אינטל משיקה מעבד 64 לסמארטפונים

dtown
24-02-2014 16:28

אחרי אייפון 5S שהגיע עם מעבד 64 ביט, גם אינטל מציגה מעבד Atom 64bit חדש עם ארבע ליבות המיועד עבור סמארטפונים מבוססי אנדרואיד.

אינטל משיקה מעבד Intel Atom 64 ביט (לשעבר תחת שם הקוד "מריפילד") עבור סמרטפונים וטאבלטים, וחושפת פרטים על מעבד Atom של הדור הבא עם ארבע ליבות ו-64 ביט להתקני אנדרואיד ניידים (שם קוד "מורפילד").

מעבדי Atom חדשים עבור סמארטפונים


אינטל השיקה בתערוכת ברצלונה את מעבד ה- Intel Atom processor Z3480 בעל מהירות של 2.13GHz  ("מריפילד" - Merrifield). המעבד התומך ב-64 ביט יאפשר למשתמשים שרוצים סמארטפונים וטאבלטים עם כוח מיחשוב חזק להפעיל אפליקציות ויישומים תובעניים וכבדים יותר. היכולת לעבד מידע של 64 ביט על פני 32 ביט מאפשרת לחומרה שבסמארטפון לעבד אפליקציות מורכבות יותר ולבצע עיבודי גרפיקה מתקדמים, זאת ככל שגם הזיכרון וערוצי המידע משתדרגים.
המעבד החדש, המושתת על מיקרו-ארכיטקטורת "סילברמונט" 22 ננומטר, מצויד בליבת PowerVR Series 6 Graphics IP של Imagination Technologies ומיועד לפעול עם פלטפורמת Intel XMM 7160 LTE.

בנוסף "מריפילד" היא מערכת על שבב Atom הראשונה שצוידה בפתרון החיישן המשולב של אינטל המנהל ביעילות את נתוני החיישנים בכדי לשמור על היישומים החכמים ומודעי-ההקשר של ההתקן גם במצב של עוצמת חשמל נמוכה.

אינטל גם חשפה פרטים על מעבד Atom מהדור הבא, 64 ביט הנושא את שם הקוד "מורפילד" (Moorefield). מעבד זה מיועד להתקנים שיצאו לשוק במחצית השנייה של השנה. "מורפילד" מסתמך על מערך התכונות של "מריפילד" ומוסיף שתי ליבות של ארכיטקטורת אינטל לביצועי מחשוב של עד 2.3 GHz, מעבד גרפי משופר ותמיכה בזיכרון מהיר יותר.

לנובו, אסוס ופוקסקון 
לנובו הכריזה על תוכניות להשקת התקנים חדשים המבוססים על אינטל השנה - סמרטפונים וטאבלטים בטווח מחירים רחב המיועדים לשווקים החסכוניים ולשוקי הביצועים. בנוסף, אסוס הודיעה על השקת קו שלם של סמרטפונים וטבלטים מבוססי אינטל בהמשך השנה. לאחרונה השיקה אסוס את קו ZenFone של סמרטפונים ואת ה-PadFone mini, שניהם עם מעבדי ופלטפורמות תקשורת של אינטל. בברצלונה חשפה אסוס את ה-Fonepad 7 LTE  הכולל מעבד Atom ובקישוריות LTE.

כמו כן, גם חברת פוקסקון ואינטל ישתפו פעולה בהגדלת הזמינות הגלובלית של טאבלטים עם מעבדי אינטל ומערכת ההפעלה אנדרואיד. אינטל תספק השנה את מעבדי Atom ופלטפורמות התקשורת למגוון מוצרים של פוקסקון, החל מטאבלטים.

בנוסף דל ואינטל ירחיבו את השותפות ארוכת השנים שלהן וישיקו טאבלטים חדשים, זאת לאחר שכבר יצאה לדרך סדרת Dell Venue בשנה החולפת. המוצרים של דל מבוססי אינטל יכללו תמיכה באנדרואיד וחלונות.

מעבר לתגובות בפורום