QUAD ELITE INT - מגבר משולב אנגלי במבחן

ליאור קורן
20-02-2014 09:30

המגבר המשולב של היצרנית האנגלית QUAD בסדרת Elite מתייצב למבחן ומגלה אופי דינמי וקצבי, חובב מוזיקה קלאסית וז'אנרים אחרים. ביקורת מגבר משולב.

סדרת Elite של חברת QUAD האנגלית (הידועה כיצרנית רמקולים אלקטרוסטטיים ורכיבי הגברה) כוללת לא פחות מתשעה מכשירים שונים, בינם ניתן למצוא מגברי סטריאו, מונובלוקים, טיונר, נגן CD ועוד. המגבר המשולב Elite INT הנבחן כאן מהווה שילוב של מכשיר קדם מגבר Elite Pre עם מגבר הסטריאו Elite Stereo ומיועד לתת ביצועים דומים לשניהם באריזה אחת.

אנגלי קלאסי

איך יודעים שזה מגבר אנגלי? עיצוב המכשיר ממשיך את הקו הקלאסי / שמרני של שאר דגמי החברה, עם גוף שחור בעל קוים פשוטים למראה. חזית המכשיר קמורה מעט וכוללת שבעה לחצני גומי רך למגע המאפשרים לבחור בין שלוש כניסות, לשנות עוצמת קול וגם את איזון ה-Balance. בצד ימין, ממוקם מסך מידע המציג באותיות לבנות את המידע המתאים. המגבר צר יותר ברוחב שלו ביחס לגודל הסטנדרטי הנהוג במגברים מסוג זה ושוקל כ- 6.6 ק״ג כאשר נראה שרוב המשקל מתרכז בחלק הקדמי של המכשיר.


מאחור
מגוון החיבורים מאחור, כולל רק שלוש כניסות RCA, לצד יציאת Tape Out וגם יציאת Pre out לחיבור אל מגבר הספק חיצוני. לצדם, מוצב החיבור היעודי Quad Link המאפשר להתחבר בכבל בודד אל מכשירים אחרים בסדרת ״עלית״ כמו נגן CD או טיונר. יש גם מתג פיזי שחור גדול לכיבוי מוחלט וצמד מחברים לחיבור זוג אחד רמקולים אחד המאפשרים חיבור כבל חשוף או שימוש בתקע ״בננה״.

QUAD ELITE מגבר  משולב במבחן
השלט הרחוק נראה כאילו הגיע במכונת הזמן משנות ה-80 של המאה הקודמת, שחור ומלא לחצנים קטנים ומסוגל לשלוט גם על נגן התקליטורים והטיונר של החברה, אך קשה למצוא בו, למשל, את לחצני הווליום בחדר חשוך.


נתונים טכניים

החברה מצהירה על הספק של 2x80Watt בעכבה של 8 אוהם ואינה מספקת נתון של 4 אוהם, במבחן נבדוק בשטח את ההתמודדות עם רמקולים בעלי 6 אוהם. טווח ההיענות עומד על 20Hz – 20kHz +/-0.3dB, נתון ה-THD הוא 0.005%  ב- 70W, 1kHz.

QUAD ELITE מגבר  משולב במבחן
מבחן האזנה


את המבחן אני פותח בהתחלה רגועה יחסית - לאונרד כהן בשיר ״סוזאן״, ההגשה נעימה מאוד לאוזן, זו אינה ההקלטה ה״פתוחה״ ביותר שיש בנמצא, אבל – המגבר מבליט את מצמוצי השפתיים ונשיפות האויר ומקנה תחושה שהמיקרופון המקליט צמוד לפה של כהן, יש הפרדה טובה מאוד בין הסולן לבין זמרת הליווי שקולה נשמע דרך רמקול ימין ובעת שירת הפזמון נוצרת באויר מעטפת תלת מימדית של צלילים, מזכירה חלל של כנסיה.


ממשיך אל הזמרת דיאנה קרל, אתם יכולים לאהוב אותה או לקרוא לה "שמאלצית", אבל דיסק ההופעה שלה מהעיר פריז מאוד מוצלח, השיר השני באלבום -  Lets fall in Love מתחיל באופן אינטימי עם קולה המרחף בחלל וקולות פריטת מיתרי גיטרה המלווים אותה ואז נכנס הפסנתר לתמונה מלווה במצילות ובס נמוך של קונטרה בס אף מהדהד בחדר – קצת מודגש מדי בהגשה שלו דרך הקוואד.


הקטע ANI MAAMIN בדיסק CONTINUO של אבישי כהן הבס מוצג עם משקל מורגש, מעט מהדהד בחדר, צלילי הפסנתר מתוקים, בעלי משקל ובכלל, ההגשה שלהם מאוד משכנעת. הקונטרה בס יורד נמוך והמגבר עוקב אחר מיתרי הכלי הגדול הזה בנאמנות.

Chuck Mangione הוא אמן חצוצרה מוכשר ביותר בז'אנר ה- Smooth Jazz – בקטע Feels so Good שאכן עושה טוב למאזין, המגבר מציג בס דינמי, החצוצרה בעלת גוף מלא והיא מקבלת מקום גדול ונוכחות במרכז הבמה, גם חליל הצד שמצטרף אליה מקבל מקום של כבוד, הרגל על התופים מורגשת היטב, זוהי הצגה בשרנית למדי באופייה, הגבוהים – כמו במצילות למשל אינם תמיד אווריריים כאן אבל הבמה טובה מאוד.

QUAD ELITE מגבר  משולב במבחן
בדיקה נוספת של ענין בימת הצליל מתרחשת ב- Simple Things של Zero 7, אני משווה את זה למגבר אודיו אנלוג פוצ'יני סטנטה והבמה ב- QUAD צרה יותר אך מאידך מפוקסת והכלים מוגדרים בצורה מדויקת יותר במרחב. הקטע הפותח את האלבום דינמי מאוד והמגבר מצליח להוציא את צלילי הבס הנמוכים והתופים אל הרמקולים.

הרמקולים המחוברים במערכת – Totem Hawk אינם קלים במיוחד להנעה, העכבה הממוצעת עומדת על 6 אוהם אבל יחידת המיד בס תובענית בפועל והנצילות עומדת על 88dB. ה- QUAD הסתדר איתם, דחף אותם, במיוחד לאור גודלו הקטן של גופו, אבל בחלק מהפעמים, הבס היה קצת בומי מדי, כנראה דורש הגברה שתלטנית יותר על מנת לרסנו. יש כאן דגש מסוים על תדרי מיד בס, מה שמביא אופי דינמי לשירים ואני יכול לשער שזה כנראה מוסיף נפח לרמקולים קטנים.


Wish you were hereהפרדת הצלילים טובה דרך המגבר הזה. ב- Wish you were here של פינק פלויד (גרסת HDCD), השיר מתחיל עם גיטרה שמנוגנת כביכול דרך טרנזיסטור ישן או משהו דומה – מרמקול ימין, ואז מצטרפת אליה פריטת גיטרה בהקלטה איכותית בהחלט ממרכז הבמה ומדגישה את הפער בין שתיהן. התופים מנגנים כאן במקצב איטי למדי והפעימות של תוף הרגל מורגשות ומובחנות היטב משאר הצלילים, קולו של הזמר מלא וברור – קל להבין את מילות השיר.


מעבר אל אומנית מוכשרת נוספת – גרייס ג'ונס, צלילי הגיטרה מפורטים וחדים בפתיח הארוך יחסית בשיר La Vie En Rose, על גבול העוקצנות ברמקולים שלי, יש הפרדה טובה בין שני ערוצי הסטריאו וקולה של ג׳ונס ניצב מובחן בין שני הרמקולים, בעוד כלי ההקשה הדוקים.


QUAD ELITE מגבר  משולב במבחן
אוהב קלאסי

הוואלס של מפיסטו של המלחין ההונגרי Ferenc Liszt, נפתח עם דהירה של כינורות וכלי מיתר נוספים, ההגשה לא חותכת את האוזן כפי שעלול לקרות במקרים כאלו, בימת הצליל טובה מאוד, רחבה ועם עומק והמגבר גם עוקב נאמנה אחר דהירת האורכסטרה. מאט ומאיץ כמו שצריך ולא מראה סימני חולשה גם בפרץ. המגבר הזה אוהב מוזיקה קלאסית והוא מציג אותה בצורה דינמית ומלאה.

סיכום


ה- "קוואד עלית INT" מתגלה כמגבר עם אופי חי ודינמי שהצליח להעביר קצב וחיים דרך הרמקולים המחוברים. הוא בשרני יחסית במיד בס ואולי אנגלי בשורשיו אבל לא מנומס או סגור מדי (אך אם אתם אוהבים צליל פתוח מאוד, אז זה לא המגבר לכך). אפשר לומר עליו שהוא יודע להוציא את הצד היפה של המוזיקה ובהחלט מהנה להאזנה. חבל שהוא מקמץ בכניסות, בעוד יש יציאת Tape Out שהיא פחות שימושית כיום, אבל גם יציאת פרה אאוט שתפתח את הדרך לשדרוג עתידי.


QUAD Elite
מחיר: 7,500 ש״ח
אחריות: SG אלקטרוניקה

המכשיר נמסר לסקירה באדיבות החנות פיוז

מעבר לתגובות בפורום