קדם מגבר ModWright LS 36.5 במבחן

נמר לוי
26-02-2014 12:30

Modwright האמריקאית חושפת את קדם המגבר החדש שלה LS 36.5 ואנחנו הראשונים לבחון אותו. האם יעבור את המבחן של נמר לוי? הכנסו וגלו. ביקורת קדם מגבר.

היום נתמקד באחת מיצרניות האודיו המעניינות שמשום מה לא מקבלות מספיק חשיפה בישראל. מדובר ביצרן אמריקאי אשר מאחוריו 14 שנים של עשיה ו-8 מוצרים בהם מגברי הספק גיבורים וגדולים, מגברים משולבים, שני קדם מגברים בשתי דרגות מחיר שונות כאשר הגדול מבניהם מאפשר תוספת של ספק כוח חיצוני. כמעט לכל דגם ישנה מהדורה מיוחדת משופרת. זה בעצם מאפשר לרוכש להשתדרג בתוך החברה בתוספת מחיר זניחה יחסית. בכלל, אני מאוד אוהב את השיטה הזו של מהדורות משופרות. במיוחד כאשר הן באמת משופרות וההבדלים בניהם שווים את המחיר.

ModWright LS 36.5 Tube Preamp

קדם מגבר ModWright LS 36.5 במבחןהמוצר העומד היום למבחן הוא קדמגבר בגרסא הבסיסית מהמהדורה היקרה ביותר. מדובר בקדמגבר כבד וגדול, עשוי אלומיניום עבה בגימור מוברש שעליו חרוט כמעט בכל פינה לוגו החברה. לטעמי היה מספיק לחרוט רק מקדימה, שאר מופעי הלוגו מיותרים לחלוטין ולטעמי מכערים את המכשיר. בחלקו הקדמי ניתן למצוא שני בוררים בצד ימין שמרגישים רופפים ושבירים, לצידם כפתורי לחצן שאחראים על מעקף לקולנוע ביתי, השתקה והפיכת פאזה. איכות הבניה פרט לבוררי העוצמה והכניסות השונות בהחלט ראויה ומשקפת את מחירו של המכשיר. לעניין הבוררים אוסיף כי הם אינם בולטים מספיק. זה מקנה תחושה לא נעימה בעת השימוש בבוררים מתוך המכשיר עצמו. אבל לשם זה המציאו את שלט האלומניום היוקרתי, המרשים והארגונומי המחפה על התחושה הזולה של הבוררים הללו. לכן, הוא מקבל תוספת נקודות על השלט שמאזן את הורדת הנקודות על הבוררים במכשיר עצמו.

קדם מגבר ModWright LS 36.5 במבחן

Technical Specifications

Tube Complement: (2) 6H30 signal tubes, (1) 5AR4/GZ34 rectifier tube

[(2) 6EA7/6EM7 and (2) 5AR4/GZ34 or 5U4GB rectifier tubes for PS 36.5 only.]

Gain: ~12dB

Input Impedance: 50Kohm, Output Impedance: ~110ohm

Frequency Response: 20Hz – 100Khz -1dB, Noise Level: -120dB

pair XLR inputs, (4) pair RCA Inputs, pair RCA Main outs, (1) set Balanced XLR Main outs, set RCA Tape Outs

Design Information

Power Supply: Choke input current regulated, regulated DC heaters, MWI custom B+

decoupling caps.

variation gain/buffer stage

Volume Control: Remote Control Alps motorized volume potentiometer

XLR inputs and Balanced XLR outputs

Absolute Phase control

 

קדם מגבר ModWright LS 36.5 במבחן
אחרי שצחקנו נעבור לחלק האומנותי
- האזנה.

מבחן האזנה

אני פותח את הסקירה עם מוסיקה קלאסית: Britten - Young Persons Guide to the Orchestra תופס את מקומו על צלחת הפטיפון והצלילים מתחילים לרחף בחלל. ואני לא צוחק כשאני אומר ״לרחף״ משום שזה בעצם מה שמתרחש. היכולת של קדם המגבר הזה להעלים את הרמקולים שלי כמו דגמי קדם מגברים יקרים להחריד היא פשוט מדהימה. זה בעצם אחד מהפרמטרים החשובים ביותר עבורי. אחרי שלמדנו כי במת צליל הוא יודע לייצר נתחיל לדבר קצת על פרטים ורזולוציה.  זהו קדמגבר היי אנד אמיתי בכל רמ״ח רכיביו, הוא אינו מעלים פרטים אך הוא אינו מהמפורטים ביותר שנתקלתי בהם. התזמורת נשמעת מעולה, הצליל מאוד דינמי ומאוזן אך חלק מהכלים נשמעים אך מעט מאחור. ישנו עידון מסוים המאפשר להאזין בעוצמות הסטריות לקטעי מוסיקה קשים ומאתגרים שעלולים להישמע מאוד בהירים בקדמגברים אחרים. זה סוג של ״לעגל פינות״ מבלי לגרוע מרמת הפירוט אך לקחת קצת אחורה את הצליל. זה בהחלט יכול להציל מערכת בהירה מאוד אך פחות יתאים במערכת כהות באופיין. חליל פיקולו נניח נשמע מאוד נעים. אבל במציאות זה אינו ממש המצב. לחליל פיקולו חריפות טבעית בצליל שאינה בוקעת בשילוב הקדמגבר הזה. לעומת זאת, כינורות וכלי קשת בכלל נשמעים ״חלום״ דרכו. הוא מייצר משקל ראוי, פרופורציות נכונות בין הכלים והפרדה מדהימה. אבל שוב, כשאני מתייחס ליכולת שלו לייצר במה כזו – השאר ממש הופך להיות שולי.

קדם מגבר ModWright LS 36.5 במבחן

Yasmin Levy No Tengo Lugar

משום מה יש לי תחושה כי קולות אדם לא יאכזבו אותי דרך הקדמגבר הזה. והופה! צדקתי. דגם ה-36.5 עוזר ליצירה הזו להישמע פשוט מעולה. כלי הנגינה נשמעים מעולה, מאוזנים, ברורים, מוגדרים וטבעיים. יש משהו בעידון הזה שפשוט כובש אותי. זה לא תיבול או צבע. הוא מאוד נטרלי וטבעי אך מאוזן על הצד החם של הצליל. קולה של הזמרת נשמע מצוין, אין סימן לחריפות או לבהירות כלל וכלל. הצליל מאוד מאוזן, מאוד מגובש, דינמי מהיר ומיידי יחסית (ארחיב בעניין ה-״יחסית״). גם כאן, היכולת של הקדמגבר להעלים את הרמקולים הגדולים שלי בולטת מאוד. אני חושב שמבחינת במה ותמונת סטריאו זהו אחד מהקמדגברים היותר טובים ששמעתי בטווח המחיר הזה. נכון, זה לא זול כל כך אבל דעו לכם שבמה ברורה כזו היא מחזה נדיר בגזרת המחיר הזו.

 

ManOWarאני ממשיך עם מוסיקת רוק וכאן אני מגלה כמה חסרונות קלים. ManOWar היא להקת מטאל אמיתית. כזו שהדיסטורשיין של הגיטרות שלהן יכול בקלות לחשוף חסרונות במוצרים שאינם מסוגלים לשחזר מוסיקת רוק אלימה כזו. השיר Warriors Of The World מלווה אותי כבר המון זמן במבחני אודיו. הקדמגבר הזה אומנם כן מסוגל לו אבל לא באופן מושלם. כשהאזנתי ליסמין לוי כתבתי שהוא דינמי, מיידי ומהיר יחסית. אז זהו, כאן המושג "יחסית" בולט. הוא לא ממש מצליח להעביר את האנרגיה של הגיטרות התופים והשירה בצורה מושלמת. כלומר: התופים מתופפים בקצב קבוע, גיטרת הבס מלווה את המתופף, הגיטרה החשמלית מובילה ועד כאן הכל נשמע מעולה. כשהשירה מצטרפת תוף הסנאר למשל מאבד חלק מהאנרגיה והדעיכה של מכת התוף מתקצרת משמעותית. זה אומנם לא ממש יורגש אם אינכם ממש בוחנים אותו לעומק, אבל זה משהו שמשום מה די הציק לי. אבל שוב, אני סולח לו משום שהוא הצליח עדיין להעביר לי תחושה של הופעה בפארק ענק ובמה אשר שיכנעה אותי שהלהקה באמת מולי.

אני לא ממש יודע אם כל אחד שיקשיב למוצר יחפש אותו בקטנות. אני למשל סבור כי היי אנד נמדד בדיוק במקומות הללו. היכולת שלו לא לפשל בכלום. נכון, זה אומנם לא קדמגבר זול והוא ללא ספק הכוח שאמור לשפר בדיוק את הדברים האלה. אני גם חושב שזה נכון יותר לבנות קדמגבר לא מושלם על מנת לבנות את ה״מושלם״ בגרסא אחת גבוהה יותר. זה נכון שיווקית וזה קיים אצל כל יצרן. רק שבמקרה הזה, החסרונות שלו כל כך קטנים שמשום מה הפכו להיות בולטים משום שהם בקעו מתוך כמה יתרונות אדירים של הקדמגבר הזה.

Ben Webster stormy weather - ביצוע משגע

Ben Webster stormy weatherמוסיקת ג׳אז מספרת סיפור אחר לגמרי. אני הולך לדווח לכם שזו התוצאה הטובה ביותר ששמעתי עד כה מקדמגבר במחיר הזה. וזה למה? משום שהעידון בצליל, המשקל, הבמה הכל כך מדויקת וברורה פשוט גרמו לי לצמרמורת. הפסנתר מוצג כפסנתר אמיתי, מעץ, עם נוכחות מדהימה וטבעית. הסקסופון מגיח מבין הרמקולים בגובה שבין החזה לפופיק בעמידה. מדובר בהקלטה בהופעה חיה. מחיאות הכפיים של הקהל בסוף כל יצירה מושיבות אותי באולם עצמו, שמסביבי קהל חי. התלת מימדיות הזו שהקמדבר הזה מייצר היא בהחלט אחת מהמרשימות. התחושה הזו של נוכחות אנושית בחלל היא אחת מהתחושות הנעימות והמרשימות ביותר. לזה תוסיפו עידון מבלי לפספס פרטים, דינמיות מעולה בסולו הקונטרבס שמאפשרת לך ממש לכתוב את התווים הבוקעים מהקונטרבס והטבעיות שבצליל הופכים את התוצאה למרשימה ואפילו הייתי אומר ״ממכרת״.

נקודות ציון

חשמל
כבל חשמל איכותי יעודי לאודיו יביא את התוצאה מטובה מאוד למצויינת
. מאידך, כבל חשמל מאוד פשוט ובסיסי, כזה שמקבלים בחינם כשקונים רסיבר קולנוע ביתי בסיסי, לא פגע קשות בתוצאה לעומת כמה קדמים אחרים שהוא פשוט חירב. אבל ברור לכם שלא קונים קדמגבר כזה בשביל שלא ישמע במיטבו. אז עשו לעצמיכם טובה ותרכשו כבל חשמל איכותי יעודי לאודיו.

מיקום והעמדה
סטנד יעודי הוא חובה
. אין ספק שהשיפור בין הצבתו על הרצפה או על מזנון טלוויזיה פשוט יוציא ממנו כמה חסרונות שיעלמו כלא היו כשהוא מונח על מדף יעודי. זה מתבטא בשקט, דינמיות וירוט משופר. ההבדלים דרמטים. לזה נוסיף את העובדה שהוא מבוסס מנורות ולכן חום הוא חלק מהפסטיבל. אוויר מאחור מצדדיו ומעליו הוא לא המלצה אם כי מוכרח להתקיים. במידה ולא יש סיכוי יותר מסביר שתאלצו לבקש שירות תיקונים מהיבואן.

קדם מגבר ModWright LS 36.5 במבחן
סיכום

ה- ModWright LS 36.5 הוא קדמגבר מעולה למחירו אך לא כזה שמהווה איזה תקדים היסטורי של איכות על ביחס למחיר. במילים אחרות הוא משקף בהחלט את מחירו ושווה כל אגורה שתשקיעו בו. הוא נשמע מעולה, מפורט, מהיר ומאוזן. הוא דינמי ומסוגל בהחלט להרשים מאוד ברוב סגנונות המוסיקה שתשמעו אך ירשים עוד יותר ויהיה דינמי מהיר ושקט יותר בשילוב ספק הכוח החיצוני (בתוספת). איכות הבניה ברמה גבוהה מאוד למעט בוררי העוצמה ובחירת הכניסות השונות שהרגישו מעט רופפים. אחד מהיתרונות הבולטים שלו הוא העידון שבצליל. ה-36.5 מסוגל לנגן כל דבר, בכל עוצמה מבלי לגלות אפילו רמז לחריפות. זה כמובן חלק בלתי נפרד מכל מה שקשור לאיזון טונאלי אבל כאן הוא גם בא על חשבון הפרדה, אווריריות במצילות למשל, וצליל הדעיכה שאחרי מכת תוף. זה לא אומר שהם אינם קיימים אם כי פשוט נמצאים מאחור. עוד פרמטר בולט במיוחד הוא היכולת שלו לייצר במה שגורמת לאדם הכי רציונלי בעולם להאמין שיש מולו להקה חיה גם אם הוא מודע לכך שהסולן או הנגן כבר אינו בין החיים. הוא אינו בלאנס אמיתי משום שהכניסות שלו אינן מאוזנות למרות שהיציאה שלו היא בלאנס מלא. זה אומר שהצליל דרך יציאה מאוזנת משתפר אך לא חשתי שיפור כשחיברתי את הנגן שלי ל-XLR. אני יכול אפילו להעיד שה- RCA היה עדיף במקרה הזה.

ככל שאני מאזין לו יותר כך החסרונות שלו פחות מפריעים לי. אפשר בקלות להתרגל ליתרונות שלו עד כדי כך שהחסרונותיו יהפכו לכמעט בלתי שמיעים. זה בתקווה שאתם מאזינים לרוק קלאסי, ג׳אז וקלאסי קאמרי. במידה ואתם שומעים קטעי מוסיקה קשים ומורכבים יותר מאלה אז כנראה החסרונות יחשפו אך לא בטוח ממש שהם אלו אשר יעכירו לכם את החוויה.

שורה תחתונה
קדמגבר שמחירו משקף את הביצועים שלו בשילוב
כמה יתרונות שמקבלים בטווח מחיר כפול מזה.

מחיר: 26,000 ש״ח

אחריות ושירות: אודיופריק

מעבר לתגובות בפורום