מיקרוסופט רוכשת את נוקיה סלולר

dtown
03-09-2013 08:43

חברת מיקרוסופט קונה את חטיבת המכשירים של נוקיה בסכום של 7.2 מיליארד דולר ומצרפת אליה 32,000 עובדים מפינלנד ושאר מפעלי החברה.

עכשיו זה רשמי: חטיבת הטלפונים הסלולאריים של נוקיה נרכשת ע"י מיקרוסופט והופכת להיות חלק אינטגרלי מהחברה. בכך מקווה ענקית התוכנה לקבל שליטה בעולם המובייל בעזרת אנשי נוקיה.

שיתוף הפעולה של שתי החברות התהדק מאוד בשנים האחרונות, נוקיה אשר הפסידה את ההובלה בעולם הסמארטפונים לאפל וסמסונג, יצרה ברית אסטרטגית עם מיקרוסופט והטמיעה במכשיריה מסדרת LUMIA את מערכת ההפעלה "חלונות" בגרסת המובייל – Windows 8 Phone. נכון לעכשיו, נוקיה עדיין לא הצליחה ליצור שינוי מהותי במפת השליטה בתחום וגם מיקרוסופט אשר הציגה לעולם את טאבלט ה- Surface צריכה לעבור עוד כברת דרך עד להצגת הישג משמעותי בתחום.

בעסקת הענק אשר נחתמה בין שתי החברות, מיקרוסופט רוכשת את נוקיה תמורת 7.2 מיליארד דולר במזומן ותקבל לידיה 32,000 עובדים – מהם 4,700 בטריטוריה הביתית – פינלנד, כמו גם גישה לפטנטים של נוקיה בתחום.
מגמת הירידה במכירות מחשבים אישיים, מחייבת את מיקרוסופט להגביר פעילות בתחום המובייל שהיתה חלשה בו עד עתה, גם התפטרותו של סטיב באלמר מצביעה על העובדה שהחברה מבקשת לתפוס כיוון חדש. עתה, הכיוון הזה מקבל אישור רשמי עם רכישתה של נוקיה.

מעבר לתגובות בפורום