נקסוס 5 – הצצה ראשונה על המכשיר שנחת בישראל

dtown
05-11-2013 11:11

גוגל נקסוס 5 של LG הגיע לישראל, איך הוא נראה ומרגיש? התרשמות ראשונה מהמכשיר ומערכת ההפעלה. ביקורת ראשונית.

נקסוס 5 עושה עליה ומתחיל להמכר בישראל במועד מוקדם יחסית לשאר העולם, את המפרט המלא ניתן לראות כאן, הבוקר נערך אירוע ההשקה ובמסגרתו יכול להתרשם מהמכשיר במציאות.

איך הוא נראה?

מסך המכשיר מבוסס על טכנולוגיית LCD IPS של LG. הוא חד מאוד (רזולוציית Full HD) ובעל צבעים עזים. הוא מתמודד בצורה מוצלחת גם עם תאורה חזקה בחדר או בחוץ.

גוגל LG נקסוס 5
גב המכשיר רך ונעים יחסית למגע. הוא לא כולל חריץ הרחבה לכרטיסי זיכרון וגם לא ניתן להוציא את הסוללה.

גוגל LG נקסוס 5
המצלמה כוללת חיישן 8 מגה פיקסל ואת מייצב הרעידות האופטי שנלקח מדגם ה- LG G2.

גוגל LG נקסוס 5
במערכת החדשה, ניתן לדבר אל המכשיר, כאשר הפקודה OK GOOGLE מעלה את מסך החיפוש ומאפשרת לבצע פקודות כמו חיוג, ניווט ולחפש באינטרנט, הכל בעזרת שליטה קולית.
חייגן חכם יותר: כאשר מתקשר אלינו בית עסק, גוגל יודע להציג את הפרטים שלו, גם אם המספר לא היה שמור קודם בספר הטלפונים. קריאת מסמכים: במכשיר מוטמעת אפליקציית Quick Office לקראה, שיתוף וגם יצירת מסמכי וורד, אקסל וגם פאוור פוינט, גם בעברית. בנוסף, ניתן להדפיס מהמכשיר ישירות דרך חיבור אלחוטי (במדפסות תומכות).

גוגל LG נקסוס 5
ואיך זה עובד? דיברנו אליו, ביקשנו ממנו הנחיות ניווט אל העיר תל אביב ולחייג לאיש קשר (הכל בשפה האנגלית לבינתיים). המכשיר הגיב בצורה מהירה יחסית ופעל במדויק על פי ההוראות שלנו. על מנת שהמכשיר יגיב לפקודה OK GOOGLE הוא לא צריך להמצא בדף החיפוש (כפי שקורה בגרסאות הקודמות של אנדרואיד) אלא יכול להמצא במסכים אחרים (כמו מסך הבית למשל), זאת בתנאי שהמסך אינו מצוי במצב נעילה.

גוגל LG נקסוס 5
גם חווית הגלישה באתרי אינטרנט חלקה ומהירה, זאת בזכות המעבד המהיר (ארבע ליבות 2.26GHz) שמצוי בקרבו. נותר רק לבדוק כמה שעות עבודה תצליח לספק הסוללה שמציעה קיבולת ממוצעת בלבד של 2,300mAh, זאת לעומת הסוללה האימתנית של דגם ה- LG G2.

מה לגבי מחיר?

אנשי יבואנית מכשירי הסלולאר של LG התייחסו לפער המחירים בישראל מול המחיר בחנות גוגל בארצות הברית. לטענתם, הם רוכשים את המכשיר מהיצרנית במחיר יקר יותר בו הוא נמכר בחנות גוגל. על פי חישוב שהם עשו, מי שרוכש בחנות (בתנאי שיש מלאי קיים) ומייבא את המכשיר לישראל, כולל תשלום מיסים כחוק, יגיע לעלות של כ- 1,950 ש״ח, זאת ללא אחריות מקומית של שנתיים. המחיר הרשמי מהייבוא הרשמי של רונלייט הוא 2,799 ש״ח אך סביר להניח שהמחיר בפועל בחנויות יהיה נמוך יותר.

המכשיר ימכר בגרסת 16GB בשלב הראשון (גרסת 32GB תגיע בהמשך), בגימור שחור לגמרי או חזית שחורה וגב לבן. בנוסף, ימכרו אביזרים כמו מגיני מסך ונרתיקים, בעוד מספר שבועות יגיעו מטענים אלחוטיים של LG תואמים לטלפון.

מעבר לתגובות בפורום