אייפון 5S ו- 5C, הצמד החדש של אפל – כל הפרטים

מערכת DTOWN
10-09-2013 20:11

אפל מכריזה על שני סמארטפונים חדשים בגודל זהה לאייפון 5, ה- 5S מגיע עם מעבד 64 ביט לראשונה וחיישן טביעות אצבע בעוד ה- 5C ימכר במחיר זול יותר ובגוף פלסטי מבריק וצבעוני.

אפל מציגה היום לעולם צמד אייפונים חדש, עם דגם אחד זול ושני יקר יותר, עם גוף פלסטי מול אלומניום, צבועניות מול אלגנטיות מתכתית, מעבד חזק במיוחד בדגם 5S וגם קורא טביעות אצבע.

iOS7 החדשה

iOS7 – מערכת ההפעלה החדשה לסמארטפונים והטאבלטים של אפל מושקת באופן רשמי וניתנת להורדה בעוד כשבוע. סירי תקבל הפעם גם קול גברי לבחירת המעוניינים בכך.המערכת מאפשרת לקבץ תמונות על סמך "רגעים" בהתבסס על זמן ומיקום בהן צולמו. במוזיקה, אפשר ליצור תחנות רדיו אינטרנטיות אישי, בהתבסס על אומנים מבוקשים, למשל. IOS7 תהיה זמינה להורדה עבור אייפון 4 ומעלה, אייפד 2 ומעלה, אייפד מיני ואייפוד טאצ'. יש תוכנת מצגות "הכי טובה שיצרנו אי פעם" - Keynote. אייפד, מעתה מתאים גם ליצירת תוכן, לא רק לצריכה שלו עם אפליקציות כמו iPhoto מאפשר לערוך תמונות ברמה משופרת, iMovies מאפשר לערוך סרטי Full HD על הטאבלט, iWork מיועדת לשפר תהליכי עבודה. האפליקציות יהיו זמינות מעכשיו באופן חופשי וללא תשלום.

שני דגמים חדשים יחליפו את אייפון 5 הקיים שיפסיק להמכר (דווקא דגם 4S ימשיך להיות משווק ואף ינתן ללא עלות עם חוזה לשנתיים בארה"ב (לגרסת 8GB).

אייפון 5C – פלסטיק צבעוני


אייפון 5C עם הטכנולוגיה הקיימת של אייפון 5, בגוף אחוד עשוי פוליקרבונט (פלסטיק קשיח ומתחתיו שלדת מתכת) בצבעים שונים בגימור מבריק, ירוק, צהוב, כחול, אדום ולבן עם כיסויים בצבעים שונים. המפרט זהה לזה של אייפון 5, עם מעבד A6, מסך רטינה בגודל 4", מצלמת 8 מגה פיקסל, מצלמה קדמית שופרה לשיחות ועידה בתנאי תאורה ירודים, קישוריות WiFi, BT 4.0, LTE, 3G.

Apple iPhone 5C
מחירי ארה"ב עם חוזה לשנתיים הם: 99$ לגרסת 16GB ו- 199$ לגרסת 32GB. אפל תמכור גם כיסויים צבעוניים במחיר של 29$ לאחד.


Apple iPhone 5C
אייפון 5S


על פי אנשי אפל, זהו "הטלפון עם החשיבה המתקדמת ביותר שיצרנו", מגיע בשלושה צבעים: שחור, כסף וגם זהב. עשוי אלומיניום. מגיע לראשונה בעולם עם מעבד 64 ביט, ה- A7, מעל מיליארד טרנזיסטורים פנימיים (בערך כפול מהמעבד הקודם A6) עם ביצועי חישוב וגרפיקה כפולים, מה שיאפשר להריץ משחקים עתירי גרפיקה במיוחד כמו Blade 3 עם אפקטים של אור ועיוותי עדשה.


Apple iPhone 5S
יש גם מעבד חדש שני במכשיר, נקרא M7, הוא אחראי על זיהוי תנועות משתמש ואחראי על איסוף מידע שאינו טקסטואלי, למשל עבור ישומים כמו Nike+ Move אשר מתעדת פעולות גופניות שעושה המשתמש.


מפרט עיקרי
חיי סוללה: 10 שעות זמן דיבור (דור 3), 10 שעות זמן גלישה באינטרנט על גבי רשת LTE, 40 שעות האזנה למוזיקה.

מצלמה: מגיעה עם עדשה חדשה שתוכננה ע"י אפל ולא מגיעה ממקור חיצוני. העדשה מורכבת מחמישה אלמנטים וצמצם F2.2. החיישן כולל שטח אקטיבי גדול ב-15% מקודמו, מה שמגדיל במקצת את שטח הפיקסלים ומשפר את הרגישות שלהם לאור. בעת הצילום, המצלמה בוחרת את התמונה החדה ביותר מתוך רצף של תמונות (עד 10 תמונות בשניה). מנגנון איזון לובן חדש מכיל כ- 1,000 סיטואציות תאורה שונות להתאמה אופטימלית לתנאי הצילום. יש גם מנגנון יצוב רעידות דיגיטלי משופר. בוידאו, ניתן לצלם הילוך איטי בקצב פריימים 120fps ורזולוציית 720p. מתוך הוידאו, ניתן לבחור אח"כ אילו חלקים יוצגו במהירות רגילה ואילו בהילוך איטי.

Apple iPhone 5S
אצבע מחליפה סיסמה


אבטחה: "חצי מבעלי הסמארטפונים לא טורחים להגדיר סיסמה", ה- 5S מגיע עם קורא טביעות אצבעות – Touch ID שרגיש אף לשכבות העור הפנימיות, הוא הוטמע בתוך מערכת ההפעלה ומאפשר, למשל, לבצע רכישות באייטיונס עם מגע טביעת אצבע בלבד. הרכיב הוא למעשה מצלמה קטנה המצלמת את קצה האצבע ומזהה פרטים שלא ניתן להבחין בהם בעין רגילה. על פי הצהרת אפל, המידע אינו עולה את שירות הענן או שרתי החברה על מנת לשמור על פרטיות ואבטחת המשתמש.


Apple iPhone 5S
מחירים – אייפון 5S

מחיר הדגם הבסיסי הינו 199$ לגרסת 16GB, גרסת 32GB תעלה 299$ ואילו ה- 64GB תהיה היקרה ביותר – 399$, כל אלו מחירים לחוזה שנתיים בארה"ב. כיסויים מקוריים לטלפון יעלו 49$.

תאריך השקה: 20 לספטמבר בסבב השקה ראשון – ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, צרפת, גרמניה, יפן, אנגליה, סינגפור ולראשונה גם סין.

Apple iPhone 5S

מעבר לתגובות בפורום