פונוסטייג' ישראלי במבחן: Analouge Homage Virtuoso

נמר לוי
19-01-2014 20:19

למבחן ניגש פונו סטייג' בתכנון ישראלי, כחול לבן. ה- Analouge Homage נבחן עם קטעי מוזיקה שונים ומצליח להציג יכולות שמתחרות בהחלט בכמה דגמים בינלאומיים מובילים. ביקורת Phono Stage.

תוצרת הארץ

תוצרת הארץ כבר מזמן אינה ״מוקצה״ בגזרה האודיופילית הישראלית. נכון, זה אינה אמנם הקהילה המשפיעה בעולם אבל בכל זאת, תוצרת הארץ הצליחה לחדור לשוק האודיו העולמי ובכבוד רב. יש כמה דוגמאות לענין: יואב גבע שהחל דרכו בישראל נחשב לאחד היצרנים הנחשבים, מג׳יקו כמובן, שגם היא ממוקמת בקצה העליון של גזרת יצור הרמקולים, מוראל שבתחום הרכב למשל היא נחשב לאחת מהטובות ביותר ובתחום האודיו הביתי היא בהחלט מהמדוברות והמוצלחות שיש לנו. תדי פרדו שגרם ליצרנית אנגלית נחשבת כמו Naim להבין שמישהו נוגס לה בשוק, יש את זיו פרלמן שמאחוריו גם מותג ביצור עצמי שתופס לאט לאט תאוצה בישראל עם הרמקול הנהדר MUSIC Z3 שגם הוא, כמו עוד כמה מוצרים תוצרת הארץ, נשמע נפלא ובנוי נהדר.

אבל יש עוד יצרן אחד, קטן יותר אומנם אך מוכשר לא פחות. בבעלותו שני מותגים. האחד הוא Sigma acustic המתמחה ביצור כבלי אודיו איכותיים והשני הוא Virtuoso שמהווה את מחלקת האלקטרוניקה.

היום נדליק אור על אחד ממוצרי מחלקת האלקטרוניקה של היצרן, ה-Analouge homage של Virtuoso.

מדובר במגבר פונו עם MM/MC בגודל בינוני. בחלקו האחורי כניסה ויציאה מסוג RCA, הארקה לזרוע והארקה נוספת לגוף המכשיר עצמו במידה והדבר נחוץ. בבטן המכשיר ניתן למצוא את בוררי ההתנגדות וסוג ההגבר בין יציאה נמוכה או גבוהה של ראש. דרוש כלי חד או פינצטה על מנת לכוונן אותו. יחד עם זאת יש לי גם כמה הערות בכל הנוגע לאיכות הבניה ובחירת החומרים. נתחיל בעובדה שהייתי מעדיף לראות ברגי אלן ולא פיליפס, הדפסת הלוגו אומנם ״מוזרקת למתכת״ אך האיכות של ההדפסה נראית כאילו "הודפסה על הדרך". מקווה לראות שתושקע עוד קצת תשומת לב לפרטים הקטנים של איכות הבניה. מבפנים לעומת זאת, המוצר נראה ומרגיש גרמני, עם רכיבים איכותיים ביותר ואיכות הרכבה מצוינת.

Analouge homage Virtuoso

להלן מפרט טכני רשמי:

Moving Magnet: 47 Kohm
Moving Coil: 100 ohm
THD: Less than 0.05 at 1 KHz
Moving Magnet 55dB
Moving Coil High output 65dB
Moving Coil Low output 75dB

מבחן האזנה

ike quebec - it might as wellbe
יש כאלו הסבורים כי מוסיקת ג׳אז קל הינה קלה לשחזור. זו טעות, גם במוסיקה הנחשבת מעוטת כלים על המערכת לחשוף את הניואנסים הכי קטנים שניתן. במילים אחרות, מקסימום מידע מוסיקלי במינימום תיבולים. מאוד קל להתפעל ממגבר הפונו הזה כבר בצליל הראשון. הדבר הבולט ביותר הוא השקיפות. המוצר הזה מפורט באופן בלתי נתפס ביחס למחירו. אני מרגיש שהוא לא מפספס מידע מוסיקלי כלל, כל הניואנסים שמאפיינים את הסקסופון נשפכים החוצה, הבמה מרשימה מאוד, מסודרת מאוד, עמוקה ורחבה. התוצאה, ללא ספק מצוינת.

Britten - Young Persons Guide to the Orchestra
Britten - Young Persons Guide to the Orchestraמוסיקה קלאסית המבוצעת על ידי תזמורת סימפונית שלמה היא בהחלט מכשול עבור מגברי פונו ופטיפונים בכלל. נקיון שקט ורזולוציה גבוהה הם הכרח על מנת שנוכל לשמוע את כל הכלים יחדיו בהפרדה גבוהה ככל הניתן. לא מעט מגברי פונו שעברו אצלי נכשלו במשימה הזו. חלקם נכשלו בהפרדה, ביכולת לשמור על דינמיות טובה מספיק. המשותף לכולם הוא שהם בטווח המחיר של זה הנבחן. אבל הוירטואוזו עושה זאת אחרת, הוא עושה זאת כל כך טוב שאם הייתי צריך לתמחר אותו המספרים בסוף הכתבה היו שונים לחלוטין. הוא מצליח לשמור על דינמיות מעולה, פירוט מרשים, הפרדה מעולה ובמה מאורגנת וברורה. גם במיקוד כלים הוא שומר על טבעיות ונטרליות יוצאת מגדר הרגיל. הבס שלו מפתיע. הרבה אנרגיה, איזון ומהירות. התוצאה גם כאן, כמו קודם, פשוט נפלאה.


Analouge homage Virtuoso

Scorpions - still loving you
מעבר לעובדה שהשיר הזה מחזיר אותי לילדות, זהו אחד מהרכבי הרוק האהובים. אפשר להגיד שאת השיר הזה בתקליט הזה אני מכיר כל כך טוב שכמעט ולא ניתן להסתיר ממני פרט חדש שלא שמעתי קודם. וכאן אני מגלה שהוירטואוזו לא מחסיר לי אפילו פרט אחד לעומת הרפרנס השונים שעמדו אצלי למבחן. ואני מדבר על מגברי פונו מדופלמים שאומנם באופן כללי טובים מזה משמעותית אך ברמת המידע המוסיקלי הוא בהחלט ברמתם. ואם תשאלו מי מהם? אז אני משווה אותו בפרמטרים מסוימים ל-EAR 88, איינשטיין ו-ESR. נכון, בהשוואה אחד מול השני הם יהיו טובים ממנו, אך יחד עם זאת כל מי שהאזין למוצר הזה אצלי הבין שהוא בהחלט יוצא דופן באיכויות שלו ביחס למחירו הצנוע. הוא מצליח להעביר אנרגיה של מופע רוק אמיתי מבלי לאבד דבר כשהשירה מצטרפת. הבס המדויק, ה״נכון״ והאיזון הטונאלי המגובש מביא את התוצאה למעולה.

יש גם חסרונות. הוא אומנם מפורט, מאוזן, טבעי ועוד שלל קומפלימנטים אודיופילים אך יחד עם זאת יש בו קצת מהבהירות שמאפיינת לא מעט מגברי פונו טרנזיסטורים. ועל זה לטעמי כדאי לנסות להתגבר וזה בהחלט ניתן. שימוש בכבלי חשמל ואינטרקונקטים נכונים בהחלט מאזן את התוצאה. לוקח קצת זמן, ניסוי וטעיה, אך בהחלט ניתן. הגודל שלו גם מהווה בעיה. הוא לא לכאן ולא לכאן. מצד אחד אין אפשרות להחביא אותו מאחורי אחד מהמכשירים ומצד שני הוא קטן מידי בשביל לעמוד על מדף אודיופילי בגודל סטנדרטי.

Peter Schreier - das schönste
Peter Schreier - das schönsteבכל הנוגע לשיחזור קולות אדם אני מוצא כמה יתרונות בולטים וחסרון אחד קליל. הוא בהחלט מביא את היתרונות שלו בפירוט גם לקולו של פיטר שרייאר האדיר. אבל הוא לא מצליח לשמור על ״רוגע״ כשפיטר מחליט לצעוק. הוא מציג מעט עוקצנות במיד הגבוה שהדרך היחידה שהצלחתי לעדן אותה היא בעזרת כבלי נחושת של אורגניק. עם זאת, שאר הפרמטרים מוצגים מעולה. הרזולוציה מעולה, הצליל מפורט והקונטרס בין קולו של שרייאר לכלים המלווים מעולה. גם כאן, כמו בקטעי מוסיקה הקודמים, הבמה מעולה פשוט מהפנטת.

נקודות ציון

התאמה לראשים
ניתן להתאים כל ראש בעזרת כיוונון נכון ומתאים של בוררי ההתנגדות והגיין.

מיקומים והעמדה
ראשית הוא אינו מתחמם כלל. יחד עם זאת מצאתי בו תכונה מעניינת. הוא כמעט ולא מושפע ממיקומים. ההבדלים בין העמדתו על מעמד יעודי לבין הנחתו על הרצפה היו מינורים לטובת המעמד היעודי. כמה זה טוב או רע? אתם תחליטו.

בנימה אישית
לסקור מוצר תוצרת הארץ זו מתנה עבורי. שמנו לעצמינו למטרה לעודד יצרנים ישראלים ולדרבן אותם חשוף להשתפר. אנו גאים בכך שהמדינה הפיצית שלנו מצליחה לחשוף כישרונות כאלה שמצליחים להגיע לביצועים סונים מרשימים מאוד במחירים שווים לכל נפש אודיופילית. אני תמיד חושש לפני שאני מבקר מוצר ישראלי. אם לא ישמע טוב זה בעצם ״בגידה״ בתוצרת הלאומית. למזלי, במקרה הזה, מתוך היכרות עמוקה שלי עם המוצר והשלבים שעבר מתחילת הפיתוח ועד המוצר המוגמר, אני מברך בהחלט על התוצאה המעולה, כפי שכתבתי בביקורת, מדובר באחד המכשירים המצוינים שבחנתי.


סיכום

זה שהוא טוב זה ברור. השאלה היא כמה טוב. אז כן, הוא עשה כמה דברים יותר טוב מה-834 של EAR,  אבל כמה דברים פחות טוב. יחד עם זאת, עצם העובדה שהוא בכלל מהווה תחרות למוצר ברמה כזו, מבית כזה, זה כבר מלמד אותי היטב על הבאות. לטעמי, הפונו של וירטואוזו ביחס למחירו הוא אחד מהבודדים בשוק שמהווים ערך נדיר לכסף. הדינמיות, השקט, הפרטים והטונאליות המצוינת הם חלק מהסיבות. הווארסטליות של התאמה מדויקת יחסית לראש מהווה יתרון נוסף ובסופו של דבר המחיר העממי ביחס לביצועים שלא מוצאים בטווח המחיר הזה מהווים את היתרון האדיר והחשוב ביותר.
זהו לא מגבר פטיפון ״עשה זאת בעצמך״ טוב, זהו מגבר פונו ברמה שלא מביישת יצרנים גדולים ומכובדים ואף מול כמה וכמה מגברי פונו שאני מכיר היטב הוא טוב מהם משמעותית מבחינת ביצועים.


Analouge homage Virtuoso


שורה תחתונה

לטעמי זו העסקה המשתלמת ביותר כיום ברכישת מגבר פונו בגזרת המחיר של עד 6,000 ש״ח.

מחיר: 4,000 ש״ח
אחריות ושירות: סיגמא אקוסטיק

מערכת הבדיקה
רמקולים - tidal contriva diacera se
מגבר הספק - pass labs - 350.5
קדם מגבר - audio research reference 3
מקור דיגיטלי - mark levinson 390s

אנלוגי:
פטיפון - NOTTINGHAM ANALOGUE - dais
זרוע - graham engineering phantom b-44
מעמד זרוע - diy podarm
ראש - shelter 9000
משקולת מייצבת לפטיפון - Stabilizer Thorens
תוספת פלטת קרבון לפטיפון - living voice

ארון ציוד - finite elemente pagode master reference heavy duty

כבלים:

כבלי רמקול - Consensus Magnetic Field Correction Speaker Cable
אינטרקונקט מקור דיגיטלי - ACOUSTIC ZEN silver reference
אינטרקונקט קדם מגבר למגבר - ACOUSTIC ZEN silver reference
כבלי כח 20 אמפר למגבר כח - cobala sosna - emotion
כבל כח לקדמגבר - cobala sosna - emotion
כבל כח לנגן הדיגיטלי - cobala sosna - emotion
כבל כח מהקיר למפצל החשמל - ACUSTIC ZEN - KARAKTUA

מעבר לתגובות בפורום