מעבדים חדשים של אינטל לטאבלטים - Bay Trail

dtown
12-09-2013 11:28

אינטל חושפת דור חדש של מעבדי ATOM עבור טאבלטים, מחשבים ניידים ומכשירים נוספים המריצים אנדרואיד או חלונות 8.1, עם שיפור בגרפיקה ועיבוד.

אינטל מציגה דור חדש של מעבדי Atom עבור מכשירים ניידים – מחשבים, סמארטפונים וגם טאבלטים. לטענת החברה, מול הדור הקודם שלה, יש פי 3 שיפור בביצועים הגרפיים, פי 2 שיפור בביצועי המחשב, 10 שעות של חיי סוללה ותמיכה טבעית במערכות הפעלה אנדרואיד ו-Windows 8.1. משפחת המעבדים כונתה בשם הקוד "Bay Trail" ומהיום תיקרא Intel Atom Processor Z3000.

מעבדי Bay Trail הם מעבדי ה-tri-gate התלת ממדיים הראשונים של אינטל המיוצרים בטכנולוגיית 22 ננו-מטר והם בעלי ארבע ליבות. חברות כמו Acer, ASUS, Dell, Lenovo ו-Toshiba, צפויות להתחיל למכור טאבלטים עם מעבדי אטום החדשים.

סדרת Intel Atom Processor Z3000

המעבד החזק ביותר בסדרה הוא ה-Bay Trail-T, המוכר כעת כמעבד Intel Atom Z3000. זאת "מערכת על שבב" בתצורה של שתי ליבות או ארבע. המעבד החזק ביותר במשפחת Intel Atom Processor Z3000 הוא Z3770,  אשר יגיע עם ארבע ליבות, ארבעה "תהליכונים" וזיכרון מטמון 2MB L2. בצד הגרפיקה, מעבדי Z3000  יתמכו כעת בטכנולוגיית Intel HD Graphics עם טכנולוגיית Intel Clear Video HD לשיפור חווית משחק וגם צפיה בוידאו. טאבלטים עם מעבדי Z3000 יציגו רזולוציות תצוגה של עד 2560X1600 ויכללו טכנולוגיות נוספות כגוןIntel Quick Synch Video : ו-Intel Wireless Display עבור חיבור אלחוטי למסך.


קוטנם של השבבים יאפשר ליצור טאבלטים עם עובי של עד 8 מ"מ ומשקל הנמוך מ-450 גרם. טאבלטים עם מעבדי אינטל החדשים יציעו יותר מ-10 שעות של חיי סוללה ושלושה שבועות במצב סטנד ביי (דומה למדי לביצועים של מעבדים מתחרים קיימים).

קירק סקאוגן - סגן נשיא אינטל
מעבדים לטאבלטים זולים

מלבד זאת אינטל תציע את מעבדי אטום החדשים גם לטאבלטים זולים. קו Bay Trail M יהיה זמין עבור מעבדי אינטל פנטיום וסלרון. הללו יתאימו למחשבים נתיקים (שהמקלדת מתנתקת מהמסך) ולמחשבים נטולי מאוורר בעובי של פחות מ-11 מ"מ, במשקל נמוך מק"ג אחד ועם חיי סוללה של עד 8 שעות. על פי אינטל יש שיפור של עד פי 3 ביישומים פרודוקטיביים ווגרפיקה בהשוואה למעבדי הפנטיום והסלרון הקודמים בהתקנים אלה. מערכות הרצות על מעבדים מסדרות אלו יימכרו החל מ-199 דולר לדגמים בתצורה המוכרת של "צדפה", 250 דולר למחשב Notebook עם מסך מגע ו-459 דולר למכשירי 2 ב-1.

מעבדי אינטל פנטיום וסלרון למחשבים שולחניים

קו Bay Trail D יכלול את המארזים הקטנים ביותר שהוציאה אינטל אי פעם עבור מעבדים למחשבים שולחניים. התכונות שלהם כוללות: א) תמיכה במארזים נטולי מאוורר, הסוללת את הדרך בפני מארזים קטנים יותר למחשוב שולחני בסיסי ושימושים אנכיים, כגון צגים דיגיטליים חכמים. ב) ביצועים מהירים עד פי שלושה בהשוואה למעבדים קודמים בהתקנים אלה. ג) מחיר זול, מערכות הרצות על מעבדים אלה אשר יימכרו במחירים המתחילים ב-199 דולר.

דאג פישר - סגן נשיא אינטל ומנהל קבוצת התוכנה מציג מחשב גוגל כרוםבוק
מחשבי Chromebooks של גוגל
אינטל הציגה גם סדרה חדשה של מחשבי Chromebooks המבוססים על מעבדי Intel Core מהדור הרביעי, לרבות Chromebooks של Acer, HP וטושיבה ו-Chromebox חדשה של Asus. אינטל מאפשרת תמיכה ב- 64-bit kernel לאנדרואיד על מנת להעניק למפתחים זיכרון מערכת של יותר מ-4 ג"ב אשר יאפשר ביצועים טובים יותר של האפליקציות, תצורות זיכרון חדשות לצרכנים, ובכדי לסלול את הדרך לוידיאו HD בהתקנים ניידים.

בקרוב – מצלמת תלת ממד בכל מחשב
קירק סקאוגן, סגן נשיא של אינטל העולמית ומנהל כללי של קבוצת תחנות מחשוב אישי, סיפר לקהל בכנס המפתחים של החברה על הזמינות המתקרבת של Creative Senz3D – מצלמת מחוות אינטראקטיבית עם בקרה למשחקי תלת-ממד, התוועדות וידיאו וקול. המצלמה ניתנת לרכישה ב אתר חברת Creative.com ובקרוב גם ב-Dell, אמזון, Newegg ו-TigerDirect. סקאוגן סיכם את דבריו בהצגת ה-PC והמחשב הנייד הראשונים "הכל באחד" עם מצלמת מחוות אינטראקטיבית משולבת וציין כי המצלמה תשולב בהתקנים עתידים של Dell ו-Lenovo עד סוף השנה הבאה.

מעבר לתגובות בפורום