חדשנות באלקטרוניקה בידורית – כנס CES ראשון בישראל

ליאור קורן
07-10-2013 17:29

בישראל התקיים היום לראשונה כנס מקדים לתערוכת CES, נשיא התערוכה גארי שפירו הנחה את האירוע בליווי בכירים מתעשיית ה- הייטק, בניהם יוסי ורדי, דב מורן ואחרים.

לראשונה, התקיים אירוע מקדים לתערוכת CES האמריקאית, זהו אירוע שמתקיים בערים מרכזיות בעולם – לונדון, פריז וגם ניו יורק ועתה הוא הגיע גם אל תל אביב, ברוח החדשנות שמלווה את "אומת הסטארטאפים".
 
שבב בגוף אדם

לאחר דברי פתיחה, על לבמה מולי אדן – סגן נשיא אינטל העולמית: "גאדג'ט / מכשיר אלקטרוניקה צריך להיות נחשק (Desirable) ונגיש במחירו (Affordable) בשביל להצליח". מולי מאמין כי כבר בדור הנוכחי נגיע למצב בו יושתל רכיב טכנולוגי בתוך גוף האדם, רכיב שיאפשר לנו לשלוט על דברים כמו רכב, לקבל מידע נחוץ בזמן אמת וכו'. המשקפיים של גוגל, למשל, הן רק שלב בדרך לאותו מהפך אמיתי – שילוב של טכנולוגיה אלקטרונית וגוף האדם. בנוסף, כוח החישוב של מעבדים מתקרב במהירות לזה של מוח אנושי, מה שיאפשר ליצור מכונות שיחליפו מטלות רבות אותן עושים בני אדם כיום. בשלוש השנים הקרובות, ישולחו בעולם יותר טרנזיסטורים מאשר שולחו עד היום מאז נולד הטרנזיסטור.


מולי אדן Mooly Eden
מולי הצהיר כי אנחנו נתקשר בעתיד עם מחשבים בדיוק כפי שאנחנו מתקשרים עם בני אדם אחרים, בעזרת דיבור למשל ותנועות ידיים. אבל לא רק עם מחשבים, אלא עם מערכות אחרות כמו מערכת סטריאו "נגני לי את דייר סטרייטס", או מכונת הקפה "אבקש אספרסו קצר".

ארגון CEA
CEA הוא ארגון המאגד את החברות השונות בתעשיית האלקטרוניקה הבידורית והוא מבצע מחקרי שוק, קביעת סטנדרטים וארגון אירועים – בראשם תערוכת האלקטרוניקה הבידורית הגדולה בעולם – CES.
התערוכה פתוחה לאנשי מקצוע בלבד בתעשיה ולא לקהל הרחב ומבקרים בה כ- 150,000 איש מרחבי העולם העוברים בין כ-3,200 ביתנים.

גארי שפירו Gary Shapiro
טרנדים טכנולוגיים בתערוכה הקרובה

הדפסת תלת מימד הוא טרנד צומח במהירות שהולך לשנות את פני הייצור בתעשייה.
מכוניות חשמליות וגם מכוניות ללא נהג.
התרחבות עולם המסכים – גודל ושילוב בטווח ענק של מוצרים. לדוגמה, עד 2009, גדלי המסכים התחילו ב-15” ומעלה, אבל עולם הטאבלטים והסמארטפונים הגדולים הכניסו לקטגוריה מגוון של גדלי מסכים בין 4”-11” בטווח של רזולוציות.
שימו הולך וגובר בחיישנים במגוון מכשירים – חיישני טמפרטורה, תנועה, אור ועוד. בסמארטפונים שעוקבים אחר תנועות העין של הקורא וכו'.

מה יקרה בעוד 5 שנים?

פאנל שהורכב מותיקים בתעשיית ההייטק בישראל התבקש לחזות את העתיד הטכנולוגי שיגיע בשנים הקרובות. יוסי ורדי: הכל הופך להיות מחובר, המכשור הדיגיטלי הופך להיות "אקו סיסטם". כח העיבוד והקישוריות של הסמארטפון הופכים אותו ליחידת העיבוד המרכזית בה אנחנו משתמשים, זו אינה יחידה שעומדת בפני עצמה אלא מכשיר שהולך לתקשר ולשלוט על העולם סביבו, לשלוט על טלוויזיות ומכשירים אחרים. מאיר ברנד: אני צופה שינוי מהותי במחשבה כיצד משתמשים בטכנולוגיה, הכל הולך להיות און ליין, החיבור יהיה שקוף למשתמש.
דר' יואלה מארק (מעבדות יאהו), יש מספר אתגרים בפני מעצבי התחום: פתרון ביג דאטה לכמויות המידע האדירות שצורכים כל המכשירים המחוברים, פרסונליזציה של מכשירים למשתמש הפרטי, שמירה על פרטיות – מידע אישי של המשתמש. דב מורן: המסכים הפסיקו להיות פאסיביים אלא משמשים למטרת יצירת קשר עם הסביבה.

דב מורן יוסי ורדי מאיר ברנד דן ענבר Yoelle Maarek
מה דרוש בכדי לפתח חדשנות במדינה? חינוך, יוסי ורדי - האמא היהודית שלעולם אינה מרוצה ודוחפת את הילד. דוב מורן – סינדרום ההשרדות של המהגר שהגיע מארץ אחרת לישראל. מאיר ברנד – סוד ההצלחה הוא בחוסר הסיפוק הבלתי נגמר שדוחף להגיע לשלמות. בניגוד לסטיגמה בחו"ל שם אם נכשלת, יש לך כתם לכל החיים, בישראל מתייחסים לכישלון כאל שיעור חשוב בחיים ואפילו עניין הכרחי להצלחה.

גארי שפירו סיים את האירוע בהגדרה מעניינת של המדינה: ישראל היא ארה"ב על סטרואידים.

תצוגה במקום

ביתן פנסוניק עם פלזמה VT60, תחנות עגינה, סוללות חיצוניות להטענה וגם מצלמה ללא מראה חדשה עם עינית OLED מפרקית - Panasonic GX7.

פנסוניק

פנסוניק GX7

GreenIQ - סטארטפאפ חדש עם מוצר בדמות מערכת השקיה חכמה אשר מתייחסת למזג האויר ומשקה בהתאם, בעזרת אפליציה סלולארית.

GREENIQ

אינטל - תצוגת מחשבים וצגים חכמים.

אינטל

VBOX - חברה המחברת את פלטפורמת השידורים הדיגיטליים בטלוויזיה עם תקשורת רשת (IP), כך שניתן לשלב מידע מהאינטרנט עם שידור חי.

VBOX

VONETIZE - סטארטאפ ישראלי אשר מפתח עבור סמסונג את Samsung VOD לטלוויזיות החכמות.

VONETIZE

HDBT - קיצור של HABaseT - ברית של מספר חברות כמו LG, סמסונג, סוני ועוד במטרה ליצור תקן אחיד להפצת תוכן וידאו HD. הפיתרון שהוצג הוא כבל רשת LAN המחליף כמה כבלים אחרים ומחברים.

HDBaseT

טושיבה - תצוגת טאבלטים, מחשבים ניידים וגם אולטרה בוקים עם מסך מגע.

טושיבה

CEVA - החברה מספקת פתרונות להעברת וידאו, אודיו ומידע נוסף על רשת הסלולאר.

CEVA

מעבר לתגובות בפורום