ASUS N550JV במבחן – מחשב נייד עם מסך IPS

אלי כרמי
14-03-2014 10:30

ה- N550JV של ASUS, נכנס למשבצת של מחשב מולטימדיה נייד במחיר שפוי, בדקנו אותו - האם יש לו את הקלפים הנכונים בחבילה? ביקורת מחשב נייד.

חברת ASUS נכנסה בשנים האחרונות חזק אל תחום המחשבים הניידים עם מגוון גדול של דגמים בכל טווחי המחירים. בחרנו לבדוק את הדגם N550JV כמועמד למחשב מולטימדיה ועיבוד תמונות משום שהוא אחד הדגמים הבודדים המספקים מסך איכותי עם פנל IPS (פרוט בהמשך), מעבד חזק i7, מקלדת מוארת  וכל זה לדעתו במחיר יחסית שפוי. כיצד הוא עומד במשימה?

מה במארז

ה- N550 בנוי רובו מפלסטיק בצבע כסוף – מה שאמור לדמות לו מראה של אלומיניום אופנתי, כאשר חלקו העליון מציג מרקם המזכיר אלומיניום מוברש ומחורר. למרות שזה די ברור כי המחשב בנוי מפלסטיק, הוא עדיין נראה מרשים.


איכות הפלסטיק טובה ומוצקה, פרט לכונן ה- Blu-ray שנותן תחושה מעט זולה, אבל זה דומה לרוב כונני ה- DVD שפוגשים היום בכל מחשב אחר. מידות המחשב עומדות על  380X255 מ"מ, עם גובה של 27.2 מ"מ ומשקל 2.7 קילו הוא בפרוש לא מהקטנים בחבורה וברור שאינו משתייך לז'אנר ה- ULTRABOOK הפופולרי היום, אלא מיועד יותר לעבודה ביתית / משרדית ולנשיאה מדי פעם. יחד עם המחשב מגיע כמובן ספק כוח שלמרבה ההפתעה מתגלה כגדול יחסית. בנוסף, המחשב מגיע עם עכבר חוטי חביב וסאב קטן לשיפור חווית הסאונד.


ASUS N550JV - מחשב נייד במבחן
מפרט מכובד


דגם זה של המחשב מגיע עם מעבד אינטל i7 חזק מדגם 4700HQ בתדר עבודה של 2400MHZ עם זיכרון של 8GB RAM מסוג DDR3 1600. אלו נתונים שיכולים לספק לו ביצועים טובים מאוד, קצת חבל שהדיסק קשיח (בנפח 1TB) מציג מהירות סיבוב של 5400RPM בלבד, כאשר יש היום כוננים מהירים יותר, שלא לדבר על כונני ה- SSD אשר מחירם מתחיל לרדת והופך אותם לאופציה מושכת עבור שיפור ביצועים.


ה-550 כולל כרטיס מסך יעודי מדגם NVIDIA GeForce GT 750M, כניסת מיקרופון, יציאת אוזניות, VGA/D-SUB 15pin, יציאות 3.0USB, יציאת HDMI. קורא כרטיסי  SD/ MS/ MS Pro/ MMC. יש לו קישוריות אלחוטית BT בתקן 4.0, כניסת רשת RJ45, תמיכה ב- WIFI עם תמיכה בתקנים B/G/N, אך ללא תמיכה בתדר 5GHz שהופך בהדרגה להיות פופולרי לאחרונה בארץ.
כמו כן, המחשב כולל גם כונן אופטי "קומבו" לקריאה וכתיבת DVD שגם תומך בקריאת Blu-Ray, הוא מגיע עם סוללה בעלת 4 תאים בהספק של 4000mAh, הדגם הנבדק מצויד במסך מגע וכמובן עם מערכת הפעלה WINDOWS 8 בגרסת 64BIT.

ASUS N550JV - מחשב נייד במבחן
איכות צליל

למחשב מערכת של 4 רמקולים שמספקים איכות סאונד לא רעה בכלל וכאשר מחברים למחשב את הסאב הקטן המערכת משתפרת ומקבלת צליל יותר מלא ועמוק, כמובן שתמיד ניתן לחבר לו מערכת רמקולים חיצוניים למי שרוצה לקבל חוויה מרשימה עוד יותר.

ASUS N550JV - מחשב נייד במבחן
מקלדת ומשטח מגע

מקלדת המחשב הינה בצבע כסוף עם כיתוב בשחור כאשר האותיות באנגלית חרוטות בגדול במרכז כל מקש והעבריות חרוטות בקטן בחלקו התחתון הימני. בתאורה טובה האותיות נראות ברור וקל יחסית להבין ולהשתמש במקלדת. יתרון חשוב - למקלדת יש תמיכה בתאורה אחורית במספר רמות תאורה, אך כאשר התאורה פועלת, קשה לזהות את האותיות העבריות ועבור אנשים שלא זוכרים את מיקום כל האותיות, בזמן הדפסה בעברית מומלץ לכבות את התאורה במקשים.

בגלל גודלו של המחשב, אנשי חברת ASUS הצליחו לצרף למקלדת המחשב גם מקשים נומריים -  נקודה שלא תמיד פוגשים במחשבים ניידים, אך מצד שני סדור מקשי החצים לא מוצג בצורה הכי אינטואיטיבית  ונדרש קצת זמן תרגול לשימוש נוח בהם. מעבר לכך, תגובת המקלדת מספקת תחושת קליק טובה והתפעול שלה היה תקין ובמהלך כל תקופת הבדיקה לא נתקלנו בשום בעיה בשימוש בה. למעלה - מצד שמאל, ישנו לחצן נוסף המשמש להעלאה מהירה של ישומים מבוקשים.


ASUS N550JV - מחשב נייד במבחן
לדגם ה-550 יש משטח מגע גדול וברור הממוקם בחלקו התחתון קצת משמאל למרכז, חוסר המרכוז מכוון במטרה להיות במיקום נוח מול מקשי האותיות, המשטח תומך במחוות של עד שלוש אצבעות שעובדת יחסית היטב, אך עדיין לא ברמה של משטח המגע במחשבי אפל למשל. השימוש במשטח באצבע אחת עובד תמיד יציב ללא שום בעיות, מצד שני מחוות עם מספר אצבעות עבדו באופן תקין רוב הזמן, אך נתקלנו גם במספר פספוסים.


מסך מגע


דגם המחשב שנבדק היה בעל מסך מגע מבריק - אם כי ההשתקפויות היו ברמה סבירה עדיין. ישנם גם דגמים של N550JV ללא מסך מגע ועם מסך מט. כיום, בעידן מערכת Windows 8 מסך מגע נהפך להיות חשוב יותר ומקל על השימוש במחשב והמחיר של מסך מבריק במקצת עדיין משתלם לדעתנו.


מסכו של N550JV מגיע עם תאורה אחורית LED ופאנל LCD מסוג IPS שעוזר לקבלת זווית צפייה טובה יותר, טווח דינמי טוב יותר ויכולת קבלת גוונים טובים יותר. רוב המחשבים הניידים מגיעים עם  פנל LCD מסוג NT שהינו זול יותר ואך גם בעל צריכת חשמל נמוכה יותר. ואכן, אחד מיתרונותיו הבולטים של מחשב זה הנו המסך.
למידע נוסף על חשיבות סוג פאנל המסך, קראו כאן: פאנל מסך ה- LCD.

מסך מרשים זה הינו בעל טווח דינמי נהדר ומספק עומק מעולה בתמונה, מה שעוזר לקבלת חוויה מוצלחת במשחקים, בצפייה בתמונות, וידאו ובסרטים. יש לנו הערה על גווני הצבע בתמונה: למרות יכולת כיול לא רעה של המסך הוא נשאר עם נטייה קלה לתחום החם של הצבעים (הדגשה קלה של צבע הצהוב), שאומנם מספק יופי של תמונה חמה, אך לא יתאים בהכרח לשימושים של עריכות תמונות או לעבודות גרפיקה בהם מחפשים נאמנות צבע מוחלטת למקור.


ASUS N550JV - מחשב נייד במבחן
ביצועים


המחשב עושה עבודה טובה מאוד בעבודה רגילה של גלישה ברשת כולל עבודה עם מספר טאבים פתוחים בדפדפני האינטרנט, הצגת וידאו וכן עבודה עם תכנות עיבוד תמונות כמו Lightroom. לא נתקלנו בבעיות- הכל עובד חלק ומהר. מעבד חזק וזיכרון ה- 8GB RAM עזרו כאן והמחשב ממש טס.
מצד שני, כאשר היה צורך בכתיבה לכונן הקשיח הורגשה מידה מסוימת של אטיות, החלפת כונן זה בכונן SSD מהיר יכולה לשפר נקודה זו. יש לקחת בחשבון שפרט לטעינת תכנות או שמירת קבצים בדרך כלל לא יהיה שימוש בכונן ובאמת המחשב השיג תוצאות טובות בבדיקות הביצועים.
ציון של 2600 ב- PCMARK8 וציון של 61644 ב- 3DMARK אלו נתונים מקובלים בהחלט למחשב נייד ברמת המחיר הזו. יש לציין שכאשר המחשב מתחמם בזמן עבודה מאומצת החום מורגש בעיקר בחלקו הקדמי התחתון והעליון, אך באמת צריך לגרום למחשב לעבוד קשה בכדי לגרום לו להתחמם.

סוללה
מסך IPS המכוון לתאורה מקסימלית וביצועי CPU טובים, כמו גם כונן קשיח שאיננו SSD גובים את חלקם בצריכת חשמל וכך כאשר המחשב עבד עם הסוללה, בהצגת סרטים בתאורה מקסימלית בצפייה ישירה דרך חיבור רשת אלחוטי, מד הסוללה הגיע ל- 10 אחוז אחרי כשעתיים וארבעים דקות ואז המחשב עבר למצב חיסכון בסוללה. הורדת בהירות המסך וכן שימוש בצורה פחות תובענית יכולים להאריך את זמן העבודה כמעט עד כפליים מפרק זמן זה.

ASUS N550JV - מחשב נייד במבחן
שורה תחתונה


קל לאהוב את מסך ה- IPS המעולה של ה- N550JV ואת הצורה בה מעבד i7 החזק עם 8GB זיכרון מבצעים כמעט כל מטלה בקלילות ובצורה חלקה. זה לא שהמחשב מושלם לדוגמא חבל שכאשר תאורת המקלדת דולקת קשה לראות את המקלדת העברית וחבל שיש לו כונן קשיח איטי, אבל למרות זאת עדיין מדובר בחבילה מאוד מוצלחת ומשתלמת למי שמחפש מחשב נייד חזק עם מסך מעולה במחיר שפוי.


בעד: מסך IPS נהדר, ביצועים מוצלחים, עובד חלק ויציב, נראה מרשים ובנוי היטב, מגיע עם סאב וופר קטן חיצוני לשיפור איכות הקול.

נגד: עברית במקלדת מוארת , מסך פחות מתאים לעיבוד גרפי, כונן קשיח איטי.

מחיר

למחשב מספר גרסאות עם או בלי מסך מגע, במחירים שמתחילים סביב ה- 5,000 ₪.
המחיר הרשמי של המחשב במפרט שנבדק עם מסך מגע הוא  6,150 ₪.
כולל שלוש שנות אחריות מלאות, הכוללות גם שירות איסוף והחזרה מבית הלקוח.

מעבר לתגובות בפורום