סיפורו של צח – האם מוזיקה יכולה לתת טעם לחיים?

dtown
28-01-2014 06:40

סיפורו המרגש של צח סרור אשר נפצע אנושות בתאונת דרכים ומרותק למיטתו 24 שעות ביממה. בעזרת תרומות, הורכבה בביתו מערכת קולנוע ביתי שנותנת לו קצת טעם לחיים, אך האם זה מספיק?

קשה מאוד למצוא אנשים שקדושת החיים היא כל כך משמעותית אצלם. כולנו אוהבים לחיות, אבל מעטים מאתנו מצליחים לשרוד את מה שהאדם הבא עובר מידי יום. ״כל יום הוא השרדות״ אומר לנו צח בפגישתנו. ״אבל אסור לי לוותר, יש לי עבור מה לחיות. המוסיקה היא אחת הסיבות״.

מכירים את צח

את צח פגשנו בצורה וירטואלית לראשונה בתחרות שערכנו באתר DTOWN ובסיומה הוגרל פטיפון. הוא נרשם לאתר כמשתתף בתחרות וכך נכתב:


"שלום לכולם, אני חדש לחלוטין בתחום וזה עתה נרשמתי לאתר. בביתנו היה פטיפון ישן ומדהים, שלצערי נמסר עם רוב התקליטים, אם כי לא עם כולם. אך חברים יקרים, לא זו הנקודה בגינה אני מבקש את הפטיפון המהולל כי אם מצבי הרפואי יוצא הדופן והקשה במיוחד.
 אני בן 34 ולפני שמונה שנים עברתי תאונת דרכים עם השלכות קשות ביותר. הייתי מאושפז במשך שנים ארוכות במחלקות שונות, כשחלק ניכר מן הזמן הייתי במצב אנוש. כיום אני נכה 100%, מרותק למיטת בית חולים, במצב סיעודי מורכב ומחובר למכונות דרך צנתרים שמחוברים לי למקומות לא נעימים כמו המעיים, הקיבה, מעל ללב ועוד.
אני סובל, בין היתר, בעקבות התאונה מתסמונת קשה ונדירה במיוחד כמוה יש למעטים בעולם. מכיוון שאני מרותק למיטה, אני חי במרחב מצומצם ביותר, שממנו אני סופג את הגירויים היחידים. למרות שעבר זמן רב מהתאונה, רק לאחרונה, בעקבות שיחה עם חבר, עלה הרעיון והבנתי שמערכת שמע איכותית (ומערכת קולנוע ביתי) יוכלו מעט להקל על סבלי ועל כאבי.

על כל פנים, בעקבות התאונה קרסנו מבחינה כלכלית ופתחו לי קרן הצלה לאסוף תרומות לצרכים הדחופים ביותר שלי, כגון ציוד שיקומי ורפואי, להם אני זקוק בדחיפות. אני אשמח מאוד לקבל את הפטיפון, מתוך תקווה שהוא יפתח לי דלת לעולם חדש ומעניין. האתר נראה לי כבית חם לכל שוחרי הצליל והתמונה האיכותיים, ואני מקווה להיות חבר פעיל בו, עד כמה שיתאפשר לי מבחינה רפואית. כמובן שבעל האתר מוזמן לפנות אליי ע״מ שאשלח לו את האישורים על מצבי. תודה רבה על שקראתם עד כאן. 
מקווה למסור לכם בקרוב חדשות טובות. 
חברים, חוו כל רגע במלוא העוצמה! (כי מי יודע מה צופן בחובו העתיד)."


לאחר שקראנו את הסיפור הקשה, פנה נמר לוי בהודעה אישית לצח וביקש לשוחח עמו טלפונית. לאחר שיחת הטלפון הבנו את מצבה של המשפחה בעקבות מצבו של צח והחלטנו לדאוג עבורו למערכת שלמה שתשלב גם מוסיקה, גם קולנוע וגם נוחות תפעול שתאפשר למשפחה להשתמש בה. פטיפון שדורש תפעול ידני מן הסתם לא יתאים לו.

צח סרור התגלה כאדם מיוחד, לפני התאונה הקשה שעבר היתה לו פעם משימה: לתת לנערים שנפלטו ממערכת החינוך כלים להצלחה. צח נתן להם את זה בזכות היותו מורה למתמטיקה ובעלים של בית ספר שהצליח לכבוש את ליבם של הנערים והחזיר אותם למערכת בכך שהביא אותם לידיעה שהם מסוגלים להצליח גם כאשר האופק נראה שחור. צח עשה זאת כשליחות, מתוך אהבה לזולת ואמונה שלמה שכל אדם יכול להצליח אם הוא רק ירצה את זה. כך צח מתמודד עם הניצחונות שלו. אבל המלחמה שלו כיום היא לא על בגרות כי אם על החיים.

קולנוע ביתי
מרכיבים מערכת

על מנת לארגן את המערכת הזו עבור צח נפגשנו עם שי מחברת מוראל. זמן קצר לאחר שהתחלנו מספרים לו על צח עצר אותנו ואמר ״אל תמשיכו, תגידו מה אתם רוצים ותקבלו, אני מבין את החשיבות״. זה חימם לנו את הלב, הראה לנו מאיזה חומר בנויים אנשי החברה שהפגינו אנושיות, הנכונות לתרום ללא בקשה לקרדיט. בתוכנית המקורית, אנשי מוראל היו אמורים להביא לצח רמקולים סטלייטים מדגמי הכניסה ורסיבר. אך בפועל החליטו מאיר מרדכי ואורן לפנק את צח במערכת מהדגמים הגבוהים של החברה ולזה צרפו גם סאב איכותי.


על מנת לדאוג למסך איכותי פנינו לסמסונג וסמנכ"ל חברת סמליין - עופר אלמני דאג שטכנאי יגיע אל צח ויתקין לו בבית טלוויזיית LED LCD חדשה.
הציוד נשלח לצח הביתה בהפתעה. צח היה מאושר, צלצל אלינו באותו היום בהתרגשות ושמח על המתנה האדירה שקיבל. אך מה זה עוזר אם הציוד נמצא בביתו ולא מותקן כראוי? למשימה הזו גייסנו את זיו פלרמן ("אודיוזיפ") שנרתם למשימה מיד, קבענו מועד התקנה שנדחה מספר פעמים עקב סיבוכים רפואיים של צח שאילצו אותו לשהות תקופה לא מבוטלת בבית חולים. כאשר השתפר מצבו, מיהרנו וקבענו מועד קרוב ככל הניתן לביצוע ההתקנה. זיו כמובן, בעל ידי הזהב, הצליח לאלתר במקום ולהתקין את המערכת כאילו התבצעו הכנות מראש עוד בבניה של הבית. מקצועי, איכותי והכל מכל הלב מבלי לעגל פינות.

קולנוע ביתי
בזמן ההתקנה שוחחנו עם אימו ואביו של צח. אימו שימשה כאחות ראשית בבית חולים. שמענו את סיפור חייהם והקושי של המשפחה להתמודד עם ההוצאות. בביתם אין ממש ריהוט ואבזור של סלון משום שכל דבר נראה עבורם מותרות. קודם כל לשמור על חייו של צח ולאחר מכן נוחות ומותרות. וכך חיה אימו: ישנה לצידו בסלון ולא פעם קרה שממש באמצע הלילה היתה צריכה לטפל בו בדחיפות ולהבהילו לבית חולים. הסיפורים היו כואבים. התנאים בהם חי צח הם קשים מנשוא. מעבר לכאבי התופת צח שוכב 24 שעות ביממה על מיטת יד שרה באמצע הסלון. צח זקוק ליחידה דיור נפרדת שבה תהיה לו מקלחת מיוחדת שמתאימה למצבו, חדר סיעודי בשבילו, חדר למטפל ומקום לציוד רפואי ושיקומי שאין לו כרגע.

הפגישה עמו הותירה בנו חותם. להביט באדם אשר המזון ממנו הוא ניזון מוזרק ישר לקיבה. הוא יכול מידי פעם לטעום מתוך מבחר מצומצם מאוד של מאכלים וזאת כדי לשמור לו על תחושת הטעם. זה היה קשה לשמוע זאת, הרי אוכל הוא אחד מההנאות של החיים וגם מזה הוא אינו יכול ליהנות.

צח סרור
לעזור לצח

אך הסיפור לא נגמר דווקא כאן, בשבועות האחרונים סובל צח מכאבי שיניים נוראיים. למשפחה אין תקציב לטיפולי שיניים, המשככים הפסיקו להשפיע וצח סובל נורא. צח ומשפחתו נקלעו להוצאות ענק עקב הטיפולים הבלתי נגמרים והכורך בטיפול של 24 שעות ביממה. הכתבה הזו מיועדת בדיוק לנו. אולי התרומה שלנו תעזור לצח לשפר מעט את איכות החיים שלו. החלטנו לקחת על עצמינו משימה שאינה קשורה בהכרח בכל אופניה לתחום העיסוק של האתר אך היא מיועדת עבור אדם שעבורו מוסיקה נותנת כרגע טעם לחיים. עבור אדם שתרם ונתן כל כך הרבה לאחרים. אנו מקווים שהסיפור הזה יגרום לכם לפתוח את הלב, לאפשר לחבר שלנו לחיות טוב יותר, עם מוסיקה טובה, ציוד שיקומי ראוי ועוד קצת אוויר לנשימה. צח זקוק לנו ואנחנו כאן בשבילו.

 
קישור לקרן ההצלה של צח: (התרומה מוכרת לצורכי מס לפי סעיף 46)
https://www.haverim.org.il/funds/one_fund/361.htm

או

לפקודת סרור רוחמה וגמליאל מספר חשבון 69812, בנק פועלים סניף 771 נתניה.

לפניות למשפחה:

רוחמה: 0522-600-500



קולנוע ביתי

מעבר לתגובות בפורום