הודעה רשמית: פנסוניק מפסיקה לייצר פלזמות

ליאור קורן
31-10-2013 13:56

בהודעה דרמטית מיפן, מודיעה פנסוניק על הפסקת יצור פלזמות וסגירת מפעל הפלזמות בעוד חודשיים. תם עידן.

בהודעה דרמטית שיוצאת היום מיפן, מודיעה פנסוניק על הפסקת יצור של טלוויזיות הפלזמה שלה.

הפלזמות של פנסוניק (בדגמים הבכירים) זכו שנה אחרי שנה בפרסים על איכות התמונה, אך כנראה זה לא הספיק על מנת להשיג את הרווחיות הרצויה. החברה הובילה את קטגוריית הפלזמות (PDP) העולמית ומדיניות החברה היתה לקדם את הפלזמות בגדלי מסך ענקיים (מעל 50") ואילו בקטגוריית המסכים הקטנים יותר, שם נעשה שימוש ב-LCD.

על פי הצהרת החברה, ההתקדמות בפיתוח מסכי LED LCD גדולים והנטיה של הצרכנים לכיוון ה-LCD על פני פלזמה, ביחד עם ירידת המחירים והתחרות העזה בתחום גרמו לשחיקת רווחיות עצומה והביאו בסופו של דבר להחלטה הדרמטית. הדבר מזכיר במשהו גם את הסיפור של חברת פיוניר שעברה תהליך דומה לפני מספר שנים ובסופו של דבר, יצאה גם היא מהתחום.

נישה למביני ענין

בשנים האחרונות, שלושה יצרנים עסקו בפיתוח פלזמות: פנסוניק, סמסונג ו-LG. טכנולוגיית ה- LCD / LED השתלטה באופן מוחלט כמעט על עולם הטלוויזיות ותפסה יותר מ- 90% של המכירות. קטגוריית הפלזמה בדגמים היקרים, הפכה לנישה של צרכנים אשר מחפשים את איכות התמונה הטובה ביותר עם אפשרויות כיול תמונה נרחבות ומצד שני, הוצעו דגמים זולים למי שחיפש מסך גדול וזול. עתה, לאחר הודעת פנסוניק, סביר להניח כי גם השתיים האחרות יחליטו בסופו של דבר לסגור את הנישה אצלן.


החברה תפסיק בסוף דצמבר הקרוב (עוד חודשיים) את קו הייצור של פלזמות לשימוש צרכני בבית (טלוויזיה / קולנוע ביתי) וגם לשימוש מסחרי (מסכי תצוגה לפרסומות ובתי ספר) והפעילות במפעלי הפלזמות תסגר סופית בחודש מרץ 2014.

אל ה-OLED
בסוף דבריה, מצהירה פנסוניק כי תמשיך לפתח ולייצר מסכי טלוויזיה בטכנולוגיות אחרות מתאימות (הכוונה היא למסכי LED LCD ו- OLED), בתערוכת CES שנערכה בחודש ינואר האחרון, הציגה החברה מסך OLED בגודל 56" ורזולוציית 4K וכנראה תמשיך בפיתוח טכנולוגיה זו.


מיורוקום תקשורת דיגיטלית, נציגת פנסוניק בישראל נמסר:
תאגיד Panasonic הוא יצרן מוצרים בהיקף שנתי העולה על 77 מיליארד דולר ארה"ב בשנה, ומייצר אלפי מוצרים המשווקים בעולם.
התאגיד בוחן מעת לעת את קווי המוצרים והטכנולוגיות המיוצרים בקבוצה. במסגרת זו, החליטה Panasonic להתמקד בטכנולוגיות הקרנה העונות על דרישות השוק כגון LED, OLED 4K ועוד.
יורוקום תקשורת דיגיטלית תמשיך להציע לצרכן הישראלי מגוון גדול ועשיר של מוצרים במגוון גדול של קווי מוצרים, בתוכם גם מסכי פלזמה וזאת עד להפסקת הייצור. יורוקום תקשורת דיגיטלית מחויבת למתן שירות למוצרים שנמכרו על ידה, ותמשיך לספק שירות בהתאם לתנאי האחריות.

OLED - הדור הבא של פנסוניק?

מעבר לתגובות בפורום