חנויות
פיוז אומגה אודיו Stereoscope סטריאוסקופ Soundquest Music Store Pro קודו אודיו למטייל אניגמה קולנוע ביתי סטריאו סטאר אודיו קלאב יורוקום פנסוניק USBID גופי תאורה
הוסף ל::

מדריך: כך שיפרתי את האודיו ברכב - החלפת רמקולים ומערכת | רמקולים & אודיו | מדריכים | ראשי

מדריך: כך שיפרתי את האודיו ברכב - החלפת רמקולים ומערכת

גודל אות: Decrease font Enlarge font
שדרוג אודיו ברכב שדרוג אודיו ברכב

רכשתם מכונית חדשה, אך איכות הצליל אינה מספקת אתכם? עומדות בפניכם מספר אפשרויות שדרוג: החלפת רמקולים, שדרוג רדיו דיסק / מערכת מולטימדיה, הוספת מגבר חיצוני וגם סאב וופר. כל אלו, יוכלו לשפר באופן מהותי את התוצאה הסונית. מדריך שיפור אודיו.

בשנים האחרונות, תחום האודיו ברכב השתנה באופן מהותי. בעבר, רוב הרכבים הגיעו עם מקום ריק בפאנל לצד לוח השעונים. שם הלקוח היה מתקין רדיו דיסק (או טייפ), מחבר רמקולים מתאימים ונוסע לדרכו. אולם, כיום, הרוב המוחלט של הרכבים מגיע כבר עם מערכת אודיו / מולטימדיה מובנית שמציבה סוג של עובדה מוגמרת.

ולכן נשאלת השאלה, האם ניתן להשיג שיפור גם עם מערכת הקול הסטנדרטית שמגיעה עם הרכב? מערכת מובנית מציגה יתרון אסטטי, בזכות העובדה שהיא מוטמעת בפאנל הרכב ותואמת בעיצובה לשאר הלחצנים ולוח השעונים. מצד שני, כאשר מדובר בעיקר ברכבים במחיר זול או ממוצע, בין אם מדובר בקטגוריית המיני / משפחתיות, היצרנים נוטים לחסוך כאשר מדובר באיכות יחידת ההגברה וגם הרמקולים. עליית מחירי הדלק גרמה לכך שרכבים קטנים (עם גיר ידני או אוטומטי) נמכרים בכמויות הולכות וגדלות. ברכבים הללו, שמחירם זול יחסית, הגיוני לצפות שיצרנית הרכב לא תשקיע יותר מדי במערכת האודיו ותציע פתרון בסיסי באיכותו.

משפרים את הצליל במכונית

אז רכשנו רכב ואנחנו לא מרוצים מאיכות הצליל שלו, מה עושים? המדריך הזה פונה בעיקר למי שמבקש לקבל שיפור ניכר באיכות הצליל ברכב, מבלי להכנס לפרוייקט מורכב מדי.


הטריגר לכתבה הזו היה רכישה משפחתית של מכונית קטנה מדגם ״סקודה סיטיגו״. המכונית מגיעה עם מערכת הכוללת רדיו דיסק וכניסה אחת בלבד מסוג AUX לנגנים חיצוניים. לאחר מספר נסיעות ברכב, חוות דעתי האישית על המערכת היתה כי איכות השמע של זוג הרמקולים יכולה להתאים להגדרה של... ״טרנזיסטור מגודל״ עם חוסר בתדרים גבוהים, בס נמוך או בימת צליל כל שהיא. בנוסף, המערכת אינה כוללת כניסות USB או כרטיסי זיכרון SD שהפכו לפופולריים מתמיד בתקופה האחרונה.


Car Audio
החלטה על גודל השדרוג

עד כמה רחוק ללכת בשדרוג? הענין תלוי בתקציב שלכם בעיקר, כאשר השדרוג הפשוט יותר יתמקד בהחלפת רמקולים בלבד ואולי גם הוספה של מגבר חיצוני. פתרון איכותי ויקר יותר יכניס לחבילה גם החלפה של יחידת הרדיו דיסק (HU – Head unit) והוספה של סאב וופר.

מערכת אודיו לרכב
החלפת רמקולים בלבד


באם התקציב לשדרוג נמוך, במחיר של כמה מאות שקלים לזוג רמקולים גם החלפה של צמד הרמקולים המקורי לאחד תחליפי יכולה להציג שיפור שמיע בהחלט לאיכות הצליל. אגב, גם אם יש ברכב מקום לצמד נוסף של רמקולים מאחורה, המומחים מסכימים שעדיף לרכוש זוג איכותי של רמקולים קדמיים, מאשר שני זוגות פחות טובים של קדמיים ואחוריים.


רמקולים יכולים להגיע בצורה עגולה סימטרית או בצורת אליפסה כמו 6/9 או 5/7. יש לבדוק את קוטר החור בדלת ולאיזו מידת רמקולים הוא מתאים, זה יכול להיות 5.25", 6.5" או מידות נוספות. רוב הרמקולים מגיעים עם מגנטים גדולים יותר מאלו של הרמקולים "המקוריים", מה שאומר כי גוף הרמקול ארוך יותר, לכן, בעת ההתקנה, צריך להשתמש לפעמים בטבעות עץ להגבהה, כך שגוף הרמקול שנכנס אל תוך הדלת אינו מפריע לחלון הזכוכית בדלת לרדת עד הסוף בעת פתיחה שלו.


רמקולים קואקסיאליים או קומפוננט


רמקולים לרכב, מתחלקים בגדול לשני סוגים.

רמקולים קואקסיאליים: ברמקולים הללו, כל יחידות הרמקול נמצאות באותו המקום ומשולבות אחת בשניה. כלומר, הטוויטר מוצמד אל הוופר. מבחינת התקנה, הענין נוח יותר, אך בגלל שהרמקול ממוקם בדרך כלל בתחתית הדלת, הדבר פוגם בבימת הצליל (Sound stage) ובכך מוריד מחווית ההאזנה. עדיין זכור לי המקרה, בו ביקשנו להרכיב זוג רמקולים בדלת אחורית של רכב משפחתי, אך בגלל שבמושב האחורי היו מותקנים מושבי ילדים, הדבר חסם לגמרי את הצלילים. במקרה הזה, שימוש בטוויטר נפרד במיקום גבוה בדלת היה פותר את הבעיה.

coaxial speakers
קומפוננט
: ברמקולים הללו, יחידת הטוויטר מופרדת מהוופר. בנוסף, כל רמקול מגיע עם יחידת Cross Over. הקרוסאובר הוא מעגל "פיצול התדרים" של הרמקולים, ערוץ אחד של המגבר מתחבר אליו וממנו יוצאים כבלים אל הטוויטר (תדרים גבוהים) ואל הוופר (תדרי ביניים - "מיד" ותדרים נמוכים). הרוב המוחלט של הרמקולים מהדגמים היקרים והאיכותיים ביותר, מגיע בתצורה כזו (יש גם רמקולים בתצורת 3 Way עם יחידת וופר לבס, מיד וטוויטר).

component speakers

מבחינת התקנה ברכב, מדובר בענין מעט מורכב יותר, אך היכולת להציב את הטוויטר בגובה האוזניים של המאזין מאפשרת פיזור צליל טוב יותר ברכב ובימת סאונד עם עומק מוחשי. 

במקרה שלי, בחרתי ברמקולים שאינם זולים מדי אך גם לא יותר מדי יקרים, במחיר שממוקם ״במקום טוב באמצע״. יש רמקולים חדים ובהירים, יש כאלו ששמים דגש על "הפגזות בס", דגם מוראל וירטוס מפיק צליל מפורט אך נעים לאוזן, במחיר של כ- 1,300 ₪. אם באפשרותכם, מומלץ מאוד להאזין מראש לרמקולים, הן בעת קיום מפגשי חובבים או אצל בחנות. רשימת המותגים המובילים בתחום ארוכה למדי וכוללת שמות כמו: Focal, Morel, Pioneer, Infinity, JBL, Magnat, MB Quart, Rockford, Hertz, JL Audio ועוד.

בפתיחה של כיסוי הדלת, התגלה הרמקול המקורי, עשוי קרטון, עם טוויטר פשוט ביותר ומגנט קטן. הרמקול שמחליף אותו כבד הרבה יותר, עם מגנט גדול. יחידת הטוויטר נפרדת ותמוקם במקום אחר.


רמקולים לרכב

הסקודה סיטיגו אינה מגיעה עם מקום לטוויטרים ולכן היה צריך ליצור אחד כזה בקורות A (שמחברות בין גוף הרכב לגג).

טוויטר לרכב

איטום
זה נושא שרבים נוטים לזלזל בו, אבל בהשקעה נמוכה יחסית ובעבודה נכונה, הוא יכול לתרום באופן משמעותי לשיפור הצליל. דלתות הרכב, כך מסתבר, רחוקות מאוד מלהיות אטומות לגמרי. בעזרת שימוש ביריעות אטומות וגומי שמודבק בחלל הפנימי של הדלת, אנו יוצרים לרמקול בסיס שקט ויציב לעבודה ובכך מונעים רעידות מהדלתות וזליגות רעשים מבחוץ שמפריעות למוזיקה. בשורה התחתונה, איטום מביא לשיפור בס במיוחד ותוצאה הדוקה ומדויקת יותר.


עם או בלי מגבר?

ברוב המוחלט של המקרים, הוספה של מגבר תעשה טוב לצליל הרמקולים, תהפוך אותו לדינמי יותר, תהדק את הבס ותוריד עיוותים (במיוחד בווליום גבוה). במקרה האידאלי, יחידת הראש (HU) תכלול יציאות RCA (נקראת Pre Out) למגבר, זה יכול להיות שתי יציאות – עבור זוג רמקולים וסאב או שלוש יציאות – גם עבור זוג רמקולים אחורי. למרבה הצער, רוב יחידות המולטימדיה המקוריות ברכב (כולל זו של הסיטיגו) אינן כוללות יציאות כאלו. הפתרון, במקרה כזה, הוא להחליף את ה- HU או להשתמש בפתרון של מנחת. המנחת מתחבר אל יציאות הרמקולים הרגילות במערכת ומנחית את האות לרמה כזו המאפשרת לחבר אליו מגבר חיצוני. חלק מהמגברים כולל גם מנחת פנימי (כניסות Hi Power) המשמש לאותה מטרה. באופן כללי, השימוש במנחת נחשב לפתרון פחות איכותי וחובבי הצליל יעדיפו להתקין יחידת ראש HU טובה יותר ובכך להשיג שיפור ניכר באיכות. רשימת מותגי המגברים כוללת שמות כמו Genesis, JBL, Lightning Audio, Rockford ועוד חברות נוספות אשר פגשנו בתחום הרמקולים (ומייצרות גם הגברה).


מגבר לרכב
מגבר יכול להגיע בתצורה של שני ערוצים, ארבעה ערוצים (להגברה של שני זוגות רמקולים או זוג רמקולים וסאב וופר) או מגבר עם ערוץ בודד (מונובלוק) להגברת סאב. אם בחרתם להתקין רמקולים ללא מגבר – במקרה הזה יש לבחור ברמקולים נצילים במיוחד שיוכלו להסתפק בהגברה הפנימית של הרדיו דיסק.

סקודה סיטיגו הוא רכב קטן, רוב המגברים הרגילים שמגיעים בתצורת ״טרנזיסטור Class A/B" תופסים מקום רב מדי. לא רציתי להתקין את המגבר בבגאז' ולגרוע מנפח האחסון שלו, לכן בחרתי מגבר בטכנולוגיית Class D ("דיגיטלי") קומפקטי שנכנס מתחת למושב הקדמי.

מגבר לרכב
חשוב להתאים גם את נתוני המגבר לגודל המצבר ברכב, רכבים קטנים מגיעים בדרך כלל עם מצברים קטנים – שימו לב שהמגבר לא יהיה גדול מדי על מערכת החשמל ברכב ויעמיס על המצבר.


החלפת Head Unit והוספת סאב וופר

בהתייחסות למערכות האודיו המצויות במכוניות מיני, רדיו דיסק תחליפי (1 דין) במחיר שנע סביב 600-1,000 ש״ח יציע איכות צליל טובה יותר ביחס למערכת המקורית. חלק מהדגמים, הרדיו מגיע גם עם דיבורית BT אינטגרלית. מעל למחיר הזה, איכות הצליל עולה וגם יש אפשרויות מתקדמות יותר המאפשרות לחבר יותר מגברים חיצוניים ולשלוט בצורה מתקדמת יותר על כיול הצליל במערכת. כחובב אודיו, בחרתי בדגם מתקדם של Alpine שמציע אפשרות שליטה נרחבת על מגוון פרמטרים בצליל (שליטה על קרוס אובר, איקולייזר מתקדם, שלוש יציאות למגברים ועוד).

רשימת המותגים בתחום זה כוללת שמות כמו Clarion, Alpine, JVC, Pioneer, Sony, Kenwood, LG ואחרים.

Head Unit Alpine
החלפת פאנל פלסטיק
שדרוג של המערכת המקורית ברכב זה ענין קשה יותר שדורש החלפת פלסטיקה מסביב (פאנל) שתתאים ל- Head Unit החדש. מסך מולטימדיה דורש מקום כפול (2 Din) לעומת רדיו דיסק רגיל (1 Din), בסקודה סיטיגו יש מקום להתקנת 1 Din בלבד, ללא מסך וידאו. לדגמי רכבים רבים, ניתן להשיג פאנל תחליפי, אבל בגלל שהסיטיגו הינה מכונית חדשה יחסית, לא ניתן היה למצוא פאנל תחליפי בקלות. לאחר שיטוט רב באינטרנט, גיליתי שישנו חלק תחליפי מקורי של פולקסווגן, הזמנתי את החלק מחנות באירופה, במחיר של כ- 250 ש״ח כולל משלוח ולאחר כשבוע הוא נחת אצלי.


פאנל רדיו סקודה סיטיגו
יש לציין כי פירוק הפאנל הישן והרכבת החדש בלוח השעונים של הרכב הינו ענין עדין מאוד שדורש יד מקצועית של מתקין בעל ניסיון רב. מתקין לא מנוסה עלול לשבור חלק מהמחברים – מה שיגרום אחר כך לזמזומים ורעידות מהפלסטיקה – ענין מרגיז ביותר. בנוסף,
לפעמים המסך המקורי ברכב מותאם להציג מידע ממערכות הרכב, כגון טמפרטורה, חיישני רוורס וכו' והחלפה שלו במערכת לא מקורית תפגע בכך.

שקעי USB / AUX
יחידת הרדיו דיסק כוללת חיבור אחורי של USB ו- AUX. יש צורך בחיבור כבל מאריך לשני השקעים ומציאת מיקום מתאים על לוח השעונים של הרכב. גיל המתקין עשה שימוש בלחצנים שאינם פעילים והתקין בהם את הפתחים לשקע USB וכניסת AUX:


גיל USB AUX
וכך זה נראה בתוצאה הסופית (מיקום השקעים מסומן בעיגול אדום):


שיפור אודיו סקודה סיטיגו
סאב וופר
סאב וופר אינו מהווה ענין חובה, אך הוא יכול לשפר מאוד את התוצאה הסונית, כאשר הוא מעבה את תחום התדרים התחתון ומוסיף נפח ודינמיות ולבס. בניגוד למה שאתם עלולים לחשוב, סאב לא בא לידי ביטוי רק במוזיקת מועדונים, אלא כמעט בכל סוגי המוזיקה וגם לא חייבים להתקין יחידת סאב ענקית שתרעיד את כל הרכב. במקרה שלפנינו, מדובר ברכב קטן, לכן בחרתי בסאב קטן של 8״ בלבד. גם כאן, רציתי לצמצם את השטח שתופס הסאב בבגאז׳ הרכב ולכן נבחרה תיבה קטנה ושטוחה יחסית.


סאב MBQUART
התוצאה

התוצר הסופי עלה בכמה רמות מעל המערכת המקורית, השיפור הורגש בכל פרמטר אפשרי: בצלילות וחדות הצליל, עומק הבס והיכולת לנגן בווליום גבוה יותר מבלי לסבול מעיוותים או צליל שמכאיב באוזן. לאחר השדרוג הצליל הפך תלת מימדי יותר ויש בימה עם עומק ורוחב. כך שמבחינה אישית, הפרוייקט הוכתר בהצלחה והנסיעה הפכה להיות מלווה בטונים נעימים הרבה יותר...

עלויות: שדרוג בסיסי יכול להתחיל בעלות של כ- 500 ש"ח לזוג רמקולים טובים מתוצרת מותג ידוע בתוספת התקנה. אם תרצו להוסיף מגבר, העלות תגיע לסביב 2,000 ש"ח. החלפה של יחידת הראש (רדיו דיסק) וסאב תכפיל את העלות ואם מדובר על מערכת מולטימדיה עם מסך, אזי המחיר יעלה עוד יותר. יש לקחת בחשבון גם את מחיר הרכבת המערכת ברכב שיכול להתחיל במאות שקלים בודדים ולעלות עוד הרבה למעלה. 

  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (42 תגובות פורסמו):

avatar
oferT 1970-01-01 02:00:00
כתבה יפה ליאור. רק שכחת כמה מותגים מובילים היום -Jl audio ,Hertz,ECLIPSE,audison,Genesis, ועוד כמה. בכל אופן אני נמצא בדיוק בנקודה זו. לאחר שהרכבתי מערכת ברכב של הבן הגיע הזמן להשקיע ברכב שלי -וזה לאחר שנים רבות שאני לא משקיע ברכבים (בעבר השקעתי די הרבה) מכל מיני סיבות. כמעט רכשתי השבוע יחידת ראש של פיוניר Deh80prs אבל ירדתי מזה מכוון שאין אפשרות לכייל את המכשיר לתדרים בארץ. (זה המידע שקיבלתי ) את ECLIPSE 7200 הורדתי מהפרק מכוון שאין כרגע יבואן (תמיכה במקרה תקלה) מה שאני מחפש כרגע זה אלפיין 9887 או 9886 או אולי קלריון 702 לאחר שארכוש HU איכותי,אוציא את המגברים/קומפוננטים ששוכבים במחסן 15 שנים (חלקם לקח הבן) ואסדר לי מערכת נחמדה לרכב. סאב כרגע לא בתוכנית. אגב אם אפשר לדעת היכן התקנת את המערכת?
avatar
liorkoren 1970-01-01 02:00:00
היי עופר, רשימת המותגים אכן ארוכה ולא התיימרתי להכניס את כולה, הוספתי שמות נוספים. אני מניח שאתה מתייחס לדגם האמריקאי של הפיוניר כי בגרסה האירופית, אין בעיית תדרי רדיו. בכל מקרה, אתה יכול להתקשר ליבואן עוזי רדיו ולשאול כמה יעלה כיול. לאלפיין יצאו כבר כמה דגמים חדשים יותר מאלו שציינת, כמו ה- 137BT / 178BT עם דיבורית Bluetooth. עשיתי את ההתקנה אצל "צור ציון" בכפר סבא.
avatar
oferT 1970-01-01 02:00:00
אהלן ליאור. אכן דגם אמריקאי. אני לא מחפש חדש לכן זה מה שיש ביד שנייה (רמה גבוה יותר באותו כסף) אני יודע שהדגם האירופי מתאים לארץ. היה 123BT בלוחות לא מזמן-נחטף אחרי כמה ימים אגב גם אלפיין 9887 או 9886 נחטפים מהר. בכל אופן אני לא כל כך אוהב חריץ קדמי לדיסקים אלא מסך נופל/מתקפל. אני ממתין בסבלנות-תמיד יש דברים מעניינים ביד שנייה. או שארכוש באירופה למרות שזה מעט יותר יקר.
avatar
liorkoren 1970-01-01 02:00:00
ה-178BT הוא עם פאנל נופל.
avatar
oferT 1970-01-01 02:00:00
כן אבל הוא יקר מאוד והסיכוי "שיפול" ביד שניה קטן.
avatar
salsam 1970-01-01 02:00:00
היי עופר, אני מוכר את האלפיין שלי, דגם היי-אנד של CDA - 137BTi אני מחיפה והפון שלי הוא 0509357712 היה מותקן אצלי למשך חודש והוסר לאחר מכירת הרכב. הוא חדש לגמרי ועוד באריזה ויש [ATTACH]16504.vB[/ATTACH]לו אחריות של אפריל שזה היבואן הרישמי של אלפיין בארץ, האחריות היא לשלוש שנים ויש לי קבלות ותעודות. זה גם בא עם מיקרופון דיבורית, תסתכל באינטרט על הדגם ותראה פרטים. בהצלחה
avatar
oferT 1970-01-01 02:00:00
שלום salsam זה מכשיר יקר מידי למה שאני מחפש- אני בכיוון של 177R או 9887R תודה בכל אופן
avatar
Alberto 1970-01-01 02:00:00
כתבה עניינית ומפורטת. מערכת מושקעת ברכב זה תענוג אמיתי. יוצאה לי לשמוע מוזיקה הרבה יותר ברכב, מאשר בבית. אני עם מערכת מושקעת ברכב כבר יותר מארבע שנים, ולא מפסיק להנות ממנה. היא תעבור גם לרכבים הבאים. עופר, לא הייתי מוותר על HU האיכותי , לדעתי חפש דגמים ישנים של אלפיין כמו 9835,9833 9815 הנפלא כניראה לא תמצא. מה שאר הרכיבים שלך?
avatar
oferT 1970-01-01 02:00:00
כאמור אני מחפש HU איכותי -יש כרגע אלפיין CDA117 שאני רוצה או 9887. 137BTi יקר מידי עבורי לצרכים שלי. ( בעבר הייתי רוכש אותו בלי לחשוב פעמיים) יש כמה קומפוננטים של רוקפורד+ מספר מגברים -חלק עדין לא מורכבים חלק מורכבים ברכב נוסף. אבל אני חושב לרכוש סטים חדשים של מורל או הרץ אולי פוקל, נראה אחרי רכישת HU
avatar
Alberto 1970-01-01 02:00:00
לדעתי אין על שילוב של מורל והגברה של ג'נסיס. לפחות לטעמי.
avatar
אורי_ו 1970-01-01 02:00:00
יש עוד 2 -3 10 חברות בעולם. ג'נסיס חברה טובה, אבל זהו.
avatar
Alberto 1970-01-01 02:00:00
יש לך ניסיון איתם?
avatar
אורי_ו 1970-01-01 02:00:00
יש לי ניסיון בתחום האודיו לרכב של 18 שנה . עזרתי בתכנון שני רכבים ל EMMA ישראל. מספיק?
avatar
Alberto 1970-01-01 02:00:00
נשמע ששמעתה כמה מערכות רכב בחיים. רוצה לפרט קצת?חברות, שילובים מוצלחים?
avatar
אורי_ו 1970-01-01 02:00:00
שמעתי המון. באמת. קשה לי לחוות דעה ככה. אחד הדברים הכי חשובים הוא בכלל הרכב עצמו. שמעתי מערכות מדהימות ברכבים פח, שנשמעו ככה. ולהפך.
avatar
Alberto 1970-01-01 02:00:00
ולך יש מערכת ברכב?
avatar
אורי_ו 1970-01-01 02:00:00
מה אתה חושב?
avatar
Alberto 1970-01-01 02:00:00
מעמדתך מחייב, לא? :)
avatar
אורי_ו 1970-01-01 02:00:00
אכן כן.
avatar
Alberto 1970-01-01 02:00:00
יפה.. ומה מרכיביה?
avatar
אורי_ו 1970-01-01 02:00:00
מישמש אחד גדול :) רדיו דיסק של אקליפס. שני מגברים של פייז לינאר (מקורי). סאב של פייז לינאר בתיבה בעיצוב ובניה עצמית. רמקולים : וופרים וקרוס של CANTON CS2.16 , טווטרים של ETON. והכל בגולף.
avatar
Alberto 1970-01-01 02:00:00
משמש נחמד:) היקר לדעת לשלב והסאונד הסופי. אני מרובע בקטע הזה...., מקפיד על קומפוננט שלם מאותה חברה אצלי 2 מגברי ג'נסיס, אחד דואל מונו ל קומפוננט של אקסטנט ( מורל הייבריד ישן) והשני מונו לסאב של ג'נסיס 10' בתיבה אטומה . HU אלפיין 9815 הכל בפוקוס. גם הסאונד :)
avatar
אורי_ו 1970-01-01 02:00:00
אז אנחנו דיי דומים. הולכים על אותו גוון של סאונד בין הרכיבים. מבחינתי השילוב הנכון לרכב זה HU יפני וכל השאר גרמני לרוב. לדעתי המערכות הגרמניות לרכב נשמעות הכי טוב.
avatar
Alberto 1970-01-01 02:00:00
כן גוון , התאמה... גרמני לא ממש יצאה לי לשמוע יצאה לשמוע כמה רכבים מבוססי סקאן-ספיק, איך הכל הגברה אקטיבית...לא התחברתי. חסר מוזיקה. אני מעדיף קרוס ייעודי.
avatar
אורי_ו 1970-01-01 02:00:00
כן גוון , התאמה... גרמני לא ממש יצאה לי לשמוע יצאה לשמוע כמה רכבים מבוססי סקאן-ספיק, איך הכל הגברה אקטיבית...לא התחברתי. חסר מוזיקה. אני מעדיף קרוס ייעודי. אם שמעת את זה בארץ הסיבה היא פשוטה. 90% מהאנשים שמתעסקים בתחום הזה בארץ לא מבינים כלום באודיו, מוזיקה ובעיקר באלקטרוניקה. לעומת מערכת ביתית שבה לרוב אתה מקבל מכשירים סגורים ורק מתאימים בינהם באודיו לרכב צריך להבין טיפה יותר בצד האלק'. א. הבנה בחשמל הרכב. כלומר, שהמערכת הכללית של הרכב תחזיק את הרכב. לי למשל יש אלטרנטור מקורי של VALEO . נכון הוא בן 16 אבל הוא איכותי ביותר. הרכב שלי אמנם ישן, אבל נבנה עוד בזמן של BUILT TO LAST והכבלים עבים ואיכותיים. אנשים חושבים שזה שהם עשו חיבורי כבלים גדולים (בפורום כלשהו בארץ קראו לזה 3 הגדולים) ושמו מצבר של אופטומה, אבל השאירו אלטרנטור סיני סוג ז עם מערכת ניהול חשמל של רכב יפני כלשהו אז זה אומר שהם עובדים עם חשמל מספיק זה בדיחה. ב. הבנה בכיוונון המגברים. הבנה בכיוונון הקרוסים הפנימיים של המגברים. ג. הבנה באיך אמורים לחבר הכל. ד. כמה פעמים נתקלתי במתקינים ויבואנים "גדולים וידועים" שחיברו למגברים שאמורים לעמוד בברידג' ב 4 אוהם, סאבים ב 2 ו1 אוהם, והרסו את המגבר, הסאב והכל. העיקר כדי שיגידו שהם נתנו יותר ווליום.. והסיפורים ממשיכים, תאמין לי. אגב , אחד הדברים היותר גרועים זה שאנשים קוראים המון מידע באינטרנט וחושבים שלפי זה הם יודעים בדיוק מה אור כל כיוונון של קרוס. יש בזה גם המון הבנה של מה אני שומע באוזן, וגם הבנה של איך האוזן שומעת.
avatar
Alberto 1970-01-01 02:00:00
אמת מוחלטת אורי. רוב הרכבים נשמעים זוועה. לצערי. לי אין אלטרנטור מיוחד, כניראה זה היה משפר, למרות שאני מרוצה מאוד,בזמנו עשו לי כיוונים טובים בפזות , וגם בקרוס של מגברים. מתקין שלי עשה עבודה מצויינת.
avatar
אורי_ו 1970-01-01 02:00:00
הוא לא מייוחד הוא פשוט ישן וטוב.
avatar
Alberto 1970-01-01 02:00:00
:בעד:
avatar
mash 1970-01-01 02:00:00
נהניתי לקרוא את המאמר, במקרה גם אני רכשתי את האלפיין הנ"ל (178BT) אם זיהיתי נכון לפני חודשיים בערך ,הזמנה מחו"ל ולא מתחרט לרגע הרכב שלי הגיע במקור עם סט רמקולים של בוס שכלל סאב ומגבר שאותם לא החלפתי וההבדל לאחר החלפת ה HU היה שמים וארץ
avatar
אורי_ו 1970-01-01 02:00:00
עכשיו נשאר לך להחליף את הבוס למשהו טוב :)
avatar
oferT 1970-01-01 02:00:00
נכון שאין הרבה מתקינים טובים. נפלתי בעבר בכמה כאלו . לכן התקנתי רק במקום אחד בתל אביב. מניסיוני מבנה הרכב מאוד משפיע על הסאונד. בעבר הרחוק היה לי רכב שהבגאז היה יחידה אחת עם החלון האחורי שיצר חלל גדול מאחור. בניתי לבד סטנד מעץ סנדוויץ כפול (כמה ימים טובים לקח לי) כך שהרמקולים שכבו בתוך העץ בלי בליטה החוצה -כיסיתי את הכל עם בד אקוסטי. כל זה חובר להגברה של רוקפורד + סט קומפננט תואם מקדימה מחובר למגבר קטן (לא זוכר מה היה) הסאונד שיצא לי היה אחד הטובים שחוויתי, למרות שהשקעתי בעתיד יותר כסף על מערכות- לא הגעתי לאותה תוצאה. אגב גם את הסט הזה הרימו/גנבו. (כולל העץ הרמקולים/הגברה בשלמותם)
avatar
נירקום 2013-06-11 16:31:07
ליאור שלום, תודה על הכתבה. יש לי סקודה סיטיגו וחשבתי לעשות גם כן שידרוג של השמע. אני לא פריק של סאונד, ולא מחפש להשקיע הרבה כסף. יש לי קומפוננט של xtant שאני מתכוון לשם ברכב במקום הרמקולים הקידמיים הנוכחיים, ואני מתלבט האם להחליף את המערכת המקורית של הרכב. יושב לי בבית דגם ישן של pioneer premier, ואני שואל את עצמי עד כמה שווה יהיה להתקין אותו במקום הרדיו המקורי שיש ברכב. האם לדעתך אני אקבל שיפור מהותי בסאונד? האם יש פונקציות מסויימות ברדיו המקורי שלא יעבדו אם אני אחבר את הפיוניר? תודה מראש על העזרה. ניר
avatar
liorkoren 2013-06-11 17:04:44
שלום ניר, לטעמי האישי, הרדיו המקורי נשמע בסדר ב- CD, אבל די גרוע ברדיו (לא מבחינת איכות הקליטה, אלא הצליל עצמו). לדעתי, הפיוניר יציג שיפור שמיע בהחלט. גם המגבר הפנימי שלו יהיה טוב יותר (במקרה בו אתה לא תחבר מגבר חיצוני). לרדיו המקורי יש 4X20 וואט, אני משער שאצל הפיוניר זה 4X50. אם יש לך קישור לדגם פיוניר הזה, נוכל להשוות בין התכונות הנוספות שלהם.
avatar
אורי_ו 2013-06-11 17:04:54
כן. לך על זה. וקנה מגבר כמו של ליאור למשל. :)
avatar
oferT 2013-07-11 08:06:42
אכן החלפת רדיו דיסק משפרת את איכות השמיעה. הבעיה בדרך כל היא החלפת מכשיר מובנה שכולל יישומי מולטי מדיה ושליטה מההגה כולל Bluetooth ושאר פינוקים-גם במקרים אלו ראיתי כבר התקנות במקומות נסתרים/אחרים ברכב שלא על חשבון המקורי/פנל קדמי.
avatar
liorkoren 2013-07-11 08:26:51
בסיטיגו אין מולטימדיה במכשיר המקורי, כך שאין בעיה מהבחינה הזו.
avatar
oferT 2013-07-11 08:38:42
אם ככה ההחלטה יותר קלה.
avatar
נירקום 2013-08-11 15:41:18
תודה על התגובה. האם תוכל בבקשה להוסיף לינק לאתר שדרכו רכשת את פאנל הפלסטיק?
avatar
liorkoren 2013-08-11 17:19:05
avatar
מייקל23 2016-08-06 14:15:28
היי חברים. אני בדיוק עושה את ההחלפה האמורה בסיטיגו, ומתבלט לגבי הציוד שאני בוחר...אני לא צריך הייאנד, מספיק לי סאוד נעים וסבבה, שבכל מקרה יהיה פי כמה מאשר הדרעק שיש כרגע. מה שאני חושב עליו כרגע הוא סט רמקולים 5.25 אינטש JBL CS752 סט רמקולים 6X9 JBL GX963 אחד מהשניים: רדיו דיסק USB BT PIONEER DEH-X4750BT או רדיו BT לרכב ALPINE UTE-72BT ולא יודע אם יש טעם להוסיף SUB JBL 12.... אשמח לכל עזרה ו/או תגובה :)
avatar
liorkoren 2016-08-06 15:28:25
האלפיין נראה דגם טוב למחיר. סאב 12 נראה לי גדול לרכב (תרתי משמע, גם במקום שהוא תופס). לדעתי עדיף 10״ או 8״ אם אתה מעדיף בס הדוק ומהיר יותר.
avatar
מייקל23 2016-08-06 15:29:11
אני גם יכול להשיג אותו מחו"ל בסביבות 450 ש"ח, חדש. שכחתי לציין את זה
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


הרשם לעדכוני האתר
Email: