LG G-Pad: טאבלט 8.3"; במבחן

גולן טופמן
02-02-2014 06:50

G-Pad של LG הוא טאבלט בגודל ומשקל נוחים מאוד, עם מסך חד ואיכותי בגודל 8.3", מעבד הולם וממשק שמתחבר בצורה טבעית גם לסמארטפון האישי (אנדרואיד) ומקבל ממנו שיחות. מה אהבנו ומה פחות? ביקורת טאבלט LG.

כאשר סקרנו את ה-LG G2, היה זה מובן כי משהו מתרחש אצל היצרנית הקוריאנית. התחרות הלא פוסקת בין אפל לסמסונג, יצרה שליטה של שתיים בטבלת היצרניות. HTC נדחקה לשוליים, כמוה גם מוטורולה (בטרם כניסת Google, וכנראה גם כעת, לאחר יציאתה) וכן גם LG. הסיבה? פופולריות. באמצעות המוחות והמשאבים הנכונים - חברה יכולה לייצר מכשירים נהדרים ואפילו את הטובים בעולם. ללא עקביות וללא מיתוג נכון, לא תראו את זה קורה.

ייצוג LG בעולם הסלולר והטאבלטים נעשה עד לא מכבר באמצעות סדרת ה-Optimus. נדיר מאוד שתראו את חבריכם לעבודה או חברי משפחה מחזיקים מכשיר כזה. ולא - כלל לא מדובר במכשירים גרועים מבחינת חומרה, אך הצורה, הממשק והדרך שבה הוצגה מערכת האנדרואיד במכשירים אלו, הייתה פחות מוצלחת ולמרות שכמה מהמסכים של מכשירי הדגל היו מצוינים וכמה שהמעבדים היו חזקים - זה פשוט לא עבד.

ביקורת טאבלט LG G-Pad
ב-2013 הוצג ה-LG G2. הנסיך של סדרת ה-G לעולם הסלולר נולד ו-LG התעוררה לחיים. קראתי ולמדתי בכמה מקומות ש-LG העבירה את שלוש השנים האחרונות בתחקור קבוצות מיקוד ולמידת התחום, בכדי לנסות ולהבין איך המתחרות עשו את זה. סדרת ה-G הציגה לראשונה ממשק משתמש מוצלח, מבנה נוח ועוד כמה הברקות אשר יחדו את LG.

בהתאם להצלחת ה-G2, מציגה LG את ה-G-PAD (אני יודע מה אתם חושבים – לא מדובר בשם של מוצר היגייני). שינוי התפיסה של LG, רק בטאבלט. האם הרוח הגבית של LG ממשיכה? האם האח הגדול למד מה-G2? התשובות בהמשך הסקירה.

מבנה ומראה - מרגיש מצוין

ה-G2 הוא מכשיר מרשים במראהו וגם במשקלו. משקל המכשיר – 338 גרם. בקדמתו עשוי פלסטיק קשיח ואיכותי וגבו מתכתי. המכשיר דק למדי – סה"כ 8.3 מ"מ כאשר המימדים - רוחב של 126.5 מ"מ ואורך של 216.8 מ"מ מקיפים מסך בגודל של 8.3 אינץ'.

ביקורת טאבלט LG G-Pad
מראה המכשיר די מרשים, נוח להחזיקו ואין ספק שלא קיימת כאן הרגשה של צעצוע. בנוסף, מאחר ורוחב המכשיר הינו 126 מ"מ, ניתן להחזיקו ביד אחת. בהתאם לגב המתכת מאחור, המכשיר מגיע בשני צבעים: לבן ושחור. למכשיר אין כפתורים פיזיים למעט בצידו הימני - לחצן נדנדת עוצמת השמע וכפתור לכיבוי והפעלה, אשר מגיעים בנוסף לכפתורי האנדרואיד אשר ממוקמים על המסך: תפריט, בית וחזרה לאחור. כמו ב-G2, גם כאן ניתן להחליף בין מיקומם ולהוסיף את כפתור ריבוי המשימות. בתחתית המכשיר נמצא חריץ Micro SD להרחבת נפח זיכרון המכשיר.

ביקורת טאבלט LG G-Pad

ל-G-Pad כאמור, מסך LED IPS בגודל של 8.3 אינץ' ובעל רזולוציה של 1920X1200 בצפיפות של 273 פיקסלים לאינץ'. למרות צפיפות הפיקסלים המעט פחות מרשימה, העובדה שמדובר במסך HD מלא (עוד קצת יותר לגובה), גורמת לו להיראות חד ומרשים. בבחינת צבעיו, כמו ה-G2, הוא מעט מושך לגווני כחול.

חומרה וקרביים
ל-G-Pad מעבד קוואלקום "סנפדרגון" 600 בעל ליבה כפולה של 1.7 ג'יגה-הרץ. שלא כמו ה-G2, אשר אינו ניתן להרחבה, את נפח זיכרון ה-G-Pad ניתן, באמצעות חריץ Micro-SD, להרחיב עד ל-64 ג'יגה. המכשיר עצמו מגיע עם זיכרון פנימי של 16GB וזיכרון RAM של 2GB - מספיק בהחלט, בהתחשב בכך שהמכשיר התמודד יפה עם המבחנים שהצבנו לו (בהמשך).
למכשיר סוללת 4,600mAh – גדולה יותר מהמתחרה העיקרי, הגלקסי טאב 3 (8 אינץ') אשר הינו בעל סוללה של 4450 mAh.

ביקורת טאבלט LG G-Pad

ממשק ושימושיות - חבר לסמארטפון


ה-G-Pad  מריץ גרסאת אנדרואיד 4.2.2 (משמע, שתי גרסאות אחורה ולפני ה-4.3 וה-4.4 החדש), ובעל קישוריות WiFi בתקני a/b/g/n ותמיכה בשני תדרים – 2.4/5Ghz לראוטרים תומכים. בנוסף, מסוגל ה-G-Pad לתקשר עם טלויזיות תומכות ב-DLNA ובעל תכונת Q pair, אשר מסוגלת לתקשר עם כל מכשיר אנדרואיד (מבין התומכים) אשר מריץ גרסאת 4.1. ה-Q pair מסוגלת להקפיץ שיחות והודעות מהמכשיר הסלולרי לטאבלט ובעצם כך, מנסה LG להכניס את הסלולרי לכיס בעת השימוש ב-G-Pad תוך שאנו לא מאבדים שום תכונה.

LG G-Pad Q pair

בנוסף לכך, ל-G-Pad מספר תכונות מובנות:
•    החלקת המסך באמצעות שלוש אצבעות תאפשר מעבר בין אפליקציות (דומה מאוד ל-iPad).
•    Qslide- בדומה ל-G2, גם כאן, תכונה זו מאפשרת לעבוד עם ריבוי חלונות קטנים על גבי אותו המסך, תוך שאנו קובעים את מידת השקיפות שלהם בכדי לא לפגום בעבודה השוטפת.
•    מזכר מהיר-  ע"י אפשרות זו, ניתן לכתוב מזכרים על גבי המסך ולהשאירם כל זמן שנרצה.
•    ממשק ריבוי משתמשים - תכונה נהדרת לטעמי. לאלו שלא אוהבים שאחרים לוקחים להם את המכשיר ונחשפים לחומרים פרטיים, ניתן לקבוע כניסת אורח למכשיר, ללא כל תוכן שמור.
•    IR Remote- שלט אלחוטי למגוון גדול מאוד של מכשירים.

ביקורת טאבלט LG G-Pad
מעבר לתכונות הבולטות שציינתי – הטובה ביותר. זו שכל כך שיבחתי ב-G2. תכונת "Knock On" תאפשר לכם להעיר (או לכבות) את המכשיר באמצעות נקישה כפולה על גביו. אינני מכיר את פרטי הפטנט, אך מאחר וליצרניות האחרות אין את התכונה (הכה נדרשת) הזו, אני נוטה להבין ש-LG רשמה כאן פטנט בלעדי בזמן.

LG כוללת במכשיר זה את חבילת Polaris Office 5 אשר מעניקה חוויה דומה מאוד (אם כי לא ממש זהה באיכותה) ל-Office המקורי. התוכנה דמויית האקסל תאפשר לכם לבצע פונקציות וחישובים אשר אינם רחוקים מ-Microsoft Office ובגדול- שימושי מאוד.

מצלמות - קדמית ואחורית, אחת יותר מדי
אפתח ואומר את דעתי - אני חושב שמצלמה גבית, אם היא לא יוצאת מן הכלל, מיותרת בטאבלטים. במקרה זה, המצלמה האחורית של ה-G-Pad לוקה בחסר - גם בוידאו וגם בסטילס. הצבעים אינם מרשימים ורזולציה של 5 מגה פיקסל, אשר אינה מגובה בחיישן יוצא מן הכלל, הינה פשוט בינונית. המייצב האופטי אשר הובא מה-G2 לא מצליח להציל את המצב.

ביקורת טאבלט LG G-Pad
ביצועים


העמסתי הרבה על המכשיר, חייב להודות. משחקים כמו Asphalt 8 פיפא 2014 ו-Dungeon Hunter 4 פעלו נהדר וכן גם סרטים באיכות HD מלאה. המכשיר לא קרטע, אם כי מעט התחמם, בגלל גב המתכת והדקות היחסית.

במבחן Antutu, קיבל המכשיר ציון של 25930- מעל ה-HTC One והנוט 2, אם כי מתחת ל-G2, הנוט 3 והגלקסי S4.
במבחן הסוללה, צלח המכשיר בהצלחה והסוללה החזיקה מעל שבוע.

לסיכום - מתחרה מצוין

LG ממשיכה במסורת החדשה ונכנסת לקו שלושת הגדולות ללא ספק. ה-G-Pad מכשיר נהדר ולא יקר. הוא זול יותר מה-iPad Mini וטוב בנקודות רבות מה-גלקסי טאב 3 של סמסונג. מדובר במכשיר שבנוי נהדר, מרגיש טוב ביד ובהחלט שימושי. אל תבנו על שימוש במצלמה, אלא על גלישה באינטרנט, הרצת אפליקציות ומשחקים וגם על נשיאה בתיק ללא משקל מכביד מדי.

מחיר רשמי: 1,699 ש"ח

אחריות: שנתיים של רונלייט

מעבר לתגובות בפורום