ניקון Df - מצלמת Full Frame רטרו חדשה

ליאור קורן ואלי כרמי
04-11-2013 22:00

ניקון מכריזה על ה- Df - מצלמת חיישן מלא בעיצוב רטרו, עם גלגלות שליטה מכניות - בדיוק כמו במצלמות הרפלקס מעידן הפילם. החיישן נלקח מה- D4 אך ללא יכולת וידאו. האם ניקון תקלע ללב לקוחותיה?

ניקון Df - קלאסית מודרנית

ניקון מאמינה ברטרו: מצלמת ה- Full Frame החדשה, מגיעה בלבוש מסורתי קלאסי ואופן הפעלה שיקרוץ מאוד למי שגדל וצמח כצלם בתקופת מצלמות ה- SLR פילם. על פי אנשי ניקון, עיצוב המצלמה וסגנון פקדי השליטה והגלגלות, נלקח ישירות מאותן מצלמות קלאסיות, מדגמים כמו ה- F וסדרות ה- FM / FE. אך לב המצלמה הוא מודרני לחלוטין, עם חיישן ומעבד תמונה שנלקחו היישר ממצלמת הדגל הנוכחית D4. זהו חיישן פריים מלא ברזולוציית 16.2 מגה פיקסל ועם רגישות מרשימה לאור - אחת הטובות ביותר שקיימות במצלמה מדגם סדרתי. טווח ה- ISO הטבעי עומד על 100-12,800 ומצב מורחב ניתן להגיע עד ISO 204,800. עם המצלמה, יוצאת גם עדשת 500 מ"מ f/1.8G חדשה בעיצוב "קלאסי" תואם למצלמה ועם טבעת גדולה של מצב מיקוד ידני.

המצלמה, לפי ניקון, מיועדת "באופן אקסלוסיבי לצילום תמונות סטילס", מה שאומר כי אין לה יכולת צילום וידאו, נראה כי ניקון הלכה על הגישה הקלאסית עד הסוף...

תאימות לעדשות ישנות
אם כבר קלאסי, אז למה לא להשתמש בעדשות ישנות? ה- Df מגיעה כשהיא מסוגלת לעבוד עם עדשות מהסדרות החדשות וגם הישנות (בנות 40-50 שנה), בין אם מדובר בעדשות AF-S, AF-D או ב- AF מתוצרת Nikkor. המצלמה מסוגלת לבצע מדידה עם עדשות AI או עם non AI. כאשר מחברים למצלמה עדשה שאינה מסוג AI, אפשר להגדיר את מאפייני העדשה כמו אורך מוקד ולקבוע מה היא הגדרת הצמצם הרחבה ביותר, לאחר מכן, המצלמה תוכל לזהות את הגדרת הצמצם במצב A (עדיפות צמצם) או M ולהגדיר רמשת חשיפה (מהירות סגר) בהתאם. כך שאם אתם מתכוונים לרכוש את ה- Df, זה הזמן להתחיל לחפש ב- Ebay עדשות ניקון קלאסיות וטובות מהעבר. בנוסף, ניתן לחבר אל לחצן המיקוד כבל שחרור מכני, עבור צילום על חצובה וחשיפות ארוכות.

Nikon Df

הצד העליון של המצלמה, נראה כמו של מצלמת רפלקס פילם מכנית. ה-Df כוללת פקדי שליטה וגלגלות מכניות לכיוון הפרמטרים הנדרשים בצילום: מהירות סגר, ערך ISO, פיצוי חשיפה וגלגלת מצבי צילום. הגלגלות ננעלות (למניעת שינוי בלתי רצוי של הערכים). בנוסף, ישנו צג LCD קטן, המציג את נתוני הצילום העיקריים. מבנה זה מאפשר לצלם מבלי להכנס אל תוך התפריטים.

Nikon Df

גב המצלמה, לעומת זאת, נראה מודרני לגמר, הוא כולל את הלחצנים המוכרים של ניקון, לצד צג LCD בגודל 3.2". יש גם מצב Live View, העינית האופטית (מבוססת מנגנון מראה) גדולה ובהירה, כמצופה ממצלמת Full Frame. בצד, ניתן לראות חיבורים כמו USB ו- HDMI כולל שקע למתאם WiFi חיצוני.

Nikon Df

ניקון Df - מפרט עיקרי

חיישן: 16.2 מגה פיקסל בפורמט FX - Full Frame עם מעבד Expeed 3.
מערכת מיקוד: 39 נקודות, מהן 9 מוצלבות.
רגישות: ISO 50-12,800 במצב רגיל (טבעי) ו- ISO 50-204,800 במצב מורחב.
תאימות לעדשות ניקון גם מדורות קודמים: AF-S / AF-D / AF Nikkor.
קצב צילום רציף: 5.5 תמונות לשניה.
מהירות סגר מקסימלית: 1/4000.

גלגלות מכניות לשליטה על מהירות צמצם, ערכי ISO, פיצוי חשיפה, מצבי הפעלה (אוטומטי, ידני ועוד).
צילום HDR.
מסך אחורי LCD בגודל 3.2 ורזולוציית 921,000 נקודות.
כרטיסי זיכרון: SD / SDHC / SDXC
פלאש פנימי: ללא.
משקל: 710 גרם.
גוף עשוי סגסוגת מגנזיום עם עמידות לפגעי מזג אויר דומה לזו של דגם D800.

אפשרות חיבור WiFi בעזרת מתאם חיצוני WU-Aa.
סוללה: EN-EL14a עם 1,230mAh (צילום כ- 1,400 תמונות ללא פלאש).

מחיר
הניקון Df תוצע בשני גימורים: שחור וכסף / שחור. מחיר המצלמה בארה"ב עומד על כ- 2,749.95$ לגוף או 2,999.95$ עם עדשת 50mm f/1.8G חדשה בעיצוב תואם. היא תהיה זמינה בחנויות החל מסוף נובמבר.

מהיבואנית הדר נמסר כי המצלמה תגיע לישראל בסוף החודש הזה.

Nikon Df

מעבר לתגובות בפורום