מדריך - סמסונג Smart TV – תפריטי הטלוויזיה החכמה

סמסונג ישראל
18-11-2013 07:00

אז מה למעשה נותנת לנו טלוויזיה חכמה? שיטוט מודרך במסכי הבית של טלוויזיות סמסונג פורש בפנינו את שלל התכונות החדשות של Smart TV – חיבור לחברים, אפליקציות וסטרימר פנימי. מדריך בחסות סמסונג.

מסך הבית של טלוויזיות סמסונג החכמות מכונה SmartHub והוא מציג את כל היכולות המתקדמות של טלוויזיות ה- Smart TV. אז מה בעצם מאפשר לנו תפריט ה- Smart Hub? (אשר מחולק בסדרת דגמי F לשלושה מסכי בית עיקריים: אפליקציות, מסך חברתי ותכנים מקושרים למסך) על כך במדריך הזה.

שלושה מסכים עיקריים

בסדרת F, הפכה סמסונג את הניווט בתפריטים לקל וברור יותר, עם חלוקה ברורה לקטגוריות וכניסה לתכונות השונות בעזרת ניווט פשוט ומהיר. ניתן לעבור בין מסכי הבית במגוון דרכים, זה יכול להיות עם החיצים בשלט הרחוק הרגיל, או בעזרת הסטת האצבע ימינה או שמאלה על משטח המגע בשלט המגע (בדגמים תומכים). יש גם אפשרויות מתקדמות עוד יותר: בדגמי טלוויזיות המגיעים עם שליטה קולית או בעזרת מחוות יד, אפשר לומר לטלוויזיה פקודה Right Panel או Left Panel והמסך יתחלף בהתאם. כמו כן, אפשר לנוע בין המסכים גם עם תנועת יד לימין או לשמאל: כף היד שלכם צריכה להיות מופנית קדימה בצורה אנכית והזזה שלה לימין או לשמאל תזיז גם את המסכים, בדיוק כמו בסרט המדע הבדיוני "דו"ח מיוחד".


Samsung Smart TV Smart Hub
הרשמה
על מנת ליהנות באופן מלא ממגוון שירותי התוכן ולהתחבר עם החברים, מומלץ לפתוח חשבון חכם של סמסונג, עם רישום מהיר הכולל כתובת דואר וסיסמה בלבד או זיהוי פנים.

ניתן לבצע התחברות בעזרת חשבון הפייסבוק שלכם, או באופן ישיר, עם הקלדת כתובת Email וסיסמה. מעוניינים שהטלוויזיה תזהה אתכם ולא תיתן גישה למישהו זר? בדגמים שכוללים מצלמה פנימית (או במקרה שרכשתם מצלמה בנפרד וחיברתם אותה) הטלוויזיה החכמה של סמסונג תוכל לבצע כניסה לחשבון רק לאחר שתזהה את הפנים שלכם. על מנת לעשות זאת, בתחילת תהליך ההרשמה, בחרו באפשרות "זיהוי פנים", תתבקשו לעמוד מול המסך ולצלם את עצמכם.
 
Samsung Smart TV Smart Hub
אם בחרתם באפשרות הרשמה של כתובת דואר וסיסמה, לאחר שתזינו את הפרטים ותעברו לשלב הבא, סמסונג תשלח הודעת אימות אל תיבת הדואר שלכם. יש ללחוץ על הקישור שמופיע בהודעה ולאחר מכן, חשבונכם יופעל. לאחר הפעלת השירות, תוכלו לחבר את החשבון שלכם אל פייסבוק, טוויטר, יוטיוב או סקייפ וכך תהיו מחוברים גם אל החברים שלכם דרך הטלוויזיה. תוכלו גם להתחבר אל שירותי ענן כמו SkyDrive, Dropbox ועוד ולנגן ישירות מהם מוסיקה, וידאו או תמונות.

מסך חברתי


מסך זה מציג מגוון של תכנים חברתיים, בראש הדף מוצגים מספר סרטונים פופולריים במיוחד מאתר יוטיוב, אלו יכולים להיות סרטונים בינלאומיים או ישראליים. אם תרצו לראות עוד סרטונים כאלו, לחצו על קוביית ה-"לוהט" במסך ותגלו את כל מה שחדש ולוהט ביוטיוב. לצד הסרטון, יוצגו תגובות הצופים (גם בעברית כמובן).

 
Samsung Smart TV Smart Hub
מלבד זה, בטלוויזיות סמסונג ניתן לבצע גם שיחות וידאו ישירות ממסך הטלוויזיה (מותנה בהמצאות מצלמה תואמת), זאת בעזרת שירות סקייפ מובנה. כך תוכלו לשוחח עם חברים, בני משפחה ועוד – בין אם הם נמצאים בישראל או במדינות אחרות בעולם. השיחה מתבצעת באיכות HD (תלוי גם באיכות המצלמה של הצד השני לשיחה ואיכות חיבור האינטרנט) בנוחות ישיבה על הספה, זאת מבלי לשלם אגורה.

מסך תכנים מחוברים


הטלוויזיה החכמה של סמסונג, מאפשרת לצפות בתכני מולטימדיה שונים – וידאו, תמונות וגם מוזיקה מכל התקן או מכשיר המחובר לטלוויזיה בצורה אלחוטית או דרך כניסות USB / רשת.


מה ניתן לחבר למסך? דרך שקעי ה- USB, אפשר לחבר דיסק און קי או כונן קשיח חיצוני. דרך חיבור הרשת הקוית (LAN) אפשר לחבר מחשב ביתי או כונן רשת (שרת NAS). החיבור האלחוטי מאפשר לחבר למסך סמארטפונים, טאבלטים, מחשבים ניידים, מצלמות עם WiFi ואפילו תכנים משרותי ענן באינטרנט.


Samsung Smart TV Smart Hub
בחלק המרכזי של מסך זה יוצגו תכנים אחרונים בהם צפיתם, כך שתוכלו לצפות בהם שוב בקלות.
הסרגל התחתון במסך זה, יוביל אתכם לצפיה בתכנים חדשים מהתקנים מחוברים. הצפיה ברשימת התכנים יכולה להיות מסודרת על פי נוחיותכם: קבצי תמונות בלבד או וידאו או מוזיקה. ניתן לצפות גם ברשימת כל התכנים, ללא קטלוג.

לאחר שבחרתם באחת הקטגוריות, לדוגמה "תמונות", יוצגו על המסך רשימת המכשירים המחוברים דרך הרשת לטלוויזיה. כאמור, זה יכול להיות תמונות מהטאבלט, סמארטפון, התקן USB או שירות ענן. בחרו במכשיר המבוקש ואז תראו על המסך את רשימת תיקיות המדיה שלו. כאן תוכלו לבחור בתיקיה המבוקשת ולאחר מכן לבחור אחד מהתכנים בתיקיה זו, אשר יוצג באותו הרגע על מסך הסמסונג שלכם.

 
Samsung Smart TV Smart Hub

טלוויזיה מוקלטת: דגמי סדרת F של סמסונג מגיעים עם מקלט מובנה לקליטת ערוצי החינם של עידן פלוס (ערוצים כמו 2, 10, 1 ועוד). בעזרת חיבור של התקן מתאים כמו דיסק און קי או דיסק קשיח לשקע ה-USB במסך, ניתן להקליט תכניות מערוצי עידן פלוס ולצפות בהן מאוחר יותר דרך תפריט זה.

אפליקציות


טלוויזיות סמסונג החכמות מגיעות עם מבחר של אפליקציות מותקנות ואפשרות להוריד רבות נוספות מהחנות של סמסונג. בין האפליקציות הישראליות ניתן למנות את מאקו, וואלה VOD, אתר הספורט ONE, עיתון "ישראל היום" וגם אתרים בינלאומיים כמו יוטיוב, Vimeo, פייסבוק, משחקים כמו "אנגרי בירדס" ודברים רבים נוספים, זאת ללא תשלום נוסף. בנוסף, תוכלו ליהנות מהשירות הבלעדי SmartVOD המאפשר גישה לסרטים חדשים ואלפי תכנים במנוי חודשי משתלם במיוחד.


Samsung Smart TV Smart Hub

להסבר מקיף על עולם האפליקציות ודרך השימוש בהן, נא ללחוץ על הקישור הבא: מדריך שימוש באפליקציות סמסונג.

מוגש כשירות ע"י סמסונג סמסונג
דף הפייסבוק שלנו

מעבר לתגובות בפורום