גלקסי נוט 3 במבחן - הענק האלגנטי

גולן טופמן
08-11-2013 10:00

Note 3 מתייצב למבחן: עם מסך גדול יותר, מעבד חזק יותר וגוף מעוצב עם מגע אלגנטי. העט החכם שופר, זיהוי הכתב עובד באופן מוצלח עם עברית. אולם, האם הכל מושלם? ביקורת פאבלט.

מכשיר הנוט הראשון אותו הוציאה סמסונג, גרם להרמת גבות בגלל מידותיו הגדולות ביחס לסמארטפון רגיל, אולם בהדרגה התברר כי החברה הצליחה ליצור קטגוריה חדשה ומצליחה שיש לה גם שם משלה – פאבלטים. כתוצאה מכך, גם המתחרות החלו לשווק סמארטפונים עם מסכי "ג'מבו", כאשר סמסונג אינה קופאת על שמריה אלא מכריזה גם היא על דגמי המשך לנוט המקורי. עכשיו מגיע הדור השלישי בסדרה, עם מפרט משופר, מראה מעוצב יותר ועט שנעשה חכם יותר בהשוואה לעבר.
האם מדובר במכשיר גדול (תרתי משמע)? הבה נבדוק את הענין.

סמסונג גלקסי נוט 3 - ביקורת
מבנה ומראה חיצוני – עסקי אלגנטי


כל מי שמגיע אל הנוט 3 מסמארטפון בגודל ממוצע, יגלה שהוא מכשיר גדול מאוד. בתחילה, קשה להתרגל לעובדה שאוחזים, מתפעלים ושמים בכיס מכשיר בעל מסך של 5.7 אינץ'. יחד עם זאת, המכשיר דק מאוד וזה דווקא מונע ממנו לקבל מראה מגושם. בגלל הדקות היחסית (8.3 מ"מ) –המכשיר גם מחליק יפה לכיס (לא חייבים כיס של דגמ"ח). ה- Note 3 גם הרבה יותר קל מכפי שהוא נראה – סה"כ 168 גרם.


הנוט 3 שומר על קו עיצובי דומה של דגם ה-גלקסי S4, לפחות בקדמת המכשיר. תחת מעטה זכוכית הגורילה ניתן לראות במבט מקרוב דוגמא גרפית נאה של קוים בתצורת שתי וערב אלכסוני, גם גימור המסגרת הכסופה בצדדים שופר ביחס לדור הקודם. מעצבי הנוט החדש, הצליחו להגדיל גם את המסך מבלי לגדול בגוף ביחס לדגם הקודם נוט 2.

סמסונג גלקסי נוט 3 - ביקורת
גב המכשיר הינו פלסטיקי גם כן, בדיוק כמו מכשירי הגלקסי ואף מתפרק לחשיפת הסוללה. על מנת להקנות הרגשה "עסקית" ויוקרתית, הפאנל עוצב ונבנה כך שיהיה לו מרקם של עור ואף המסגרת החיצונית שלו כוללת דוגמת "תפרים" אשר משלימים את הרגשת כיסוי העור. כאמור, מדובר בפלסטיק ולא עור, אך מרחוק המראה מתעתע לטובת המכשיר ומוסיף ניחוח טוב לעיצוב הכללי.
 
סמסונג גלקסי נוט 3 - ביקורת
בהזדמנות זו אני רוצה לנצל ויכוח עתיק שקיים בשוק הסלולר – מה עדיף, מכשיר אשר גבו ניתן לפתיחה או לא? האם הסרת הפנל האחורי מהווה יתרון? לדעתי לא. אתם בהחלט מוזמנים לנסות ולהסיר את הפאנל האחורי של הנוט 3 או קודמיו, של הגלקסי S4 או קודמיו. פאנל הפלסטיק האחורי של מכשירי סמסונג כה דק וכה פלסטיקי - דבר שמוריד מתחושת מוצקות הגוף ביחס למכשירים אשר בנויים כגוף אחוד ויצוק, דוגמאת ה-One וה-Lumia. הם מקנים הרגשה טובה יותר, כולל ה-G2 של LG אשר אמנם בנוי גם הוא מפלסטיק, אך במקשה אחת.

בגזרת לחצני השליטה, התמונה דומה לדגם הקודם, עם לחצן בית מרכזי אשר מימינו ומשמאלו ממוקמים לחצני מגע – "אחורה" ו-"תפריט". לחצן נדנדת עוצמת השמע נמצא בדופן השמאלי (וגם מסוגל להקטין ולהגדיר את גודל הפונט בהודעות SMS, נחמד.) ובדופן הימני כפתור כיבוי והדלקה.

כל אלו מוטמעים בתוך גוף במידות של 151 מ"מ על 79 מ"מ- בהחלט עונה להגדרה של "פאבלט", במיוחד בהתחשב בכך שקיימים טאבלטים של 7 אינץ'- לא רחוק מהנוט 3.

מפרט טכני – 8 ליבות, לא פחות


הנוט 3 מכיל מעבד Snapdragon 800 עם 8 ליבות סה"כ המרוכזות בשתי יחידות עיבוד - יחידת ארבע ליבות אחת שפועלת בתדר מקסימלי של 1.9 GHz והשנייה גם היא עם ארבע ליבות, אך ב- 1.3 GHz. את המערכת הזו תומך זיכרון RAM בנפח נדיב של שלושה ג'יגה.


לנוט 3 מסך ענק ואיכותי. גודל המסך 5.7 אינץ' – 0.2 אינץ' יותר מהנוט 2 ובצפיפות פיקסלים של 386 פיקסלים לנקודה. המסך הינו סופר AMOLED בעל 16 מיליון צבעים וברזולוציה של 1920X1080. אמנם צפיפות הפיקסלים פחותה מזו של מכשיר ה-One של HTC למשל, אבל מפאת גודלו של המסך במקרה זה וכן גם הרזולוציה הגבוהה, קשה להרגיש בהבדל. המסך חד מאוד, בעל צבעים בהירים, ברורים וטובים ובבחירת בהירות מקסימלית, הוא מהנה מאוד לשימוש, בהשוואה לדגם נוט 2, המסך החדש מהווה שיפור נראה לעין.

הנוט 3 מגיע עם גרסאת ג'לי בין 4.3 וכן גם ניתן להרחבת שטח האחסון הפיזי עם כרטיס מיקרו SD בנפח של עד 64 ג'יגה.

בנוסף לכך, הנוט 3 מגיע עם כבל הטענה בתקןMicro USB 3.0 להעברה מהירה של קבצים, יתרון משמעותי מול מכשירים אחרים למשתמשים שמעבירים קבצים מהמכשיר הסלולרי למחשב לעתים קרובות (ובמידה וקיימת במחשב כניסת USB 3.0).

ממשק – ריחוף ועט חכם


לנוט 3 מגיע עם מערך חיישנים ותכונות עליהן למדנו עוד בדגם הגלקסי S4, כולל זיהוי ריחוף אצבע או מבט עיניו של המשתמש. המכשיר מסוגל לזהות צפייה ישירה במסך או הפנייה של כל ראשכם כלפי המסך. לדוגמא- צפייה בוידאו תיפסק במידה ותסיטו את ראשכם הצידה. בנוסף, כפי שסיקרנו ב-S4- ניתן לדפדף בחלק מהאפליקציות באמצעות ריחוף של היד מעל המסך. קיימת גם אפשרות ריחוף, לדוגמא במייל- על גבי מעבר עם האצבע מעל מייל מסוים לגילוי תוכנו בקצרה ללא כניסה, ממש בדומה לריחוף עם העכבר. גם במצב נעילה – העברה של היד מעל המסך תגלה מסך ובו סטטוסים של הודעות, שיחות שלא נענו ועוד.


S-Note – כלי עבודה

הפיצ'ר הבאמת חשוב בנוט 3 הוא עט הסטיילוס. הנוט החדש מהווה כבר דור שלישי לאבולוציית הסדרה ולעומת הדגמים הקודמים, העט נעשה חכם הרבה יותר וכעת מסוגל גם לפתוח תפריט מהיר ללכידת מסך ("יצירת מדבקה") באמצעות העט ותכונות נוספות. למשל, כתיבת טקסט חופשי עם העט, הופכת אותו למידע בו ניתן לעשות שימוש במספר ישומים, כמו מספר לחיוג, הודעת טקסט, תזכורות ועוד. אפשרות נוספת שעומדת לפני המשתמש היא שרבוט של צורה להפעלת פעולה מהירה וכן גם כתיבה על גבי צילומי מסך לצורך הדרכות והסברים, למשל, ניתן לצייר על גבי דף של אתר אינטרנט ולכתוב הראות ולשלוח את זה למשתמש אחר. בנוט 3, שיפרה סמסונג אף יותר את אפשרות כתיבת ה-SMS. הממשק מזהה את הכתב בצורה ברורה ומהירה, גם אם הכתב אינו מושלם לחלוטין. לאחר כל מילה ניתן רווח אוטומטי ומדובר באפשרות שאינה גימיק בלבד אלא משהו שימושי מאוד.


סמסונג גלקסי נוט 3 - ביקורת
השימוש עם העט החכם מהנה מאוד ומרגיש מדוייק מתמיד. אין עט סטיילוס חכם מזו והוא גורם למכשיר להוות קלף חזק עבור גרפיקאים ואנשי עסקים. אמנם ג'ובס לעג ב2007 לעט הסטיילוס וכבר סימן כביכול את מותה- אך הוא רחוק מתמיד, בחסותה של סמסונג ובניגוד להתבטאותו של ג'ובס אודות איבוד של עט הסטיילוס- כאן העט פשוט נכנס לתוך גוף המכשיר בצורה מושלמת.
אני חייב לומר, לאחר תקופת התנסות עם המכשיר, מצאתי שזה כיף להשתמש במכשיר עם העט, אשר מדייק מאוד ולא נתקלתי באדם שביקש לנסות והתקשה בשימוש.

סמסונג גלקסי נוט 3 - ביקורת
במכשיר מצורפות שלל אפליקציות אשר נועדו לשימוש עם העט החכם - אחת מהן של חברת autodesk – "Samsung Sketch" אשר מאפשרת שימוש בשלל מכחולים, עפרונות וצבעים ומרגישה מקצועית מאוד.

מצלמה - צבעים חזקים, וידאו מצוין

הנוט כולל מצלמה אחורית של 13 מגה פיקסל אשר מצלמת וידאו ב-1080P ובקצב של עד 60 פריימים לשנייה. המצלמה הקדמית מכילה חיישן ברזולוציית 2 מגה פיקסל.


סמסונג גלקסי נוט 3 - תמונה דוגמה

למעשה, נראה כי לנוט 3 יש מצלמה זהה לזו של הגלקסי S4. בתמונות הסטילס ניתן להשתמש במגוון תכונות ומצבים: ספורט, פנורמה, צילום היקפי, מחיקת עצמים נעים מתמונה סטטית, HDR, לכידה תנועת שחקן גולף, ליטוש פנים ובחירת התצלום הטוב ביותר. שלל אפשרויות קיימות גם בצילום וידאו- כולל קצב מהיר, קצב איטי והתאמת גודל הוידאו בהתאם לשימוש בתפריט מהיר ונגיש. בעולם, נמכרת במקביל גם גרסה מעט שונה של נוט 3, אשר מסוגלת לצלם וידאו ברזולוציית 4K (לא שיש לכם מה לעשות עם זה בשלב הזה...) – המפרט גם שונה עם מעבד 4 ליבות 2.3GHz וקישוריות LTE.

סמסונג גלקסי נוט 3 - תמונה דוגמה
ביצועים

נוט 3 מול LG G2נוט 3 מול LG G2: בבדיקת ביצועי ומאמץ של המכשיר, התקבל ציון גבוה מאוד של 34,517, אשר עבר את ה-LG G2 עפ"י אפליקציית ANTUTU. זהו נתון מעניין משום שבבדיקת המאמץ של ה-G2 המצב היה הפוך דווקא. בכל מקרה, הנוט 3 מצטרף ל-G2 בפסגה עם מרווח משמעותי מה-S4 הממוקם במקום השלישי.
הנוט 3 אמנם מכוון יותר לאנשי עסקים, אך גם בבדיקת משחקים המכשיר המשיך להרשים והוא מהווה קונסולת משחקים לכל דבר עם המסך העצום שלו.

מכשיר כה גדול משתמש במשאבים רבים והסוללה, למרבה המזל, מגיעה עם קיבולת בהתאם. לנוט 3 סוללה בעלת הספק  mAh 3,200 ובשימוש שלי עם המכשיר, גם בכיוון הבהירות למקסימים, תמיד החזיק המכשיר לפחות יום שלם (לא יום עבודה אלא יום שלם) מ08:00 בבוקר עד שעות הערב המאוחרות.
בתחום השמע, הרמקול החיצוני התגלה כמעט חלש, בשימוש בדיבורית המובנית עוצמת השמע יכלה להיות חזקה יותר.

סיכום -  אחד המכשירים הטובים בביזנס


הנוט 3 מכוון באופן ברור אל מחלקת העסקים. מדובר במשרד נייד לכל דבר ובן לוויה רציני לאדם העסוק. למרות שמדובר במכשיר עשוי פלסטיק, הוא לא נראה כך וגבו המהודר ומסגרת הפלסטיק הקשיח מסביב בעלת הצבע הכסוף המטאלי מעניקים הרגשה של מכשיר יוקרתי, יציב וחזק.

הביצועים אינם מאכזבים, המסך מרהיב והמצלמה עושה את העבודה. חסרונו? מהווה גם יתרונו עבור קהל היעד: גודל. לנוט 3 קהל יעד מצומצם ביחס למכשירים האחרים לדעתי ולא כולם יוכלו להחזיק מדי יום מכשיר של 5.7 אינץ' ויתרה מזאת – לא בטוח שהמשתמש הרגיל זקוק למסך כה גדול.

מחיר: 3,990 ₪

אחריות: שנתיים של סאני תקשורת

גלקסי נוט 3 - תמונות דוגמה

גלקסי נוט 3 - תמונות דוגמה

גלקסי נוט 3 - תמונות דוגמה

גלקסי נוט 3 - תמונות דוגמה

גלקסי נוט 3 - תמונות דוגמה

מעבר לתגובות בפורום