המוצרים נבחרי השנה 2013 של DTOWN

מערכת DTOWN
27-12-2013 07:00

צוות כתבי האתר, בוחר במוצרים הטובים ביותר מתוך כל אלו שנבחנו בשנת 2013, קבלו את הזוכים בתחום האודיו, וידאו וצילום: הטלוויזיות הכי טובות, הרמקולים הכי מרשימים והמצלמות הכי מהנות לשימוש. נבחרי שנת 2013 של DTOWN.

כמו כל שנה, גם הפעם, אנו מציגים לפניכם את "רשימת הזהב" - מוצרי שנת 2013 שהרשימו אותנו במיוחד בעזרת חדשנות, תכונות וביצועים.

הזוכים נבחרו רק מתוך מוצרים אותם בדקנו לעומק והשווינו לאחרים, כתבי האתר משקיעים לילות וימים שלמים בבחינה מדוקדקת של טלוויזיות, רמקולים, מגברים ונגנים, מצלמות, טאבלטים וכמובן סמארטפונים.

הרי הם לפניכם - נבחרי שנת 2013 של DTOWN:


טלוויזיות


LG 55EA980Y OLED TVהטכנולוגיה המבטיחה של המחר - LG OLED

שנים שאנחנו מתלבטים בין פלזמה או LCD, אבל מציצים ומפנטזים על הטכנולוגיה הבאה שתחליף את שניהם, ה- OLED. חברת LG היתה הראשונה להשיק מסך טלוויזיה OLED בגודל 55" ובילוי בצוותא איתו מראה שילוב של כל הטוב: שחור מוחלט, ניגודיות אסטרונומית, צבעים חיים וכל זאת בגוף קעור שהוא דק יותר מאשר הסמארטפון שלכם. נכון, אז ה- LG 980Y מהווה רק הצצה לעתיד עבור רובנו (בגלל מחירה), אבל העתיד הזה נראה מבטיח בהחלט.

קישור לסקירה: LG OLED 55EA980Y

סמסונג F8000מסך השנה – סמסונג F8000
סמסונג ראויה לציון בזכות ההשקעה בהתאמת הממשק ויכולות הטלוויזיה לקהל הישראלי – אפילו שמדובר בשוק קטן יחסית. דגם הדגל F8000 בגזרת טלוויזיות ה- Full HD מציג שילוב מוביל של עיצוב דק, איכות תמונה ושלל יכולות חכמות – למעשה כל מה שאפשר לבקש מטלוויזיה חכמה נמצא כאן: קישוריות למחשבים, סמארטפונים וטאבלטים, מצלמה לשיחות וידאו, אפליקציות של ספקי תוכן ישראליים ושירות Smart VOD ראשון מסוגו בקטגוריה שמציע צפיה באלפי תכנים ואלטרנטיבה לשידורי הלווין והכבלים.

קישור לסקירה: סמסונג F8000

פנסוניק VT60פלזמת השנה - פרס "מפעל חיים": פלזמה פנסוניק
סדרת הדגל של פנסוניק ממשיכה להרשים מדי שנה באיכות התמונה שלה עם שלל אפשרויות כיול לוידאופילים בתקני THX / ISF המתקדמים ביותר, יש לה שחור מרשים בתמונה, ניגודיות מצויינת ותלת מימד מוחשי ביותר. חבל שעלויות הייצור הגבוהות של הטכנולוגיה מול הצניחה במחירים לצרכן הביאו להחלטה לסגור את פס הייצור בסוף שנה זו.

קישור לסקירה: פנסוניק VT60

מוצרי אודיו

PMC Twenty 21רמקולים מוניטורים – PMC Twenty 21
המוניטור הטוב של השנה הוא ה-PMC Twenty 21 שמהווה שילוב נדיר בין ביצועים ומינימליזם. כבר בתחילת ההאזנה לרמקול כתבנו כך: "אפשר להגיד שכבר מהצליל הראשון שבוקע מהרמקול הזה אפשר לסגור את המבחן ולכתוב סיכום", או כמילות המשפט המפורסם "יום טוב רואים כבר בבוקר". דגם ה-21 מצליח לנגן את מה שלא מעט מוניטורים ניכשלים בו, אם הרגלי ההאזנה שלכם אינם כסחניים והחלל שלכם אינו עולה על 4 על 4 מטרים (או טיפה יותר), זהו רמקול מדהים עבורכם.

קישור לסקירה: PMC Twenty 21


Triangle Antal EXרמקולים רצפתיים – Triangle Antal EX
הרמקול הרצפתי הטוב של השנה הוא ללא ספק ה-Triangle Antal EX. ביחס למחירו הצנוע בשילוב ביצועים מעולים ויכולת לנגן מוסיקה מורכבת, ה-Antal EX מהווה עסקה משתלמת מאוד. טריאנגל משנה תדמית: הרמקול הזה שייך מעתה למשפחת הצליל הניטרלית, הוא מאוזן מאוד, מהיר כברק ומפורט ביותר. האנטל ימלא כל חלל סלון אפילו סלונים גדולים במיוחד. הוא מייצר בס מהיר, מפורט, מוגדר ומאוד חי, אפילו מזכיר לנו במעט בס של רמקול קרמי: קצר, מדויק ומהיר. מצאנו שהוא מאוד ורסאטילי ומסוגל לנגן כל סגנון מוסיקה שתזרימו דרכו באיכות טובה מאוד.

קישור לסקירה: Triangle Antal EX

MUSIC Z3פרס "תוצרת הארץ" – MUSIC Z3
רמקול ה- MUSIC Z3 אותו בנה זיו פרלמן מנס ציונה, הצליח להתעלות על כמה מוצרים נחשבים ומוכרים. מדובר ברמקול מוניטור היי אנד אמיתי. בגזרת הפירוט הדינמיות והרזולוציה, ה-Z3 מתגלה כמצוין לא רק לרמת מחירו אם כי הרבה מעבר. ברמת האיזון הטונאלי מורגש שנעשתה כאן עבודה רבה בכיול מעגל קרוס הרמקול ובניית התיבה. הרמקול הזה, למרות שהוא מוניטור לא גדול במיוחד, מצליח למלא חלל סלון בקלות, אהבנו את הביצועים, המראה הקלאסי / שמרני והחבילה הכוללת.

קישור לסקירה: Music Z3

Marantz SR7007רסיבר קולנוע ביתי – Marantz SR7007
הרסיבר הנבחר הוא המרנץ 7007 שמצליח לשלב ביצועים אדירים בקולנוע ביתי בשילוב יכולת מעולה לנגן מוסיקה באיכות סונית משביעת רצון אפילו עבור אודיופיל מצוי.  ה- SR7007 הוא רסיבר הדגל הזול ביותר בקטגוריה הבכירה בשוק האודיו, והוא ממשיך שושלת מעולה של רסיברים מיוחדים מאוד. הוא בנוי נהדר, מתקדם מאוד, נראה נפלא ונשמע מעולה. ההפתעה הגדולה התגלתה כאשר האזננו למוסיקה בסטריאו. הדיוק, המהירות והטבעיות הופכים אותו לרסיבר שיספק גם את חובב המוסיקה מבלי שיחוש שהוא מתפשר. עדכון: מאז פרסום הסקירה, הושק דגם חדש, ה- 7008.

קישור לסקירה: Marantz SR7007


Nat Magneticקדם מגבר – Nat Magnetic
ה-Nat Magnetic מקבל את התואר הקדמגבר הטוב ביותר השנה. הוא זה שגרם לסוקר להבין שהוא צריך להחליף את קדם המגבר האישי שלו. הביצועים, יכולת ההפרדה והפרטים הופכים אותו למוצר הטוב של השנה בקטגוריה הזו. יש כאלה שאולי יעדיפו קדמגבר מנומס שעוטף, מלטף ועושה נעים בגב. קדמגבר כזה שהכל ישמע בו מושלם, אפילו אם ההקלטה זוועה. אם אתם כאלה, תמשיכו הלאה. עוד כמה שנים, אולי, תבינו שעד היום שמעתם רק חלק ממה שהתכוונו שתשמעו. ה- magnetic מיגנט אותנו, הוא אינו סלחן להקלטות, מפורט להפליא, מהיר ושקוף לחלוטין. הוא מזכיר מכונית ספורט אקזוטית. מלא במומנט, גמישות ויציבות.

קישור לסקירה: NAT Magnetic


Meitner Audio MA2נגן דיגיטלי - Meitner Audio MA2
ה-Meitner Audio MA2 הוא נבחר השנה בתחום הנגנים הדיגיטלים. היכולת שלו לעבוד כנגן בלבד, טרנספורט או DAC כאשר את כל אחד מהם הוא מבצע ברמה פנומינלית הופכים אותו למקור הדיגיטלי הטוב של השנה.  הדגם הזה השאיר בנו חותם חזק. הוא הנגן הדיגיטלי שהכי קרוב לצליל פטיפון - ממוקם בקצה העליון של איכות הצליל יחד עם עוד כמה מתחרים בודדים. הוא מצליח לעשות את מה שמעט מאוד נגנים דיגיטלים מצליחים לעשות – להיות קרוב מאוד למקור האנלוגי.

קישור לסקירה: Meitner Audio MA2

Lehmann Black Cube SEפונו סטייג' – Lehmann Black Cube SE
במחיר שפוי, עם ביצועים יוצאים מהכלל מגבר הפונו Black Cube SE של Lehmann Audio הוא מוצר השנה בתחום מגברי הפונו לשנת 2013. הבס שהוא מייצר פשוט פנטסטי. הוא מצליח לייצר פרטים, מהירות ודינמיות מרשימה מאוד בתחום התחתון. הוא מפורט מאוד לאורך כל ספקטרום התדרים, תחום עליון מאוד מלא ומאוזן עם המיד והבס. הפונו הזה בהחלט משקף את מחירו בזכות איכות בניה טובה מאוד, איכות סונית מעולה בתוספת גוף קטן שאינו תופס מקום.

קישור לסקירה: Lehmann Black Cube SE

מצלמות

את תואר "נבחרי" קוטפות שתי מצלמות מקטגוריות מודרניות - אחת היא "ללא מראה" והשניה קומפקטית עם חיישן גדול, הן מסמלות את העתיד בתחום הצילום: מצלמות קטנות וקלות יותר מאשר DSLR, עם איכות תמונה מרשימה ושפע תכונות מתקדמות.

פנסוניק GX7פנסוניק GX7

ה- GX7 של פנסוניק מוכיחה שלא צריך להיסחב עם ציוד צילום כבד על מנת ליהנות מתמונות איכותיות. מצלמת השנה זוכה בתואר בזכות שילוב מוצלח של תכונות ומגוון יכולות – כל זה ארוז בגוף קל וקטן יחסית. יש לה חיישן חדש התורם לאיכות תמונה מרשימה וגם וידאו חד ומפורט, כמו גם גוף עשוי סגסוגת מגנזיום בגודל שנוח לנשיאה בטיול. מפרט המצלמה ניצב בחזית קטגוריית ה-"מצלמות ללא מראה", עם מסך מגע מפרקי, עינית אלקטרונית מפרקית, מצב צילום שקט לגמרי, מייצב רעידות פנימי (במצלמה) ושלל יכולות שהופכות אותה למתאימה לחובבי צילום מתקדמים.

קישור לסקירה: פנסוניק GX7

פוג'יפילם X100sפוג'יפילם X100s
חודש ההתנסות עם ה-X100s של פוג'י היה ללא ספק אחת החוויות המהנות השנה עבורנו בעולם הצילום. השליטה האינטואיטיבית והמהירה, העיצוב היפהפה, ומעל הכל, איכות התמונה המצוינת מייצרים חוויה כוללת שנותנת חשק לצאת ולצלם בכל זמן פנוי. למרות שיש לה עדשה קבועה ומחיר גבוה, ה-X100s שווה לדעתנו כל שקל ומתאימה מאוד ל-"צילום רחוב".

קישור לסקירה: Fujifilm X100s


טאבלט

Nexus 7 - AsusNexus 7 - Asus
נקסוס 7 של גוגל (מיוצר ע"י ASUS) בגרסתו השניה (שנת 2013) מציע שיפור ברוב הסעיפים מול קודמו. הוא טאבלט קטן וקל, עם מסך חד, ברור ואיכותי. מי שרוכש אותו מקבל את מערכת ההפעלה בגרסה ה-"נקיה" החדשה ביותר של אנדרואיד וגם יהיה בין הראשונים לקבל עדכוני תוכנה עתידיים בשנתיים הבאות.

קישור לסקירה: Google Nexus 7 2013


סמארטפון

LG G2LG G2
לאחר שנים רבות שבהן LG לא הייתה שחקנית מרכזית בתחרות הסלולרית, ה-G2 מהווה את נקודת הפריצה שלה. ניכר כי הושקעה מחשבה רבה בפיתוח המכשיר והמפרט מציב אותו בצמרת. הוא מציג שילוב של מסך מצוין, מעבד Snapdragon 800 2.3 בעל ארבע ליבות' כוח עיבוד של 2.26 GHz ,סוללה בעלת הספק של 3,000mAh ומצלמה מרשימה עם מייצב רעידות אופטי, כל אלו הופכים אותו למכשיר יעיל ועוצמתי. גם ההימור של LG על סט כפתורים מינימלי בגב המכשיר בלבד מתברר כמוצלח ומקורי.

קישור לסקירה: LG G2


פאבלט


Samsung Note 3Samsung Note 3
דגם ה-Note 3 הוא מכשיר פרימיום איכותי אשר יספק מגוון רב של צרכים -  בין אם מדובר בפנאי, משרד, גיימינג או צפייה בסרטים.
המסך אמנם עצום 5.7 אינץ', אך גוף המכשיר דק יחסית 8.3 מ"מ והוא זוכה לתואר "הענק האלגנטי" עם גב דמוי עור ומסגרת כסופה שמעניקים לו ערך מוסף מעבר למפרט מרשים של מעבד עוצמתי, רזולוציית Full HD וסוללה מספקת של 3,200 mAh.
מעבר לכל זה, היתרון היחסי של ה-Note הוא העט החכם, אשר מסוגל לשלוט במגוון פעולות במכשיר, גם ללא מגע ומחוות ידניות מעל המסך, מעבר למה שקיים באח הקטן - הגלקסי S4. בנוסף, גם המצלמה לא תאכזב אתכם והיא מתגלה כאחת הטובות בשוק הסלולריים.

קישור לסקירה:
סמסונג נוט 3

השתתפו בהכנת הכתבה: אורי וינגרט, אלי כרמי, גולן טופמן, יואב פלד, ליאור קורן, נמר לוי.

מעבר לתגובות בפורום