זהירות! נמר נושך

נמר לוי
16-01-2014 22:20

כן, היו כמה דברים שהצליחו לגרום לי להתעצבן ממש. תערוכת CES 2014 לא הציגה משהו שבאמת שווה להתמקד בו. אבל היא כן הציגה כל כך מעט חדש שזה כבר שווה דיבור

בטח תגידו שקל לכתוב את מה שאני כותב כשאני לא נמצא במקום לחוות את החוויה. אז אפתח בכך שאני בהחלט יכול לתאר לעצמי שמדובר בחוויה מסעירה לחובב אודיו כמוני. כנראה שאני באמת מפספס את הפואנטה אך למרות שאני לא שם, אני בהחלט עוקב אחרי כל עדכון שמגיע משם. אין אתר שלא ביליתי בו על מנת לנסות ולסכם את מה שהתערוכה הזו גילתה לנו. והאמת, חוץ מדגמים חדשים של מגברים ורמקולים לא מצאתי איזה חידוש טכנולוגי מסעיר אבל כן מצאתי כמה וכמה חדשות מסעירות. מעט אומנם, אבל מצאתי.

נכון. לא הייתי בתערוכה הזו מעולם, אבל יש לי תחושה שאם אני אלך עוד 3 שנים אז אני אראה בדיוק את אותו הדבר. בכתבת הפתיח של התערוכה סיפרנו לכם שאת המהפכות הגדולות כבר עשו. אותו מעבר מסליל לתקליט ומשם לדיסק ואז המחשב סידר לנו גם נוחות וגם סאונד אז וואלה, למה שהוא לא ישלוט עכשיו?

naim למה ככה?

אני בוחר להתחיל עם יצרנית האודיו האנגלית השמרנית שהחליטה לצאת מהארון וסוף סוף לבנות מגבר שרירי, גיבור, גדול ומרשים. רק מה? לא חובבי מוסיקה וסאונד הם הרוכשים הפוטנציאלים. מה לעשות, שדוחפים לי תג מחיר של 200,000 דולר מול הפרצוף אז אני מבין שהם לא ממש רוצים לעשות מגבר גיבור לחובבי מוסיקה אם כי יותר הצהרה של ״לא רק בולדר יודעים לבנות מגבר עם צלעות קירור במשקל גדול ולתמחר אותו בהגזמה״ וזו בדיוק התחושה שלי. הרי זה ברור לכולנו שאת המגברים הללו ירכשו מעטי מעטים ועוד פחות מהם יזכו בכלל לשמוע אותו בחנויות ברחבי העולם. אז רגע, ניים החליטו לעשות מגבר אחד גיבור לעשירים ומגברים חנונים ומינאטורים למי שאוהב מוסיקה? וואלה, מוריד לכם נקודות ובפרנציפ, לא מזמין מכם את המגבר הזה.

תודה רבה באמת נלסון!

אבל יש גם נקודות זכות ליצרנית מסוימת שסוף סוף, אחרי הרבה מאוד שנים, החליטה לרענן את מהדורות הסטריאו שלה. ברור, זו ההפתעה הגדולה של התערוכה. נלסון פס באה לנו ביציאה עם מגבר חדש דנדש, מצוחצח יותר במראה, קצת פחות קרבי ומנופח, ונתנה לו שם מקורי שהוא שושלת של 350 ואז 350.5 ועכשיו הוא קיבל העלאה בדרגה והוא נקרא 350.8. זה אומנם מרגיש כאילו זה הבא בתור יהיה 351 אבל זה באמת להתעסק בתפל. המגברים הללו אמורים להיות טובים יותר מהטובים מאוד הקודמים מה שבעצם משאיר אותי עוד יותר סקרן. האם עידנו אותו, אולי סידרו לו כמה דברים שהיו חסרים לו בבס? אולי הוא שקט יותר? ולמה לא עשיתם את ה-350.8 הזה לפני שנתיים? למה לעז***ל צריך לחכות כמעט 10 שנים בשביל לראות סימן חיים מסדרת המגברים הכי נימכרת שלכם? אבל בסופו של דבר, אני מאושר לראות שנלסון פס החליטו סוף סוף לרענן את הסדרה הזו. למרות שעל ה-10 שנים הללו אני לא הולך לסלוח לכם (ולא, אל תתקשרו להתנצל)

 

 

אז כן, עוד 3 שנים אני אסע לתערוכה, אראה את הגראנד אוטופיה המצוייצים מנגלים לראווה קטעי הדגמה שנשמעים מעולה על הרמקול, גם האלקסנדריה תגרום לי להזיע וטידל יעשו עלי פוזות עם 4 מגדלים של זוג רמקולים וזוג סאבים במחיר שרק 0.001 אחוז מבאי התערוכה מסוגלים בכלל לרכוש. וכמובן שיהיו חברות שממש יצלחו להוציא סאונד מדהים מרמקולים זולים להפליא שיעלו רק 20 אלף דולר. אבל מי לא יתלהב כשישמע את שני הרמקולים הקטנים האלה של המחשב, שכנראה יהיו הכי טובים למחירם בתערוכה, ומשם יגיעו ההשוואות על כמה שלא שווה להשקיע סכומים כאלה ברמקולים. אז חברים יקרים. כולנו יודעים שכולכם כאן מתים לשני מגדלים של טידל בבית או איזה אלקסנדריה או גראנד אוטופיה. גם אני רוצה, אבל מכיוון שאני מוכן לקנות אותם רק עם המונובלוקים המוטרפים של ניים, וכבר כתבתי שבפרנציפ אני לא מזמין אותם, אז אני אשאר עם שלי ואפנטז על מג׳יקו Q7

 

בדיוק הפוך - את הגדול למגבר והקטן לפינה!!!

חכו רגע. לא גמרתי להתעצבן! יש לי חשבון פתוח עם מוראל. כן כן, זו מנס ציונה, שכנה שלי, אפשר להגיד שבכל תערוכה אני מחכה לראות מה יעשו השכנים בסוג של חרדת קודש. הרי זה שלנו, ישראליי – יעני מהעידה. אוי כמה שהיה לי עצוב לראות אותם שם, עם זוג רמקולים קטנים וזולים, טובים ככל מאוד בהחלט כי שמעתי אותם, אבל וואלה, ציפיתי ליותר. זה כאילו לבוא למשחק של ישראל נגד כל העולם, ובזמן שכולם צבועים בצבע דגל מדינתם ובחוץ משאיות צבועות בסמלי הקבוצה אני מגיע ליציע שלנו לבד ומנפנף בדגל ישראל כמו זה ששמים על החלון באוטו ביום העצמאות ובחוץ פיאט פונטו עם סטיקר ועליו הלוגו של היצרנית. נכון, עמדו בתצוגה מליון דגמים בניהם הדגלים המכובדים אבל משום מה החליטו לשתוק. ״מוראל, אני פונה ללב שלכם, למה לא חיברתם את הגברת השמנה באיזו מהדורה חדשה או לפחות משהו אחד מתחת. למה כזה צנוע, למה? איך אני אוכל לספר לחברים שלי בחו״ל ששלנו הכי חזק מכולם?????


אז זהו. התערוכה הזו הראתה לנו את אותו הדבר כמו השנה שעברה, עם כמה חידושים קלים, כמה מוצרים הזויים שנראים כמו חייזר או ספל של תה, רמקולים של מחשב שיהיו ״הכי טובים בתערוכה״ ומערכת אחת לפחות שאני אלכלך עליה בגלל שאני לא יכול לקנות אותה.

 

יצרנים ויבואנים יקרים - קחו הכל באהבה.

 

מעבר לתגובות בפורום