נקסוס 7 (2013) במבחן – חד ודק יותר

ליאור קורן
11-11-2013 07:00

נקסוס 7 החדש, מציג מפרט מודרני ומתקדם יותר מאשר הדור הקודם, עם מסך משופר בהרבה, מעבד יותר חזק וגוף קל ודק יותר. ביקורת טאבלט.

נקסוס 7 ("אבו נקסוס המקורי") היה הטאבלט הראשון בסדרת הנקסוס של גוגל, זאת לאחר מספר דגמי סמארטפונים בלבד. בהתאם לרוח הסדרה, הוא הריץ גרסה מקורית ו-"נקיה" של מערכת האנדרואיד והוצע למכירה במחיר אטקרטיבי, אם כי עם מפרט בסיסי למדי. הדור השני של הטאבלט בגודל מסך 7" מציג כבר מפרט מתקדם יותר. האם מדובר בהתקדמות מוחשית? את זה נבדוק בסקירה זו.

יותר פיקסלים

מסך נקסוס 7 המקורי הציג רזולוציה סטנדרטית (שעדיין מקובלת בדגמים רבים) של 1280x800 פיקסלים. הדגם החדש מעלה הפעם את כמות הפיקסלים באופן ניכר, אל רזולוציה של 1920x1200 (קצת יותר מ- Full HD), מה שמזניק אותו לצמרת דירוג צפיפות הפיקסלים בעולם הטאבלטים. המסך המשופר לא רק חד יותר באופן מובחן אלא מציג בנוסף גם קפיצה בניגודיות. בעת קריאה של מסמכים או טקסטים באתרי אינטרנט, האותיות חדות הרבה יותר והניגודיות המשופרת, מבליטה אותן טוב יותר על הרקע הבהיר. כל זה משפר בהחלט את חווית הקריאה, במיוחד באתרים מסוג פורומים בהם יש טקסט רב המוצג באותיות קטנות. מסך טאבלט, משמש למעשה גשר בין המשתמש למכשיר ולכן חשיבותו רבה כל כך. גם זויות הצפיה במסך הזה הינן טובות מאוד ורק השתקפויות מול מקור אור מעיבות במקצת על שימוש בחוץ.


Nexus 7 2013
דק וקל יותר


חזית המכשיר חלקה לגמרי וחפה מכל לחצן או כפתור, גם המסגרת נקיה למראה וכוללת רק שקע מיקרו USB קטן בתחתית ויציאת אוזניות (3.5 מ"מ) בצד העליון. בדומה לנעשה בדגם אחר של Asus, ה-"ממו פד 7", גם כאן, לחצני הפעלת המכשיר ושינוי עוצמת הקול ממוקמים בשיפולי גב הטאבלט ולא על המסגרת עצמה (אם כי כאן הם קרובים יותר למסגרת מאשר בדגם ה"ממו"), מה שמקשה להגיע עליהם עם תפעול ביד אחת או כאשר הטאבלט שוכב על השולחן. הגב האחורי נעים רך במגע שלו ואינו מחליק מהיד, הוא נראה רגיש לשריטות אבל בפועל, מתגלה כעמיד למדי בפני לכלוך או טביעות אצבעות. הגב כולל את עדשת המצלמה (ללא נורית פלאש), פתחי רמקול ומיקרופון וגם כיתוב שקוע גדול של NEXUS (משמש גם כנקודת חיבור של ה- NFC). שיפולי מסגרת הגב, נוחים יותר לאחיזה מאשר המסגרת הישרה בדגם הקודם.


Nexus 7 2013 Back
נקסוס 7 החדש (2013) עבר דיאטה מקיפה ביחס לקודמו, הוא דק בכמעט 2 מ"מ (עובי 8.65 גרם), צר בשישה מ"מ (וארוך במעט) והכי חשוב: הוא שוקל 50 גרם פחות (290 גרם) כאשר גרסת ה- 3G מוסיפה עוד 9 גרם לנתון זה. כל זה, מסייע לאחוז אותו ביתר נוחות ביד ולהשתמש בו לפרק זמן ארוך יותר מבלי להתעייף. המסגרת סביב המסך נראית לטעמי מעט רחבה מדי, במיוחד לאור מה שראינו בדגמי סמארטפונים חדשים, בהם המסך מגיע כמעט עד קצה המסגרת.


Nexus 7 2013 Back
הנקסוס 7 החדש, מגיע עם התאמה לטעינה אלחוטית בתקן Qi, כך שאפשר לרכוש (בנפרד) משטח טעינה אלחוטי (כמו של נקסוס 4 למשל) ולהשתמש בו. בנוסף, להבדיל מהרמקול הצנוע עד מאוד בדגם הקודם, כאן ישנו צמד רמקולים איכותי יותר הממוקם מאחור, כך שבמצב צפיה בסרט כאשר המסך ממוקם לרוחב (Landscape), מתקבל אפקט של סטריאו. למרות שאין בס נמוך, אופי הצליל מספק איכות מתקבלת על הדעת במשחקים וצפיה בסרטים.


Nexus 7 2013
אנדרואיד 4.3


Nexus 7 2013נקסוס 7 מגיע במקור עם אנדרואיד ג'לי בין 4.3 (אם כי מאז השקתו, יצאה אנדרואיד קיטקט 4.4 שעדיין לא הופצה לטאבלטים). הממשק נקי ומסך הבית של הטאבלט חף משורות אייקונים צפופות. מכאן נותר למשתמש להתחיל ולקסטם – לעצב את הממשק על פי טעמו וצרכיו. ישומי גוגל השונים, נמצאים בתוך תיקיה במסך הבית, בין אם מדובר בקיצור אל גוגל+, יומן או דברים נוספים. שורת הקיצורים התחתונה, מציגה את דפדפן כרום, שירות ג'ימייל, מצלמה, מפות ונגן יוטיוב. השיפורים שהגיעו בגרסת 4.3 הם מקלדת משופרת מעט כמו גם שורת התראות עם קיצורי דרך מובנה להגדרות (דורש לחיצה בפינת המסך השמאלית עליונה וגרירה מטה). בנוסף, אפשר לפתוח כמה חשבונות משתמש על הטאבלט, בינם גם חשבונן אורח אשר מאפשר לחסום גישה למקומות בלתי רצויים במערכת ההפעלה, כך שהשימוש בה יהיה "מוגן נזק" ויתאים לילדים או אורחים.

ביצועים

נקסוס 7 החדש מגיע עם מעבד בעל ארבע ליבות מדגם Snapdragon S4Pro בתדר עבודה של 1.5GHz ועם כמות זיכרון RAM עדכנית של 2GB, מה הנותן מרחב מחיה ונשימה עבור האפליקציות המודרניות. הביצועים טובים יותר באופן ניכר מאלו של נקסוס 7 המקורי (שכולל מעבד Tegra 3). במבדק AnTuTu נמצאו ביצועי המכשיר דומים לאלו של מכשירים כמו גלקסי Note 2 , סוני אקספריה Z, או נקסוס 10 וקצת טובים מאלו של הסמארטפון נקסוס 4 (למרות שימוש במעבד זהה), מה שאמור להשביע את רצון המשתמש הממוצע ואף יותר מזה, עם ביצועים ללא פשרות במשחקים תובעניים כמו Real Racing או ספיידרמן למשל.

Nexus 7 2013 Real Racing 3
סוללת המכשיר, זהה בקיבולת שלה לזו של הדור הקודם (3,950mAh), הנקסוס החדש יכול להחזיק עד 9 שעות עבודה, אולי קצת פחות – למרות הגדלת הרזולוציה במסך.


מצלמה – בסיסית


נקסוס 7 המקורי הגיע עם מצלמה קדמית בלבד (1.2 מגה פיקסל) – עבור שיחות וידאו. זו נשארה במקומה ואליה הצטרפה הפעם גם מצלמה אחורית, עם חיישן צנוע של 5 מגה פיקסל וללא מנגנון פלאש. זו מפיקה תוצאות סבירות בחוץ, בתאורת יום ומגורענות בתאורת לילה / פנים. כך שהיא מתאימה לתיעוד אקראי ולא למשהו מורכב יותר. עדשת המצלמה ממוקמת קרוב מאוד לפינת המכשיר, כך שאצבעות היד עלולות להופיע בתמונה בעת אחיזה במכשיר ויש לשים לב לדבר.

Nexus 7 2013 sample image
בוידאו, ניתן לצלם ברזולוציית 1080p, שוב, באיכות נאותה בחוץ ופחות טובה בתנאי חשיכה, כאשר גם המצלמה מתקשה לעיתים לבצע מיקוד. נגיעה במסך בעת צילום הוידאו, מצלמת תמונת סטילס במקביל. ממשק המצלמה של אנדרואיד 4.3 מאפשר לשנות הגדרות כמו איזון לבן, בחירה בסצינות צילום שונות (שקיעה, לילה וכו'), טיימר ועוד.


סיכום – חד ודק יותר


נקסוס 7 החדש (2013) שופר מול קודמו בכל הסעיפים כמעט (למעט הסוללה שנשארה דומה והמשך העדרו של חריץ הרחבה לכרטיסי SD), המפרט שלו ניצב בחזית קטגוריית הטאבלטים בגדלי 7". הוא קטן, דק יחסית וקל, עם מסך חד ואיכותי ומעבד חזק מספיק בכדי לעבוד ללא שיהוק מיותר.

מול ה- אסוס Memo Pad 7HD, אשר זול ממנו במספר מאות שקלים, יש הבדל מובחן באיכות שני המסכים וחווית הגלישה באינטרנט בנקסוס 7 בהחלט טובה יותר. כך שהפרש המחיר יכול להיות מוצדק – תלוי באופי השימוש שלכם במכשיר.

נקסוס 7 (2013) נמכר בכמה גרסאות ונפחי אחסון של 16GB / 32GB:

מחירים

Nexus 7" 16GB מחיר 1,390 ₪
Nexus 7" 32GB מחיר 1,590 ₪
Nexus 7" 3G מחיר 1,990 ₪

אחריות בינלאומית לשנה, הכוללת איסוף והחזרה מבית הלקוח ע"י שליח, ללא תוספת תשלום.


בעד: מסך איכותי וחד, מעבד זריז (ביצועים טובים), מערכת הפעלה "נקיה", מכשיר קטן וקל.

נגד: איכות מצלמה, ללא יכולת הרחבת נפח אחסון.

מעבר לתגובות בפורום