כל מצלמות ה-";ללא מראה"; במקום אחד – סיכום אירוע

אלי כרמי
18-02-2014 20:00

באירוע שהתקיים בחנות האחים יוגנד, הוצגו לראשונה בארץ כמעט כל הדגמים הקיימים של מצלמות Mirrorless מהדגמים החדישים ביותר וגם עדשות מתאימות, היינו שם.

חובבי צילום שומעים רבות בשנים האחרונות על הקטגוריה החדשה יחסית – מצלמות ללא מראה. לא בכל יום מזדמנת ההזדמנות לחזות ולהתנסות ברוב הדגמים בקטגוריה שנמכרים כיום בעולם. באי הכנס יכלול להתרשם מגופי מצלמות וגם עדשות מתוצרת החברות: אולימפוס, פנסוניק, סוני, Fujifilm, ניקון, קנון, Samyang, סיגמה, טמרון ו- Zeiss.

כאמור, "יום שלישי פעמים כי טוב", אבל זהו אמצע השבוע, רוב האנשים עובדים ולא ציפינו למבקרים רבים, אבל כבר ב- 9:00 בבוקר החלו להגיע האורחים.

כבר בהרצאה הראשונה של אלכס ליבק, האולם היה מלא מפה לפה, אנשים ישבו גם על הרצפה בעוד אחרים עמדו והצטופפו מאחור.  כורש - מנהל המקום פתח ואמר “כאשר תכננו את האירוע חשבנו שיגיעו כ 50 איש ואולי קצת יותר, אבל כמו שאתם רואים הכמות גדולה יותר משציפינו”.


כורש - האחים יוגנד
היבואנים השונים שהשתתפו באירוע, הציגו מבחר גדול של מצלמות ועדשות ואפשרו להחזיק ולהתנסות במצלמות ושאר הציוד. בפינת החנות הוקמה פינת צילום, סטודיו קטן עם תאורה ושתי דוגמניות מצודדות כך שהמבקרים יכלו לבדוק את ביצועי המצלמות בתנאי אמת.


האחים יוגנד
משמח היה לראות יבואנים  שמצגים מגוון מצלמות ועדשות כמו אולימפוס שקיבלה נציגות ישראלית חדשה של גטר וכן אנשי סוני שהבטיחו כי ה- A7 ו- A7R ניתנות לרכישה ובנוסף, כל עדשה שנמצאת בליין הרשמי של סוני עבורן תהיה זמינה לרכישה בארץ.


דוגמנית
אבל, כאמור, מה שעשה את האירוע מוצלח כל כך היה הקהל הרב שהגיע, שאל, התעניין ובדק. היו שם אנשים שנחשפו לתחום של מצלמות ללא מראה בפעם הראשונה וכאלו שבדקו ברצינות דגם חדש במטרה להחליף מצלמה קיימת או כתוספת לה.

מצלמות שהשתתפו באירוע

אולימפוס E-M1 - מצלמת הדגל של החברה, עם גוף אטום לפגעי מזג אויר, מערכת יצוב רעידות ב-5 צירים על החיישן:

Olympus E-M1 Mirrorless camera

כאן היא מוצגת עם עדשת ה- 12-40 מ"מ F2.8, מה שמתרגם ל- 24-80 מ"מ במונחי פריים מלא.

Olympus E-M1 Mirrorless camera


פנסוניק הציגה את כל קו דגמי המצלמות ללא מראה שלה, עם דגם הדגל GH3 (דגם GH4 הוכרז רק לפני מספר ימים עם יכולת צילום וידאו 4K).

Panasonic Mirrorless cameras GH3


זוהי מצלמת ה- GM1 החדשה המציגה ביצועים של מצלמה בקנה מידה מלא (עם חיישן של ה- GX7), אבל בגוף של מצלמה קומפקטית במיוחד ועדשת 12-32 מ"מ "פנקייק".

Panasonic Mirrorless cameras GM1


סוני הציגה באירוע את מצלמות ה- Full Frame החדשות שלה - עם גוף קטן וקל במיוחד ביחס למצלמות אחרות עם חיישן כזה, הודות לתצורת ה-"ללא מראה".

Sony A7 A7R


פוג'יפילם הציגה את המצלמה החדשה ביותר של החברה - Fujifilm X-T1 עם גוף אטום לפגעי מזג אויר ועינית אלקטרונית גדולה במיוחד.

Fujifilm X-T1

Fujifilm X-T1


בסמוך לה, הוצגו שאר דגמי החברה, כמו ה- X-E2 למשל.

Fujifilm X-E2


ניקון הציגה את קו המצלמות שלה ללא מראה מסדרה 1, כולל הדגם החדש AW1 המיועד גם לצלילה:

Nikon AW1


ואף קנון הביאה למערכה את הדגם היחיד שלה שנמכר באירופה וארה"ב, ה- EOS M עם כמה עדשות תואמות.

Canon EOS-M

מעבר לתגובות בפורום