טאבלט סמסונג גלקסי טאב 8 במבחן

אורי וינגרט
03-09-2013 06:43

טאבלט הגלקסי טאב 8" בדור השלישי של סמסונג, מציג עיצוב אלגנטי תואם לסמארטפונים של החברה, משקל קל, ממשק ידידותי וגם שירות VOD אשר כולל תכני סרטים וגם תוכניות טלוויזיה. ביקורת טאבלט.

סמסונג מציגה את הדור השלישי בסדרת TAB  Galaxy הכוללת טאבלטים בדגמי "כניסה לתחום", בחרנו לבדוק את דגם ה-8" שניצב במקום טוב באמצע.

מראה ואחיזה

המראה הראשוני של ה- TAB 8.0 מספק הרגשה של מוצר איכותי עם מגע יוקרתי. רמת הגימור מצוינת, תוך שימוש בפלסטיק איכותי והרכבה טובה מאוד. המשקל קל ונוח ומכיוון שקווי המתאר תואמים ליחסי הרוחב – אורך של טלפוני הגלקסי ההרגשה דומה מאוד לזו של אחיזת הסמארטפון שלי. הרוחב של המכשיר עומד על כ- 12 ס"מ לערך והוא מתאים מאוד לכל סוג יד. כמעט כל מי שנתתי לו להחזיק בטאבלט, הצליח לאחוז אותו ביד אחת ללא בעיה - מה שמשאיר את היד השניה חופשיה, כך שאין צורך להניח אותו על שולחן או משטח עבור שום פעולה. המשקל קליל ועומד על 313 גרם והוא נמוך למדי בהתחשב בגודל המסך ובסוללה הגדולה של המכשיר. זהו מכשיר מאוד אלגנטי עם הנדסת אנוש מוצלחת, כמו כן הוא נכנס לכיס גדול ולכל תיק כמעט שתרצו.

טאבלט סמסונג גלקסי טאב 8 במבחן
סוללה

הסוללה של המכשיר בעלת קיבולת גבוהה מאוד העומדת  על 4520mAh. אכן המכשיר מחזיק זמן רב, גם כאשר המסך עובד, גם כאשר צופים בסרטים, מאזינים למוזיקה ומשתמשים באינטרנט. בממוצע, טענתי את המכשיר פעם ביומיים. המכשיר מיועד להטען בעיקר בעזרת המטען המקורי שמגיע עמו של 2A (שני אמפר). גם מטען סלולרי רגיל של 1A הטעין לי אותו אך לאט יותר. דרך שקע USB סטנדרטי במחשב הסוללה לא נטענה.

מסך
המסך, כאמור בגודל של שמונה אינץ' מגיע עם רזולוציה של 1280X800 פיקסלים, הוא מגיב בצורה מאוד טובה ללחיצה עליו וכל מגע קל שולט על הפעולה המבוקשת. למסך יש מצב קריאה אשר מיועד לשימוש כאשר אנו קוראים ספר במכשיר. המסך חד למראה, מלא צבע, ובעל זכוכית מבריקה אך בשמש לא הרגשתי בעיה בקריאה כלשהי.

טאבלט סמסונג גלקסי טאב 8 במבחן
שמע

הגלקסי טאב 8 מצויד בצמד רמקולי סטריאו אשר ממוקמים בתחתית המכשיר. השמע חזק מאוד  ואיכותי ביחס לגודל המכשיר. אבל, כאשר חיברתי זוג אוזניות איכותיות, השמע היה טוב בהרבה, חזק וברור. מיקום זוג הרמקולים מפספס לדעתי את המטרה  בעת צפיה בסרטים, משום שמצב הצפיה המומלץ לכך הוא על הצב (מצב Landscape) וכך נמנע מאיתנו לשמוע אפקט של סטריאו אלא רק צליל שמגיע ממקום אחד.

ממשק משתמש

הממשק הינו ממשק ה- Touchwiz המוכר של סמסונג לכל משתמש בסדרת הגלקסי. הממשק ידידותי (מבוסס כאמור על אנדרואיד) וסמסונג הטמיעה בו כמה תוספות מעל המערכת המקורית, כגון בחירת אפליקציות ממגירת צד, שימוש במסך חצוי לשתי אפליקציות בו זמנית וגם ווידג'טים שונים. בנוסף, מקשי המכשיר הממוקמים בצידי כפתור הבית הפיזי מסייעים בתפעול ומיקומם מוצלח.

VOD של סמסונג

המכשיר מגיע עם אופצית ה-FOTA של סמסונג ישראל עבור עדכון גרסאות תוכנה עתידיות של הטאבלט. כמו כן מגיעה בממשק אפליקציית 'עברית' המוצלחת ומנוי הכולל כמה ספרים במתנה (אחד בשבועיים). סמסונג ישראל הטמיעה לראשונה גם בטאבלט את שירות ה- VOD אותו הכרנו עד עתה רק בטלוויזיות החכמות של החברה. אפליקציית SMART VOD כוללת ספריה של סרטים ותוכניות טלויזיה, רוכשי הטאבלט מקבלים איתו חצי שנה מנוי מתנה.
בנוסף, הגלקסי טאב כולל גם עינית IR (אינפרה אדום) מובנית וביחד עם אפליקציה יעודית, הטאבלט הופך להיות שלט רחוק של מכשירים אחרים.

טאבלט סמסונג גלקסי טאב 8 במבחן
חווית שימוש

אחרי מחשבה רבה החלטתי שהסקירה לא תהיה רק על השימוש באפליקציות השונות שנכללות בטאבלט, אלא על החוויה של השימוש במכשיר. תוך כדי תקופת המבחן, הרגשתי שאני מחזיק מכשיר איכותי ושמישהו השקיע וחשב בשבילי. במהלך יום העבודה, היה נוח לקרוא במכשיר אימיילים שונים והממשק החדש של GMAIL התברר כמותאם יותר טוב ביחס לעבר, אבל עם כמה "חריקות" של התאמות גודל.

כאשר השתמשתי במכשיר כספר או כעיתון אלקטרוני, האחיזה במכשיר היתה נוחה, כמו גם המשקל שלו ותגובות ממשק המגע לדפדוף בתכנים השונים. המסך במצב קריאה וגם במצב הרגיל היה נעים לעין, גם בחושך וגם באור לא הייתה בעיה לקרוא, לא נרשמו עייפות, כאבי ראש, כאבי עיניים או סתם חוסר סבלנות שכבר קרו לי במכשירים אחרים. השימוש בתכונת העקיבה של סמסונג אחרי העיניים (בדומה לזו שהכרנו בגלקסי S4) עובדת לא רע, מתריעה כאשר היא לא מזהה את העיניים ובעיקר שומרת את הטאבלט עם מסך פועל בזמן שיושבים וקוראים, נוח ועובד לא רע.

טאבלט סמסונג גלקסי טאב 8 במבחן
במהלך נסיעות, השתמשתי ביכולת ה- GPS  של המכשיר ברכב ואין מה לומר - בהשוואה לשימוש במסך 4" נרשם שיפור עצום ביכולת לראות את המפות הדינמיות של תוכנת הניווט. בנוסף, ה- רמקולים השמיעו קולם באופן רם כך שניתן היה לשמוע את הוראות הניווט ההוראות בצורה ברורה מאוד.

משחקים שונים שהותקנו במכשיר רצו בצורה חלקה יחסית עם המעבד כפול הליבה, התגובה הייתה חלקה (אם כי חלק מהדגמים המתחרים לגלקסי, מגיעים כיום כבר עם מעבד ארבע ליבות). צפיה בסרטים באיכות HD היתה טובה גם, הצבעים היו דיי מרשימים, אך זוויות הצפיה לא היו מדהימות. לטאבלט אין חיבורHDMI  יעודי עבור טלוויזיות, אך ניתן לעשות שימוש לשם כך בכבל MHL אשר מתחבר ליציאת USB במכשיר מצד אחד ושקע HDMI בצד השני.


מצלמת המכשיר התגלתה כפשוטה ובעלת איכות מינימלית. אין לי מה להרחיב עליה, ולדעתי היא לא עומדת ברמה שמקובלת כיום. כמו כן, אין מנגנון פלאש וחבל.


טאבלט סמסונג גלקסי טאב 8 במבחן
סיכום


השאלה שנשאלת בסופו של יום האם שווה לרכוש את הטאבלט הזה. הרי יש מגוון גדול מאוד של דגמי טאבלטים מתחרים בשוק.

יתרונו הגדול של הגלקסי טאב הספציפי הוא המסך וגודל הגוף. 8" לדעתי מהווה גודל אידיאלי לטאבלט  (מתהדר בו גם ה- iPad MINI),  הטאבלט מתאים לכל תיק (או כיס גדול במיוחד) ונראה נהדר על השולחן.

לי הפריעו מספר דברים, הראשון הוא שאין גרסת 3G, אם רוצים להשתמש במכשיר כ- GPS  עם תוכנת Waze אז צריך להפעיל נקודה גישה ניידת בסמארטפון הצמוד. כמו כן, צריך לדבר על המחיר שלו: 1,699 ₪ הוא מחירו של ה-Galaxy tab 3.0 8, מחיר גבוה מזה של חלק מהמתחרים, בניהם גם אייפד מיני בגרסה המקבילה.

בסה"כ, מדובר במוצר טוב, שהושקעה בו מחשבה רבה בהנדסת אנוש והוא מתאים כעזר עבודה למי שמשתמש בטאבלט במשרד או בבית.


יבואן : סקיילקס ישראל (סאני)

36 חודשי אחריות
מחיר 1,699 ₪

מפרט טכני

מעבד 1.5Ghz Dual core
זיכרון 1.5 GB RAM
זיכרון פנימי מובנה 16GB
כניסה לכרטיס זיכרון SD
מצלמה אחורית 5MP ללא פלאש
מצלמה קדמית 1.3MP
מסך 8" ברזולוציית 1280X800
גרסת אנדרואיד 4.2.2
משדר IR
WIFI בלבד

מעבר לתגובות בפורום