סמארטפון עם מצלמת זום - Galaxy S4 Zoom במבחן

גולן טופמן
01-10-2013 13:00

גלקסי S4 זום של סמסונג הוא מצלמה בגוף של סמארטפון או סמארטפון בגוף של מצלמה עם זום אופטי X10. גולן טס עם ה-Zoom לברצלונה וחזר עם תמונות, חבל רק שהיא לא נכנסת לכיס. ביקורת מצלמה סמארטפון.

מקטן לגדול ובחזרה

משחר קיומו של המכשיר הסלולארי, עברה ההמצאה הזו אינספור וריאציות ושינויים. בתחילת המאה ה-21 הפך המכשיר הסלולארי לקטן יותר מדגם לדגם, אך אח"כ התהפכה המגמה - התחלנו לדרוש יותר ויותר מהמכשיר הסלולארי שלנו. מאז הציג סטיב ג'ובס את "פלטפורמת האפליקציות" - אייפון המכשיר הסלולארי הפך למחשב זעיר לכל דבר אשר מנהל את חיי היומיום. אז היכן היינו? אבולוציה הפוכה, או כך נראה. אם בשנות ה-90 היה נראה שאבולוציית המכשיר הסלולארי דינה לעבור הקטנת נפח מדגם לדגם, הרי שהיום, נראה שהמכשירים רק גדלים והדרישה למסך גדול (למשל) הפכה לבלתי נפרדת ובלתי מתפשרת. מדוע אבולוציה הפוכה כפי שרשמתי? כי ענין המזעור ממתין ועוד יגיע- לדעת רבים; אם זה באמצעות הבלעת הטלפון הסלולארי במשקפיים, שעון, בגדים או אפילו בגוף עצמו.בינתיים אנו נמצאים בהתפתחות אשר כוללת צמא רב למכשירי מולטי-טאסק גדולים, אך במירוץ דק מתמיד.


מדוע אני מעלה את כל היסטוריית מבנה הטלפון הסלולארי דווקא עכשיו? זאת מאחר וה-Galaxy Zoom S4 חריג בנוף המכשירים הסלולאריים של ימינו. אל תדאגו, לא מדובר במכשיר בגודל של קופסת גפרורים, אפילו לא מתקרב. המכשיר הינו בגודל האייפון 5 (וחבריו החדשים - אייפון 5C וה-5S) וכמעט זהה בגודל לתאום ה-Galaxy S4 Mini.

Samsung Galaxy S4 Zoom
אז מה מייחד אותו? מדוע רק "כמעט" זהה? ה-Zoom מתהדר בעדשת X10 אשר מובנית במכשיר ומוסיפה לעוביו. בשונה ממסורת הסלולאר שמתקיימת בשנים האחרונות, ה-Zoom הוא מכשיר עבה מאוד, זאת על מנת לספק יכולות של מצלמה עם הגדלה אופטית עד פי 10.


לפני כשנה סקרנו את ה-Galaxy Camera, מוצר חביב, אלא שהוא אינו מכיל את פיצ'ר הטלפון (משמע נגן עם מצלמה). כאשר קיבלתי את המכשיר, עלו בי תהיות רבות- מדוע לרכוש מכשיר כה עבה שאינו נכנס לכיס? האם המצלמה כה איכותית ואכן יכולה לחסוך לנו רכישה של שני מכשירים (מצלמה וסלולארי)?
התשובות בהמשך.

Samsung Galaxy S4 Zoom
מפרט מוקטן


דגם ה-Zoom קטן יותר מה-S4 ומתפשר גם במפרט החומרה. המסך הינו מסוג Super Amoled בגודל "4.3 ורזולוציית 960X540, גרסת מערכת ההפעלה הינה אנדרואיד ג'לי בין 4.2 ארוזים במעבד Dual Core 1.5GHz. האחסון הפנימי מציע 8GB עם אפשרות להרחבה באמצעות כרטיס מיקרו SD. המצלמה- עיקר המכשיר, בעלת חיישן 16 מגה פיקסל וזום אופטי של עד פי 10, שווה ערך לעדשת 24-240 מ"מ (טווח שימושי מאוד) ומיוצבת במערכת OIS של סמסונג. לעדשה צמצם משתנה, בהתאם לתנאים בטווח של F3.1-F6.3.


מבנה ועיצוב- האח הגיבן במשפחת גלקסי


סמסונג לא חורגת מהנוף העיצובי שלה וממשיכה בעיצוב שהתחילה ב-S3 והמשיך והתעדן ב-S4. המכשיר עשוי פלסטיק קשיח, הקצוות מעוגלים, למכשיר כפתור בית אמצעי, כפתור כיבוי/הדלקה/שינה וכפתור נוסף אשר התווסף לו: כפתור צילום. כפתור הצילום נמצא בצד המכשיר, כך שברגע שתאחזו בו לרוחב כדי לצלם, תהיה הרגשה של מצלמה לכל דבר. בנוסף לכפתורים המוחשיים, קיימים שני כפתורי הטאץ' המסורתיים - מצד ימין ושמאל לכפתור הבית – בהתאמה: לחצן אחורה ולחצן תפריט.

השינוי במכשיר לעומת ה-S4 וה-S4 Mini הוא גב המכשיר. הגב נראה כגב מצלמה לכל דבר: "גיבנת" גריפ לאחיזה נוחה, עדשה גדולה אשר מתרחבת החוצה ומבזק (פלאש) גדול יחסית, ככזה של מצלמה קומפקטית (או סופר קומפקטית, לצורך העניין).

Samsung Galaxy S4 Zoom
אהבתי מאוד - תריס העדשה, זה שמגן עליה כאשר אינה פעילה, מוגן בעצמו באמצעות ציפוי פלסטיק קשוח ושקוף אשר מתמזג על גבי כל העדשה להרגשה אחידה.
מידות המכשיר: רוחב 63.5 מ"מ, עובי 15.4 מ"מ (פי2 מהאייפון 5) ואורך 125.5 מ"מ. עם סוללה בפנים, שוקל המכשיר 208 גרם.

מצלמת ה-Galaxy S4 Zoom – לצלם ישירות לפייסבוק


אז לקחתי את ה-Zoom לעיר ברצלונה בכדי לקלוט כמה שיותר צבעים וגיוון. התוצאות באור יום מלא היו נהדרות וצבעי המצלמה היו טבעיים וחזקים, ללא צורך בהתערבות של תוכנת עריכה. זום המצלמה שימושי מאוד והמייצב מתפקד בצורה נהדרת. בצילום וידאו, מתקבלת תוצאה סטריאופונית ויפה ממיקרופון השמע.


הוידאו יציב גם הוא בזכות המייצב ובסך הכל, כמצלמה קומפקטית, ה-S4 Zoom מתפקדת יפה מאוד בתנאי תאורה טובים וכמובן שלמצלמה ערך מוסף- מדובר במכשיר אנדרואיד לכל דבר ולכן, כל תוצאה אשר מתקבלת במצלמה יכולה להתממשק באופן מלא עם כל עולמות התוכן והשיתוף אשר קיימים ועומדים לרשום משתמשי האנדרואיד וביניהם כמובן האינסטגרם, פייסבוק, טוויטר וכו'. משמעות הדבר - מצלמה אשר מתקשרת עם העולם באמצעות סים 3G או ב-WiFi באופן מלא ולא דורשת מאיתנו להגיע לחדר המלון או לחזור הביתה ורק אז להעביר את התמונות ולשתפן. זה העתיד ולשם הולך הצילום בשנים האחרונות - אם נרצה או לא. למצלמה שלל פילטרים אותם ניתן ליישם תוך כדי צילום או לאחר הצילום על התוצאה המוגמרת.


Samsung Galaxy S4 Zoom
את החסרונות השארתי דווקא לסוף. התייחסו לזה בהתאם לרמת הדרישות שלכם:

מצלמת המכשיר לא מתמודדת כיאות עם תנאי תאורה נמוכים. חשוב לציין: רוב המצלמות הקומפקטיות לא עושות זאת, אך כאן מתבקשת התערבות תוכנה או Boost של המעבד, דבר שלא קיים. כבר ב-ISO 1250 ניתן להרגיש ברעש רב והחלשת הצבעים בתמונה. המצלמה אינה מיועדת למצבי תאורה חלשים ותיאלצו להשתמש במבזק לצילום אנשים.

ברצלונה
"ככלות הכל והתמונה"- מדובר גם במכשיר סלולארי


בל נשכח כי מדובר במכשיר סלולארי לכל דבר. ניתן כמובן לשלוח הודעות, לחייג ולעשות את כל מה שמכשיר סלולארי מאפשר. מדובר במכשיר מתקדם- גרסה מוקטנת (אם כי לא בעובי) של ה-Galaxy S4 הידוע לטובה ועם חומרה סבירה וגרסת אנדרואיד חדשה – 4.2 , המכשיר מתפקד בצורה יפה ובנסיוני הקצר עימו, לא קרס, הצליח להפעיל מספר גדול של יישומים בו זמנית וכן גם משחקים עם דרישות מחמירות. המכשיר פועל באמצעות מיקרו סים ותומך בכל הרשתות בישראל.


ברצלונה
החבילה השלמה? לא בטוח

לסיכום, קשה מאוד לקרוא ל-Galaxy S4 Zoom "החבילה השלמה". האם מדובר בסמארטפון מתקדם? בוודאי. האם יש כאן צירוף של כל מה שצריך להתקיים במכשיר סלולארי? אכן כן. האם המצלמה כוללת מה שמצלמות אחרות אינן כוללות בטלפונים? כן - הזום האופטי.


אז מדוע לא מדובר בחבילה "שלמה"? משום שמדובר במכשיר מסורבל יחסית, עבה מאוד והמינימום המינימלי אינו מתאפשר בו: הוא אינו נכנס לכיס! רוב המשתמשים הממוצעים משדרגים את המכשיר פעם בשנתיים שלוש. איני רואה כיצד ניתן להתנהל זמן כה רב עם מכשיר כה עבה. לדעתי, יותר מאשר מדובר במכשיר סלולארי עם אפשרות צילום, מדובר במצלמה אשר מכילה אפשרויות סלולאריות.


כיום ניתן לרכוש מצלמה קומפקטית במחיר לא יקר- בסביבות 1000 ₪ ניתן לקבל מצלמות עם טווח זום של פי 10 ויותר. את ה-Galaxy S4 Mini  ניתן לרכוש, נכון למועד כתיבת הסקירה ב-1,900 ₪, אז מדוע לא לרכוש שני מכשירים- כל אחד מתמחה בתחומו ולהרגיש גם יותר ניידים- שכן איננו צריכים זום כה גדול בחיי היומיום פרט לטיפולים ואירועים משפחתיים.

המכשיר טוב, בשל ועובד נהדר- אך קשה מאוד להתרגל לרעיון של עדשה כה גדולה מובנית במכשיר ומאפילה על תכונת הניידות שלו.

מחיר רשמי: 2,999 ₪ ביבוא סאני ובאחריות ל-24 חודשים.

גלקסי S4 זום - תמונות דוגמה

ברצלונה

ברצלונה

ברצלונה

ברצלונה

ברצלונה

מעבר לתגובות בפורום