סמסונג מציגה: הטלוויזיה שהופכת לקעורה בלחיצת כפתור

ליאור קורן - לאס וגאס
07-01-2014 07:00

במסיבת העיתונאים של סמסונג ב- CES, הוצג קו של טלוויזיות קעורות עם רזולוציית 4K – ולצידן טלוויזיה שהופכת משטוחה לקעורה בלחיצת כפתור. בנוסף, הושק קו טאבלטים חדש המיועד לעבודה - גלקסי TAB Pro.

מנכ״ל ונשיא סמסונג פתח את אירוע העיתונאים בנבואה כי יכולת הקישוריות החדשה בין המכשירים השונים תשנה את העולם, במיוחד לאור מגמות כמו אורבניזציה – הנהירה של בני האדם לגור בערים ואחוז המבוגרים באוכלוסיה שהולך וגדל עד ל- 22% בשנת 2050. כיצד הטכנולוגיה תעזור לשפר את איכות החיים? זה יתאפשר, למשל, בעזרת יכולות כמו שליחת אבחון רפואי וקבלת עזרה דרך מסך הטלוויזיה.

בכמה מכשירים מקושרים מדובר? בארצות הברית, סמארטפונים מהווים יותר מ-70% של שוק הטלפונים, בנוסף, 55% מהאמריקאים מחזיקים בטאבלט. המכשירים הללו יתחילו לתקשר בצורה חכמה יותר עם שאר המכשירים החשמליים בבית, למשל, המשתמש יאמר לטלפון את המילים Movie Mode והאורות בסלון יחלשו, הווליום ישתנה לערך הרצוי והטלוויזיה תעבור להצגת תכנים מבוקשים. דוגמה נוספת: תאמרו לשעון החכם גלקסי גיר שאתם יוצאים מהבית והוא יכבה את המכשירים השונים, יפעיל את האזעקה ויבצע פעולות נוספות.

סמסונג גלקסי Samsung Galaxy Gear

טלוויזיות חדות וקעורות

יצרניות המסכים הקוריאניות מראות השנה מגמה חדשה: טלוויזיות גדולות וקעורות, המציגות תמונה ברזולוציה חדשה של 4K (פי ארבעה יותר פיקסלים מאשר מסך Full HD). מסכי ה- 4K Ultra HD (שטוחים או קעורים)  יגיעו בגדלים של 50״ ועד ל- 110״.

U9000 UHD Samsung

מדוע קעור?
סדרת ה- U9000 UHD Samsung כולל פאנל קעור – על פי דברי סמסונג, המסך הקעור ״מעניק נוכחות יחודית שלא הייתה קיימת במסכים השטוחים, כאשר שדה הראייה הרחב יוצר אפקט פנוראמי וגורם לתחושת תצוגה גדולה אף יותר מממדיה של הטלוויזיה״. לטענת אנשי החברה, העיצוב הקעור יוצר תצוגה מאוזנת בין מרכז המסך לבין הקצוות ומציע זוויות צפייה משופרות וניגודיות גבוהה יותר (שחור טוב יותר) גם בצפיה מהצד.

במהלך מסיבת העיתונאים, עלה לבמה הבימאי המפורסם מייקל ביי שביים את ארמגדון, פרל הרבור ואת סדרת רובוטריקים, הוא היה אמור לספר על יתרונות המסך הקעור בעבודה קולנועית ואף להציג קטע ראשון מהסרט ״רובוטריקים 4״, אך לאחר זמן קצר הוא התבלבל בגלל בעיה במכשיר הטלפרומפטר (שמציג טקסט), התנצל וירד להפתעת הקהל בחיפזון מהבמה תוך שהוא משאיר את נציג סמסונג להמשיך בהצגה. הוא התנצל על המקרה מאוחר יותר בבלוג האישי שלו.

U9000 UHD Samsung

מעבר לתמיכה בתקנים החדשים, לרבות HEVC – קידוד וידאו חדש עבור תכני 4k וחיבור HDMI 2.0 המסוגל להעביר וידאו 4K בקצב של 60 פריימים לשניה, תציע סמסונג את UHD Evolution Kit המאפשר לשדרג את מעבד הטלוויזיה גם בעתיד כאשר יצאו דגמים חדשים. קופסת החיבורים היא חיצונית למסך (מתחברת אליו בכבל יעודי בודד) – מה שיאפשר לשדרג אותה בעתיד. 

ממשק הטלוויזיות החכמות כולל Multi-Link המבצע מספר פעולות במקביל על גבי המסך. למשל, תוך כדי צפייה בשידור חי בטלוויזיה, הצופים יכולים להשתמש בחצי המסך הימני כדי להציג תוצאות חיפוש בדפדפן האינטרנט, להציג סרטים מ- YouTube ועוד. בסדרת U9000 החדשה, הצופים יכולים לפצל את המסך לארבעה מסכים נפרדים. הממשק החדש יוסיף פאנל משחקים שיכלול מגוון משחקי ספורט, פעולה ומרוצים פופולאריים וכן משחקים משותפים לכל המשפחה עם שותפי תוכן מובילים. הטלוויזיות החדשות קיבלו מעבד ארבע ליבות משודרג - QuadCore Plus ועל פי הצהרת סמסונג, הוא מהיר פי שניים עם טעינת תוכן וניווט בתפריטים מהירים יותר.

U9000 UHD Samsung

מסכי 4K שטוחים
טלוויזיות סדרת Samsung U8550 UHD  מציגות גוף דק יחסית של 1.2 אינץ' בלבד, עם מסגרת צרה של 7 מ"מ, הסדרה תהייה זמינה בחמישה גדלי מסך: "75, "65, "60, "55 ו-"50 אינץ'.


ומה לגבי תכנים מתאימים? סמסונג הכריזה באירוע עם שיתוף פעולה עם אולפני וספקיות שידורים באמריקה במטרה ליצור ערוץ תכנים ברזולוציית 4K.


תרצו שטוח או קעור?
- טלוויזיה גמישה
סמסונג חשפה לראשונה גם טלוויזיה ״גמישה״ (Bending), היא הופכת משטוחה לקעורה בלחיצת כפתור, בהתאם לבקשת הצופה ומציגה גם היא תמונה ברזולוציית 4K. לא נמסרו פרטים על מועד השקה או מחיר.


Samsung Bending TV 4K


Samsung Bending TV 4K
טאבלטים לעבודה – סדרת גלקסי Pro


״עד עכשיו שיחקנו, עכשיו הגיעה העת לעבוד״: סדרת הטאבלטים החדשה (תגיע בשתי תצורות, האחת ״טאב״ והשניה ״נוט״) מכוונת במפורש אל אנשי העבודה במשרד. לא מדובר בטאבלטים מוקשחים לעבודה בבוץ, אלא טאבלטים משרדיים עסקיים הכוללים מאפיינים מסויימים כמו מסך חד ואפליקציות המותאמות במיוחד לעבודת צוות משרדית.

סמסונג גלקסי טאב או נוט פרו

הטאבלט הגדול בסדרה, מגיע עם מסך בגודל 12.2 אינץ׳ ורזולוציה גבוהה של 2560x1600 פיקסלים. הוא מאפשר עבודת ״מולטי טסקינג״, עם ארבעה חלונות פעילים במקביל. יש גם מקלדת וירטואלית בקנה מידה מלא, עובי 7.95 מ״מ עם כיסוי דמוי עור בגב המכשיר – בדומה לזה של נוט 3, מעבד מרובע ליבות 2.3GHz, זיכרון 3GB RAM, קישוריות ac MIMO WiFi למהירות חיבור מואצת וסוללת 9,500 mAh לעד 10 שעות עבודה.

בסדרת הפרו יוצעו גדלים נוספים: 8.4״ עם עובי גוף של 7.2 מ״מ, 10.1״ בעובי 7.3 מ״מ, לכולם יש מצלמת 8 מגה פיקסל מאחור ו- 2 מגה פיקסל מלפנים, הם מריצים מערכת הפעלה אנדרואיד 4.4. מתוך ארבעה דגמים, אחד יקרא Note Pro והוא יכלול את העט (S-Pen) שהכרנו מסדרת הפאבלטים נוט. הטאבלטים יוצעו בגרסאות WiFi / 3G / LTE  ונפחי אחסון של 32GB-64GB עם אפשרות הרחבה דרך כרטיס זיכרון.

אפליקציית webex של סיסקו לשיתוף מסמכים בעבודה, יכולת E-Meeting לביצוע ועידה ושיתוף של עד 20 מכשירים דרך WiFi. בדגם Note יופיע גם כאן העט S-PEN שהכרנו בסדרת הנוט. 

סמסונג גלקסי טאב או נוט פרו

אפליקציות לעבודה

בסדרת הטאבלטים Galaxy NotePRO & TabPRO מותקנת מראש פלטפורמת Cisco WebEx Meetings, פתרון לשיחות הועידה על גבי הרשת. כמו כן, המשתמשים יכולים לשתף כל תוכן שמוצג על המסך שלהם ואף ליזום ישיבת WebEx דרך רשימת אנשי הקשר.
אפליקציית Samsung e-Meeting מאפשרת למשתמשים לשתף פעולה זה עם זה באמצעות כלים לשיתוף תכנים במהלך פגישות, ללא צורך להתחבר לשרת מרכזי או רשת אלחוטית.

סמסונג יצרה ממשק יחודי לסדרת הפרו אשר קרוי Magazine UX. ממשק ה- UX מאפשר למשתמשים לארגן את התכנים המועדפים עליהם בצורת לוח בקרה עם חלוניות מידע אוטומטיות ועדכוני חדשות, עם גישה מהירה לאפליקציות המועדפות. בארה״ב, מעניקה סמסונג לרוכשים מנויים בשווי של כ-700$ עבור ספקי תכנים רבים, כמו אתרי חדשות, רשתות חברתיות וספקי שירותי ענן. השירותים כוללים מגזינים ואתרים כמו NY Times, בלומברג, Businessweek+ ועוד.

הכותב היה אורח חברת סמסונג בתערוכה

מעבר לתגובות בפורום