יס חושפת שירות YesGo המאפשר צפיה עם סמארטפון או טאבלט

ליאור קורן
23-12-2013 13:00

שידורי חברת YES מתרחבים לפלטפורמת המובייל עם שירות YES GO המציג את לוח השידורים בטאבלט או בסמארטפון, מאפשר לצפות בתוכנית, לדרג אותה ולדבר עם החברים עליה.

חברת יס משיקה שירות שידורים חדש עבור המובייל שיכלול קבוצה של עשרות ערוצים מתוך ההיצע הקיים (כולל שירות ה-VOD). שירות ה- YES GO יאפשר ללקוח לצפות באותם ערוצים דרך מכשירים ניידים כמו טאבלטים, סמארטפונים מבוססי אנדרואיד / אפל וגם מחשבים ניידים.

טלוויזיה באינטרנט הנייד

שירות המובייל יכלול בעת השקתו (בעוד חודשיים וחצי) את חמשת ערוצי הסרטים של החברה (yes 1,2,3,4,5), ערוצי הסדרות (yes Drama, yes Oh, yes Action, yes Comedy, יס דוקו), ערוצי ילדים, ערוצי ספורט, ערוצי lifestyle ובסה"כ כ-50 ערוצים, כמו גם את תכני ספריית  ה- VOD של yes – כולל את התכנים החינמיים. נכון לעכשיו, על פי דברי רון אילון, חברת יס מנהלת משא ומתן עם אנשי ערוץ 10 למטרת צירופו לשירות.


האישה הטובה
השידורים יועברו על גבי רשת האינטרנט בצורה מוצפנת ומאובטחת (המערכת נבנתה בשיתוף פעולה עם סיסקו, NDS ועוד) באיכות מקסימלית של HD Ready 720p. השירות יוצע בשלב הראשון (למשך מספר חודשים) ללא עלות נוספת ללקוחות ה-VOD ובמחיר של 19.90 ש״ח לחודש לשאר הלקוחות.

השירות מבוסס פרוטוקול ABR, מה שאומר, כי בשניות הראשונות, המערכת בודקת את טיב ומהירות חיבור האינטרנט של הלקוח ולאחר מכן מתאימה את איכות התמונה בהתאם – כאמור עם מקסימום רזולוציה של 720p. השירות לא מאפשר הורדה של התוכן למכשיר הנייד (בגלל ענין זכויות יוצרים), אלא מאפשר רק צפיה בזמן אמת.

רון אילון - שירות YES GO חדש
מכשירים תומכים


בתחילה, התמיכה באנדרואיד תגיע רק במשפחת מכשירי סמסונג גלקסי, כמו טאב 2, טאב 3, גלקסי S3 / S4 ומכשירים אחרים של סמסונג בעלי מערכת הפעלה אנדרואיד 4 ומעלה. בהדרגה, תורחב התמיכה גם למכשירי אנדרואיד נוספים. בנוסף, יש תמיכה בדגמי אייפד של אפל, סמארטפונים מדגמי אייפון 4 ומעלה, כמו גם אייפוד Touch. השירות יעבוד גם על מחשבים מבוססי Windows וגם מחשבי מק.


על פי הצהרת יס, המהלך פותח במשך השנתיים האחרונות, בעלות של כ-50 מילוני שקלים, כעת מתחיל רק ניסוי עובדים והשקה לכלל הציבור תתבצע בעוד חודשיים וחצי. בשלב זה, שירות YesGo לא ישפיע על המיזם האינטרנטי באתר וואלה.


שירות YES GO חדש
שיתוף חברתי


במסגרת השירות החדש, הצופים יקבלו עדכונים בזמן אמת על השידורים הפופולאריים והמעניינים כרגע - הן בלוח השידורים והן מה- VOD, זאת באמצעות מערכת עדכונים המזהה מגמות צפייה ועליה בדפוסי הצריכה וממליצה בהתאם לרייטינג המצרפי. בנוסף, הצופים יוכלו להתחבר לחשבון ה- facebook שלהם ולצפות במה החברים שלהם צופים כרגע, ולשתף חברים בדירוג, תגובות והמלצות על תוכן.

סרטון הסבר על השירות:



yesGo מכיל מערכת המלצות פרסונאלית המבוססת על מערכת Comass של חברת viaccess-Orca, הממליצה לצופה תכנים רלוונטיים המתאימים לטעמו האישי וזאת על בסיס הרגלי הצפייה שלו. את האינטגרציה הכוללת של השירות, הובילה חברת Cisco ואת פיתוח ה-Frontend הובילה חברת TVinci הישראלית. הפתרון המלא משלב את מיטב היכולות המתקדמות ביותר הנמצאות כיום בעולם מבית Cisco, TVinci, Pilat, Discretix, NetCracker, Microsoft, Convergis ועוד.

ההצטרפות לשירות תהיה בשירות עצמי מלא באמצעות הורדת אפליקציה מה- appstore או google play ובאמצעות אתר החברה בכתובת: www.yes.co.il.

שירות YES GO חדש

שירות YES GO חדש

הנהלת YES- מנכ

מעבר לתגובות בפורום