אודיו - מה צפוי בתערוכת CES 2014

dtown
04-01-2014 10:10

צוות DTOWN מדווח ישירות מהתערוכה. והפעם נתמקד על מה חדש בתחום האודיו דו ערוצי

תערוכת CES 2014 בלאס ווגאס היא התערוכה הגדולה והחשובה ביותר בעולם האלקטרוניקה הבידורית. היא מכנסת תחת קורת גג אחת את מיטב הטכנולוגיה בתחום האודיו, קולנוע ביתי, גאג׳טים ומוצרי בידור שונים.

ובשביל לעשות לכם סדר בראש רצוי להוסיף שבתערוכה הזו תמצאו מעל ל-3000 מציגים וצפי המבקרים מתקרב ל-200,000 חובבים, עיתונאים ובעלי מקצוע. בקיצור, אירוע גדול כל כך שהסיכוי שתצליחו לעבור על כל התערוכה ולהתמקד בהיצע מקביל לסיכוי שפיל ורוד ינחת עליכם מהשמיים. לכן, במאמר הזה נצביע על ההכרזות החשובות והחדשות המסעירות בעולם האלקטרוניקה הבידורית כאשר בחלק הזה נתמקד בגזרת האודיו.

אז מה חדש באודיו הדו ערוצי? האמת שום דבר באירוע בתערוכה הזו אינו יוצא דופן. את המעבר המסעיר מסלילים לתקליט כבר עברנו, את המעבר ועוד יותר קיצוני מתקליט ל-CD גם כן, גם את התדהמה שהכתה אותנו כשהישתמשנו במחשב לניגון מוסיקה גם הצלחנו לראות. כבר לא מוזר לראות מערכת היי אנד קיצונית מחוברת לאיזה מקינטוש מיני במחיר של אחד חלקי כמה מליונים ממחיר המערכת עצמה. ובכל זאת, יהיו עוד כמה DACים חדשים, עם יכולות גבוהות יותר בשיחזור מוסיקה, את נגני ה-CD נראה עוד פחות והפטיפונים ינגנו בתאווה ברוב החדרים.

אז מה בכל זאת? אומנם אין חידושים טכנולוגים מרעישים אך לא מעט השקות מעניינות בהן סוד מצולע אחד מבית NAIM האנגלית.

אז נתחיל עם הסוד של NAIM שמרגשת אותנו עם צלעות קירור. אולי יציגו איזה מגברפלצת חדש ואימתני שסוף סוף ישים אותם במקום אחר מאשר מינימליזם די מאוס. מה הם מנסים לצנן? לא מגלים. אפילו לא לנו...

 

גם מיודעינו המוכשר יואב גבע מ-yg acoustics חושף דגם חדש. Hailey שמו. קשה להתעלם מהדמיון לסוניה שנחשף לפני שנים ספורות אך מדובר במוצר שונה לחלוטין. יחידת הבס נלקחה מהסוניה המקורי אך יחידת המיד בקוטר 7 ורבע אינטש פותחה ותוכננה במיוחד עבור הרמקול החדש. גבע מבטיח חוויה מוסיקלית אדירה בהאזנה לרמקולים החדשים. עד היום הוא לא פישל ועמד בהבטחתו. כנראה שזה חדר שיהיה כדאי להיכנס אליו.

                                                           

 

יצרנית הרמקולים הותיקה Tannoy שולפת את התותחים הכבדים ומציגה את רמקול הדגל שלה, ה-Kingdom Royal. המחיר: רק 75 אלף דולרים...

בגזרה העממית יותר cambridge audio מציגים את הקולקציה החדשה שלהם, Azur 851E Preamplifier & 851W Power Amplifier כאשר הקדמגבר החדש שלהם מכיל גם DAC מה שבעצם הפך לסטנדרט בכל קדמגבר מודרני.

 

יצרנית הרמקולים Kharma חושפת רמקול חדש.ה-dB11-S

Genesis Advanced Technologies חושפת דגם חדש. כמיטב המסורת גם הפעם רמקול שכנראה יהיה מעולה כמו קודמיו אבל ישאר מכוער להפליא גם כן. ולא, רגלי הפרספקס לא ממש מביאות לנו בשורה עיצובית. אבל בכל זאת, רמקול ענק בטופולוגיית 5-way מושקע מאוד אמור להיות משהו לא רע בכלל. בלשון המעטה...

יצרנית הרמקולים THIEL חושפת את המוניטור החדש שלהם. מדובר ברענון מאוד משמעותי ליצרנית הזו. גם מבחינת העיצוב וגם מבחינת החשיפה הזו. אחרי הכל, משום מה, היצרנית הזו כמעט ולא חדשה בשנים האחרונות. מכאן נאחל להם בהצלחה. יצרנית בהחלט ראויה שזקוקה לריענון שכזה.

 

הסתיים לו חלק ראשון של ״מה הולך להיות ב-CES״ בגזרת האודיו. ועדיין, אני לא מצליח לעצום את עיני עד שלא אגלה מה עומד מאחורי הטיזינג הכל כך מרשים של naim. ואם בסופו של דבר הם יחשפו עוד מגבר 40 וואט מינימליסטי וצנוע אז ארגיש שבזבזתי לילה שלם של מחשבות על לא כלום. ממש בקרוב, לא מה הולך להיות בתערוכה אלה מה יש בתערוכה. תמשיכו לעקוב, מבטיחים שיהיה מעניין.

 

 

 

מעבר לתגובות בפורום