הכל מחובר – סמארטפונים שולטים על הכל בתערוכת CES

ליאור קורן - לאס וגאס
06-01-2014 05:13

סמארטפונים מתחילים לשלוט על העולם: חברות רבות מציגות בתערוכה מוצרים הנשלטים ע״י הטלפון ומאפשרים לערוך תחרויות רובוטים, לבשל בשלט רחוק, לנטר את צחצוח השיניים ולהגן בפני שיזוף יתר.

תערוכת CES 2014 נפתחת באירוע Unveiled בו משתתפות חברות רבות המציגות מוצרים חדשים. אחת המגמות המתחזקות מאז הופעת הסמארטפונים היא הגעת מכשירים שונים ומשונים הנשלטים מרחוק ע״י הטלפונים החכמים.


על רצפת התערוכה, ניתן לראות יצורים מכניים קטנים, המנצנצים באורות בוהרים ומתרוצצים על השטיח, נשלטים דרך טלפונים מרחוק.

רובוטים

ראינו את זה כבר בקולנוע: רובוטים הנשלטים ע״י בני אדם ונלחמים זה בזה: חברת Beewi משווקת רובוטים קטנים כאלו, במחיר של 35$ והם נשלטים ע״י הסמארטפון בעזרת קישוריות Bluetooth. אפשר לרכוש כמה כאלה וליזום קרבות, אבל לא רק איתם: החברה משווקת גם מסוק וטנק נשלטים אלחוטית.

Beewi robot

חפץ נוסף מעופף הנשלט ע״י סמארטפון הוא מסוק קטן חדש של חברת Parrot. אחרי ה-Drone הפופולרי, יוצאת גרסה חדשה ומוקטנת, ה- mini Drone והיא מסוגלת לעוף כ- 10 דקות אחרי טעינת הסוללה. יש לה גם זוג גלגלים גדולים המאפשרים לנוע לא רק באויר אלא על גבי משטחים. נציגי החברה לא ידעו לומר את מחיר המוצר או מועד השקה.

Parrot mini Drone

ומה לגבי בישול בשלט רחוק? שיתוף הפעולה בין החברות בלקין ו- WEMI הוליד סיר חשמלי חכם, ה- Crock Pot במחיר של 99$ בארה״ב. הסיר כולל חיבור אלחוטי ובעזרת אפליקציה לטלפון, אפשר לקבוע מרחוק את משך ההפעלה, טמפרטורה או לתזמן התראות בזמנים מבוקשים. כך תוכלו להשאיר בבית ירקות, למשל ולתזמן הפעלה לשעה מסויימת, כך שהאוכל יהיה מוכן בדיוק לשעת חזרה מהעבודה, אך גם במקרה בו אנו נאלצים להשאר זמן רב יותר במשרד, נוכל לתזמן מחדש את הפעלת הסיר.

Belkin Crock Pot

אוהבים לישון טוב? Withings מציגה מערכת חדשה לשיפור איכות השינה. המערכת משלבת חיישנים מתחת לסדין, תאורה ואפליקציה לסמארטפון. החיישנים מודדים במהלך השינה את מספר התזוזות של האדם הישן, מחזורי נשימה וקצב לב ולצד זה מנטרת גם את סביבת השינה החיצונית: רעש בחדר, טמפרטורה ועוצמת תאורה. לאחר ניתוח הנתונים, המערכת מפעילה תאורה מיוחדת וצלילים שאמורים לתרום להרדמות מהירה ויקיצה טבעית ובריאה. מחיר המערכת יעמוד על 300$ בארה״ב.

Withings

ומה קורה אם נרדמתם בחוף? הצמיד June של חברת Netatmo ינטר את משך החשיפה שלכם לשמש ובמקרה הצורך יזהיר אתכם דרך האפליקציה. הצמיד יתריע מתי צריך למרוח קרם הגנה ולכמה קרינת שמש נחשפתם במהלך היום.

Netatmo June

חברת Kolibree מציעה את מברשת השיניים ה״מחוברת״ הראשונה, זו שולחת מידע על הרגלי הצחצוח שלכם לסמארטפון: כמה פעמים אתם מצחצחים שיניים ביום, כמה זמן אורך הצחצוח וכיצד אתם משתפרים בענין זה. המברשת חשמלית והיא מתחברת לטלפון בעזרת קישוריות BT.

Kolibree

אוהבים לעשות ספורט? חברת ZEPP מציעה לכם אפשרות לשפר את כישורי הגולף, טניס או בייסבול. מוצר החברה הוא חיישן אותו מצמיד למחבט הטניס או מקל הגולף. החיישן משדר נתונים אל אפליקציית הסמארטפון והיא מסוגלת להראות על מסך הטלפון את תנועת החבטה שביצעתם (בתמונה תלת מימדית) ונתונים כמו מהירות ההנפה ועוד. בדרך זו, אפשר לנתח את תנועות השחקן ולשפר את טכניקת המשחק.

ZEPP
ZEPP

Holi היא תאורה נשלטת אפליקציית אייפון. בעזרת הטלפון אפשר לשנות את עוצמת התאורה ולהחליף בין צבעים שונים.

Holi

חברת Lenovo נותנת משמעות חדשה למושג ״מחשב שולחני״, זהו טאבלט ענק (מסך בגודל 27״) המונח על השולחן המשפחתי בבית ואליו מתחברים הסמארטפונים של בני המשפחה. רוצים להציג את התמונות החדשות בפני כל בני הבית? שקשקו את הטלפון שלכם ועל מסך המחשב הן יחלו להערם אחת על גבי השניה.

Lenovo
Lenovo

מעבר לתגובות בפורום