סמארטפון הדגל LG G2 במבחן – בול פגיעה?

גולן טופמן
24-10-2013 09:30

LG G2 בסקירה מקיפה: המכשיר מכוון אל צמרת עולם הסמארטפונים, הוא מתגלה כמהיר מאוד, בעל סוללה שמחזיקה זמן רב ועם מסך חד, בהיר ומענג לצפיה. LG הטמיעה במערכת ההפעלה גם תוספות משלה. ביקורת סמארטפון עם תמונות לדוגמה מהמצלמה.

בשנים האחרונות מתנהלת מלחמה על פסגת הר הסמארטפונים, בעיקר בין שתי שחקניות: אפל וסמסונג. אפל הייתה הראשונה להציג סמארטפון מולטי-טאץ' מתקדם שהצליח לכבוש את לב הציבור וכעבור זמן לא רב, הגיח הגלקסי הראשון, אשר הראה שיש אלטרנטיבה לסטיב ג'ובס. כיום, מדובר באופרה שונה לגמרי: האייפון אינו בהכרח מוביל בכל מדינות העולם ומכשירי האנדרואיד תפסו תאוצה כאשר אין בלעדיות גמורה לאחד מהצדדים. בשנים האחרונות סמסונג היא זו שייצגה את עולם האנדרואיד בכבוד הרב ביותר, בעוד שהיצרניות האחרות מנסות ומנסות ו...מנסות. בעיקר מנסות, אבל לא תמיד מצליחות. בין היצרניות הגדולות, פרט לסמסונג, ניתן למצוא את סוני, HTC ו-LG. המשותף לשלושתן הוא בשנים האחרונות הן בעיקר נלחמות על מעמדן. סוני הציגה את ה-Z וכעת גם את ה-Z1 ו-HTC מעט התייצבה עם סדרת מכשירי ה-One המוצלחת.

ומה עם LG? כמו חייל משוחרר שטס להודו - היא לא ממש מצאה את עצמה, לפחות לא בעולם הסלולר. שלא תבינו אותי לא נכון – LG היא אחת היצרניות הותיקות והיא השיקה עד היום שלל מכשירים וביניהם סמארטפונים דוגמאת ה-Optimus, Nexus 4 ובקרוב גם ה-Nexus 5, כולל טאבלטים נהדרים מסדרת ה-Nexus. אז מה היה חסר עד היום? מדוע ההרגשה הזו? מסתבר כי בכדי לעלות על דרך המלך, צריך לייצר מלך של ממש.

והנה LG מציגה את ה-G2, מכשיר אליו נשואות כל עיני הצרכנים והמתחרים. מכשיר שצריך לקחת אותה לשיאים חדשים. האם כל הציפיות מוצדקות? האם ה-G2 הוא הקלף המנצח אשר סוף כל סוף יקח את LG מדרגה אחת למעלה למאבק של פנים מול פנים עם ה-Galaxy S4 והאייפון 5S? בואו נראה.

LG G2 Review
מבנה יעיל, ניצול שטח הפנים וגב חזק

לפני שנכנסים לעניינים הטכניים, הדבר הראשון שקובע הוא המראה. זה בעצם הדבר הראשון בו אנו נתקלים בהוצאת המכשיר מהקופסה.

חלק למעלה ובצדדים
בכל הסקירות שלנו אנו תמיד מפרטים על לחצנים ומשתמשים במונחים "דופן ימין", "דופן שמאל", "קדמת המכשיר" וכן הלאה וכן הלאה. ה-G2 מאוד רוצה שהמסך יתפוס מאה אחוזים מתשומת לבכם ולכן לא תמצאו לחצנים בקדמת המכשיר. נחשו מה? גם לא בצדדים. ניחוש פרוע עוד יותר? גם לא למעלה. אז איך מדליקים את המכשיר?
בגבו של המכשיר ממוקמים שלושה כפתורים, אשר מסודרים כיחידה אחת: לחצן הגברה, לחצן הנמכה ובאמצע – כפתור הדלקה וכיבוי, מלבני ומעט מעוגל אשר סביבו נורה. זה הכפתור היחיד במכשיר - אם אינני טועה, זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שהכפתור היחיד במכשיר סלולרי כלשהו הוא בגבו.

LG G2 Review
בתחילה נראה הדבר מוזר ביותר והאצבעות מחפשות כל הזמן כפתורים למעלה ובצדדים - אבל אין. אקדים ואומר שהמיקום, אשר נראה חריג בתחילה, מתברר בהמשך כחכם ביותר והנועזות של LG הצליחה כאן בענק. זוהי כבר נקודת זכות ראשונה ל-G2. פינוי המקום בצדדים ומלפנים, הופך את המכשיר לחלק ופשוט. לא צריך ללחוץ בטעות על כפתורים ואפשר גם להחזיק את המכשיר בחוזקה בלי פחד שאחד מהם יילחץ. החוסר בכפתורים הופך את המכשיר לסולידי עוד יותר וללא חלקים רועדים ונעים, זאת במיוחד כאשר לא קיים בו פאנל נשלף והמכשיר כולו עשוי מפלסטיק קשיח ומבריק.

בעניין זה, אסכם ואומר שהקו העיצובי אינו מהפכני, חומר הבנייה אינו האיכותי ביותר כפי אפשר למצוא במכשירי אפל ו-HTC, אך ניצול שטח הפנים לשם המסך הוא ההברקה. מקדימה, המכשיר הוא כולו מסך. גודל המכשיר זהה לגלקסי S4, אך המסך גדול הרבה יותר, בזכות ויתור על כפתורים וצמצום שטח המסגרת. על הלחצנים שכן קיימים על גבי המסך, תוכלו לקרוא בהמשך.
מידות המכשיר: 138.5 x 70.9 x 8.9 mm (אורך, רוחב, עובי) ובמשקל של 143 גרם.

LG G2 Review
מפרט - ללא פשרות

ה-G2 מצוייד במיטב החומרה לפי שעה. מעבד Snapdragon 800 שלQualcomm בעל ארבע ליבות עם כוח עיבוד של 2.26 GHz הוא לב ליבו של המכשיר. הוסיפו לזה 2GB RAM וקיבלנו פתיחה מושלמת. מסך המכשיר הינו בגודל של 5.2 אינץ' וברזולוצייה של 1920X1080 בצפיפות של 424 פיקסל לאינץ', בטכנולוגית True HD-IPS ובעל 16 מיליון צבעים. ציפוי המסך, כנהוג, הינו בזכוכית גורילה 2.
מצלמת המכשיר הינה בעלת חיישן של 13 מגה פיקסל ובעלת מייצב אופטי ויכולת צילום וידאו עד 60 פריימים לשנייה ברזולוצייה של 1080P. המצלמה הקדמית הינה בעלת חיישן של 2.1 מגה-פיקסל ויכולת צילום וידאו עד 30 פריימים לשנייה ברזולוציה של 1080P.
המכשיר מגיע בשתי גרסאות – עם אחסון מובנה של 16GB  או 32GB, ללא יכולת הרחבה. את כל זה עוטפת גרסת אנדרואיד ג'לי בין 4.2.2.

מסך – צבעים חיים, ניצול שטח חכם

המסך של ה-G2 הוא אחד המסכים הטובים שראיתי על גבי מכשיר סלולרי. הצבעים מרגישים טבעיים מאוד (כל כך טבעיים, שקשה היה להעבירם בתמונות המוצר בסקירה), הניגודיות מצוינת והתמונה חדה מאוד. מאחר וכפתור הנעילה נמצא מאחור, הגדילו לעשות ב-LG והעניקו למסך את היכולת להגיב לנקישות האצבע שלנו, גם כאשר הוא נעול. אמהר לציין שמדובר באחד הפיצ'רים החשובים ביותר בהתפתחות המכשיר הסלולרי. אינני יודע מדוע לא חשבו על הרעיון המצוין עד כה, אבל הנה – LG עשו את זה. הקשה כפולה על המסך תנעל אותו למצב שינה והקשה כפולה על המסך בעודו במצב שינה, תדליק אותו הישר למסך הנעילה.

LG G2 Review
בגלל מיעוט הכפתורים הפיזיים, נמצאים כפתורי הניווט על גבי המסך עצמו: תפריט, בית וחזרה. את הכפתורים ניתן לערוך, לסדר את מיקום ואף להחסיר או להוסיף במידת הצורך.

ממשק - לא על האנדרואיד לבדו

ב-LG הביטו הצידה למתחרה העיקרית בגזרת האנדרואיד וראו את השיפורים והשדרוגים שמכניסה סמסונג עם ממשק ה-Touch Wiz שלה. LG פועלת כאן באותה הגישה - המכשיר מגיע עם שלל אפליקציות מובנות ומותקנות כגון מילון, תרגומון, חבילת Office  של Polaris, שירות גיבוי לכלל המכשיר ותוכנה לא רעה לעריכת וידאו. המכשיר אינו מגיע עירום וגם לפני שנתקין בו את האפליקציות האהובות עלינו, ניכר שהמכשיר מגיע עם לא מעט אפליקציות מהאריזה - לטובה או לרעה, אבל לדעתי במקרה זה, לטובה, שכן LG G2האפליקציות המותקנות נותנות מענה יפה. בנוסף לכך, LG פוצחת בשיתוף פעולה עם חברת הענן BOX וזאת כמענה לשיתוף הפעולה של סמסונג ודרופבוקס.

אפליקציה נוספת ונחמדה במכשיר הינה שלט רחוק אשר מתממשק עם מאות מותגי אלקטרוניקה ומסוגל לשלוט על שלל מכשירים אלקטרוניים כמון טלויזיות, נגני DVD, ממירים ואפילו מזגנים. זוכרים את שעון השלט של Casio? כמה מסכי טלויזיה כיבינו מבעד לחלונות הראווה? בהצלחה.
לא מדובר כאן רק על אבזור יסודי של אפליקציות - כל ממשק ה-G2 מאוד יצירתי ושונה. אעבור על כמה תכונות, שלדעתי הופכות את ה-G2 לאחד המכשירים הטובים אשר יצאו בשנים האחרונות.
Qslide- G2 מציג תכונה חדשה לגמריי בדמות ה-Qslide. תכונה זו מאפשרת עבודה עם חלונות. מדובר עדיין באפשרות מוגבלת שכן ניתן לפתוח רק שני חלונות בו זמנית, אך מדובר בתכונה מקלה ביותר. אפליקציות כמו חייגן, יומן, לוח שנה, נגן הוידאו, דפדפן המכשיר והמחשבון ניתנים למזעור ואף שליטה בשקיפות החלון. המסך מספיק גדול כך שמזעור החלונות אפקטיבי ואינו רק בגדר גימיק.

הודעות קופצות

אתם נוסעים לחתונה במקום שמעולם לא שמעתם עליו. ה-Waze מופעל ואתם תלויים לגמרי בהנחיות על תוואי הדרך. לפתע נכנסת שיחה וכובשת את כל שטח המסך ובעצם כך מעלימה לנו את חלון הניווט. לא כאן. ה-G2 יקפיץ פופ-אפ קטן במעלה המסך ברגע קבלת השיחה בעת שאפליקציה אחרת פתוחה.
גם בהודעות  SMS- לא משנה היכן האנו נמצאים בתפריטי המכשיר, הודעת ה-SMS תקפוץ על גבי המסך בחלונית פופ-אפ. מדובר באפשרות מצוינת, רק חבל שאינה יכולה לפעול גם עם ה-Whatsapp.

מקלדת

לא כל מקלדות האנדרואיד נוחות וכל יצרנית משתדלת להכניס יתרונות ותכונות למקלדת על מנת להקל את אופן העבודה. המקלדת של ה-G2 מצויינת וכוללת הכל: כפתור מקוצר לאמוג'י (אמוטיקונים), שורת מספרים וכן גם כפתור מקוצר להעלאת מסמך. בהתאם לגודל המסך, כפתורי המקלדת גדולים מספיק ונוחים.

LG G2 Review
מחוות ותנועה
LG מכניסה את עולם המחוות גם למכשיר הדגל שלה. ניתן לענות לשיחה ע"י הצמדת המכשיר לאוזן וכן להשקיט צלצול באמצע ישיבה ע"י הפיכת המכשיר על פניו. הרמת המכשיר מהשולחן תאפשר את הנמכת עוצמת הצלצול.
ובכלל – ממשק המכשיר מרגיש מצוין ומשדר חדשות ויצירתיות כבר משחרור הנעילה - אפשרות ברירת המחדל של שחרור המכשיר מנעילה היא גרירה של סוג של חור פורטל שכזה אשר הרחבתו מאפשרת לראות את מסך הבית ופתיחתו לרווחה משחררת את הנעילה.

ביצועים - סוללה חזקה שאינה מנידה עפעף


המכשיר מגיב יפה לכל נסיון להעמיס אותו והתחמם אצלי לעתים נדירות. הסוללה היא גולת הכותרת כאן ולמרות שיש מעבד חזק ומסך כה איכותי, הסוללה מצליחה לסחוב את כל המכלול בצורה מדהימה. בכל יום נתון ניתקתי את המכשיר מהמטען ב-8:00 בבוקר. כל האפליקציות היו על Push ועדכונים אוטומטיים והמיילים לא הפסיקו לזרום. ההפתעה הגדולה: בשעה 18:00, בסוף יום העבודה, חזרתי הביתה כאשר מחחון הסוללה עומד על בין 70%-80%. זה נתון חריג מאוד לטובה בנוף הסמארטפונים וזה נהדר לראות שב-LG לא שכחו שמדובר בדבר לא פחות חשוב ממפרט המכשיר. יש גם חיסרון – הסוללה אינה ניתנת לפירוק ובדומה ל-HTC One ומכשירי האייפון – הגוף הינו אחוד וללא גב נשלף.

ה-Benchmark של Antutu הניב תוצאה חסרת תקדים של 35275 עם יתרון על ה-Note 3 (אותו אנו סוקרים במקביל כרגע) ויתרון מאוד משמעותי על המתחרים One ו-S4.

LG G2
בבדיקה הגרפית המסורתית, חליפת איש העכביש נראתה נהדר עם פירוט מצוין והמשחק רץ בצורה חלקה ומהנה. גם משחק המירוצים Real Racing עבד ללא חת וכן גם משחק הכדורגל החדש Fifa 14 פעל נהדר וגם שם מנצ'סטר יונייטד הפסידה בדרבי.

LG G2
מצלמת המכשיר - מייצב אופטי, חדות נהדרת וצבעים טובים

ל-G2 יש גם מצלמה מעולה. כאן מתהדרת המצלמה ב-13 מגה פיקסל (אם כי אין לשפוט מצלמה רק לפי סעיף זה), מה שאומר תמונות גדולות מאוד מבחינת גודלן - מאפשרות פיתוח בגדלים יפים. מעבר לגודל התמונות, ניכר היה שהן חדות מאוד, עם צבעים טבעיים ויפים. הפוקוס מהיר מאוד והלכידה גם כן.

LG G2 Camera image sample
למצלמה מייצב אופטי מובנה אשר פועל נהדר גם ברעידות יחסיות של היד וזה מתבטא יפה בוידאו. בעת צילום תמונת סטילס נוכל לראות הצגת נקודות פוקוס על גבי המסך, בדומה למצלמות דיגיטליות מתקדמות, דבר שנותן תחושה טובה לצילום וממחיש את יכולת המיקוד הטובה.

מצלמת הסטילס מכילה אפשרויות צילום רבות וביניהן פילטרים רבים, פנורמה וגם אפשרות לצילום HDR עם חשיפה גבוהה לכל הפרטים בעת הצילום. בצילום המגדל הצבעוני, הצלחתי להבליט גם את השמיים בשימוש בתכונה המובנית של המכשיר. גם לאחר הצילום ניתן לערוך את התמונה ולהוסיף פילטרים וכן גם לערוך את רמת הניגודיות, הצבעים והבלטת הדמויות שבתמונה.

וידאו
מצלמת הוידאו של ה- LG G2 מרשימה גם היא ולצד צילום בקצב גבוה של 60 פריימים לשנייה ב-Full HD כפי שפירטתי בהתחלה היא מגיבה מהר ומספקת תמונה חדה מאוד ביחס למצלמות סלולר אחרות.


ישנה אפשרות חביבה מאוד במצלמה תספק לכם בידור רב: הדגשת איברי פנים עם פוקוס עוקב. פה, אף, עיניים ועוד יקבלו הגדלה מוגזמת או עיוות מצחיק אחר בזמן הצילום ולמרות שהמצולם זז, האפקט נשמר בכל זמן. מדובר בטכנולוגיה מתקדמת ומעניינת אשר מבשרת לגבי עתיד יכולות הצילום במכשירי LG- עצם העובדה שניתן לעוות רק פרט מסויים והוא ימשיך לקבל את העיוות ללא קשר לתנועות המצולם, הרי שיש למצלמה חיישן עוקב ויכולת זיהוי גבוהה מאוד.

LG G2 Camera image sample
תכונה נוסף במצלמה הוידאו היא Audio Zoom: ניתן לבחור אנשים מסוימים בתמונה והמכשיר ידגיש את קולם ביחס לגורמים האחרים בתמונה.

סיכום – בול פגיעה

LG פגעה כאן בול. לאחר נסיונות רבים מצליחה החברה להתייצב בחזית התחרות עם מכשיר שלא מסתפק בהשוואת מפרט, אלא קובע את הסטנדרטים החדשים.

המכשיר מתגלה כמרשים, עומד בעומסים ובעל ממשק נהדר. מיקום הכפתור בגב המכשיר מעלה סימן שאלה אצל רבים אבל ניתן להתרגל אליו במהרה, שכן אין חובת שימוש בו פרט לכיבוי והפעלת המכשיר. הפעלת המכשיר ממצב שינה ע"י טפיחה כפולה על המסך היא דבר מבורך ואינטואיטיבי אשר מסייע לחוויית המגע להיות מושלמת ולבצע צעד נוסף לעתיד ללא כפתורים פיזיים.

סוללת המכשיר קובעת רף חדש וקשה לתחרות ומאפשרת ל-G2 להיות מפלצת של ממש עם זמן חיים של שעות רבות ללא תלות במטען.

עלותו של המכשיר אינה גבוהה ביחס לחבריו בשוק האנדרואיד ומצד שני נמוכה באופן משמעותי מעלות האייפון 5S, כך שמדובר גם במחיר תחרותי יחסית, אשר מאפשר ל-G2 להיטמע ולחדור לשוק בצורה יפה.

מחירים
מחיר רשמי לגרסת 16GB מיבואן רשמי (רונלייט דיגיטל): 3,199 ש"ח
גרסת 32GB: מחיר 3,499 ש"ח


בעד: סוללה ענקית, מסך חד ואיכותי, מעבד עוצמתי, מפרט איכותי, ממשק נהדר, מידות הגוף ביחס לגודל המסך.
נגד: זיכרון לא ניתן להרחבה, סוללה אינה ניתנת להחלפה.

LG G2 - תמונות דוגמה נוספות

LG G2 Camera image sample

LG G2 Camera image sample

LG G2 Camera image sample

מעבר לתגובות בפורום