חדר קולנוע ביתי לעשירים: מקרן 4K ותאורה צבעונית דינמית

ליאור קורן
14-10-2013 11:00

סוני וחברת טופ אודיו מציגות: כך צופים העשירים בסרטי קולנוע בבית, עם חדר הדגמה בעלות של מיליון ש"ח, מקרן קולנוע ביתי ראשון ברזולוציית 4K, כורסאות חשמליות ומערכת נשלטת מחשב אפל.

חברת טופ אודיו וישפאר יבואנית סוני מציגות לראשונה בישראל חדר קולנוע ביתי אשר מדגים שילוב של בית חכם, מערכות תאורה צבעוניות המסונכרנות עם התמונה ומקרן קולנוע ביתי ראשון ברזולוציית אולטרה HD. בחדר הושקעו כמיליון ₪ ובנייתו ארכה כ – 3 חודשים.


כורסא ומסך אישי לשליטה

חדר הקולנוע נבנה בהרצליה והוא מיועד להדגים את הטכנולוגיות העדכניות בתחום, חלק מהטכנולוגיות הללו (כמו מערכות שליטה) מתחילות להגיע לבתי הצרכנים כבר עתה במחירים זולים יותר, לאחרות, כמו מקרן ה- 4K יקח זמן רב יותר. החדר מכיל מקום לעשרה צופים: שתי השורות הראשונות כוללות שש כורסאות עור גדולות ומפנקות שיובאו מארצות הברית (Elite HTS), הן נשלטות חשמלית וכוללות מקום לכוס משקה או כיבוד. מאחור, ניצב בר וצמודים אליו עוד ארבעה כיסאות.

קולנוע ביתי 4K
בכל שורת מושבים ישנו מסך iPad מובנה המאפשר שליטה בכל המערכות בחדר: במערכת החשמל החכם – עמעום התאורה, החלפת צבעים בתאורת הרצפה, קיר או תקרה. האייפד מאפשר כמובן להפעיל את מערכות האודיו-וידאו ואפילו לגלוש באינטרנט. המערכת מסוגלת גם לנגן שירים מהאייפון וממקורות נוספים וגם להציג שיקוף מסך מלא של מחשבים, סמארטפונים וגם טאבלטים. בשורה השלישית נמצא מחשב אפל iMac המאפשר שליטה על המערכות השונות.


קולנוע ביתי 4K
החדר מטופל אקוסטית – יש פאנלים אקוסטים כהים צמודים לקירות והם בולעים תדרים שגורמים להדהוד מיותר. התקרה גם היא אקוסטית ועל הרצפה יש שטיח מקיר אל קיר.

7.2 רמקולים

הרמקולים הקדמיים נמצאים מאחורי המסך ההקרנה בגודל 137” מתוצרת חברת Screen Excellence. המסך מיועד למערכת קולנוע ביתי ויש בו חורים קטנים המאפשרים לגלי הקול לעבור דרכו, מבלי להפריע לתמונה להיות מוצגת עליו (Acoustically Transparent). בדרך זו, הצליל מגיע בדיוק מאותו מקום אליו העיניים מופנות. בחדר הותקנו 7.2 רמקולים של B&W מסדרת CT – Custom Theater. מתחת למסך, מוצב זוג סאב וופרים. בקירות בצדדים מותקנים בתוך נישה רמקולים סראונד וגם מאחור – בקיר האחורי מצוי עוד זוג רמקולים Surround Back. הצליל שמפיקה המערכת הוא דינמי מאוד, עם בס עמוק שפועם בחדר מבלי להיות נפוח מדי אלא הדוק.

קולנוע ביתי 4K
בחדר, הותקנו גם ארבעה פאנלים אקוסטיים של פיליפס - Luminous Textile, הפאנלים מותקנים על הקיר בצד וממשיכים גם לתקרה. במבט ראשון הם שחורים למראה, אולם בלחיצת כפתור הם מתעוררים לחיים בעזרת מערכת תאורת לד צבעונית חכמה ומציגים אפקטים דינמיים של אור בסנכרון עם התוכן המוקרן.

מקרן 4K הראשון לבית

בחדר זה, הותקן מקרן קולנוע ביתי של סוני מדגם VPL-VW1000ES 4K, זהו למעשה המקרן הראשון בעולם עם רזולוציית 4K המיועד להתקנה בבית. המחיר אינו שווה לכל נפש ועומד על 129,000 ש"ח ובתמורה לכך, תקבלו תמונה בעלת פי ארבעה יותר פיקסלים מאשר בטלוויזיה או מקרן Full HD. זהו תקן שמיועד במקור לאולמות קולנוע מסחריים וכעת מתחיל להגיע גם לחדר הקולנוע בבית. התמונה ברזולוציית 4K (עם 4096*2160 פיקסלים) נראית כמובן חדה להפליא, אבל למרבה הפלא המקרן מטפל היטב גם בתוכן DVD רגיל שנראה לא רע על המסך. המקרן מציג גם שחור מרשים בתמונה (עם יחס ניגודיות של אחד למיליון) והוא תומך גם בהצגת תלת מימד.

קולנוע ביתי 4K

תוכן הוידאו באיכות 4K מוצג בשלב זה ממערכת סטרימר יעודית של סוני, רוכשי המקרן יוכלו להנות ממספר קטן עדיין של קטעי הדגמה או סרטים ויאלצו להמתין עד שכמות התכנים תהיה גדולה.

 

קולנוע ביתי 4K

קולנוע ביתי 4K

קולנוע ביתי 4K

מעבר לתגובות בפורום