סמסונג F8000 במבחן – טלוויזיה נאה וחכמה

ליאור קורן
19-12-2013 20:30

טלוויזיית הדגל של סמסונג בגזרת ה- Full HD מציעה גזרה חטובה ושלל תכונות חכמות – כולל התאמה של תכנים לקהל הצופים הישראלים. ומה לגבי איכות התמונה? ביקורת מסך F8000.

מסך הטלוויזיה הפך בשנים האחרונות למסך חכם ומשוכלל יותר וכבר אינו משמש רק עבור צפיה בערוצי הטלוויזיה הרגילים.

עד כמה חכם? הפעם עומד למבחן דגם הדגל של סמסונג ברזולוציית Full HD (השנה נוספו מעליו גם דגמי 4K יקרים יותר).

דק ושטוח


עיצוב המסך נקי – מלפנים החזית שחורה ומסביב ישנה מסגרת מתכתית כסופה, ה-F8000 ניצב על משען בדמות סהר (חצי עיגול שפונה לאחור), עובי המסך ברוב שטחו עומד על פחות מסנטימטר וחצי – מלבד החלק האחורי התחתון – שם נמצאים חיבורי המסך. בצמוד לאותם חיבורים, נמצא שקע עבור Evolution Kit. סמסונג מבטיחה לרוכשי דגמי המסכים היקרים מתוצרתה, כי יוכלו לשדרג אותם מספר שנים קדימה. לדוגמה, בעלי מסכים מסדרת ES8000 הקודמת – שהגיעה עם מעבד כפול ליבה, יכולים לשדרג אותם אל מעבד ארבע ליבות ולקבל גם את התפריט החדש של דגמי F8000.


סמסונג LED LCD F8000 - ביקורת טלוויזיה
עם המסך, מגיע שלט בודד מסוג מגע, הוא כולל פחות לחצנים מהמקובל ודורש פרק הסתגלות – משום שחלק מהתכונות דורשות פתיחת תפריט על גבי המסך. משטח המגע מגיב באופן נאות להחלקות האצבע והוא כולל גם מיקרופון פנימי עבור קליטת פקודות קוליות של הצופה. חלקו התחתון של משטח המגע מהווה קיצור דרך להיסטוריה (של אפליקציות ותכונות נוספות), אך כתוצאה מכך, לפעמים, האצבע שרוצה להזיז את הסמן על המסך כלפי מטה, מפעילה את אותה היסטוריה ללא כוונה.
בחלק העליון של המסך, מצויה המצלמה אשר יכולה לשמש לשם ביצוע שיחות וידאו (סקייפ), זיהוי פנים של המשתמש וכעזר בחלק מהאפליקציות. את המצלמה ניתן לכבות ולסגור בלחיצת אצבע – אז מוכנס המנגנון אל תוך גוף המסך כאשר העינית פונה כלפי התקרה.
 
סמסונג LED LCD F8000 - ביקורת טלוויזיה

סמסונג Smart TV


השנה, סמסונג חידשה את תפריטי הטלוויזיה החכמה. מסך הבית מכונה SmartHub והוא מציג את כל היכולות המתקדמות דרך שלושה מסכי בית עיקריים: אפליקציות, מסך חברתי ותכנים מקושרים.


שלושה מסכי בית

בסדרת F, הפכה סמסונג את הניווט בתפריטים לקל וברור יותר, עם חלוקה ברורה לקטגוריות וכניסה לתכונות השונות בעזרת ניווט מהיר. ניתן לעבור בין מסכי הבית במגוון דרכים, זה יכול להיות עם החיצים בשלט הרחוק הרגיל, או בעזרת הסטת האצבע ימינה או שמאלה על משטח המגע בשלט המגע. יש גם אפשרויות מתקדמות עוד יותר: ה-F8000 מגיעה עם שליטה קולית או בעזרת מחוות יד, אפשר לומר לטלוויזיה פקודה Right Panel או Left Panel והתפריט יתחלף בהתאם. כמו כן, אפשר לנוע בין המסכים גם עם תנועת יד לימין או לשמאל: כף היד שלכם צריכה להיות מופנית קדימה בצורה אנכית והזזה שלה לימין או לשמאל תזיז גם את המסכים, בדיוק כמו בסרט המדע הבדיוני "דו"ח מיוחד".


Samsung Smart TV Smart Hub
על מנת ליהנות באופן מלא משירותי התוכן ולהתחבר עם החברים, יש לפתוח חשבון משתמש של סמסונג, עם רישום מהיר הכולל כתובת דואר וסיסמה בלבד או זיהוי פנים.
ניתן לבצע התחברות בעזרת חשבון הפייסבוק שלכם, או באופן ישיר, עם הקלדת כתובת Email וסיסמה. מעוניינים שהטלוויזיה תזהה אתכם ולא תיתן גישה למישהו זר? בדגמים שכוללים מצלמה פנימית (או במקרה שרכשתם מצלמה בנפרד וחיברתם אותה) הטלוויזיה תוכל לבצע כניסה לחשבון רק לאחר שתזהה את הפנים שלכם. על מנת לעשות זאת, בתחילת תהליך ההרשמה, בחרו באפשרות "זיהוי פנים", תתבקשו לעמוד מול המסך ולצלם את עצמכם.

מסך חברתי
מסך זה מציג מגוון של תכנים חברתיים, בראש הדף מוצגים מספר סרטונים פופולריים מאתר יוטיוב, אלו יכולים להיות סרטונים בינלאומיים או ישראליים. אם תרצו לראות עוד סרטונים כאלו, לחצו על קוביית ה-"לוהט" במסך ותגלו את כל מה שחדש ולוהט ביוטיוב. לצד הסרטון, יוצגו תגובות הצופים (גם בעברית כמובן). מלבד זה, בטלוויזיות סמסונג ניתן לבצע גם שיחות וידאו ישירות ממסך הטלוויזיה (מותנה בהמצאות מצלמה תואמת), זאת בעזרת שירות סקייפ מובנה כאשר השיחה מתבצעת באיכות HD (תלוי גם באיכות המצלמה של הצד השני לשיחה ואיכות חיבור האינטרנט.


Samsung Smart TV Smart Hub
מסך תכנים מחוברים - DLNA

הטלוויזיה החכמה של סמסונג, מאפשרת לצפות בתכני מולטימדיה שונים – וידאו, תמונות וגם מוזיקה מכל התקן או מכשיר המחובר לטלוויזיה בצורה אלחוטית או דרך כניסות USB / רשת. מה ניתן לחבר למסך? דרך שקעי ה- USB, אפשר לחבר דיסק און קי או כונן קשיח חיצוני. דרך חיבור הרשת הקוית (LAN) אפשר לחבר מחשב ביתי או כונן רשת (שרת NAS). החיבור האלחוטי מאפשר לחבר למסך סמארטפונים, טאבלטים, מחשבים ניידים, מצלמות עם WiFi ואפילו תכנים משרותי ענן באינטרנט כמו דרופבוקס או SkyDrive.
 
Samsung Smart TV Smart Hub

בחלק המרכזי של מסך זה מוצגים תכנים אחרונים בהם צפיתם והסרגל התחתון יוביל אתכם לצפיה בתכנים חדשים מהתקנים מחוברים. הצפיה ברשימת התכנים יכולה להיות מסודרת על פי קבצי תמונות בלבד, וידאו או מוזיקה (וגם "כל הקבצים").
לאחר שבחרתם באחת הקטגוריות, לדוגמה "תמונות", יוצגו על המסך רשימת המכשירים המחוברים דרך הרשת לטלוויזיה. כאמור, זה יכול להיות תמונות מהטאבלט, סמארטפון, התקן USB או שירות ענן. בחרו במכשיר המבוקש ואז תראו על המסך את רשימת תיקיות המדיה שלו. כאן תוכלו לבחור בתיקיה המבוקשת ולאחר מכן לבחור אחד מהתכנים בתיקיה זו, אשר יוצג באותו הרגע על מסך הסמסונג.

טלוויזיה מוקלטת: דגמי סדרת F של סמסונג מגיעים עם מקלט מובנה לקליטת ערוצי החינם של עידן פלוס (ערוצים כמו 2, 10, 1 ועוד). בעזרת חיבור של התקן מתאים כמו דיסק און קי או דיסק קשיח לשקע ה-USB במסך, ניתן להקליט תכניות מערוצי עידן פלוס ולצפות בהן מאוחר יותר דרך תפריט זה.

חיבור סמארטפון:
ה-F8000 מאפשרת לבצע חיבור בין סמארטפון או טאבלט למסך הגדול. אם ברשותכם סמארטפון של סמסונג מדגם חדש, הוא יגיע עם אפליקציות מותקנות המאפשרות, למשל להפוך את הטלפון לצג טלוויזיה קטן, למשל, במקרה בו אתם חייבים ללכת לשירותים אבל רוצים להמשיך ולצפות במשחק הספורט... בנוסף, אפשר לעשות שכפול של מסך הסמארטפון כך שהוא יוצג על גבי הטלוויזיה או לשלוח תכני מולטימדיה למסך דרך חיבור אלחוטי.

אפליקציות


נכון להיום, לקוח ישראלי מקבל גישה לכמה מאות אפליקציות שונות. בין האפליקציות הישראליות ניתן למנות את מאקו, וואלה VOD, אתר הספורט ONE, עיתון "ישראל היום" וגם אתרים בינלאומיים כמו יוטיוב, Vimeo, פייסבוק ואחרים. סמסונג השיקה גם שירות Smart VOD (בצוותא עם הסטארטאפ וונטייז) שמציע תוכניות לילדים ולהורים, כמו גם סרטי קולנוע באיכות תמונה של Full HD, במחיר מנוי חודשי של 30 ₪ ו- 18 ₪ להשכרת "סרטי פרמיום" או 23 ₪ לסרטי תלת מימד.



סמסונג Samsung SmartVOD VOD
בעת שיטוט בחנות האפליקציות, בצד שמאל למטה של התפריט, מופיע גם מידע על כמות הזיכרון הפנויה בטלוויזיה עבור אפליקציות (מתוך נפח כולל של 1.63GB). לעיתים, תוכלו לראות לצד שם האפליקציה גם סמל קטן של יד ומיקרופון. זה אומר שניתן לשלוט על היישום הזה בעזרת תנועות ידיים ופקודות קוליות (בטלוויזיות תומכות בלבד), כמו למשל אנגרי בירדס שדורשת יד מונפת בכדי לשלוט על כיוון ועוצמת ההטלה של הציפורים הרוגזות.


אפליקציות סמסונג
איכות תמונה


כמעט שכחנו, אבל מעבר לכל התכונות החכמות, המסך הזה מיועד במקור להציג תמונה... ה-F8000 הוא מסך LED LCD מבוסס תצורת EDGE LED בה נורות תאורת התמונה ממוקמות בצידי המסגרת, סמסונג מיישמת כאן מנגנון הקרוי ״מיקרו דימינג אולטימייט״ והוא אמור לבצע שליטה מקומית על רמת השחור, זאת בעזרת עיבוד וידאו של צבע וניגודיות.

סמסונג Samsung SmartVOD VOD

בסרט 2012, מפגינה ה- F8000 רמת שחור טובה בהחלט, עם הצגה מוצלחת של גווני ביניים כהים. בסצינה בה מתייעץ נשיא ארה״ב, נשמרת קשת הצבעים – כולל אלו הכהים.

2012
המסך שומר על חדות טובה וצבעים, כאשר אתם מקבלים את המסך החדש מהחנות, הוא מגיע עם הגדרות יצרן שמכוונות על ניגודיות גבוהה, עוצמת הארה גבוהה והחלקת תנועה מופעלת. כתוצאה מכך, התמונה בוהקת מאוד ומרגישה אף מלאכותית – זה טוב אולי להצגה מרשימה בחנות, אבל פחות מתאים לסביבה הביתית. לכן, מומלץ לבצע כמה כיווני תמונה, אפילו בסיסיים, בכדי לקבל תמונה טבעית יותר לעין. הורידו מעט ניגודיות בכדי לשמור על הצבעים במקומות הבהירים בתמונה, גם מעבד התמונה מפעיל חידוד די אגרסיבי, כך שאפשר להפחית מערך ה- Sharpness ולקבל תמונה פחות גרעינית.


2012
לאחר כיול נכון של התאורה, השחור, ביחס למסך בתצורת EDGE LED הוא טוב מאוד (אם כי פחות "עמוק" מזה של הפלזמות בדגמים המקבילים במחיר), הטענה היחידה שלי כלפיו היא שהוא מחוויר בצפיה בזוית מהצד. במסך שנבדק, לא נצפתה בעיית זליגת אור בולטת מהפינות (הפינה השמאלית תחתונה היתה מעט בהירה מהאחרות). מומלץ, כמובן להוריד את עוצמת פרמטר ה-"תאורה אחורית" לפחות 3-4 מספרים פחות מערך ברירת המחדל על מנת לשפר את השחור.

הסמסונג מרגישה בבית עם הסרט הקוריאני The Brotherhood of war עם חדות וצבע טובים מאוד.


The brotherhood of war
הסרט מקס פיין מציג שלל סצינות חשוכות וניגודיות, ה-F8000 מתמודדת איתן היטב.

מקס פיין


למרבה המזל, ניתן לכוון באופן מדוייק למדי את אפקט החלקת התנועה (שליטה על שני פרמטרים שונים) ובכך לקבל תנועה חלקה מספיק שאינה גוררת איתה תופעות לוואי כמו הופעת "הילה" מסביב לגופים נעים.

סמסונג מחבבת כנראה במיוחד את הצבע האדום, לכן כדאי להוריד ממנו קמעה על מנת לקבל איזון. באופן כללי, הצבעים של ה-F8000 עזים ואינם ביישנים, התמונה צבעונית ותוססת, מדגישה גווני פסטל.

ממה מיה

ממה מיה

מבחן החליפה של ג'יימס בונד בסרט קזינו רויאל עובר בהצלחה, עם פירוט מספק ושחור משכנע – אם אתם צופים כשמצב התמונה הוא "רגיל", אז בערך ברירת המחדל של הגאמא חסרים מעט פרטים בחלקים הכהים ביותר, לכן מומלץ להגביר אותה ב- +1.

ג'יימס בונד

תלת מימד: סמסונג מאמינה בשיטה האקטיבית, בה המשקפיים פועלים על סוללה ומהבהבים בקצב מהיר ובתמורה מקבל הצופה תמות 1080p גם במצב 3D. המשקפיים המצורפים קלים יחסית ואינם מכבידים בעת הצפיה. המסך מגביר את עוצמת ההארה שלו במצב זה, הפרטים אינם חסרים מהתמונה והתוצאה טובה.

סאונד: איכות הצליל שופרה ביחס לדגמי העבר עם הכנסת סאבוופרים שטוחים לגוף הדק, מה שהגביר את תפוקת הבס, זה עדיין לא מחליף מערכת קולנוע ביתי, אבל מתאים לשימוש כללי.


שידורים רגילים
בענין הזה, ה-F8000 עושה עבודה טובה, אבל אם אתם נוהגים לצפות בערוץ 2 או 10, רצוי שתחברו אנטנה למקלט ה- עידן+ הפנימי ותהנו מאיכות תמונה טובה יותר מאשר בשידורי יס או הוט. בנוסף, תוכלו גם להקליט את התוכניות אל התקן זיכרון חיצוני דרך USB.


מתיחת תמונה: תפריט המסך, מאפשר להגדיל את תמונת שידור ה-4:3 ולהזיז אותה לכיוונים שונים על הצג, מצב ״זום רחב״ מציב את התמונה כך שהכתוביות אינן מוסתרות מעין הצופה (לא חורגות לכיוון מטה).

ביקור התזמורת
סיכום


ה-F8000, כדגם בכיר של סמסונג, מקבלת את מלוא החידושים שהחברה מציעה, יש לה מעבד מרובע ליבות (לעומת שתי ליבות בדגם ES8000 הקודם) וגוף דק ומעוצב באופן נאה לעין. איכות התמונה טובה מאוד עם כלל התכנים ולמרות שמדובר במנגנון EDGE LED, הניגודיות מוצלחת, זאת בצירוף מנגנון עיבוד וידאו מתקדם המאפשר לשלוט על שלל פרמטרים ולכייל את התמונה לטעמו של הצופה.

לזכות סמסונג נציין את ההשקעה בהתאמה לקהל הישראלי, בין אם מדובר בעיברות מלא, הרחבת מגוון האפליקציות המקומיות והצעה של שירות VOD יחודי שיכול לתת מענה מסויים לערוצים של יס או הוט. בין שלל הדגמים שנמכרים כיום, ה- F8000 יכולה להתהדר בהחלט בתואר "יפה וגם חכמה".

דגם - Samsung UA55F8000

מחיר
: 19,900 ש"ח
גודל: 55"
אחריות: 3 שנים של סמליין

בעד: עיצוב, תמונה, שלל תכונות חכמות (כולל מצלמה), אפליקציות ושירות VOD ישראלי, תמיכה מלאה בעברית.

נגד: שלט מגע בא במקום חלק מלחצני גישה ישירה, שחור מחוויר בצפיה מהצד.

מעבר לתגובות בפורום