כמות מסכי ה- AMOLED צומחת בזכות סמסונג

ליאור קורן
13-10-2013 19:45

נתוני המשלוחים בעולם מראים: כמות מסכי ה- OLED בהם נעשה שימוש בעיקר בסמארטפונים צומחת בשנה האחרונה, בעיקר בזכות סמסונג.

OLED וגרסתה לסמארטפונים המכונה AMOLED מראה גדילה מוחשית: על פי חברת המחקר IHS, כמות המשלוחים העולמית של מסכי AMOLED הגיעה ל- 53.1 מיליון יחידות בשלושת החודשים – אפריל עד יוני 2013, זו עליה של 41% ביחס לאותה תקופה בשנה הקודמת.

מי שאחראית לעליה הגדולה היא בעיקר סמסונג אשר עושה שימוש במסכים אלו בדגמי סמארטפונים רבים שלה. היא הצרכנית הגדולה ביותר של טכנולוגיית ה- AMOLED. היא גם מייצרת מסכים כאלו וגם כאן היא נחשבת לגוף הגדול ביותר בתחום.
הסמארטפון שהיה ה-"לקוח" הטוב ביותר של AMOLED ברבעון השני של 2013 הוא סמסונג גלקסי S4, שכולל מסך בגודל 4.99" ורזולוציית Full HD. וכ- 10 מיליון מסכי 4.99" נשלחים בכל חודש, גם הדגם הקודם גלקסי S3 מציג מספרים יפים (עם מסך בגודל 4.8") אבל הכמות הולכת וקטנה, בגלל הדגם החדש יותר שמחליף אותו.

גודל 4" ומעלה שולט


בתוך קטגוריית ה- AMOLED, מסכים בגודל 4" ויותר הפכו לחלק הארי – כ- 85% מכלל המשלוחים, בעוד מסכי 5" ומעלה תופסים כ- 9% ואילו מסכים קטנים – 3", תופסים רק כ- 5.3% מכלל הקטגוריה. לקטגוריית ה- OLED נכנסו השנה גם טלוויזיות, בגדלי פאנלים של 55", אולם הן תופסות פחות מ- 1% ומספרן זניח לעת עתה.


AMOLED Galaxy S3
עדיין חלק קטן בלבד מהשוק


למרות השגשוג היחסי, טכנולוגיית ה- OLED תופסת נתח שוק קטן יחסי מכלל המסכים. ברבעון השני של 2013, נעשו לא פחות מ- 743 מיליון משלוחי של מסכי LCD בעולם – המשמשים בסמארטפונים, טאבלטים ומכשירים נוספים. מה שאומר כי ה- OLED תופס רק כ- 6% מכלל עולם המסכים וכ- 9% מתחום הסלולאר.

מעבר לתגובות בפורום