית ברשת אלחוטית Wifi. דגם WACS7500 כולל דיסק קשיח בנפח 80GB והוא מסוגל לשדר את המוסיקה ממנו אל עד חמישה נגני מוסיקה אחרים בבית.
ניתן לשדר ולנגן את אותו השיר לכל חמשת הנגנים או שיר שונה לכל אחד מהם, כך שבסופו של דבר, המכשיר יכול לשמש כמרכז מוסיקה לכל דיירי הבית כשכל אחד מהם מאזין למוסיקה האהובה עליו.



הנגנים של פיליפס תומכים כרגע בפורמטי אודיו WAV ו-MP3, פיליפס אף פיתחה מנגנון מיוחד בשם Full Sound אשר מיועד להחזיר לקובץ ה-MP3 את הנפח והחיות שאבדו לו בזמן הדחיסה.
במבחן האזנה, מתגלה מנגנון DSP כבעל יכולת להוסיף או להדגיש את התדרים הגבוהים והנמוכים במוסיקה ולהפוך אותה למרשימה יותר בהשוואה למקור הדחוס.

לשאלתי מדוע לא מוסיפה החברה תמיכה בפורמטי אודיו נוספים כגון Flac (שהינו פורמט דחוס אך בעל איכות צליל זהה למקור), ענה אחד מהמהנדסים כי החברה ערה לעניין, אך עדיין לא מצאה כי הדרישה בשוק מצדיקה את עלות הוספת פורמטים נוספים.

בניסיון לקרוץ לקהל האודיופילים, הציגה פיליפס מערכת אודיו מיני בשני חלקים: קדם מגבר הכולל מנורות ומגבר הספק דיגיטלי.
שני הרמקולים מתפרקים ואף כוללים טוויטר מסוג ריבון (שמופיע בדגמי רמקולים מועטים למדי).



גאדג'טים נוספים

מכשיר חביב נוסף, מגיע בתצורת מלבן וכלל 5 תמונות מוארות, זהו משיבון המיועד למשפחה המודרנית והעסוקה, אשר אורח החיים הלחוץ אינו מאפשר לחבריה להפגש זה עם זה במהלך היום.
המכשיר מאפשר שמירת הודעות לכל אדם ויכול להוות בנוסף, גם כלי עזר לתזכורות.
כאשר ניגשתי להתרשם מהמכשיר, לחצתי
באופן טבעי על אחת מהתמונות בכדי להקליט הודעה, אך מסתבר שהמסך אינו מסוג מגע ויש צורך ללחוץ על כפתור מתחת לתמונה; בעידן בו כל מסך הופך למגע, זה נראה מיושן במקצת.


ולכל אותם אנשים אשר מבלים זמן רב בדרכים, מאזינים לנגן המוסיקה הנייד, משוחחים בטלפון הסלולרי או עובדים עם הלפטופ וזקוקים לגיבוי בדמות סוללה, השיקה פיליפס את ה- Portable Powerpack וה- Universal USB Charger.

מדובר בסדרת דגמים, חלקם מטעני USB, חלקם כוללים גם סוללה חשמלית, המגיעה טעונה מהחברה, לטענת פיליפס דגם הסוללה הבכיר בסדרה מסוגל לספק עד 60 שעות של עבודה – גם עבור מחשב נייד.
הדגמים הבכירים מגיעים עם מתאמים עבור מספר מכשירים וחיבורים נפוצים, מה שמאפשר לסחוב מטען יחיד עבור כל המכשירים גם יחד, יעיל למדי.


הכותב היה אורח חברת פיליפס בליסבון


דון על מאמר זה בפורום!
מעבר לתגובות בפורום