הצצה ראשונה: סדרת 600 של B&W בישראל

נמר לוי
06-03-2014 19:00

סדרת הרמקולים החדשה 600 של B&W נוחתת בישראל ואנו מבצעים הצצה וסקירה ראשונה של הסדרה שכוללת רמקולים רצפתיים, מדפיים, סנטר וגם סאבים.

טופ אודיו, יבואנית בי אנד דבליו בישראל, השיקה את סדרה 600 החדשה של החברה. לא נראה לי שיש חובב אודיו שאינו מכיר את היצרן האנגלי הזה. מדובר באחת מיצרניות הרמקולים הגדולות והמוכרות בעולם, חלק מדגמי הרמקולים שלה מהדרים אולפני הקלטה נחשבים ואי אפשר שלא לזהות מיד את הרמקולים בזכות יחידת המיד הצהובה שלהם.

רמקולים B&W

חדש בעיצוב

לאחרונה, החליטה היצרנית לשנות גישה לפחות בסדרה הבסיסית. המטרה היא להביא את הרמקולים הרצפתיים למצב שהם ״לגיטימים״ לעין מבחינת עיצוב לא פחות מאשר רמקולים תלויים צמודי קיר, רמקולים לוויניים או שקועים. בהתאם לכך, סדרת 600 עברה מתיחת פנים או יותר נכון ״כיווץ גוף״. כל הדגמים בסדרות החדשות עברו שינוי עיצובי דרמטי וכך גם כל המערך הפנימי של התיבה, התאמת יחידות וקרוס אובר, ואפילו טוויטר שסוף סוף מוגן בגריל מתכת קשיח המסוגל אפילו לייאש ילד מלדקור אותו למוות בחדווה מרושעת.

רמקולים B&W

לאחר מינגלינג עם החנויות המשווקות כאשר אני העיתונאי היחיד במקום, דליתי לא מעט מידע על הפעילות של B&W בישראל וקהל היעד שלה. אפשר לומר שזו היצרנית היחידה בארץ שהלקוחות שלה מגיעים מכל קצוות הקשת. מאודיופילים כבדים המחפשים להביא את הזמר הביתה ועד חובב העיצוב שמחפש רמקול לבן, דקיק, שקוע בקיר או כזה שיתאים בדיוק למידות של הפלזמה שלו. בקיצור, פתרון לכל לקוח. אבל יחד עם זאת, סדרה 600 לא הצליחה ממש להיכנס לגזרת העיצוב עד עתה, משום שהדגמים בסדרה הגיעו עם מראה "רגיל": תיבה עם עיגולים מקדימה בצבע עץ טבעי.

רמקולים B&W
הסדרות החדשות של סדרה 600 ייוצרו בשני צבעים בלבד. שחור ולבן. שום צבע אחר לא ייוצר וזו הצהרת החברה. חוץ מהצבע, החברה העבירה את כל הדגמים דיאטה שהפכה אותם משמנמנים ודי מכוערים למעוצבים, שיקים, מודרניים ולטעמי לפחות ממש יפים. המחירים לא השתנו כמעט, עם הבדלים של בין מאה לכמה מאות שקלים מהסדרות הקודמות.

איך נשמע?

אני יכול לומר בביטחון שזיהיתי פוטנציאל מדהים ברמקול. חבר יקר, שכן טוב וחובב גאדג׳טים שלאט לאט נכנס לתחום האודיו דיווח שאהב יותר את הדיוק של הרמקול הקטן יותר. זה די נכון, בחלל הזה עם האלקטרוניקה של רוטל שישבה על השטיח ברצפה הוא באמת נשמע טוב. אבל את ההדגמה הזו אני לא ממש לוקח ברצינות ולעומת זאת את הפוטנציאל החבוי ברמקול קל מאוד לזהות. ויש לו לא מעט מזה.

אז זהו,
סדרה 600 החדשה יפה יותר מקודם, נשמעת טוב יותר בהחלט וגם מעוצבת, אם כי מוגבלת בצבעים (אבל מי רוצה גוש עץ בבית שנראה רק כביכול כמו ״עץ טבעי״).

מחירים

דגם 683 – מחיר 9900 ₪ לזוג
דגם 684 – מחיר 6990 ₪ לזוג
דגם 685 מחיר 3990 ₪ לזוג
דגם 686 מחיר 3090  ₪ לזוג
רמקול סנטר דגם 61HTM - מחיר 4590 ₪ ליח
רמקול סנטר דגם 62HTMמחיר 2690 ₪ ליח
דגם ASW608 – סאב "8: מחיר 3290 ₪
דגם ASW610 – סאב "10: מחיר 4690 ₪


רמקולים B&W

רמקולים B&W

רמקולים B&W

מעבר לתגובות בפורום