הגזרה הדקיקה - Huawei P6, אנדרואיד במבחן

גולן טופמן
22-02-2014 22:00

סמארטפון ה- Huawei P6 מציג גזרת גוף דקיקה, גימור מתכתי איכותי ועיצוב כללי שמזכיר מאוד אייפון, האם היצרנית הסינית מצליחה להציג מתחרה ראוי מול שאר השחקניות בשוק? בדקנו אותו מלפנים ומאחור. ביקורת סמארטפון.

אחרי שנים של ייצור עבור אירופה וארה"ב, סין מתחילה לנצל את הידע שצברה ובגדול. תופעת החיקויים והזיופים מסין ידועה זה שנים רבות, אך לאחר צבירת ידע רב ועם גב כלכלי חסון, סין מתחילה לייצר מותגים מקוריים משלה ומתקדמת במהירות. Huawei, מהיצרניות הסיניות הבולטות, הגיעה לישראל תחת יבוא של ישפאר (יבואנית סוני) וזאת בכדי לתת תחרות למותגים המוכרים והגדולים מארה"ב, יפן ודרום קוריאה (אפל,HTC, סוני, LG וסמסונג). אגב, יש להגות את שם החברה בעברית כך: "הוּוָאוִי".

עד היום, כאשר שמעתם את צירוף המילים "מוצר סיני" או במקרה שלנו, "סלולרי סיני" - הקונוטציה הייתה שלילית. לא כאן. חברת Huawei מתיימרת לתת דריסת רגל רצינית בעולם הסלולר ולהוות תחרות אמיתית ואיכותית לשאר החברות.

הפעם אנו סוקרים את ה-P6 של חברת Huawei. מדובר במכשיר דק במיוחד, אך האם יהווה תחרות של אמת? המשיכו לקרוא.


Huawei P6 - ביקורת סמארטפון
עיצוב ומבנה


הדבר הראשון אליו שמים לב כאשר אוחזים את המכשיר בפעם הראשונה, הוא הדקיקות שלו. המכשיר דק מאוד וגם קל באופן יחסי. משקל המכשיר עומד על 120 גרם ועוביו 6.2 מ"מ בלבד – מהסמארטפונים הדקים בעולם. אורך המכשיר – 65.5 מ"מ ורוחבו 6.2 מ"מ. במראהו, הוא מזכיר מאוד את דגמי אייפון 5/5S עם קווים מלבניים ומבנה מתכתי. מסגרת המכשיר דומה אם לא זהה למסגרת האייפון, כולל הקיטועים בחלקה העליון, להפרדת האנטנה אשר הינה חלק מהמסגרת עצמה.

המכשיר נראה ומרגיש נהדר. מדובר במכשיר שנבנה מחומרים איכותיים - זכוכית בחזית, מתכת בגב ומשום שלא קיים פאנל מתפרק בגבו - ההרגשה היא של גוף מוצק, אחיד ועמיד.

Huawei P6 - ביקורת סמארטפון
בצידו השמאלי של המכשיר נמצאת דופן חלקה, למעט מעין בורג בתחתית הדופן, עליו אדבר בהמשך. בצידו הימני של המכשיר, לפי סדר, מלמעלה למטה ממוקמים כפתור כיבוי והפעלה, נדנדת עוצמת השמע ושתי מגירות. המגירות דומות אם לא זהות למגירת הסים שבאייפון. Huawei נהגה כאן ביצירתיות לשם שמירת המראה העיצובי. במגירה אחת נכניס את כרטיס הסים שלנו (מיקרו-סים) ובמגירה השנייה את כרטיס הזיכרון (מיקרו SD). עכשיו שימו לב: אין סיכה בקופסה ומנגד, לא מצאתי את כניסת 3.5 המ"מ לאוזניות. חברו אחד ועוד אחד ואת אותו בורג אשר הזכרתי בתחילת הפסקה ותפגשו קונספט ייחודי. הבורג אכן יוצא וצידו הפנימי הוא בעצם הסיכה. ביציאת הבורג מתגלה גם פתח האוזניות וגם בעצם הכלי לפתיחת שתי המגירות. מצד אחד, מקורי מאוד ומאפשר את המראה הנקי של המכשיר אך מצד שני - היכן נאחסן את הבורג כאשר האוזניות מחוברות? שאלה מעולה, אני לא מצאתי פתרון לכך.


Huawei P6 - ביקורת סמארטפון
גבו של המכשיר חלק וישר ומכיל למעלה בצד שמאל את המצלמה והמבזק שלה ולמטה (לא בדופן התחתית) את רמקול המכשיר.
לסיכום - המכשיר מאוד מזכיר במראהו החיצוני את מכשירי האייפון החל מגרסה 4 שלהם. יחד עם זאת, מאוד נוח להחזקה ומחליק בצורה אופטימלית לכיס.

Huawei P6 - ביקורת סמארטפון
חומרה וקרביים


ל-P6 מסך ברזולוציה של 720P אשר ארוז בגודל של 4.7 אינץ' עם צפיפות פיקסלים של 312 פיקסל לאינץ'. ציפוי המסך, כמקובל – זכוכית גורילה. המעבד הינו מרובע ליבות בתדר 1.5GHz עם ערכת שבבים מותאמת של Huawei - יצור Inhouse מלא של החברה.


למכשיר מצלמה גבית של 8 מגה פיקסל בעלת יכולת צילום וידאו ב-1080p וקדמית של 5 מגה פיקסל בעלת יכולת וידאו של 720P.
הסוללה מציגה קיבולת מעט נמוכה ממה שכבר הספקנו להכיר בשנה החולפת – 2,000mAh אשר לפי היצרן, מסוגלת לספק כ-14 שעות שיחה בדור השלישי (בשימוש שיחות בלבד).

ממשק המכשיר


למכשיר מערכת הפעלה מסוג אנדרואיד בגרסת 4.2.2, אולם היא מעט שונה מגרסאות של יצרניות אחרות. ניכר כי ב- Huawei ניסו להביא כאן ייצור כלאיים בין עולם האנדרואיד לעולמה של אפל. כל האפליקציות מרוכזות במסך הראשי, ללא הפרדה בין מסך בית למסך אפליקציות אשר נמצא מאחוריו, בדומה לממשק של LG ולממשק ה-TouchWiz של סמסונג ובכלל - לאנדרואיד הנקי של Google.


Huawei P6 - ביקורת סמארטפון
לקח לי זמן מה להתרגל לצבעי מערכת ההפעלה ולמרות ש- Huawei מאפשרים לבחור מבין כמה ערכות נושא (מבחר יפה), נראה שהייתה להם הרגשה שברירת המחדל לא תקלע לטעמם של רוב האנשים.
ברוב ערכות הנושא – האייקונים של האפליקציות לכודים בתוך קוביות, גם אם אינם במקור מרובעים, זאת להשלמת מראה אחיד. 

Huawei P6 - ביקורת סמארטפון
בגלל השינויים המוזכרים למעלה, המערכת מרגישה נקייה משהו וללא תוספות מיותרות וגם עובדת מהר ויעיל. היא לא כפי שהכרנו עד כה ומתאמצת מאוד להיראות אחרת.


יתכן וזה בגלל המדיניות הקשוחה של הסינים או שמא מדובר ברצון של Huawei כביכול להציב שדרוג למכשיר - אך המכשיר מציע באופן מובנה, אפשרות ששמה "מנהל ההיתרים" ואחת נוספת אשר נקראת "מנהל ההתנעה". שתי האפשרויות הללו נועדו לקבוע, באמצעות העדפת המשתמש - אילו אפליקציות תהיינה רשאיות וחופשיות לפרסם בשמכם, להשתמש בתיקיית התמונות ועוד או לעלות באופן אוטומטי עם הפעלת המכשיר.
נכון, נשמע מוכר ממכשירים אחרים, רק שכאן מדובר באפשרות אשר נדחפת עם הפעלת כל אפליקציה בפעם הראשונה. מעט מייגע וניתן לכבות את אפשרות זו.

Huawei P6 - ביקורת סמארטפון
המכשיר מציב אפשרויות מתקדמות נוספות כמו קביעת טמפרטורת המסך, חייגן קולי וחבילת Office שלמה מבית Polaris, כך שניכר שהמכשיר מגיע ערוך ומוכן לשימוש ואף מסודר לפי תיקיות.


מצלמת המכשיר - מפתיעה
מצלמת ה-P6 הפתיעה אותי לטובה. היא מהירה באופן יחסי ומוציאה תמונות חדות וטובות. יש נטייה לגוון אדמדם, דבר אשר תוכלו לפתור רק בתוכנת עריכה במחשב, אך זה לא מורגש באופן מאסיבי מדי.

קרמבו

מצלמת הוידאו טובה וחדה ומוציאה תוצאות סבירות (אם כי לא איכותיות כמו בגלקסי S4, ב-G2 ובנקסוס 5).


ביצועי המכשיר - מספקים


המכשיר מפתיע בביצועיו. הסוללה סבירה ותספיק ליום עבודה אחד (עם הלשון בחוץ, אך תספיק). ממליץ לקחת את המטען בכל מקרה. במאמץ ומפאת הדקות של המכשיר, גבו יתחמם בצורה ניכרת.

מערכת ההפעלה רצה בצורה מהירה למדי כפי שהזכרתי ולאחר שמתרגלים אליה אז אין כל בעיה בעבודה השוטפת.
מצלמות הזכרנו - לא רעות בכלל ויספקו אתכם תמורת המחיר ששילמתם. רמקול המכשיר - מעט חלש. חיסרון עבורי ועבור רבים. למי שהתרגל לרמקול של האייפון 5 לדוגמא, יהיה קשה לעבוד עם הדיבורית הפנימית של ה-P6.

בבדיקת המאמץ של Antutu, קיבל המכשיר ציון של 14105, מתחת לנקסוס 4 ול-Note2 משנה שעברה, אך מעל ה-Note הראשון, לשם הפרופורציות. לא מדובר במכשיר החזק ביותר בשכונה, אך ביצועיו יספיקו לכל משתמש ממוצע ואף יותר. רוב המשחקים רצו באופן חלק ורק הכבדים ביותר (דוגמאת Asphalt 8) הראו בעיות Frame rate בעת מאמץ.


סיכום - רענון ותחרות


לסיכום, מדובר במכשיר לא רע בכלל. בהחלט מהווה תחרות למכשירי הדרג השני בשוק, כאשר רוב המשתמשים אינם זקוקים למכשירים היקרים באמת. מחיר המכשיר- 1,800 ₪ הינו אטרקטיבי ביחס למחירים בארץ מאחר ומדובר במכשיר איכותי. יש כמה דברים קטנים אותם הזכרתי בסקירה, אך ייתכן כשיגיע הרגע ובו תחזיקו את המכשיר, תשכחו מהם, זאת בגלל החזות המרשימה והיוקרתית שלו.


Huawei P6 - תמונות דוגמה של המצלמה

Huawei P6 - תמונות דוגמה של המצלמה

Huawei P6 - תמונות דוגמה של המצלמה

Huawei P6 - תמונות דוגמה של המצלמה

מעבר לתגובות בפורום