טאבלט Asus Memo pad HD7 במבחן

ליאור קורן
12-10-2013 08:30

עבור הטאבלט החדש של אסוס, תקבלו עודף מ-1,000 ₪ ובתמורה תקבלו מסך בגודל 7", ביצועים טובים ומערכת הפעלה מודרנית. ביקורת טאבלט Asus MeMo Pad HD7.

קטגוריית הטאבלטים פרצה לחיינו אך לפני מספר שנים ומאז הספיקה לעבור מספר שינויים מהותיים. ממוצר יוקרתי ויקר יחסי, הפך הטאבלט למוצר צריכה כמעט עממי, זהו מכשיר שהפך למבוקש בקרב כל בני המשפחה, לא רק אצל ההורים אלא גם (ובעיקר) על ידי הילדים.

משפחת ה-"ממו פד" של אסוס, מבקשת להיות אותו המוצר שאפשר להכניסו לכל בית בזכות המחיר הנוח יחסית בו הוא נמכר (ביחס למותגים מובילים מוכרים אחרים). למעשה, הטאבלט הנסקר כאן, בגודל מסך של 7”, נמכר בכמה שקלים פחות מאלף.

במחיר הזה, מציג הפד מפרט הכולל מסך 7” ברזולוציית 1280x800 פיקסלים, מעבד בעל ארבע ליבות בגוף קומפקטי וקל משקל. שימו לב כי שמו של הדגם החדש הוא HD7 (קוד דגם ME173), הדגם הקודם Pad 7 כלל חומרה פחות אטרקטיבית עם מעבד חלש בהרבה.

טאבלט Asus Memo pad HD7 במבחן
גוף קומפקטי


המכשיר עשוי פלסטיק ורמת הגימור טובה מאוד, עם גב אחורי קמור ונעים למגע (אם כי מחליק מעט), החזית שטוחה ואין הבדלי גובה בין פני המסך לבין פס המסגרת השחור אשר מקיף אותו. בחלק העליון  - מעל המסך, ממוקם חריר המצלמה הקדמית, ברזולוציית 1.2 מגה פיקסל.


רוחבו של ה- MeMo Pad 7 מאפשר להחזיק אותו ביד אחת בלבד, ללא בעיה מיוחדת. אנשי אסוס מיקמו את לחצן הדלקת המסך ואת לחצן שינוי עוצמת הקול בצד ימין – אבל בגב הטאבלט ולא על המסגרת בצד. זה אומר שאם אתם אוחזים בטבאלט ביד ימין, לא תוכלו להפעיל לחצנים אלו. בתחילה, גם בעת שימוש בשתי הידיים, קשה למצוא את הלחצנים הללו, אולם לאחר יום – יומיים, מתרגלים והענין מפסיק להוות בעיה. ה- Pad 7 כולל יציאת אוזניות, שקע מיקרו USB להטענת הסוללה וחיבור למחשב וגם שקע עבור כרטיסי זיכרון מסוג מיקרו SD.  פס הרמקולים נמצא בגב המכשיר – בתחתיתו וביחס לגודל הטאבלט ומחירו, איכות הצליל מספקת, אבל אם תחזיקו את הטאבלט לרוחבו, בגלל מיקום הרמקול, הצליל ישמע רק מצד אחד.


טאבלט Asus Memo pad HD7 במבחן
מסך


הפאנל – כך מצהירה אסוס, הינו מסוג LCD IPS, מה שתורם לזויות צפיה רחבות יחסית וצבעים יפים לעין, הניגודיות מעט פושרת (מבחינת צבע שחור) אך זה נסלח במחיר הזה. רזולוציה של 1280x800 פיקסלים היא זו המקובלת בגודל מסך זה ואפילו טובה במעט מזה של דגם 7” המקביל של סמסונג (ניתן להשיג גם דגם נקסוס 7 מתוצרת אסוס עם מסך חד יותר, אך זה יעלה לכם עוד כמה מאות שקלים). אסוס הוסיפה למערכת ההפעלה אפליקציה בשם Asus Splendid והיא מאפשרת לשלוט על הגדרות הצבעים של המסך, למשל, להפוך אותם לרוויים יותר ולשלוט על טמפרטורת הצבע הכללית (גוון תמונה נוטה לחם או לקר – כחלחל בעין).


טאבלט Asus Memo pad HD7 במבחן
אנדרואיד


מערכת ההפעלה שהגיעה עם המכשיר היתה אנדרואיד בגרסה 4.2.1 ובמהלך תקופת הסקירה, הגיע עדכון ל- 4.2.2, עם ממשק עברי ותפריט מיושר לימין. לחצני ההפעלה המרכזיים של המערכת הינם וירטואליים – כלומר, מוצגים על פס בתחתית המסך (ולא לחצנים פיזיים). מלבד שלושת הלחצנים המוכרים – לחצן דף בית, חזור ויישומים אחרים, הוסיפה החברה לחצן רביעי נוסף אשר מעלה פס קיצורים בתחתית המסך עבור ישומים מבוקשים, כמו מחשבון, שעון עצר, יומן או דברים נוספים שניתן להוסיף. פס הקיצורים זמין כמעט בכל מצב ויכול לעזור במגוון סיטואציות (למשל להעלות מחשבון בזמן גלישה באתר קניות).


אסוס הוסיפה גם כמה ישומים משלה למערכת ההפעלה, כמו Asus Artist ליצירת כרטיסי ברכה, גיבוי אפליקציות, ניהול אופן צריכת הסוללה של המכשיר ועוד. חיי הסוללה של הטאבלט, עם או בלי קשר לאותה אפליקציה הם טובים בהחלט ומספיקים ליום - יומיים של שימוש שכולל גלישה באינטרנט, הורדת אפליקציות ועוד. היצרן מצהיר על חיי סוללה של כ- 10 שעות שימוש רצוף.

ה- MeMo Pad 7 כולל מעבד בעל ארבע ליבות בתדר 1.2GHz מדגם Cortex A7, ברוב הגדול של המקרים, הוא פועל באופן חלק ורוב היישומים מתנהלים ללא גמגומים או הפקת חום מוגזם בגוף המכשיר. ביישומים עתירי גרפיקה, עלולים להתקל בגמגום פה ושם. גם ניגון של קבצי מולטימדיה, כולל סרטים ברזולוציית Full HD התנהל באופן תקין וחלק. המבחן האולטימטיבי, לדעתי, הוא "שרידות עם ילדים", הטאבלט בילה מספר ימים עם הבנות שלי שהורידו אליו עשרות אפליקציות ומשחקים ועמד במבחן ללא בעיה מיוחדת.

טאבלט Asus Memo pad HD7 במבחן
מצלמה פשוטה


מצלמת המכשיר העיקרית (אחורית) כוללת חיישן בן חמישה מגה פיקסל, אין לה עזר בדמות נורת LED לצילום בחשיכה, הקדמית כוללת חיישן 1.2 מגה פיקסל. התמונות שהיא מפיקה נראות בסדר גמור בתאורת יום, אך בחשיכה, הגרעיניות עולה באופן נראה לעין. לחיצה על לחצן הווליום מפעילה הליך צילום רציף מהיר, כאשר עוזבים את אותו הלחצן, מופיעה על המסך שורת התמונות והמשתמש יכול לבחור את האחת המוצלחת ביותר או כמה. וידאו, אפשר לצלם ברזולוציית 1080p או 720p בעזרת המצלמה הקדמית.

הטאבלט שסקרנו הגיע בגרסה עם נפח אחסון של 16GB הניתן להרחבה בעזרת כרטיס זיכרון מיקרו SD, כך שלא צפויה בעיה מיוחדת עם אחסן קבצי המדיה.

ASUS MEMO PAD HD7

סיכום

טאבלט ה- HD7 של אסוס מסמל מגמה מבורכת של הוזלת מחיר מצד מותגים מוכרים, תוך כדי הצגת מפרט מודרני ומוצלח.
אסוס מספקת כאן מענה למי שמחפש טאבלט זול יחסית מתוצרת מותג ידוע, עם חומרה טובה וגימור מהודק. כיום, יש היצע גדול של מכשירים זולים, אבל כאשר מחפשים טאבלט זול, צריך לבדוק את הנקודה הרגישה שלו: איכות המסך ובמקרה הזה, ה- Pad HD7 מספק בהחלט את הסחורה ומגבה אותה עם מפרט טוב ביחס למחיר.

הטאבלט נוח מאוד לאחיזה מבחינת משקל – רק 302 גרמים, מה שמסייע בהחלט בעת שימוש ממושך, הבנות החמודות שלי העדיפו אותו על פני הטאבלט השני בבית (בגודל 10.1”) שמציג משקל כפול כמעט. הדור הצעיר ישמח גם לשמוע כי טאבלט זה מגיע בארבע צבעים שונים, עבור בנים או בנות: לבן, כחול, ירוק וגם ורוד.


מחיר: 990 ₪

אחריות: שנה כולל איסוף והחזרת המכשיר מבית הלקוח ללא תשלום נוסף.

מעבר לתגובות בפורום