Raysonic CD168 - נגן דיסק

נמר לוי
20-03-2008 15:31

נגן ה- CD של Raysonic הינו בעל מראה מיוחד: מנגנון טעינת הדיסק הינו עליון ומוקף טבעת של מנורות, האם גם הצליל מיוחד?

לעיתים ממש רחוקות אני מתפעל ממראה נגן תקליטורים, בד"כ אני מאותם אנשים שמתמוגגים למראה פטיפון אנלוגי.
כאן נשבר אצלי המיתוס: ניתן בהחלט לייצר נגן קומפקט דיסק מרהיב במיוחד למראה.
האם הוא נשמע כפי שנראה? בואו איתי ונגלה.
יצרנית זו נוסדה בשנת 2000 ושולטת על מפעל היצור בסין ממשרדי החברה הממוקמים בטורונטו, אונטירו, קנדה. התמחותה של יצרנית זו היא בפיתוח מגברים ונגנים מבוססי מנורות.
המכשיר שעומד לסקירה הוא האמצעי מתוך 3 דגמים, המכשיר שממוקם מתחתיו הוא מכשיר זהה עם מעבד פשוט יותר ואינו כולל יציאה מאוזנת (Balanced), המכשיר שמעל הדגם הנבחן כולל בתוספת ספק כוח חיצוני.


The Look
 
מדובר בנגן העשוי אלומיניום מוברש כסוף אשר כל פינותיו מעוגלות.
בחלקו הקדמי מתבלט מסך המידע המואר בגוון ירוק, מעליו לוגו החברה ביחידה מובלטת נוספת. המכשיר הוא בתצורת טעינה עליונה ושם נמצאים כל כפתורי ההפעלה.
נתחיל בחלקו העליון האמצעי: שם נמצא פתח הטעינה, כל "הענין" דורש התעסקות קלה וטקסית במיוחד. על מנת לטעון את התקליטור יש להסיר מכסה עגול שקוף ובעל ידית אחיזה עגולה העשויה אלומיניום אשר חותם את פתח הטעינה, אבל כאן רק החלה ה"התעסקות". השלב הבא הוא להסיר את תופסן הדיסק אשר ניצמד אליו בעזרת מגנט, גם התופסן עשוי מתכת מבריקה.
לאחר שהנחנו את הדיסק במקומו יש להניח את התופסן ולאחר מכן לסגור את המכסה הנשלף ורק אז המכשיר טעון לנגינה.
אני מוכרח לציין כי כחובב פטיפונים, הטקסיות הזו עשתה לי משהו טוב בלב.
נחזור למראה - מסביב למיקום טעינת הדיסק נמצאות 4 מנורות במבנה שמתמזג לתוך העיגול.
בצידי העיגול נמצאים כפתורי ההפעלה ששולטים על הפעולות החשובות (נגן, עצור, הרצה בתוך השיר, מעבר שיר) וגם הם מתמזגים בצורה עגולה בצידי מקום טעינת הדיסק.
הדלקת המכשיר על ידי כפתור ההפעלה בצד המכשיר הימני הקדמי חושף מופע תאורה כחול מרשים במיוחד שמוסיף יוקרה נוספת למראה המכשיר.

אחורי המכשיר חושפים שקע כבל החשמל ("קומקום") ובנוסף שתי יציאות RCA, יציאה דיגיטלית קואקסיאלית וכמובן יציאה מאוזנת (בלאנס) XLR.


זהו בהחלט אחד המכשירים היפים שיצא לי לראות, אני יודע כי ישנם אודיופילים אשר מעדיפים את המראה המינימליסטי אבל אני מוכן בהחלט לחיות עם מראה שכזה.

האזנה

מתחיל בהאזנה לזמרת DIANA KRALL בקטע מספר 3 בדיסק THE GIRL IN THE OTHER ROOM שמתחיל במכת תוף ואז מצטרף קונטרבס שנישמע הדוק ומפורט במיוחד, התיפוף מאחור נישמע מהיר דינמי והבמה ענקית. קולה של הזמרת מגיעה מהמרכז ואז מתגלה עוד יתרון והוא הגודל - והרבה ממנו.
קולה נשמע גדול וחד ותחום האמצע חם ומלא אנרגיה, הצליל מרחף ומלטף, מורגש שמדובר בהתערבות מנורות מבורכת.


ממשיך עם קצת גיטרות מבית SANTANA מתוך הדיסק SAMBA PA TI רצועה מספר 1 והגיטרה פותחת את היצירה עם צליל חם ובגודל טבעי.
גם התוף נישמע חם וטבעי ומאחור גיטרת הבס מתנגנת - מפורטת ומדויקת להפליא, הבמה גדולה, עמוקה ורחבה במיוחד, נגינת אורגן האמונד מאחור נשמעת היטב ומתמזגת בתוך כל שכבות הכלים.
ניתן למצוא בין הכלים הרבה אוויר ומוסיקה... מצילות התופים נשמעות ברורות באופן מרשים במיוחד ואפשר לחוש באיזה חלק של המצילה פגע מקל המתופף.
הצליל מנורתי וצלול, המיד פשוט גדול וחי והתוצאה הסופית לא פחות ממרנינה.

אני ממשיך בקלאסי ושולף את BARBER ביצירה המדהימה ADAGIO FOR STRINGS וכאן הנגן שוב מככב, כלי המיתר מופרדים האחד מהשני ורמת המיקרו דינמיקה מרשימה, הבמה לא מאכזבת וממשיכה ליצר תמונת סטריאו לא פחות ממדהימה, הצליל נישמע טיבעי וחמים.
אני מוצא את עצמי במהלך המבחן עוזב את המקלדת ושוקע לצלילים הממכרים שהנגן הזה משמיע.


סיכום

זהו אחד המוצרים היותר מעניינים וטובים שנחתו בביתי בתקופה האחרונה, גם מבחינת עיצוב וגם מבחינת הצליל. המראה שלו יכול אכן להרתיע שמרנים או לחלופין להוציא אותם מהקופסא.
צליל נגן הדיסקים נעים לאוזן, הגבוהים אינם חותכים אך גם לא מונחתים, המיד גדול, אנרגטי, מלא ומפורט, הבס שמן הדוק והרזולוציה מצויינת.
לעיתים ממש רחוקות קורה לי שאני כותב על מוצר כל כך הרבה מחמאות אבל מה לעשות, הוא פשוט מצויין.
אבל כיוון שתפקידי כמבקר אודיו הוא גם לתת איזה סטירה קלילה בין כל הליטופים אוסיף מגרעה: המכשיר הוא בעל מנגנון טעינת CD עליון לכן לא יתאים לכל סטנד למערכת אלא אם כן ימוקם בפסגתו.
המגרעה השניה היא שלא כל אחד יכול להתחבר עם תהליך הטעינה של הדיסק וישנם כאלה שיראו את הטקסיות כמטרד. אני, לעומת זאת, ראיתי זאת כברכה.

מחיר צרכן: 10,500 ש"ח

אחריות: מאסטרו אודיו
מעבר לתגובות בפורום