רמקולים REGA RS1 במבחן - אנגליים למהדרין

אורי וינגרט
04-12-2013 17:30

רגע ודודלי: צמד רמקולים מדפיים קטנים של חברת REGA האנגלית עומד למבחן, הרמקולים מצליחים להעלים עצמם בחדר, להציג צליל "בעל אופי "אנלוגי" אך מפורט ומהנה. ביקורת רמקולים.

אנגליה למהדרין

REGA הינה יצרנית מכובדת וותיקה מהממלכה שהחלה את דרכה בשנות ה-70. החברה מפורסמת בעיקר בתחום הפטיפונים אך מייצרת בעצמה עוד מגוון רחב של מוצרי אלקטרוניקה - נגני קומפקט דיסק, מגברים, רמקולים , כבלים ובעצם את כל המגוון שחובב אודיו יכול ורוצה לקנות.

הרמקול שניסקר בכתבה הינו רמקול הכניסה של החברה. מדובר במדפי קטן מידות בעל יחידת קרטון בגודל 5" עם פלאג אמצעי לשמירה על תנועה לינארית של היחידה אשר מיוצרת עצמאית וידנית ע"י החברה. במקביל, פועל כמובן טוויטר, כאן הוא מסוג SILK  וגם כן מיוצר ידנית ע"י REGA. לטוויטר טכנולוגית תא אחורי בעל מבנה גיאומטרי המונע רזוננסים חוזרים ובכך דואג להתנהגות לינארית יותר ונכונה יותר של הטוויטר עצמו.


עיצוב הרמקול סולידי למדיי: תיבה מלבנית , טוויטר למטה וופר למעלה, פיר בס אחורי ומחברים רגילים ללא אפשרות BI-WIRE. 
מבחינת נתונים טכניים הרמקול סולידי ביותר ואף קל מאוד להנעה, 8 אוהם, 90dB ו- 80WRMS.

את הרמקולים בדקתי בשני חדרים, אחד החדר הפרטי שלי בעל מידות צנועות של 3X3 ובסלון שמידותיו בערך 5X5. הרמקול הגיע חדש ועבר הרצה ארוכה מאוד וזאת ע"מ להישמע בצורה המיטבית.


רמקולים REGA RS1 במבחן
מבחן האזנה


הפעם החלטתי לבדוק רשמי האזנה של הרמקול עם 8 דיסקים שונים, אשר יספקו מגוון של סגנונות מוזיקה ומקצבים.
|

רשימת הקטעים:

להקות

DAVE MATTHEWS BAND – Before These Crowded Streets – Rapunzel
DAVE MATTHEWS BAND – Before These Crowded Streets – Rapunzelזהו קטע סופר אינסטרומנטלי בו כל חלקי הלהקה מנגנים קטעים שונים, בעוצמות שונות , לבד וביחד.
זהו קטע שמעמיד כל רמקול בעולם במבחן. כמו כן הדיסק עצמו מוקלט בצורה מופתית ונחשב רפרנס ע"י רבים. קולו של דייב נשמע טוב מאוד וברור לאורך רוב הקטע. התיפוף של אחד מהמתופפים הטובים בעולם מהיר מאוד ושמשתנה והרמקול מצליח לעמוד בכך. מבחינת מהירות אין לנו פה בעיה.

מה שכן מתחוור הוא שכאשר יש מעמסה גדולה, הבאס נכנע. מדובר ביחידה מאוד קטנה, וכאשר מעמיסים עליה תופים, גיטרה באס, גיטרה אקוסטית, קלרינט, וכינור,  זה ניכר.עומס המידע גדול עליה והבאס פשוט לא שם. מאידך הטוויטר מתמודד יפה מאוד עם המעמסה, הקלרינט נשמע נהדר.

PINK FLOYD – THE DARK SIDE OF THE MOON – Money
הגירסה של האלבום בה בחרתי היא ה Remaster משנת 2003 שלדעתי נשמעת מעולה, רכשתי אותה בדיוק שיצאה בזמן טיול בלונדון.
גיטרת הבאס של וואטרס נכנסת בהתחלת השיר בצורה מאוד נעימה ומאוזנת, חסר לי קצת בשר. קולו של גילמור ואווירת הבלוז הפסיכודלי נשמעים נהדר והרמקול נעלם לו בחדר אבל עם כוכבית , הכוכבית היא שאני מרגיש שהסלון טיפה גדול על הרמקול. הסולואים השונים של הגיטרה מעולים , ברורים, ומתחיל לגרד לי מה שחשבתי על הרמקול בזמן ההרצה. זה רמקול של חברה של פטיפונים. זה סאונד אחר, אנגליה של שנות ה 70-80. סאונד מאוד אנלוגי. לא מדוייק כי אם מאוורר.
התוצאה היתה טובה מאוד בשיר, אך עדיין חסר לי בקטעים מסויימים באס. כמו כן לעומת הקטע הראשון אין עומס כבד על הרמקול והוא מתמודד איתו ולא הולך לכל מיני כיוונים.

רמקולים REGA RS1 במבחן
VOCALS

JEFF BUCKLEY-GRACE-Hallelujah
JEFF BUCKLEY-GRACE-Hallelujahג'ף באקלי המנוח נותן באלבום המופת שלו את אחת הגרסאות המעולות לשירו של לאונרד כהן.
קולו של באקלי נשמע נהדר ברמקול, מאוורר מאוד, והגיטרה שלו מרטיטה. יש הרבה אוויר בשיר הזה, והוא בנוי בשכבות, כל שכבה שנפתחת אני שוכח שיש פה רמקולים ומתעמק בקטע. זה כוחו של רמקול טוב. שהוא נעלם ונותן למאזינים את היכולת להכנס לתוך השיר. הקול של באקלי יכול להדהד באולם ענק וכאן הוא לא פרץ החוצה.
סה"כ תוצאה מאוד נעימה ואחרת ממה שאני רגיל.

ALICIA KEYS – AS I AM - Superwoman
ועכשיו גבירותי ורבותי, הרשו לי להציג לפניכם זמרת מהשורה הראשונה, כיסא 23: עדכנית, מוכשרת וגם מנגנת, אז הלכתי על עליזה מפתחות. על הפתיחה אנחנו מקבלים את הפסנתר, אורגן ההאמונד, הקול של קיז, וקולות הרקע. השיר מתפתח לסוג של ביג בנד, יש לנו זמרות רקע, תוספות של באס, חצוצרות ומה לא.
הרמקול מתמודד בצורה יפה ויש אוויר בין הכלים. ניכר שהוא נוטה לכיוון הרגוע יותר ומעביר את החוויה בצורה יפה. דווקא כאן הבס הנמוך משחוזר באופן יפה, כנראה מהפרדת כלים נכונה מאוד והקלטה נהדרת.
הרמקול מבצע את תפקידו בהצלחה.

סימנים – אלי מגן – לזכר
אלי מגן, אחד מנגני קונטרה באס הגדולים בישראל, ובעברו היה מאנשי וזמרי 'כיף התקווה הטובה' ו- 'אחרית הימים' בהם הוא מבצע כסולן שירים שכולנו מכירים כמו "בלדה לעוזב קיבוץ" , "העץ הוא גבוה"  ועוד. (סימנים הוא פרוייקט שירה של מירון ח. איזקסון עם ורד קלפטר).

הקטע מתחיל בנגינת באס , קלידים, וגיטרה אקוסטית. קולו של מגן נשמע נהדר ברמקול, אבל טיפה חסר עומק שמגיע רק ביחידות גדולות יותר. קולות הרקע והתיפוף נכנסים והפרדת הכלים מעולה. הבמה מאוד אחורית אך מהנה. הרמקול מתחיל להתבלבל קלות ברגע שגם ברי סחרוף נכנס עם גיטרה ושירה. יש פה המון מידע על היחידה הקטנה הזו והיא טיפה נבהלת.
הרמקול כשלם נשמע בטוח מאוד, וכמו בקטעים האחרים, מאוד מאוורר, מאוד אנלוגי. אחד הדברים שמתחילים להתבהר לי גם הוא שכנראה בסטאפ שלי הוא מקבל גוון טיפה בהיר וטיפה אנליטי.
פחות נהניתי מהקטע הזה ככה , אבל הלא תמיד אפשר לקבל הכל.

CD - דיסקים
מוזיקה אלקטרונית והופעה חיה


אסף אמדורסקי – LIVE – כוכב

אסף אמדורסקי – LIVE – כוכבהקטע מתחיל עם סמפול תופים מהיר, באס אלקטרוני נמוך , וקולות רקע מסומפלים.
הרמקול מציג פה הפרדה יפה והרגשה של "תראה אני יודע גם באס! ". הבאס מרשים כשהוא מגיע ככה. קולו של אמדורסקי וגיטרה אקוסטית מצטרפים ואני באמת נהנה מהתוצאה.

לאחר דקה וקצת מתחיל אמדורסקי להוסיף רבדים וסימפולים, אך הרמקול עומד בהם בכבוד. אין לי הסבר טוב למה הוא נשמע כל כך טוב אבל לפחות במוזיקה אלקטרונית קלה הוא נשמע נהדר.

תוצאה מעולה ומפתיעה!

ג'אז

MICHEL PETRUCCIANI – BOTH WORLDS-35 Seconds Of Music And More
הגמד הכי ענק. מישל פטרוצ'יאני המנוח, הפסנתרן והמלחין הגאון משלב ידיים באלבום ג'אז קליל עם גאונים כמו סטיב גאד, בוב ברוקהיימר, אנטוני ג'קסון, פלביו בולטרו, וסטפנו די באטיסטה.הקטע הראשון הוא קטע חימום של החבר'ה, כל אחד בזמנו משמיע את עצמו וכולם ביחד. פה יוצאת החוזקה של הרמקול החוצה. מוזיקה קלילה, מאוזנת, ומוקלטת היטב.

נכנס חומר טוב ויוצא חומר טוב: הפסנתר של פטרוצ'יאני נשמע טוב אך קצת חסר בעומק, התיפוף ברור לגמרי וכלי הנשיפה נשמעים נהדר, כמו שכתבתי על הקטעים הקודמים, הטוויטר פה מאוד מוצלח. כמו כן מניסיוני, ככל שכיפת הטוויטר קטנה יותר כלים נשמעים יותר טוב מווקאל.
גם כאן, התיאוריה שלי לא נופלת. הרמקול הזה יספק כל חובב ג'אז קליל בקלות.

DESERT WINDS-ILLINOIS JACQUET WITH KENNY BURRELL-You're My ThrillDESERT WINDS-ILLINOIS JACQUET WITH KENNY BURRELL-You're My Thrill
זהו דיסק שהועבר מתקליט משנת 1964.

בקטע עצמו ישנם סקסופון, פסנתר ,ותופים והפרדה מוחלטת בין הכלים. יש הרבה אוויר ועיקר ההתמקדות היא בסקסופון.


כמו בשאר הבדיקה כלי נשיפה נשמעים נהדר ברמקול הזה. מה שכן היו חסרים מאוד מיקרו דיטיילס אשר כן מופיעים ברמקולים אחרים על המערכת שלי. הרפרודוקציה עצמה היתה נעימה מאוד לאוזן וסה"כ מאוזנת מאוד.

רמקולים REGA RS1 במבחן
סיכום


הרמקול הזה מזכיר לי את הממלכה המאוחדת. כאשר מאזינים לו קשה שלא לחשוב על בית המלוכה, על נסיעה בצד שמאל ועל רכבת ה- TUBE.  יש הרגשה שתכף ירד שוב גשם, נלך לאכול פיש אנד צ'יפס מגולגל בעיתון ונחזור לשמוע בבית BBC.

כמו כל דבר שהממלכה המאוחדת עושה היא עושה אחרת, בדרך שלה, ולא כ"כ מעניין אותה מה אחרים חושבים. כך גם הוא הרמקול הזה. יש הרגשה ברורה של יד מכוונת לסוג מאוד מסויים של סאונד.
האם הוא מושלם ? לא. האם הוא מתאים לכל סוגי המוזיקה ? לא.

אבל הוא עושה את מה שהוא עושה בצורה טובה מאוד, נעים להאזנה, נעלם בחלל, אנלוגי אבל גם אנליטי שיודע להפריד כמו שצריך בין הכלים השונים. בסופו של דבר, נהניתי עם הרמקול ואמליץ לכל מי שבטווח תקציב זה לתת לו האזנה.


הרמקול מתומחר רשמית בישראל ב 4,800 ₪. הוא מגיע בארבעה גימורים שונים, קטגוריית המחיר הזו שופעת דגמים מתחרים ומי שמחפש רמקול מדפי שכזה, יצטרך להחליט איזה סוג צליל הוא מעדיף ובהתאם לכך למקד את החיפוש.

Please mind the gap...

מחיר : 4,800 ₪
שירות ואחריות: אלגזי אודיו בע"מ



מעבר לתגובות בפורום