LG משיקה טלוויזיות OLED בישראל עם מסך קעור

ליאור קורן
28-10-2013 10:22

טלוויזיות OLED חדשות של LG בישראל: אחת עם מסך קעור והשניה מוקפת מוסגרת של תמונה עם רמקולים מבד.

חברת LG הכריזה על השקה בישראל של שני מסכים בגודל 55" המבוססים על טכנולוגיית התצוגה של הדור הבא בטלוויזיות - OLED.

CURVED OLED

המסך הראשון קעור בעיצובו, עם עובי מסך של 4.3 מילימטר בלבד ומשקל של 17 קילוגרם. על פי הצהרת החברה, צורת המסך הקעורה מסייעת להציג צבעים חדים ומדויקים ללא קשר לתאורה בחדר או לזווית הצפייה. כל נקודות משטח המסך מצויות במרחק שווה מעיני הצופה, מה שמונע בעיה של עיוות חזותי ואובדן פרטים בקצוות המסך. העיקרון מזכיר את זה של מסכי קולנוע ענקיים באולמות IMAX. המסך מגיע עם מעמד קריסטלי כמעט שקוף ורמקולים שקופים המוטמעים בו.


LG CURVED OLED
הדגם השני הוא GALLERY OLED TV בגודל 55 אינץ', פאנל המסך דקיק גם הוא, אך במקרה הזה הוא מוקף מסגרת מעוצבת שבתוכה מוטמעים רמקולים מבד. אלו הם רמקולים של מערכת קול בעלת 2.2 ערוצים, מוסווים בתוך המסגרת כשהם פונים קדימה אל הצופה. מסך ה- 55EA9800 כולל גם "מצב גלריה" בו מוצגות בתמונות דיגיטליות ברזולוציה גבוהה של אמנים כגון וינסנט ואן גוך ופול גוגן, או לחילופין בהצגת תמונות אישיות ומשפחתיות.


LG 55EA9800 Galley OLED
טלוויזיות ה-OLED של LG מבוססות על WRGB OLED, מה שאומר כי כל פיקסל במסך כולל 4 צבעים (לבן, אדום, ירוק וכחול) – אחד יותר מאשר במסך רגיל (יש תוספת של תת פיקסל לבן), כך שבתמונה אמור להיות צבע לבן בהיר מאשר בתצוגת RGB רגילה.


הדור הבא בטלוויזיה


דור ה- OLED מציג יתרונות ביחס לטלוויזיות אשר מבוססות על שתי הטכנולוגיות העכשוויות (LCD LED ופלזמות). הפיקסלים בטכנולוגיה זו עשויים חומרים אורגניים זוהרים המכונים Organic LED, מה שמקנה לתמונה אופי שונה ומאוד מובחן ביחס לטלוויזיות אחרות. מול ה- LCD בה יש תאורה חיצונית מאחורי הפיקסלים, ב- OLED, תאי הפיקסלים מאירים בעצמם, כך שרמת השחור הנקודתי טובה פי כמה וכמה (ב- LED LCD לא ניתן לקבל שחור מוחלט ברמה של פיקסל בודד), בנוסף, מסכי ה- OLED הינם דקים יותר באופן משמעותי – כמה דקים? יותר מאשר הטלפון שלכם (4.3 מ”מ במסך של LG).


LG CURVED OLED

פלזמה, לעומת LED LCD, פועלת גם היא על עיקרון דומה ל-OLED עם פיקסלים אשר מאירים בעצמם – ללא צורך בהזדקקות לתאורה חיצונית, אך ה- OLED, לעומתה, דק הרבה יותר ורגיש הרבה פחות להשתקפויות תוך שהוא מסוגל להגיע לרמות הארה מרשימות עם צריכת אנרגיה חסכונית בהרבה.


LG, היא היצרנית הראשונה שמתחילה למכור באופן מסחרי בעולם טלוויזיה מבוססת OLED בגודל 55". לפני מספר שנים, חברת סוני מכרה מסך OLED קטן, בגודל 11" שייצורו הופסק בינתיים. הטלוויזיות החדשות ימכרו החל מחודש נובמבר בישראל, עם תג מחיר צפוי (עדיין לא סופי) שינוע סביב 55,000 ש"ח. כמו בכל מקרה של כניסת טכנולוגיה חדשה לשוק, גם במקרה הזה, המחיר יקר וכמות המסכים המיוצרת הינה קטנה יחסית.

מעבר לתגובות בפורום