תערוכת האודיו ב- CES 2014: יש מסקנה ברורה

ליאור קורן - לאס וגאס
10-01-2014 05:21

חוויות מתערוכת האודיו של CES 2014, האם עולם האודיו משתנה - כולל קטגוריית ה- Hi End? ביקור בעשרות חדרי הדגמה מביא למסקנות לגבי הכיוון העתידי שישאר דיגיטלי אך יעשה שימוש בכלים שונים.

אם הייתי צריך לאפיין את איזור האודיו Hi End של תערוכת CES 2014, זו התמונה שהייתי בוחר:

CD Player


אז מה התמונה מספרת לנו? השימוש בנגן CD כמקור היה נדיר ביותר באותם עשרות חדרים בהם ביקרתי, רק מציגים בודדים בחרו להשתמש בו.

במה השתמשו? התמונה הבאה שצולמה בחדר של חברת פרוג׳קט מספקת את התשובה:

סטרימר וגם פטיפון


למעשה, המקור השליט בתערוכה היה ״צליל דיגיטלי״, בין אם מדובר בניגון דרך מחשב (אפל בד״כ), סטרימר או נגן מדיה אחר. מלבדו, בחלק מהחדרים נעשה שימוש בפטיפון.

התפתחות המקור הדיגיטלי הביאה להולדת חברות, כמו למשל LUMIN המייצרת נגן רשת אודיופילי, שווה בהחלט לעקוב אחריה.

LUMIN


חברות אחרות, כמו Astell&Kern, הציגו נגן אודיו אישי (נגן נייד) איכותי, למשל דגם AK240 שצפוי לעלות למעלה מ- 2,000$ והוא כולל שתי יחידות DAC ותמיכה טבעית בפורמט האודיו המבטיח והצומח DSD 128.

Astell&Kern AK240


החברה הציגה גם זוג רמקולים מדפיים מדגם Moon III, בעל עיצוב מקורי בהחלט ועם יחידות קרמיות של חברת אקיוטון (טוויטר יהלום), עם צליל מדוייק והדוק מאוד.

Astell & Kern


במעבר חד אל הצד השני של סקאלת הגודל, טאנוי הציגה את רמקולי ה- Kingdom Royal (מחיר ארה״ב 7500$), מחוברים אל מערכת שלמה של Cary. הצליל גדול ומפורט וחי מאוד.

Tannoy Kingdom Royal

Tannoy Kingdom Royal

Cary


בחדר אחר, הדגימה חברת USHER זוג רמקולים גבוהים - Grand Tower, אך מה שלי משך את האוזן בחדר ההדגמה השני של החברה היו שני רמקולים רצפתיים צנומים יחסית - T515 שהפתיעו בצליל דינמי ומלא. מסתבר שזהו אב טיפוס של רמקול מתכנון מעניין, עם תיבה עשויה פלסטיק ABS בעל דופן כפולה. הרמקולים יושקו רשמית בעוד מספר חודשים.

USHER T515

USHER T515


סונוס פאבר הציגה את דגמי הרמקולים שלה בתצוגה אלגנטית, כאשר בהדגמה פעילה עמד צמד רמקולים אולימפיקה 3. ההדגמה בוצעה עם... מוזיקה אלקטרונית כבדה, האם סונוס משנה תדמית? הרמקולים שודכו למכשור של אודיו ריסרץ׳, הצליל שבקע מהם היה שונה מדגמי העבר של סונוס פאבר, פתוח יותר ואפילו פאנצ׳י בבס שלו.

רמקולים סונוס פאבר

Sonus Faber Olympica 3


יאיר תמם ואלון מחברת מג׳יקו, הדגימו את רמקול ה-S3 שהפגין צליל מדוייק, דינמי והדוק מאוד, מפורט ולא בהיר.

Magico S3


בחדר השני עמדה מפלצת אמיתית: דגם ה-״אולטימייט״ החדש, עם יחידות שופריות ענקיות וגובה שעובר אדם, המחיר? 600,000$.

Magico Ultimate

Magico Ultimate


חברת MBL הציגה את מערכת ה- Noble Line. כדרכה, הרמקולים מעוצבים בסגנון מיוחד והאופייני לה, יש סאונדסטייג׳ מרשים ותלת מימדי.

MBL NOBLE LINE

MBL NOBLE LINE


חברת Pass Labs הציגה קו מגברים חדש, ה- ״8״, עם דגמים כמו 150.8 / 160.8 ועד ל- 600.8 האימתני המציגים מספר שיפורים לעומתם קודמם וגם עליה במחיר של 15-20%.

Pass labs

Pass labs


חברת מוראל הישראלית הציגה צמד רמקולים רצפתיים מדגם OCTAVE Limited 6 שהציג בס מודגש יחסית וגבוהים מפורטים.

Morel Octave 6 Limited


דיינאודיו הדגימה עם צמד ה- Confidence C2 Platinum (מחיר ארה״ב 15,000$) שהפגינו צליל בשרני במיוחד ובס שגרם לנו לחפש סאב וופר בחדר, הרמקולים חוברו למערכת של Octave.

Dynaudio Confidence C2 Platinum


בחדר של NOLA, מצאנו צמד של טייפ סלילים - המקור האנלוגי האולטימטיבי:

NOLA Speakers


ובחדר של PMC - אפשר לראות ממה מורכב רמקול:

 PMC


המערכת של HEGEL חוברה לרמקולים Magico S1 והשילוב התברר כמוצלח מאוד: הצגת
צליל מוזיקלית, נעימה ותלת מימדית. לבקשתי, חובר לרמקולים המגבר החדש של החברה H80 (דגם הכניסה) והתוצאה נשארה עדיין טובה מאוד.

HEGEL Magico S1


אנשי מרטין לוגן הרכיבו מערכת אודיו רב ערוצי הכוללת חמישה רמקולים, הרעיון מקורי בהחלט, רק חבל שמי שלא ישב בסוויט ספוט, לא נהנה מבמה מושלמת.

Martin Logan


ונסיים במשקל כבד: EMM הציגה את היצירה האחרונה שלה, מגברי ה- EMM MTRX המספקים הגברה טרנזיסטורית A/B בהספק של 1500 וואט:

EMM MTRX

EMM MTRX

מעבר לתגובות בפורום