תערוכת האודיו ב- CES 2014: יש מסקנה ברורה
חוויות מתערוכת האודיו של CES 2014, האם עולם האודיו משתנה - כולל קטגוריית ה- Hi End? ביקור בעשרות חדרי הדגמה מביא למסקנות לגבי הכיוון העתידי שישאר דיגיטלי אך יעשה שימוש בכלים שונים.
אם הייתי צריך לאפיין את איזור האודיו Hi End של תערוכת CES 2014, זו התמונה שהייתי בוחר:
אז מה התמונה מספרת לנו? השימוש בנגן CD כמקור היה נדיר ביותר באותם עשרות חדרים בהם ביקרתי, רק מציגים בודדים בחרו להשתמש בו.
במה השתמשו? התמונה הבאה שצולמה בחדר של חברת פרוג׳קט מספקת את התשובה:
למעשה, המקור השליט בתערוכה היה ״צליל דיגיטלי״, בין אם מדובר בניגון דרך מחשב (אפל בד״כ), סטרימר או נגן מדיה אחר. מלבדו, בחלק מהחדרים נעשה שימוש בפטיפון.
התפתחות המקור הדיגיטלי הביאה להולדת חברות, כמו למשל LUMIN המייצרת נגן רשת אודיופילי, שווה בהחלט לעקוב אחריה.
חברות אחרות, כמו Astell&Kern, הציגו נגן אודיו אישי (נגן נייד) איכותי, למשל דגם AK240 שצפוי לעלות למעלה מ- 2,000$ והוא כולל שתי יחידות DAC ותמיכה טבעית בפורמט האודיו המבטיח והצומח DSD 128.
החברה הציגה גם זוג רמקולים מדפיים מדגם Moon III, בעל עיצוב מקורי בהחלט ועם יחידות קרמיות של חברת אקיוטון (טוויטר יהלום), עם צליל מדוייק והדוק מאוד.
במעבר חד אל הצד השני של סקאלת הגודל, טאנוי הציגה את רמקולי ה- Kingdom Royal (מחיר ארה״ב 7500$), מחוברים אל מערכת שלמה של Cary. הצליל גדול ומפורט וחי מאוד.
בחדר אחר, הדגימה חברת USHER זוג רמקולים גבוהים - Grand Tower, אך מה שלי משך את האוזן בחדר ההדגמה השני של החברה היו שני רמקולים רצפתיים צנומים יחסית - T515 שהפתיעו בצליל דינמי ומלא. מסתבר שזהו אב טיפוס של רמקול מתכנון מעניין, עם תיבה עשויה פלסטיק ABS בעל דופן כפולה. הרמקולים יושקו רשמית בעוד מספר חודשים.
סונוס פאבר הציגה את דגמי הרמקולים שלה בתצוגה אלגנטית, כאשר בהדגמה פעילה עמד צמד רמקולים אולימפיקה 3. ההדגמה בוצעה עם... מוזיקה אלקטרונית כבדה, האם סונוס משנה תדמית? הרמקולים שודכו למכשור של אודיו ריסרץ׳, הצליל שבקע מהם היה שונה מדגמי העבר של סונוס פאבר, פתוח יותר ואפילו פאנצ׳י בבס שלו.
יאיר תמם ואלון מחברת מג׳יקו, הדגימו את רמקול ה-S3 שהפגין צליל מדוייק, דינמי והדוק מאוד, מפורט ולא בהיר.
בחדר השני עמדה מפלצת אמיתית: דגם ה-״אולטימייט״ החדש, עם יחידות שופריות ענקיות וגובה שעובר אדם, המחיר? 600,000$.
חברת MBL הציגה את מערכת ה- Noble Line. כדרכה, הרמקולים מעוצבים בסגנון מיוחד והאופייני לה, יש סאונדסטייג׳ מרשים ותלת מימדי.
חברת Pass Labs הציגה קו מגברים חדש, ה- ״8״, עם דגמים כמו 150.8 / 160.8 ועד ל- 600.8 האימתני המציגים מספר שיפורים לעומתם קודמם וגם עליה במחיר של 15-20%.
חברת מוראל הישראלית הציגה צמד רמקולים רצפתיים מדגם OCTAVE Limited 6 שהציג בס מודגש יחסית וגבוהים מפורטים.
דיינאודיו הדגימה עם צמד ה- Confidence C2 Platinum (מחיר ארה״ב 15,000$) שהפגינו צליל בשרני במיוחד ובס שגרם לנו לחפש סאב וופר בחדר, הרמקולים חוברו למערכת של Octave.
בחדר של NOLA, מצאנו צמד של טייפ סלילים - המקור האנלוגי האולטימטיבי:
ובחדר של PMC - אפשר לראות ממה מורכב רמקול:
המערכת של HEGEL חוברה לרמקולים Magico S1 והשילוב התברר כמוצלח מאוד: הצגת
צליל מוזיקלית, נעימה ותלת מימדית. לבקשתי, חובר לרמקולים המגבר החדש של החברה H80 (דגם הכניסה) והתוצאה נשארה עדיין טובה מאוד.
אנשי מרטין לוגן הרכיבו מערכת אודיו רב ערוצי הכוללת חמישה רמקולים, הרעיון מקורי בהחלט, רק חבל שמי שלא ישב בסוויט ספוט, לא נהנה מבמה מושלמת.
ונסיים במשקל כבד: EMM הציגה את היצירה האחרונה שלה, מגברי ה- EMM MTRX המספקים הגברה טרנזיסטורית A/B בהספק של 1500 וואט: